//

Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom

Downgrade iPhone 3Gs firmware 3.1.3 to 3.1.2 zowel voor nieuw als oude bootrom discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz Heb ik al gedaan. punt 4 t/m 11 MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service dit is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 18-03-10, 22:48
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seksendokuz Bekijk bericht
Heb ik al gedaan. punt 4 t/m 11
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service dit is mijn printscreen van notepad.

Gr. Peri
Probeer deze is recht onder de lijn met (38.25.63.10....) te zetten?
En klik op opslaan, sluit dan ff je itunes en probeer nog is?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 18-03-10, 22:55
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Dag allen,
Na dagen prutsen ben ik op een XP Pc ineens verder gekomen. Helaas moet ik zeggen. Ik zag dat er 3.1.2 erop werd gezet en kreeg zoals het hoorde de eerste foutmelding. Daarna is de ellende begonnen.

Ik blijf nu maar het stekkertje + iTunes logo zien. Krijg hem met geen mogelijkheid meer in DFU. Als ik op herstel druk in iTunes en dan kies voor de officiele 3.1.3 maar weer, dan blijft iTunes hangen op "iPhone op herstel voorbereiden".

Inmiddels al van alles geprobeerd: iRecovery, Ibrickr en iReb. Niets werkt meer, wie van jullie "wizkids of wizadults" kan mij helpen?

Ik had een 3GS iPhone met 3.1.3 erop met een eerdere jailbreak en fils bij Saurik.
Wie neemt de uitdaging aan?
  #83  
Oud 18-03-10, 23:02
pjhoomans pjhoomans is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 16
Standaard

Ik heb alles gedaan zoals beschreven in de Nederlandse handleiding en gezien op de video. Ben nu bij punt 24, laat je iphone met rust. Hoe lang gaat dat rusten duren? Er gebeurd nu al 15 minuten helemaal niets! Alleen maar het stekkertje met itunes logo. Op de video duurde het nog geen minuut... Is dit normaal en moet ik gewoon geduldig blijven wachten? En hoelang zou dat dan kunnen duren?

pfff dicbro ik hoop maar dat mijn iphone niet ook die kant op gaat. Zit met een hoogzwangere vrouw thuis dus kan het me niet veroorloven geen werkende telefoon te hebben. Ik dacht dat als dit niet zou lukken ik gewoon terug zou keren naar 3.1.3 Zit nu nog steeds naar dat stekkertje en logo te kijken

Laatst gewijzigd door pjhoomans; 18-03-10 om 23:05.
  #84  
Oud 18-03-10, 23:29
aNausea aNausea is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 8
Standaard

De reden dat je De iphone kan niet worden hersteld. this device isn't eligible for the requested build krijgt zou te maken hebben dat je nooit een SHSH hebt aangemaakt op Sauriks server. Dat vertellen ze mij toch...
  #85  
Oud 18-03-10, 23:39
pjhoomans pjhoomans is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjhoomans Bekijk bericht
Ik heb alles gedaan zoals beschreven in de Nederlandse handleiding en gezien op de video. Ben nu bij punt 24, laat je iphone met rust. Hoe lang gaat dat rusten duren? Er gebeurd nu al 15 minuten helemaal niets! Alleen maar het stekkertje met itunes logo. Op de video duurde het nog geen minuut... Is dit normaal en moet ik gewoon geduldig blijven wachten? En hoelang zou dat dan kunnen duren?

pfff dicbro ik hoop maar dat mijn iphone niet ook die kant op gaat. Zit met een hoogzwangere vrouw thuis dus kan het me niet veroorloven geen werkende telefoon te hebben. Ik dacht dat als dit niet zou lukken ik gewoon terug zou keren naar 3.1.3 Zit nu nog steeds naar dat stekkertje en logo te kijken

Pfoe heb mijn pc opnieuw opgestart en toen deed de herstel het wel. Had trouwens de aanpassing in kladblok weer teruggezet naar het oorspronkelijke.
Nu dus weer 3.1.3 en dan maar afwachten op een nieuwe jailbreak
Maar mijn vrouw kan me tenminste bellen als de weeen beginnen haha
  #86  
Oud 19-03-10, 00:40
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dicbro Bekijk bericht
Dag allen,
Na dagen prutsen ben ik op een XP Pc ineens verder gekomen. Helaas moet ik zeggen. Ik zag dat er 3.1.2 erop werd gezet en kreeg zoals het hoorde de eerste foutmelding. Daarna is de ellende begonnen.

