iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: recovery loop, alles geprobeerd, niets werkt! :( (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/56471-recovery-loop-alles-geprobeerd-niets-werkt.html)

lesulong 24-03-10 23:25

recovery loop, alles geprobeerd, niets werkt! :(
 
Ik heb het volgende probleem. Heb al heel veel geprobeerd, veel gelezen op veel fora, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. het is alsvolgt:

Ik heb een iphone 3gs 3.1.2 gejailbreaked via blackra1n en cydia. Deed het allemaal totdat ik op een gegeven moment weer rebooten en ik in de recovery loop kwam. Nu heb ik al meerdere malen gereboot en opnieuw geprobeerd blackra1n te draaien, maar kom altijd in recovery terug. Heb het geprobeerd met redsnow. Werkt helemaal, dan reboot hij en komt in recovery terug. Heb option/restore gedaan met een gedownloade firmware (iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw), krijg dan de error not eligable. heb dit ook allemaal in dfu geprobeerd, maar tevergeefs.

Ik had toen ik deze telefoon gejailbreakd kocht niet veel verstand ervan en rebooten hem dus gewoon. Nu ik er heel veel vanaf weet kom ik erachter dat ik mijn shsh had moeten opslaan. Heb ik dus niet en kan dus niet restoren voor zover ik weet. Uiteraard ook niet updaten.

Momenteel ben ik radeloos, iReb is niet voor 3gs. Is er nog een manier om mijn shsh bestand uit mijn iphone te krijgen terwijl hij in recovery/dfu mode is? Ik zie dit namelijk niet op internet.

Plz help, want ik begin radeloos te worden. Alvast heel erg bedankt!!!

Destiny 25-03-10 00:19

Download een custom 3.1.3 firmware en installeer deze in recovery mode.

ButcherJF 25-03-10 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lesulong (Bericht 430074)
(...)
Momenteel ben ik radeloos, iReb is niet voor 3gs. Is er nog een manier om mijn shsh bestand uit mijn iphone te krijgen terwijl hij in recovery/dfu mode is? Ik zie dit namelijk niet op internet.

Plz help, want ik begin radeloos te worden. Alvast heel erg bedankt!!!

iReb is wel degelijk te gebruiken voor het uit recovery mode halen van een 3GS: klik

lesulong 25-03-10 14:23

Bedankt voor de tips!! Helaas kan ik het pas proberen als ik weer terug van werk ben :(

maar voor een custom firmware heb je toch je shsh op de server nodig of is dat niet zo? iReb ga ik sowieso proberen. Jullie horen van me

lesulong 26-03-10 02:10

hi,

ireb werkt inderdaad. Het is me gelukt om mijn ECID op te halen, maar het is me niet gelukt om die te uploaden naar een server. Ik kreeg de melding "Couldn't get your ECID for your SHSH for that model/version :sorry" Beetje jammer dus. Heb rondgezocht op het internet maar heb tot nu toe nog geen werkende oplossing. Geeft hij deze melding ook als je gegevens al zijn geupload? (er is een kans dat dit eerder al is gebeurt)

Verder is het me niet gelukt om uit de recovery loop te komen met ireb (logisch want mn iphone is tethered jailbreak) maar als ik daarna blackra1n weer draai doet hij het nog steeds niet.

Heb ook de custom firmware gedownload (iPhone2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_Activated) en proberen te restoren. Krijg elke keer een error (1604 of 1601 tot nu toe) onafhankelijk van of ik hem in recovery of dfu mode doe. Ook als ik van usb hub verander blijf ik de foutmelding krijgen.

ik ben een beetje bang om 3.1.3 te installeren (custom of niet) 3.1.2 moet het toch gewoon doen? Of kan ik met de custom 3.1.3 ook nog jailbreaken? nee toch?

bedankt voor de moeite alvast!!

kdik 26-03-10 23:36

Ik zit met hetzelfde probleem, ben benieuwd wie hier een oplossing voor weet. Ik heb ook alles al geprobeerd :(

greengoblin 27-03-10 02:22

ik ook zelfde probleem,alles geprobeerd ook h8snow en ireb mr tervergeefs... komt van een 3.1.2 jb en nu 3.1.3 origineel

lesulong 27-03-10 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door greengoblin (Bericht 430944)
ik ook zelfde probleem,alles geprobeerd ook h8snow en ireb mr tervergeefs... komt van een 3.1.2 jb en nu 3.1.3 origineel

heb jij hem nu gerestored naar 3.1.3 via itunes (de officiele normale manier)? want ik krijg het idee dat zelfs dat niet lukt! ik zie op het internet ook niet-gejailbreakte iphones die 16xx errors krijgen een waarbij het updaten niet lukt :S

lesulong 27-03-10 18:57

Ik zit eraan te denken om hem gewoon te restoren naar 3.1.3 via apple. Als ik dat doe, dan ben ik mijn jb en unlock kwijt, maar dan werkt hij wel gewoon als ipod toch??

Destiny 27-03-10 19:05

Als je hem gewoon legaal kunt activeren via iTunes wel ja. Als je hem altijd illegaal moet activeren werkt het niet.

lesulong 27-03-10 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 431124)
Als je hem gewoon legaal kunt activeren via iTunes wel ja. Als je hem altijd illegaal moet activeren werkt het niet.

