//

Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom

Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz Heyy, Ik heb het video bekeken en ik heb alles tot zo ver uitgevoerd. Alleen het probleem doet voor wanneer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 17-03-10, 22:41
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz Bekijk bericht
Heyy,

Ik heb het video bekeken en ik heb alles tot zo ver uitgevoerd.
Alleen het probleem doet voor wanneer je met je muis naar herstellen moet gaan en op shift moet klikken. Het schermpje komt wel te voorschijn alleen er staat geen upgrade 3.1.2 , ik heb hem wel gedownload. Vervolgens heb ik hem uitgepakt.
en weer open ik de scherm en dit keer met deze mappen .fseventsd en Firmware ?
Het Redsnow, Upgrade 3.1.2 en Blackrain die je moest downloaden heb ik allemaal in 1 map.

Wat moet ik nu doen ?

Mijn iphone was al gejailbreakt, alleen is het vandaag fout gegaan.
Ik wouw mijn broertjes iphone gaan jailbreaken, alleen was mijn iphone gekoppeld met de pc i.p.v de iphone van me broertje, dus ik had Blackra1n geopend en op '' make it rain '' geklikt 3/4 sec later toen k het zag rukte k me iphone van de kabel weg en sloot ik blackra1n meteen. En sindsdien heb ik dat bekende logo '' stekker en itunes ''

En nog iets, toen mijn iphone gejailbreakt was had ik een progamma '' make it mine '' en kon je dat t-mobile logo veranderen. Alles is hersteld en op 3.1.3 maar er staat nog steeds mijn in plaats van t-mobile.
Tis een teken van hoop dat me iphone toch nog terug kan downgrade ?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kon helpen.
Dank u wel,
Gr Peri.
Dus je hebt hem nog niet hersteld? Dus hij staat op een iTunes+stekker schermpje? Gewoon erindoen en Blackra1n starten!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 17-03-10, 22:45
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Dus je hebt hem nog niet hersteld? Dus hij staat op een iTunes+stekker schermpje? Gewoon erindoen en Blackra1n starten!


Nee, ik hem heb dus nu wel moeten herstellen want ik kreeg hem niet meer open.. Als ik had geweten, had ik meteen blackra1n gedaan..
  #63  
Oud 18-03-10, 01:21
greengoblin greengoblin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Berchem
Berichten: 46
Standaard

heeft iemand de link om Redsnow 9.2 te downloaden?
  #64  
Oud 18-03-10, 01:33
greengoblin greengoblin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Berchem
Berichten: 46
Standaard

ik heb met te rebooten via een laptop gedaan die ni krachtig genoeg was volgens mij(thetered jb via blackra1n)
dus wat gebeurd is ik krijg gewoon ff geohot te zien en daarna gewoon zwart scherm en bij mij thuis op pc windows komt iphone gevonden in herstelmodus
heb ireb geprobeerd enz en ook gs.apple.com veranderd hier op notepad zoals hier is beschreven, maar steeds error 1600 met mn Custom fw 3.1.2
heb zoveel geprobeerd met dezelfde foutcode over en over opnieuw,
bij mn gf heb ik nu 3.1.3 fw opstan die van jb 3.1.2 komt

vraag is nu:
Beste gewoon upgrade nr origineel 3.1.3 of
andere oplossing zoeken want mn gsm staat constant in DFU mode denk ik omda al wat ik tezien krijg is gewoon een zwart scherm met af en toe het geluid van da itunes hem heeft herkent(nadat ik home en powerknop 10 sec enz... heb uitgevoerd)
  #65  
Oud 18-03-10, 01:54
Almo's schermafbeelding
Almo Almo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Zuid - Holland
Berichten: 117
Standaard

@greengoblin
Zo te zien probeer je te herstellen naar een custom firmware. Dit kan alleen als je succesvol een jailbreak hebt. Ik zou voorstellen om een originele firmware te proberen. Deze kan je hier op het forum vinden.

Het is ook handig als je erbij vermeld welke iPhone je hebt.
  #66  
Oud 18-03-10, 03:46
greengoblin greengoblin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Berchem
Berichten: 46
Standaard

ik heb een 32g 3gs met de laatste bootrom
en heb hier een fw 3.1.2 gedownload en die geeft steeds error 1600 na alles wat ik heb gedaan oa ireb enz...
officiele update is ni zo goed vermoedt ik want dan is er gn jb meer voorlopig ni?
edit: waarvoor staat MC voor?

