iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/55740-downgrade-iphone-3gs-firmware-3-1-3-to-3-1-2-zowel-voor-nieuw-oude-bootrom.html)

tracker 12-03-10 14:19

tnx plarts, ik ben er net achtergekomen dat je dit niet met safari kan downloaden. het kan wel met de explorer en dan kan je inderdaad het omzetten. jammer dat ik er zo laat achter kwam. also, ik heb alle stappen nu uitgevoert en laat het weten of het resultaat inderdaad een jailbreak is. het ziet er zeer belovend uit.

tracker 12-03-10 17:56

right, dat jailbreaken is gelukt. t duurt ff, maar dan heb je ook wat. als je precies doet wat er staat, is het geen probleem.

memo06 13-03-10 00:15

hoi ik heb een iphone 3gs 3.1.3 nieuwe baseband en bootrom wel gejailbreakt op 3.1.2 maar geen shsh files ofzo kan ik hem alsnog downgrade via deze instructie want ik zie nergens staan dat je shsh moet hebben opgeslagen

tracker 13-03-10 12:54

ik heb niet gemerkt dat ik iets met het shsh gebeuren heb gedaan. het is een kwestie van downgraden van de software. als je het echt wil, zou ik het gewoon doen. echt verliezen kan je niet.

nisrani 14-03-10 01:23

hoi

ik heb een iphone 3gs zat eerst op 3..1.2heb toen succevol een jailbreak
gedaan en ook in cydia op make mine life easier gedrukt
heb een update gedaan omdat na een tijdje mijn iphone vast liep
zit n op 3.1.3
maar als ik steeds probeer te downgraden lukt het niet
krijg steeds de melding this device is not egible
word er gek van zou iemand mij kunnen helpen

alvast bedankt

Almo 14-03-10 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nisrani (Bericht 426111)
hoi

ik heb een iphone 3gs zat eerst op 3..1.2heb toen succevol een jailbreak
gedaan en ook in cydia op make mine life easier gedrukt
heb een update gedaan omdat na een tijdje mijn iphone vast liep
zit n op 3.1.3
maar als ik steeds probeer te downgraden lukt het niet
krijg steeds de melding this device is not egible
word er gek van zou iemand mij kunnen helpen

alvast bedankt

Wanneer heb je een jailbreak gehad? voor 4 Februari ??
Als je na deze datum een jailbreak hebt gehad, dan was je net te laat.

Dus zou je moeten wachten op een nieuwe jailbreak.

ALS je daarvoor een jailbreak hebt gehad, dan MOET je kunnen downgraden. Dit doe je door de 'host' file aan te passen. Dit wordt ook uitgelegd in de video.

Als je wilt testen of je goed de 'host' file hebt aangepast moet je in je webbrowser "gs.apple.com" intikken, als je uitkomt op de website van APPLE, dan zit je verkeerd. Kom uit op website met een TSS map, dan zit je GOED !!

Tronic 14-03-10 02:36

Heb ik eindelijk vandaag een nieuwe unlocked Iphone 3gs ontvangen van KPN... Zit hier nu al een maand tegen een map aan te gapen met ontelbare apps en zat me gigantisch te verheugen op beatmaker....
Haal m uit de verpakking, pop 'm in I-tunes... klikt m'n vriendin op firmware bijwerken :-( Want het is vrij 'gezond' dat je daar gehoor aan geeft... behalve in ons geval dus ! Bats... 3.1.3... en bedankt.

Los van de SHSH files, bootrom or whatever... Deze hagelnieuwe niet-eerder-gejailbreakte-simlockvrij-by-KPN-3.1.3 kan zeker nu niets anders dan gaan verheugen op een nieuwe jailbreak ??

ZEG AUB DAT IK HET MIS HEB....

shapezzz 14-03-10 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tronic (Bericht 426118)


ZEG AUB DAT IK HET MIS HEB....

