iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: opgeslagen ecid shsh is 3.1.3? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/56863-opgeslagen-ecid-shsh-3-1-3-a.html)

c0rnflakes 01-04-10 01:17

opgeslagen ecid shsh is 3.1.3?
 
Hoi allemaal,

Als ik cydia check dan staat er dat mijn ecid shsh 3.1.3 is. Ik heb fw 3.1.2 met tethered jailbreak en nu is mijn iphone gecrasht en lukt het me niet meer om hem op te starten (ook niet met rc3).. mn iphone restart elk keer met plaatje van geohot en start daarna weer opnieuw op.

Als ik via saurik wil gaan restoren dan krijg ik 3.1.3...is deze hetzelfde als de officiele 3.1.3? dus dat de modem firmware/band geupgrade wordt van 05.11.07 naar die nieuwe waarbij het niet meer mogelijk is om mn iphone te unlocken?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.
Alvast bedankt!

Almo 01-04-10 09:35

Als Cydia aangeeft dat je SHSH van 3.1.3 opgeslagen is, betekent het dat je niet op tijd een Jailbreak had. Vanaf 4 Februari is 3.1.3 beschikbaar, dat betekent dat vanaf toen 3.1.2 niet meer gesigneerd werd.

Helaas kan je niet herstellen naar 3.1.2 omdat je de SHSH van 3.1.2 niet bezit. Er zijn echter een heleboel methodes om uit de Restore mode te komen. Probeer tooltjes te gebruiken die je hierbij helpen. Je kan ook proberen een Custom firmware van 3.1.2 te herstellen. Gebruik de Handleidingen !! Ook vind je op youtube handige filmpjes over de Restore mode.

Succes

gvrman 01-04-10 10:03

kijk een mede lotgenoot :D ik heb hetzelfde. ben nog aan het zoeken naar een oplossing....

DutchTiger 01-04-10 10:03

Beste allemaal,

Dit probleem heb ik sinds een paar dagen ook. Gelukkig doet mijn telefoon het nog wel, maar is erg langzaam en spontaan doet de bluetooth het niet meer. Ik heb mijn toestel gejailbraked gekocht (3.1.2) en daarop ook Cydia/Rock. Nu wilde ik restoren naar 3.1.2 en dan opnieuw jailbraken/unlocken maar er schijnt door Cydia een SHSH opgeslagen te zijn onder 3.1.3 terwijl ik toch echt 3.1.2 erop heb staan. Ook zeker weten niet geupdate, maar wel een keer via cydia een soort van spoof gedownload om itunes te foppen dat hij 3.1.3 lijkt.
Zou het kunnen zijn dat de SHSH van 3.1.2 is, terwijl hij door de het systeem als 3.1.3 bestempeld is?
Ik kan dus niet restoren naar 3.1.2 terwijl dit wel hard nodig is.
Wie kan mij helpen?

Oh ja, inmiddels doet mijn cydia het niet meer en mijn preferences het niet meer

c0rnflakes 01-04-10 10:48

bedankt voor jullie reactie allemaal.

hmm wel jammer dat ik mijn iphone pas na die signeerdatum heb gejailbreakt..maar de ecid shsh 3.1.3 die ik aangevraagd heb via Cydia is dus geen custom fw 3.1.3?

Wel vaag hoe het gelopen is...ik heb alleen de sbssettings/toggle via Cydia erop geinstalleerd.. hij vroeg daarna om een restart..en bij het restarten komt hij in de restart loop jammer genoeg..

DutchTiger 01-04-10 12:07

Bij mij ontstonden de problemen ook na sbstoggle. Ik begrijp dat ik dus niet kan herstellen naar 3.1.2. Heeft iemand ervaring met de custom 3.1.2? Werkt dit dan wel? Unlocken is voor mij belangrijk omdat het van origine een tmobile is en ik zelf kpn heb van het werk.

Almo 01-04-10 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door c0rnflakes (Bericht 432815)
bedankt voor jullie reactie allemaal.

hmm wel jammer dat ik mijn iphone pas na die signeerdatum heb gejailbreakt..maar de ecid shsh 3.1.3 die ik aangevraagd heb via Cydia is dus geen custom fw 3.1.3?