Laatst gewijzigd door greengoblin; 18-03-10 om 04:21.
  #67  
Oud 18-03-10, 04:16
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Juist mijn 3GS MC model gedowngraded naar 3.1.2. Geweldig, kan terug gaan jailbreaken
  #68  
Oud 18-03-10, 09:30
kimmyraik kimmyraik is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 9
Standaard

welke itunes versie heb je? en wat heb je precies gedaan Belgicanofl?
  #69  
Oud 18-03-10, 09:38
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl Bekijk bericht
Juist mijn 3GS MC model gedowngraded naar 3.1.2. Geweldig, kan terug gaan jailbreaken

Heey,

Ik zie dat het jouw wel gelukt is. Als je even de moeite neem en mijn vraagt leest misschien dat je mij even kan helpen..

Ik zit te hacken wanneer je met de muis naar '' herstellen '' gaat en op schift drukt.. schermpje komt te voorschijn alleen geen mapje..
Net als in de video ?

Alvast bedankt.

Gr Peri.
  #70  
Oud 18-03-10, 15:23
G0khan G0khan is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

tijdens het herstellen naar 3.1.2 krijg ik een foutmelding '' De iphone kan niet worden hersteld. this device isn't eligible for the requested build'' HELP AUB
  #71  
Oud 18-03-10, 15:24
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G0khan Bekijk bericht
tijdens het herstellen naar 3.1.2 krijg ik een foutmelding '' De iphone kan niet worden hersteld. this device isn't eligible for the requested build'' HELP AUB
Gebruik de zoekfunctie. Dit is al talloze malen gevraagd én beantwoord.
  #72  
Oud 18-03-10, 15:47
greengoblin greengoblin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Berchem
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greengoblin Bekijk bericht
ik heb met te rebooten via een laptop gedaan die ni krachtig genoeg was volgens mij(thetered jb via blackra1n)
dus wat gebeurd is ik krijg gewoon ff geohot te zien en daarna gewoon zwart scherm en bij mij thuis op pc windows komt iphone gevonden in herstelmodus
heb ireb geprobeerd enz en ook gs.apple.com veranderd hier op notepad zoals hier is beschreven, maar steeds error 1600 met mn Custom fw 3.1.2
heb zoveel geprobeerd met dezelfde foutcode over en over opnieuw,
bij mn gf heb ik nu 3.1.3 fw opstan die van jb 3.1.2 komt

vraag is nu:
Beste gewoon upgrade nr origineel 3.1.3 of
andere oplossing zoeken want mn gsm staat constant in DFU mode denk ik omda al wat ik tezien krijg is gewoon een zwart scherm met af en toe het geluid van da itunes hem heeft herkent(nadat ik home en powerknop 10 sec enz... heb uitgevoerd)
kan niemand mij helpen!
  #73  
Oud 18-03-10, 17:49
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimmyraik Bekijk bericht
welke itunes versie heb je? en wat heb je precies gedaan Belgicanofl?
Ik zal even kort samenvatten wat ik gedaan heb, net zoals in de video.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz Bekijk bericht
Heey,

Ik zie dat het jouw wel gelukt is. Als je even de moeite neem en mijn vraagt leest misschien dat je mij even kan helpen..

Ik zit te hacken wanneer je met de muis naar '' herstellen '' gaat en op schift drukt.. schermpje komt te voorschijn alleen geen mapje..
Net als in de video ?

Alvast bedankt.

Gr Peri.
Als je op shift en herstellen klikt komt er een mapje en dan zoek je gewoon je firmware 3.1.2 en dan wachten. Maar voor te downgraden moet je wel nog wat anders doen. Kga hieronder effe samenvaten wat ik gedaan heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G0khan Bekijk bericht
tijdens het herstellen naar 3.1.2 krijg ik een foutmelding '' De iphone kan niet worden hersteld. this device isn't eligible for the requested build'' HELP AUB
Je moet je host toevoegen.

-

Downgraden van MC model naar 3.1.2 (hij zal wel altijd tethered jailbreak zijn, vraag mij niet waarom.

1. Download : iPhone 3.1.2 MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
2. Download : Redsnow redsn0w.exe
3. Download : Blackra1n MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

4. Open Kladblok als administator (via rechtsklikken).
5. In Kladblok klik bestand > open.
6. Navigeer naar windows > system 32 > drivers > etc.
7. Vanonder zie je een pulldown met tekst documenten.
8. Klik daarop en kies Alle bestanden.
9. Open dan Hosts.
10. Voeg vanonder 74.208.10.249 gs.apple.com toe.
11. Klik op opslaan en sluit notepad.

12. Verbind je iPhone met de computer
13. Open iTunes
14. Zet je iPhone in DFU mode, power en home knop inhouden tot hij uitvalt, wanneer het scherm uitvalt laat de power knop los, maar blijf je home knop induwen totdat het itunes teken en kabeltje verschijnt.

15. iTunes gaat zeggen dat hij een iPhone in herstelmodus gevonden heeft.
16. Houd uw shift in en klik tegelijkertijd op herstellen
17. Navigeer dan naar waar uw iPhone 3.1.2 is opgeslaan, selecteer en klik op OK.