Heb je helaas niet, succes i.i.g. !!;)

nisrani 14-03-10 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Almo (Bericht 426116)
Wanneer heb je een jailbreak gehad? voor 4 Februari ??
Als je na deze datum een jailbreak hebt gehad, dan was je net te laat.

Dus zou je moeten wachten op een nieuwe jailbreak.

ALS je daarvoor een jailbreak hebt gehad, dan MOET je kunnen downgraden. Dit doe je door de 'host' file aan te passen. Dit wordt ook uitgelegd in de video.

Als je wilt testen of je goed de 'host' file hebt aangepast moet je in je webbrowser "gs.apple.com" intikken, als je uitkomt op de website van APPLE, dan zit je verkeerd. Kom uit op website met een TSS map, dan zit je GOED !!


hoi als ik naar gs.apple.com ga dan kom ik op de website met een TSS map dus dat zit wel goed wanneer ik de jailbreak heb gedaan is na 4 februari dan zal dat het helaas wel zijn als iemand wel een idee heeft hoor ik het graag

bedankt

Anubbie 14-03-10 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anubbie (Bericht 425548)
je moet ook eerst het firmware zippakket binnen trekken via de link, vervolgens deze file gebruiken voor je downgrade.
ik ga het denk ik pas over 2 weken proberen.

succes


Nou, ik heb een poging ondernomen, en ik ben helaas van de generatie die ná 4 februari een jailbreak had uitgevoerd en vervolgens heeft ge-updated.
Ofwel, ook bij mij is het (helaas) niet mogelijk om te downgraden.

Ach, maakt niet uit. De mijne is toch simlock vrij uit de UK.
Geniet wel op een legale manier.

succes voor diegene die het alsnog gaan proberen.

eddyba 15-03-10 16:31

geupdate naar 3.1.3 gerestored naar 3.1,2 maaaaar geen service
 
Help

heb me iphone 3gs 32gb per ongeluk geupdate naar 3.1.3 heb met veel moeite weer gedowngrade naar 3.1.2 maar sindsdien kan ik niet meer bellen alles werkt alleen de originele T=mobile kaart niet zegt geen service kaart en abo is ok werkt wel in andere telefoon
anybody please?

Frisojasper 15-03-10 17:41

hi,

Ik heb een Iphone 3gs uit Januari 2010.
Ik heb de iphone op 3.1.2. gejailbroken gehad, maar per ongeluk geupdate!
Heeft Cydia de SHSH bestanden automatisch opgeslagen bij de jailbreak van 3.1.2?

Omdat ik bij t-mobile zit hoef ik geen unlock, dus zou ik willen downgraden.
Ik heb in notepad het "74.208.10.249 gs.apple.com" toegevoegd.
Via cmd gepingt, ik krijg antwoord. In chrome getest op TSS map, ook daar kom ik in.
Toch krijg ik de error; "This device is not eligible for the request build.

Heeft iemand een oplossing? Of heb ik de SHSH bestanden gewoon niet in bezit?

Gr,

Friso

Iphone 3gs 16 gb
F.W.: 3.1.3.
Bootloader: 6.4
Model: MS139
Baseband: 05.12.01

iphonehit 15-03-10 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddyba (Bericht 426620)
Help

heb me iphone 3gs 32gb per ongeluk geupdate naar 3.1.3 heb met veel moeite weer gedowngrade naar 3.1.2 maar sindsdien kan ik niet meer bellen alles werkt alleen de originele T=mobile kaart niet zegt geen service kaart en abo is ok werkt wel in andere telefoon
anybody please?

Heb je bij het downgraden een activated image gepakt?

djkavaa 15-03-10 20:02

Ik krijg een foutmelding dat mijn telefoon niet eligible is voor de requested build.

Weten jullie een oplossing?

poseidon 15-03-10 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddyba (Bericht 426620)
Help

heb me iphone 3gs 32gb per ongeluk geupdate naar 3.1.3 heb met veel moeite weer gedowngrade naar 3.1.2 maar sindsdien kan ik niet meer bellen alles werkt alleen de originele T=mobile kaart niet zegt geen service kaart en abo is ok werkt wel in andere telefoon
anybody please?