Ik blijf nu maar het stekkertje + iTunes logo zien. Krijg hem met geen mogelijkheid meer in DFU. Als ik op herstel druk in iTunes en dan kies voor de officiele 3.1.3 maar weer, dan blijft iTunes hangen op "iPhone op herstel voorbereiden".

Inmiddels al van alles geprobeerd: iRecovery, Ibrickr en iReb. Niets werkt meer, wie van jullie "wizkids of wizadults" kan mij helpen?

Ik had een 3GS iPhone met 3.1.3 erop met een eerdere jailbreak en fils bij Saurik.
Wie neemt de uitdaging aan?
Heb je de video of mijn vertaalde handleiding goed gevolgd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjhoomans Bekijk bericht
Ik heb alles gedaan zoals beschreven in de Nederlandse handleiding en gezien op de video. Ben nu bij punt 24, laat je iphone met rust. Hoe lang gaat dat rusten duren? Er gebeurd nu al 15 minuten helemaal niets! Alleen maar het stekkertje met itunes logo. Op de video duurde het nog geen minuut... Is dit normaal en moet ik gewoon geduldig blijven wachten? En hoelang zou dat dan kunnen duren?

pfff dicbro ik hoop maar dat mijn iphone niet ook die kant op gaat. Zit met een hoogzwangere vrouw thuis dus kan het me niet veroorloven geen werkende telefoon te hebben. Ik dacht dat als dit niet zou lukken ik gewoon terug zou keren naar 3.1.3 Zit nu nog steeds naar dat stekkertje en logo te kijken
Zodra het stekkertje komt en toont dat je kunt sliden voor een noodoproep, moet je blackrain openen en laten doen, kan zijn dat je twee keer moet op ok klikken om hem te doen opstarten En dan moet je juist nog cydia erop zetten met de blackrain programma op je springboard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aNausea Bekijk bericht
De reden dat je De iphone kan niet worden hersteld. this device isn't eligible for the requested build krijgt zou te maken hebben dat je nooit een SHSH hebt aangemaakt op Sauriks server. Dat vertellen ze mij toch...
Dat is omdat je niet de host hebt toegevoegd. Als je die regel niet in de hostfile zet, kan je ook niet downgraden, want apple zegt altijd nee op downgrade, tenzij je het door hunzelf laat doen... Kan ook zijn dat het zo is, zoals je zegt.

-------

@Iedereen : Daarom nogmaals, gebruik mijn vertaalde gids enkel als je 3GS MC model hebt (zoals ikzelf) !!
  #87  
Oud 19-03-10, 00:43
G0khan G0khan is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

ik heb het zelfde probleem met de hostfile. Geeft aan van de iphone kan niet worden hersteld..... Wat is er precies mis mee?
  #88  
Oud 19-03-10, 01:23
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G0khan Bekijk bericht
ik heb het zelfde probleem met de hostfile. Geeft aan van de iphone kan niet worden hersteld..... Wat is er precies mis mee?
Heb je ooit wel eens gejailbreaked?
  #89  
Oud 19-03-10, 01:24
G0khan G0khan is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

jah dat heb ik gedaan met blackr1an
  #90  
Oud 19-03-10, 01:31
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Hmmm dan weet ik het niet, zou normaal moeten lukken
  #91  
Oud 19-03-10, 01:46
Marcel251079 Marcel251079 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

@Belgicanofl:

ik ben aangekomen op punt 24: laat de telefoon met rust enz enz.
maar ik wacht nu dus zeker al een half uur, zonder enige verandering. wel lees ik hier dat mensen het stekkertje en itunes logo zien maar ik zie dat dus juist niet. in plaats daarvan zie ik een grote groene pijl met een harddisk op mijn schermpje????
  #92  
Oud 19-03-10, 01:47
Marcel251079 Marcel251079 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

ow en eronder staat: Downloading jailbreak data.....
  #93  
Oud 19-03-10, 02:33
Marcel251079 Marcel251079 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