18. Hij gaat je een fout weergeven (1015), dat is compleet normaal.

19. Doe nogmaals hetzelfde. Shift + herstellen > 3.1.2 en hij gaat nogmaals een foutmelding geven.

20. Open nu redsnow. Selecteer uw 3.1.2 firmware via de browse knop.

21. Klik vervolgens op NEXT

22. Als je een iPhone 3GS MC model hebt, dan moet je op YES klikken. Voor andere modellen hoeft dit niet.

(kijk het wel altijd even na, ik heb enkel 3GS MC model)

23. Vervolgens on-vink 'install cydia' en vink 'tethered boot' aan.

24. Laat je iPhone met rust todat hij het scherm aangeeft waarop staat dat je enkel noodoproep kan doen.

25. Open iTunes en activeer uw iPhone. Installeer niet de nieuwe firmware dat iTunes aangeeft. Je kan ook uw iPhone restoren naargelang uw wens.

26. Als je dit doet gaat hij rebooten en iTunes kabeltje geven.

27. Open blackrain.exe

28. Laat het zijn ding doen, kan zijn dat hij meerdere keren zal verschijnen op je iPhone totdat hij eindelijk opstart.

- iphone 3gs jailbreak 3.1.3 firmware(new&old both bootrom)

[DOE DIT OP EIGEN RISICO weliswaar]
  #74  
Oud 18-03-10, 19:12
easynote easynote is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: ergens in vlaanderen/want hou nie van België
Berichten: 45
Exclamation

exe bestanden kan ik niet openen
wegens ik een imac gebruik

en dat met kladblok
hoe kan ik dit met een mac
  #75  
Oud 18-03-10, 19:20
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Ow je hebt een mac. Ik weet echt nix van mac's sorry
  #76  
Oud 18-03-10, 19:22
easynote easynote is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: ergens in vlaanderen/want hou nie van België
Berichten: 45
Thumbs up

bedankt voor je snelle antwoord

zal eens kijken of ik hier nog ne ouwen laptop vind
met WINDOWS op
  #77  
Oud 18-03-10, 19:40
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl Bekijk bericht
Ik zal even kort samenvatten wat ik gedaan heb, net zoals in de video.



Als je op shift en herstellen klikt komt er een mapje en dan zoek je gewoon je firmware 3.1.2 en dan wachten. Maar voor te downgraden moet je wel nog wat anders doen. Kga hieronder effe samenvaten wat ik gedaan heb.



Je moet je host toevoegen.

-

Downgraden van MC model naar 3.1.2 (hij zal wel altijd tethered jailbreak zijn, vraag mij niet waarom.

1. Download : iPhone 3.1.2 MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
2. Download : Redsnow redsn0w.exe
3. Download : Blackra1n MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

4. Open Kladblok als administator (via rechtsklikken).
5. In Kladblok klik bestand > open.
6. Navigeer naar windows > system 32 > drivers > etc.
7. Vanonder zie je een pulldown met tekst documenten.
8. Klik daarop en kies Alle bestanden.
9. Open dan Hosts.
10. Voeg vanonder 74.208.10.249 gs.apple.com toe.
11. Klik op opslaan en sluit notepad.

12. Verbind je iPhone met de computer
13. Open iTunes
14. Zet je iPhone in DFU mode, power en home knop inhouden tot hij uitvalt, wanneer het scherm uitvalt laat de power knop los, maar blijf je home knop induwen totdat het itunes teken en kabeltje verschijnt.

15. iTunes gaat zeggen dat hij een iPhone in herstelmodus gevonden heeft.
16. Houd uw shift in en klik tegelijkertijd op herstellen
17. Navigeer dan naar waar uw iPhone 3.1.2 is opgeslaan, selecteer en klik op OK.

18. Hij gaat je een fout weergeven (1015), dat is compleet normaal.

19. Doe nogmaals hetzelfde. Shift + herstellen > 3.1.2 en hij gaat nogmaals een foutmelding geven.

20. Open nu redsnow. Selecteer uw 3.1.2 firmware via de browse knop.

21. Klik vervolgens op NEXT

22. Als je een iPhone 3GS MC model hebt, dan moet je op YES klikken. Voor andere modellen hoeft dit niet.

(kijk het wel altijd even na, ik heb enkel 3GS MC model)

23. Vervolgens on-vink 'install cydia' en vink 'tethered boot' aan.

24. Laat je iPhone met rust todat hij het scherm aangeeft waarop staat dat je enkel noodoproep kan doen.

25. Open iTunes en activeer uw iPhone. Installeer niet de nieuwe firmware dat iTunes aangeeft. Je kan ook uw iPhone restoren naargelang uw wens.