Zelfde probleem aan deze kant. Ik merkte ook op dat het installeren van Cydia via Blackra1n niet succesvol kon worden uitgevoerd. De installatie verloopt vlotjes echter het Cydia ikoon is niet zichtbaar. Daar bellen (en gebeld worden) belangrijk is, ben ik teruggegaan naar 3.1.3 :(

twilightnzb 15-03-10 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tracker (Bericht 425634)
het enige waar ik vast loop is bij dat ipsw.zip file. in de video lijkt het alsof itunes dat zelf uitpakt, maar bij mij doet tie dat niet. dus moet ik zelf dat file veranderen. uitpakken heeft geen enkele zin, omdat er dan een kreet is over codes en zo. dus hoe kan ik dat zip wegkrijgen en het zo krijgen dat itunes het oppakken kan.
als ik probeer met porperties en dan de name veranderen gebeurt er niks. sterker, het laat zien dat het een zip is, maar dat .zip weghalen lukt mij niet.

.zip veranderen in .ispw dan pakt ie hem wel

djkavaa 15-03-10 22:13

Heb een Iphone met Software versie 3.1.3 en baseband 05.12.01 en hij geeft aan met het volgen van deze video (bij itunes) in het begin van het filmpje dat me iphone niet eligible is voor de requested build.

Hoe kan ik dit oplossen, Heb nog geen jailbreak suc-6vol kunnen uitvoeren.
De iphone is gekocht met deze firmware (met t-mobile Abbo) en heeft dus niet eerder 3.1.2 erop gehad.
Kunnen jullie mij een uitkomst of dergelijken bieden zodat ik cydia kan installeren en die apps kan installeren enz enz.

Anubbie 15-03-10 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa (Bericht 426761)
Heb een Iphone met Software versie 3.1.3 en baseband 05.12.01 en hij geeft aan met het volgen van deze video (bij itunes) in het begin van het filmpje dat me iphone niet eligible is voor de requested build.

Hoe kan ik dit oplossen, Heb nog geen jailbreak suc-6vol kunnen uitvoeren.
De iphone is gekocht met deze firmware (met t-mobile Abbo) en heeft dus niet eerder 3.1.2 erop gehad.
Kunnen jullie mij een uitkomst of dergelijken bieden zodat ik cydia kan installeren en die apps kan installeren enz enz.


Ik denk (weet wel cker) dat je net als velen onder ons moet wachten op het goede nieuws date er een JB uitgevoerd kan gaan worden op een 3.1.3
Ondertussen dus maar genieten van je toestel zoals hij nu is. Er zijn genoeg apps die goedkoop of zelfs gratis zijn. Tis even zoeken, maar dan heb je ook wat.

djkavaa 15-03-10 22:38

Ja dat klopt idd daar was ik ook al bang voor maar ja dan gaan we wachten.
Bedankt voor de snelle reactie alvast.
Als er iets uit is wat echt werkt (liefst klik en done) dan hoor ik het graag.

Frisojasper 15-03-10 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa (Bericht 426761)
Heb een Iphone met Software versie 3.1.3 en baseband 05.12.01 en hij geeft aan met het volgen van deze video (bij itunes) in het begin van het filmpje dat me iphone niet eligible is voor de requested build.

Hoe kan ik dit oplossen, Heb nog geen jailbreak suc-6vol kunnen uitvoeren.
De iphone is gekocht met deze firmware (met t-mobile Abbo) en heeft dus niet eerder 3.1.2 erop gehad.
Kunnen jullie mij een uitkomst of dergelijken bieden zodat ik cydia kan installeren en die apps kan installeren enz enz.

Omdat je niet eerder jailbroken bent, heb je geen SHSH file op de server van Saurik staan. Dit is een soort "handtekening", zodat je altijd weer kunt downgraden. Je zult dus moeten wachten op de nieuwe Jailbreak!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.