THUMBS UP voor Belgicanofl!!

terug naar 3.1.2 en gelukkig weer gejailbreaked!! THNX
  #94  
Oud 19-03-10, 02:45
greengoblin greengoblin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Berchem
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl Bekijk bericht
Je moet notepad/kladblok openen als administrator en dan even de host file zoeken en die lijn toevoegen en opslaan. (zie punt 4 tem 11)

Dan gaat het wel
bij komt steeds op da ni compatibel is ook na wijziging in kladblok?
en met een andere custom fw 3.1.2 lukt wel mr met error 1600 steeds

mss omdat men 3gs nog steeds in herstelmodus staat van 3.1.2 en ni in 3.1.3?

ik krijg hem ni meer aan buiten zwart scherm
itunes herkent hem wel als toestel in herstelmodus
moet ik eerst upgrader nr 3.1.3 via itunes origineel en dan alle stapen opnieuw doen?

Laatst gewijzigd door greengoblin; 19-03-10 om 02:48.
  #95  
Oud 19-03-10, 06:37
greengoblin greengoblin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Berchem
Berichten: 46
Standaard

kheb alles perfect gedaan buiten dat bij mij een error 1604 op komt?
wat doe ik dan verkeerd?
ik weet wat je kan doen met bv ireb enz... mr steeds dezelfde errorcode pfff

Laatst gewijzigd door greengoblin; 19-03-10 om 07:52.
  #96  
Oud 19-03-10, 08:43
pjhoomans pjhoomans is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greengoblin Bekijk bericht
kheb alles perfect gedaan buiten dat bij mij een error 1604 op komt?
wat doe ik dan verkeerd?
ik weet wat je kan doen met bv ireb enz... mr steeds dezelfde errorcode pfff
Ik heb echt alle stappen perfect doorlopen maar bleef steken op punt 24. Het usb stekkertje en itunes logo bleef maar in beeld en er kwam nooit een slider bij. Hoelang had ik door moeten blijven wachten? Heb op een gegeven moment de moet opgegeven en heb hersteld naar 3.1.3 Kreeg toen ook de 1604 melding, maar ff de pc opnieuw opstarten deed dat verhelpen. Wil het vanavond wel opnieuw proberen als iemand me kan vertellen dat een half uur of langer wachten wel vaker voorkomt bij een succesvolle downgrade.
  #97  
Oud 19-03-10, 14:03
herojohan herojohan is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 63
Standaard

Ik heb even een vraagje.. alle tutorials die ik heb gezien zeggen dat ik mijn iphone 3GS niet kan jailbreaken of downgraden.
Mijn specs:
Serienummer: .....3NP
Model: MC139DN
3.3.1 FM
05.12.01

Kan deze jailbreak voor mijn iphone 3GS?
  #98  
Oud 19-03-10, 14:08
Marcel251079 Marcel251079 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

@pjhoomans:

ik ben vannacht ook bezig geweest met het downgraden en idd, het duurde vrij lang en het lukte niet in 1 keer. ik zou zeggen, als je langer dan 30 minuten geen vooruitgang hebt, begin dan overnieuw. maar de uitleg van belgicanofl is wel de juiste.

succes
  #99  
Oud 19-03-10, 16:33
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel251079 Bekijk bericht
THUMBS UP voor Belgicanofl!!

terug naar 3.1.2 en gelukkig weer gejailbreaked!! THNX
Lol je moet die gast in de video bedanken, heb het ook niet zonder hem gedaan hoor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greengoblin Bekijk bericht
bij komt steeds op da ni compatibel is ook na wijziging in kladblok?
en met een andere custom fw 3.1.2 lukt wel mr met error 1600 steeds

mss omdat men 3gs nog steeds in herstelmodus staat van 3.1.2 en ni in 3.1.3?