26. Als je dit doet gaat hij rebooten en iTunes kabeltje geven.

27. Open blackrain.exe

28. Laat het zijn ding doen, kan zijn dat hij meerdere keren zal verschijnen op je iPhone totdat hij eindelijk opstart.

- iphone 3gs jailbreak 3.1.3 firmware(new&old both bootrom)

[DOE DIT OP EIGEN RISICO weliswaar]

Echt bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb dat mapje nu wel. Ik denk dat ik een verkeerde firmware had gedownload..
Alles lukt hij begint te herstellen alleen dan krijg ik deze melding '' De iphone iphone kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie ''
Misschien doe ik dit fout ? Bij je punt 15 geef je aan dat itunes dat berichtje zegt, klopt ook maar ik moet dan dus op herstellen klikken en dan herstellen en schift ?
Geen fout melding met '' 1015 '' ?

gr Peri.

Laatst gewijzigd door Seksendokuz; 18-03-10 om 19:48.
  #78  
Oud 18-03-10, 20:33
pjhoomans pjhoomans is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Almo Bekijk bericht
Voor de methode dat getoond wordt in het filmpje is het van crusiaal belang dat je zeker weet dat je SHSH gegevens opgeslagen zijn op Saurik's server. Dit betekent simpelweg dat je voor 4 Februari 2010 een jailbreak had op tenminste firmware 3.1.2.

Is dit niet het geval, dan moet je de nieuwe jailbreak afwachten..
Ik heb in januari een jailbreak gedaan met blackrain op mijn 3gs 3.1.2. Heb in cydia geklikt op make my life easier of zoiets. Al snel liep mijn telefoon vast (na het downloaden van een applicatie via cydia wou de telefoon niet meer uit z;n reboot komen). Heb toen via itunes een herstel toegepast waardoor de jailbreak weer foetsie was. Afgelopen zondag toch maar weer eens gejailbreaked en kreeg toen niet de mogelijkheid om mijn leven makkelijker te maken via cydia. De jailbreak lukte verder prima. Maar oh wat stom ik downloade weer iets via cydia en weer bleef mijn telefoon in de reboot hangen . Met blackrain lukte het niet mijn phone weer aan de praat te krijgen en dus moest ik weer een herstel doen met itunes. Dit keer flikkerde itunes dus die nieuwe versie 3.1.3 er op. Om een lang verhaal kort te maken, kan ik op Saurik's server mijn SHSH opvragen van de allereerste keer dat ik een jailbreak had gedaan? In dat geval zou ik dus toch terug kunnen keren naar 3.1.2.
En dan mijn laatste vraag, in het begin van deze tutorial moest ik mijn itunes laten inloggen op Saurik's server ipv op die van Apple. Maar als ik helemaal klaar met de downgrade ben moet ik dat dan ook weer herstellen? Anders logt ie immers nooit meer op apple in. En hoe herstel ik dat dan weer?
Thanks.

Laatst gewijzigd door pjhoomans; 18-03-10 om 21:25.
  #79  
Oud 18-03-10, 21:56
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz Bekijk bericht
Echt bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb dat mapje nu wel. Ik denk dat ik een verkeerde firmware had gedownload..
Alles lukt hij begint te herstellen alleen dan krijg ik deze melding '' De iphone iphone kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie ''
Misschien doe ik dit fout ? Bij je punt 15 geef je aan dat itunes dat berichtje zegt, klopt ook maar ik moet dan dus op herstellen klikken en dan herstellen en schift ?
Geen fout melding met '' 1015 '' ?

gr Peri.
Je moet notepad/kladblok openen als administrator en dan even de host file zoeken en die lijn toevoegen en opslaan. (zie punt 4 tem 11)

Dan gaat het wel
  #80  
Oud 18-03-10, 22:31
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl Bekijk bericht
Je moet notepad/kladblok openen als administrator en dan even de host file zoeken en die lijn toevoegen en opslaan. (zie punt 4 tem 11)

Dan gaat het wel


Heb ik al gedaan. punt 4 t/m 11
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service dit is mijn printscreen van notepad.

Gr. Peri
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 4.3.3 al untethered voor 3GS met oude bootrom? XIII Jailbreak 23 06-05-11 13:33
iOS 4.3.2 al untethered voor 3GS met oude bootrom? XIII Jailbreak 29 19-04-11 08:33
iPhone: Jailbreak Iphone 3GS oude bootrom Darksite Jailbreak 1 30-01-11 18:18
iPhone: jailbreak iPhone 3gs 4.0.1 oude bootrom Pelle4495 Jailbreak 7 30-07-10 12:10
iPhone: Iphone 3gs new bootrom downgrade 4.0 to 3.1.3 Gnoompje Jailbreak 6 26-06-10 09:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.