Wel vaag hoe het gelopen is...ik heb alleen de sbssettings/toggle via Cydia erop geinstalleerd.. hij vroeg daarna om een restart..en bij het restarten komt hij in de restart loop jammer genoeg..

De Ecid SHSH 3.1.3 is een klein bestand dat dient als verificatie voor firmware. Dit moet je dus niet verwarren met Custom firmware, want dat is een 300mb bestand dat je probeert te instaleren op je iPhone. Met de Custom firmware kan je dat verificatie proces omzeilen, MAAR om dit succesvol te doen MOET je draaien op een JAILBROKEN iPhone.

Ik had zelf ook hetzelfde probleem, een jailbreak op 3.1.2 en een vastloper. Waardoor de iPhone in de restore-mode bleef, mij is het NIET gelukt om een custom firmware te restoren. Maar het is zeker de moeite waard om het te proberen.


DutchTiger 01-04-10 12:58

Mijn toestel is 3.1.2 gejailbraked, dus het installeren van een custom firmware zou moeten lukken?

Hoe zit het met unlock bij een custom-firmware en kan ik het beste 3.1.2 custom of 3.1.3 gebruiken?

En dan nog een vraagje.... ik heb geen idee of ik custom met of zonder activatie moet gebruiken, omdat ik het toestal al gejailbraked was toen ik hem kocht. Heb in ieder geval nooit bij itunes te hoeven activeren, maar weet niet of vorige gebruiker dit gedaan heeft?

Bedankt alvast!

Almo 01-04-10 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchTiger (Bericht 432858)
Mijn toestel is 3.1.2 gejailbraked, dus het installeren van een custom firmware zou moeten lukken?

Hoe zit het met unlock bij een custom-firmware en kan ik het beste 3.1.2 custom of 3.1.3 gebruiken?

En dan nog een vraagje.... ik heb geen idee of ik custom met of zonder activatie moet gebruiken, omdat ik het toestal al gejailbraked was toen ik hem kocht. Heb in ieder geval nooit bij itunes te hoeven activeren, maar weet niet of vorige gebruiker dit gedaan heeft?

Bedankt alvast!

Als je iPhone nu goed draait met de jailbreak, dan zou een custom firmware zeker moeten lukken. Volg wel GOED de handleiding, daar worden ook eventuele foutmeldingen uitgelegd.

Je moet de termen "Jailbreak en "Unlock" niet gaan verwarren,
  • Jailbreak is het openen van het bestandssysteem van de iPhone. Hierdoor krijgen ook andere programma's dan [wiki=1272]iTunes[/wiki] toegang tot de iPhone, waardoor het onder andere mogelijk wordt om de telefoon te [wiki=2083]Activatie[/wiki] (waardoor je telefoon als [wiki=1198]iPod[/wiki] werkt) en te [wiki=1255]Unlock[/wiki] (waardoor je telefoon met elke [wiki=2128]SIM[/wiki] werkt). Jailbreaken is daarom altijd de eerste stap in het gebruik van je iPhone voor andere toepassingen.
  • Unlock is het vrijmaken van je telefoon voor gebruik met andere telecomoperators. Standaard heeft de iPhone een blokkade ingebouwd, waardoor alleen simkaarten van AT&T (in de Verenigde Staten), O2 (in het Verenigd Koninkrijk) of T-Mobile (Duitsland) werken. Door het verwijderen van deze simlock kun je gebruik maken van je eigen simkaart en kun je bellen op je eigen mobiele netwerk.
Om te kunnen Unlocken moet je wel een jailbreak hebben. Als dit duidelijk voor je is kunnen we door naar de volgende stap.

Meestal hebben mensen geen reden om naar 3.1.3 te updaten, aangezien de update weinig doet voor je iPhone ( behalve het tegenhouden van een jailbreak ). Dus een Custom firmware 3.1.2 zou de normale keuze zijn.

Om te achterhalen of je Activated of niet moet downloaden is het beste om te kijken waar je iPhone vandaan komt. Bijna alle NL iPhone hebben een SIMLOCK en dan heb je een UNLOCK nodig. De telefoon kan ook SIMLOCKVRIJ zijn gekocht ( losse verkoop ), maar dat kan je het beste achterhalen via de vorige eigenaar. Volgens mij kon je ook via het serienummer achterhalen uit welke land je iPhone komt, maar dat kan ik niet 100% zeggen.