ik krijg hem ni meer aan buiten zwart scherm
itunes herkent hem wel als toestel in herstelmodus
moet ik eerst upgrader nr 3.1.3 via itunes origineel en dan alle stapen opnieuw doen?
Als je 3.1.2 hebt moet je toch gewoon blackrain runnen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greengoblin Bekijk bericht
kheb alles perfect gedaan buiten dat bij mij een error 1604 op komt?
wat doe ik dan verkeerd?
ik weet wat je kan doen met bv ireb enz... mr steeds dezelfde errorcode pfff
Hmmm. Houd de power en home button knop in todat hij uitvalt. Doe hem dan gewoon terug aan met de power knop en probeer dan is een restore? Als dat niet gaat probeer een lagere iTunes versie. Versie 7.5 ofzo...

Anders moet je maat is in altavista of google intikken : Solve+iTunes+Error+1604

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjhoomans Bekijk bericht
Ik heb echt alle stappen perfect doorlopen maar bleef steken op punt 24. Het usb stekkertje en itunes logo bleef maar in beeld en er kwam nooit een slider bij. Hoelang had ik door moeten blijven wachten? Heb op een gegeven moment de moet opgegeven en heb hersteld naar 3.1.3 Kreeg toen ook de 1604 melding, maar ff de pc opnieuw opstarten deed dat verhelpen. Wil het vanavond wel opnieuw proberen als iemand me kan vertellen dat een half uur of langer wachten wel vaker voorkomt bij een succesvolle downgrade.
Gebruik redsnow nogmaals, maar het is belangrijk dat je via browse dezelfde fimware selecteert als die dat op je iPhone is (3.1.2) dus.

Als je aan stap 24 bent moet je gewoon redsnow en blackrain doen, en dan moet het ok zijn, dus blijven proberen, moet wel lukken.

Anders weet ik echt niet wat er scheelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herojohan Bekijk bericht
Ik heb even een vraagje.. alle tutorials die ik heb gezien zeggen dat ik mijn iphone 3GS niet kan jailbreaken of downgraden.
Mijn specs:
Serienummer: .....3NP
Model: MC139DN
3.3.1 FM
05.12.01

Kan deze jailbreak voor mijn iphone 3GS?
MC modellen kun je wel jailbreaken, maar je moet wel van 3.1.3 naar 3.1.2 downgraden en dan die versie (3.1.2) jailbreaken met redsnow en blackrain.

Het kan zijn dat je MC modellen niet kunt downgraden, als je nooit een voorgaande versie hebt gejailbreaked.

-

'k ga nu wel een paar dagen weg zijn door mijn werk, maar kzal proberen om te komen kijken hoe het zit met de problemen. Anyway, Als je geen MC model hebt of MC mobel hebt + nooit gejailbreaked hebt voor versie 3.1.3, raad ik het je ten zeerste af, tenzij iemand kan zeggen dat het bij hun wel gelukt is.

Laatst gewijzigd door Belgicanofl; 19-03-10 om 16:50.
  #100  
Oud 19-03-10, 18:04
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgicanofl Bekijk bericht
Probeer deze is recht onder de lijn met (38.25.63.10....) te zetten?
En klik op opslaan, sluit dan ff je itunes en probeer nog is?
Oke, heb ik gedaan, maar nu krijgen wat anders..
Namelijk : De iphone kan niet worden hersteld. this device isn't eligible for the requested build .

maakt de itunes versie wat uit ?
Gr Peri.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 4.3.3 al untethered voor 3GS met oude bootrom? XIII Jailbreak 23 06-05-11 13:33
iOS 4.3.2 al untethered voor 3GS met oude bootrom? XIII Jailbreak 29 19-04-11 08:33
iPhone: Jailbreak Iphone 3GS oude bootrom Darksite Jailbreak 1 30-01-11 18:18
iPhone: jailbreak iPhone 3gs 4.0.1 oude bootrom Pelle4495 Jailbreak 7 30-07-10 12:10
iPhone: Iphone 3gs new bootrom downgrade 4.0 to 3.1.3 Gnoompje Jailbreak 6 26-06-10 09:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.