iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/55740-downgrade-iphone-3gs-firmware-3-1-3-to-3-1-2-zowel-voor-nieuw-oude-bootrom.html)

eddyba 15-03-10 22:42

hoe vindt ik een unactivated image???

Almo 16-03-10 11:40

door te zoeken :D

bijvoorbeeld hier --> https://forum.iculture.nl/f14/iphone-jailbreak-unlock/f65/jailbreak/53982-custom-3-1-3-firmware.html

tjatja 16-03-10 12:15

JA/Yes het lukt!!
 
Hallo Boy's & Girls

Het is me gelukt om 3gs Firmware 3.1.3 weer terug te zetten in Firmware 3.1.2 met nieuwe al de oude bootrom & te jailbreak.

Iphone 3gs 32gb wit:d

Er is weer hoop voor de 3gs freaks:P PS vergeet niet je Automatische updates uit te vinken in Itunes

djkavaa 16-03-10 12:43

Welke Baseband versie Heb/Had je? En hoe heb je dat nu gedaan in de methode zoals in de filmpjes in dit topic.
Want bij mij kom ik niet verder dan de 1e stap in itunes die zegt dat me Iphone niet eligible is.

Hebben jullie hier een oplossing voor? Licht dit aan Itunes of Dergelijken of moet ik het in de DFU Modes/Recovery modes proberen.
Omdat hij in het filmpje gewoon doet vanuit z'n begin scherm van de Iphone dus als hij nog opgestart is.

sanoek60 16-03-10 12:54

Hoe heb je dat gedaan?want heb alles al geprobeerd en steeds de melding niet eligible!
Graag een duidelijke uitleg a.u.b.
Thanks

Almo 16-03-10 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa (Bericht 426952)
Welke Baseband versie Heb/Had je? En hoe heb je dat nu gedaan in de methode zoals in de filmpjes in dit topic.
Want bij mij kom ik niet verder dan de 1e stap in itunes die zegt dat me Iphone niet eligible is.

Hebben jullie hier een oplossing voor? Licht dit aan Itunes of Dergelijken of moet ik het in de DFU Modes/Recovery modes proberen.
Omdat hij in het filmpje gewoon doet vanuit z'n begin scherm van de Iphone dus als hij nog opgestart is.

Voor de methode dat getoond wordt in het filmpje is het van crusiaal belang dat je zeker weet dat je SHSH gegevens opgeslagen zijn op Saurik's server. Dit betekent simpelweg dat je voor 4 Februari 2010 een jailbreak had op tenminste firmware 3.1.2.

Is dit niet het geval, dan moet je de nieuwe jailbreak afwachten..

djkavaa 16-03-10 12:58

Dan zal dat wel niet het geval zijn... Maar het is dus wel zeker dat er snel een nieuwe methode uit komt ook voor het probleem dat me Iphone niet Eligible is...

*Hoop dat die snel komt :$*

Almo 16-03-10 13:04

Het is niet zeker dat er een jailbreak uitkomt voor 3.1.3. Voor zover ik weet ligt het nog aan verschillende factoren.

1. Nieuwste firmware nog niet te jailbreaken
2. Jailbreak ontwikkelaars wachten op de Ipad
3. " " wachten op 3.2 firmware
4. " " wachten op nieuwe iPhone

Je kan de ontwikkelingen zelf volgen op Dev-Team Blog

djkavaa 16-03-10 13:09

Oke, Jammer dat het niet zo snel gaat/123... Dat er niet gewoon een Simpele manier is om de 3.1.3 te Downgraden naar 3.1.2...

Almo 16-03-10 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa (Bericht 426964)
Oke, Jammer dat het niet zo snel gaat/123... Dat er niet gewoon een Simpele manier is om de 3.1.3 te Downgraden naar 3.1.2...

Je zou kunnen zeggen, ontwikkel een methode om de handtekening van apple niet nodig te hebben. Zodat iTunes hier helemaal niet naar vraagt.