Wat bedoel je met legaal activeren. Er is praktisch niets legaal aan mijn iphone. Ik heb hem al gejailbreaked gekocht in een winkeltje in new york. Wat is het (praktisch) verschil tussen legaal en illegaal activeren.

King1987 27-03-10 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lesulong (Bericht 431127)
Wat bedoel je met legaal activeren. Er is praktisch niets legaal aan mijn iphone. Ik heb hem al gejailbreaked gekocht in een winkeltje in new york. Wat is het (praktisch) verschil tussen legaal en illegaal activeren.

Heb je nog een AT&T kaartje? Je kan dan activeren met dat kaartje :) (zo heb ik mn push berichten ook terug gekregen :) )

lesulong 28-03-10 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 431174)
Heb je nog een AT&T kaartje? Je kan dan activeren met dat kaartje :) (zo heb ik mn push berichten ook terug gekregen :) )

Nee een at&t sim heb ik niet. Is het een idee om gewoon een att sim te kopen (USA SIM card). Kan ik met die sim mijn iphone activeren en hem dan gewoon als ipod gebruiken?

het is redelijk goedkoop en dan kan ik hem tenminste gebruiken totdat er een unlock is voor 3.1.3

thnx!

gvrman 29-03-10 15:26

ik heb hier ook hetzelfde probleem. kan je niet custom 3.1.3 firmware installeren? ik heb mijn phone uit engeland en het is een telefoon van na week 45. dus ik moet hem unlocken. iemand een idee?

lesulong 29-03-10 15:44

Citaat:

ik heb hier ook hetzelfde probleem. kan je niet custom 3.1.3 firmware installeren? ik heb mijn phone uit engeland en het is een telefoon van na week 45. dus ik moet hem unlocken. iemand een idee?
Ik zou het zeker proberen. Bij mij lukte dat ook niet (16xx errors enzo). Niet geschoten is altijd mis. Mocht het werken heb je een geunlockte iphone en zou je er gewoon mee kunnen bellen naar mijn idee.

Zodra je hem update naar de officiele 3.1.3 ben je wel de sjaak. Kan je hem ook niet als ipod gebruiken, want je moet je iphone eerst activeren met een supported simkaart (at&t oa). Heb je die niet, dan kan je er niks mee...

greengoblin 30-03-10 05:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lesulong (Bericht 430945)
heb jij hem nu gerestored naar 3.1.3 via itunes (de officiele normale manier)? want ik krijg het idee dat zelfs dat niet lukt! ik zie op het internet ook niet-gejailbreakte iphones die 16xx errors krijgen een waarbij het updaten niet lukt :S


ja idd officiel via itunes, was ervor ge jb via blackra1n, ik krijg steeds error1604 ondanks alles ireb enz...

kdik 30-03-10 21:48

de oplossing!!!!!!
 
heb deze handleiding gevolgd: http://www.ifoneguide.nl/1707/iphone...an-ifoneguide/

daarna de originele 3.1.2 ispw erop gezet, blackrain en daarna TATAAA :d

King1987 30-03-10 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lesulong (Bericht 431280)
Nee een at&t sim heb ik niet. Is het een idee om gewoon een att sim te kopen (USA SIM card). Kan ik met die sim mijn iphone activeren en hem dan gewoon als ipod gebruiken?

het is redelijk goedkoop en dan kan ik hem tenminste gebruiken totdat er een unlock is voor 3.1.3

thnx!

Ja, kan je kopen, dat werkt. Dan heb je een dure iPod, maar je hoeft hem dan tenminste niet in de kast te leggen ;)

gvrman 31-03-10 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdik (Bericht 432258)
heb deze handleiding gevolgd: http://www.ifoneguide.nl/1707/iphone...an-ifoneguide/

daarna de originele 3.1.2 ispw erop gezet, blackrain en daarna TATAAA :d


beste kdik,
ik heb iphone die jb op 3.1.2 heeft maar niet meer opstart, geen shsh file gemaakt hiervan en niet meer mogelijk. heb wel van 3.1.3 shsh file kunnen maken.
hoe heb jij het voormekaar gekregen om 3.1.2 te installeren? ik heb dus nog geen 3.1.3 er op staan. wel een custom geprobeerd maar kreeg een 16xx error. ik heb een 3gs van na week 45.

mvg

Gerard

kdik 31-03-10 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gvrman (Bericht 432439)
beste kdik,
ik heb iphone die jb op 3.1.2 heeft maar niet meer opstart, geen shsh file gemaakt hiervan en niet meer mogelijk. heb wel van 3.1.3 shsh file kunnen maken.
hoe heb jij het voormekaar gekregen om 3.1.2 te installeren? ik heb dus nog geen 3.1.3 er op staan. wel een custom geprobeerd maar kreeg een 16xx error. ik heb een 3gs van na week 45.

mvg

Gerard

Ik heb het stappenplan Vd link gevolgd tot het stuk downgraden. daarna de telefoon in dfu gezet en via shift herstel de originele 3.1.2 erop gezet. Daarna blackrain en het werkte. Heb ook een 3gs van na week 45.
Hoop dat je er wat aan hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:03.