DutchTiger 01-04-10 13:49

Bedankt voor de snelle reactie.
Het is een T-mobile origneel, dus moet opnieuw geunlocked worden, want dit vervalt toch bij het herinstalleren van de firmware. Of is dit niet zo bij een custom firmware?
Door de T-Mobile lock moet je kiezen (als ik het goed begrijp) voor de custom firmware met activeren kiezen?
Activeren moet je bij een gelockte telefoon of bij een niet gelockte telefoon? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.
Dank

Almo 01-04-10 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchTiger (Bericht 432880)
Bedankt voor de snelle reactie.
Het is een T-mobile origneel, dus moet opnieuw geunlocked worden, want dit vervalt toch bij het herinstalleren van de firmware. Of is dit niet zo bij een custom firmware?
Door de T-Mobile lock moet je kiezen (als ik het goed begrijp) voor de custom firmware met activeren kiezen?
Activeren moet je bij een gelockte telefoon of bij een niet gelockte telefoon? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.
Dank

Als je iPhone van T-Mob is dan heb je de versie MET activatie nodig.
In de custom firmware heb je direct Cydia (jailbreak) en Blacksnow. Het is dus een kwestie van iTunes openen, SHIFT indrukken en HERSTELLEN kiezen. Daarna het proces afwachten en je telefoon zou functioneel moeten zijn.

DutchTiger 01-04-10 15:34

Super bedankt. Zit nu nog op mijn werk, maar ga dit zeker vanavond proberen. Ben ik weer zoet vanavond. :D
Ik hou jullie op de hoogte

c0rnflakes 01-04-10 16:29

bedankt voor de handige tips. Ben benieuwd naar je feedback Dutchtiger. Hou ons op de hoogte of het gelukt is of niet. Thanks alvast! :)

gvrman 01-04-10 21:21

onderstusen weer een tijdje aan het klooien. heb op verschillende manieren de custom firmware proberen te installeren. zowel 3.1.2 als 3.1.3... bij beide krijg ik 16xx foutmeldingen. zoals ik lees zal ireb niet werken.

net maar geprobeerd om met redsnow de boel aan de praat te krijgen. ik krijg netjes een ananas te zien hij herstart... dan gebruik ik blackra1n om hem op te kunnen starten en krijg ik het gezicht van geohot en een lopertje. dit lopertje blijft op een gegeven moment hangen... en voor de rest gebeurd er weinig...

iedeeen?

DutchTiger 01-04-10 22:45

Beste allemaal

Eindelijk is het helemaal gelukt. Kreeg eerst een 1600 error, maar kwam er achter dat je Iphone niet in DFU maar gewoon in recovery moet zetten.
Nu het upgraden nog de blacksnow gedraaid (eerst moeten downloaden via Cydia), en nu kan ik weer bellen en werken met mijn iphone. Mijn dag is weer goed :D

c0rnflakes 02-04-10 09:45

dat is goed nieuws dutchtiger, ik ga het vanmiddag even proberen. Hopen dat het mij ook lukt :)

thanks voor de feedback!

gvrman 02-04-10 10:29

dat klinkt goed. welke versie heb je er nu dan opgezet? en hoe heb je dit precies gedaan?

c0rnflakes 02-04-10 22:46

hmm ik ben volgens de handleiding te werk gegaan, maar ik krijg een 1604 error.... iemand die weet wat dat inhoudt?

@DutchTiger: jij had een 1600 en geen 1604 error toch?

Na het restore en de foutmelding 1604, krijg ik die Itunes logo te zien en dat ik het met usb moet aansluiten op de pc..... is hij dan ready for jailbreak? of is het restore dan niet gelukt?

c0rnflakes 05-04-10 01:05

mij is het nu ook gelukt. Heb weliswaar een ecid shsh 3.1.3...maar het lukte me niet om met custom fw 3.1.3 te restoren...echter lukte het wel met een custom fw 3.1.2

daarna een jailbreak op uitgevoerd met blackrain rc3 en hij deed het weer :)

gvrman 05-04-10 11:39

En heb je een mc model? Ik krijg telkens 160x errors. Welke heb cf heb je en hoe heb je het gedaan dan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.