Ten tweede zou je iets kunnen bedenken wat iTunes compleet verwart, zodat iTunes denkt dat er wel degelijk een SHSH bestand aanwezig is.

Of je ontcijfert het SHSH bestand en past het zelf aan, daarna zet je het op je eigen server en downgraden maar !

djkavaa 16-03-10 13:24

Klopt,,, weet wel wat hiervan en van server's enz...
Maar zo goed ben ik helaas ook niet snik,, want anders stelde ik geen vragen maar gaf ik antwoorden.

Let's Hope For A New Jailbrake Very Soon....

jenstheman 17-03-10 16:47

Ik heb hier ook een soort handleiding gevonden..
Ik vraag me alleen af of dit werkt met modemfirmware 05.12.01..
Weet iemand hoe dit zit?

Schepe 17-03-10 17:34

Heb het net geprobeerd en is met succes gelukt ;D
Eenmaal de restore gedaan en kreeg toen de foutmelding, 2e x de restore gedaan (zoals ook gezegd word) en kreeg weer de foutmelding maar toch maar de redsnow geprobeerd en het werkte ;)

Bedankt!

aNausea 17-03-10 18:18

Als het je gelukt is, kan je wel even zeggen welke modemfirmware je had? 05.12.01?

Seksendokuz 17-03-10 18:40

Heyy,

Ik heb het video bekeken en ik heb alles tot zo ver uitgevoerd.
Alleen het probleem doet voor wanneer je met je muis naar herstellen moet gaan en op shift moet klikken. Het schermpje komt wel te voorschijn alleen er staat geen upgrade 3.1.2 , ik heb hem wel gedownload. Vervolgens heb ik hem uitgepakt.
en weer open ik de scherm en dit keer met deze mappen .fseventsd en Firmware ?
Het Redsnow, Upgrade 3.1.2 en Blackrain die je moest downloaden heb ik allemaal in 1 map.

Wat moet ik nu doen ?

Mijn iphone was al gejailbreakt, alleen is het vandaag fout gegaan.
Ik wouw mijn broertjes iphone gaan jailbreaken, alleen was mijn iphone gekoppeld met de pc i.p.v de iphone van me broertje, dus ik had Blackra1n geopend en op '' make it rain '' geklikt 3/4 sec later toen k het zag rukte k me iphone van de kabel weg en sloot ik blackra1n meteen. En sindsdien heb ik dat bekende logo '' stekker en itunes ''

En nog iets, toen mijn iphone gejailbreakt was had ik een progamma '' make it mine '' en kon je dat t-mobile logo veranderen. Alles is hersteld en op 3.1.3 maar er staat nog steeds mijn in plaats van t-mobile.
Tis een teken van hoop dat me iphone toch nog terug kan downgrade ?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kon helpen.
Dank u wel,
Gr Peri.

jenstheman 17-03-10 18:48

Ik vraag me ook af welke modemfirmware (05-12-01) je had Schepe.. Kan je dit misschien zeggen?:)

Seksendokuz 17-03-10 18:56

Ik begrijp je vraag.

Maar doe een gok. Ik had hiervoor gewoon 3.1.2 alleen sinds vandaag is hij geupdate naar 3.1.3. dus ik wil hem weer downgrade..
Gr. Peri

oww begrijp hem al. Ja inderdaar het is 05.12.01 ?

ideaprison 17-03-10 20:24

waarom geloven jullie iemand met maar 1 bericht..
volg gewoon de Dev-Team site.. en misschien twitter van Geohot ofzo, dat zijn de hackers. er komt echt niemand met wat anders tot hun er wat van zeggen..

kimmyraik 17-03-10 20:57

ik heb het 10 keer geprobeerd het lukt niet, ik krijg steeds eligable error

Seksendokuz 17-03-10 21:05

'' kimmy ''

Wat ik zo raar vind is , dat ik dat antwoord niet krijg.
Maar velen van jullie hier krijgen dat antwoord ?
Wilt dat zeggen dat k misschien toch wel kan downgrade naar 3.1.2 ?

Gr. Peri


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.