//

Van 3.0 naar 3.1.2 plus jailbreak en app behoud?

Van 3.0 naar 3.1.2 plus jailbreak en app behoud? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je je Hosts-bestand in Windows acorrect aangepast hebt zal dit probleemloos moeten gaan, ik heb mijn 3GS al meerdere malen probleemloos van 3.1.3. naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15-04-10, 23:19
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Als je je Hosts-bestand in Windows acorrect aangepast hebt zal dit probleemloos moeten gaan, ik heb mijn 3GS al meerdere malen probleemloos van 3.1.3. naar 3.1.2 gedowngrade.
Ik moet 'm daarna wel altijd uit Recovery halen met iReb nadat ie een foutmelding geeft maar dan is 3.1.2 verder wel correct geinstalleerd

Succes !
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 15-04-10, 23:49
jpbouw jpbouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rhoon
Berichten: 70
Standaard

Is het mogelijk om met een jailbrack 3GS apps te kopen in de itunes appstore, want dit staat nergens vermeld?
  #23  
Oud 16-04-10, 00:50
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Mensen ik heb net mijn iphone gejailbreaked plus gewoon netwerk en blackra1n zoals het moet Echter ben ik niet naar 3.1.3 gegaan!!! en dus van 3.0 naar 3.1.2 nu ben ik wel een beetje moe en morgen zal ik vertellen hoe het nou gelukt is dankzij onder andere jullie tips

bedankt daarvoor!!!
  #24  
Oud 16-04-10, 09:24
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpbouw Bekijk bericht
Is het mogelijk om met een jailbrack 3GS apps te kopen in de itunes appstore, want dit staat nergens vermeld?
Uiteraard
  #25  
Oud 16-04-10, 09:30
jpbouw jpbouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rhoon
Berichten: 70
Standaard

ok thanks dan misschien toch de optie benutten om er 1 bij Colorware te bestelling. Zijn de mooiste aangepaste iPhones op de markt
  #26  
Oud 16-04-10, 10:15
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard Het is gelukt

Nou mijn iphone is dus gejailbreaked zoals ik al zei en van OS 3.0 naar een orginele 3.1.2 zonder eerst naar 3.1.3 te gaan. Dit terwijl ik van een aantal mensen hoorde dat het niet meer mogelijk was. Echter zat ik naar de handleiding te kijken om te downgraden van 3.1.3 naar 3.1.2.

Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies
Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies - iPhone - iPhoneclub.nl

echter kan deze ook heten

Handleiding: upgraden naar firmware 3.1.2 of latere versies

Ik heb dus de handleiding gebruikt maar niet upgegrade naar 3.1.3 maar dit gewoon vanuit mijn os 3.0 of ondertussen een custom 3.1.2 maar in iedergeval met de baseband 0.4.28.06(ofzo iets). In ieder geval had ik geen t-mobile netwerk meer na de jailbreak. en ook geen blackra1n druppel.

Ik hed dus de eerste stappen gevolg uit de handleiding dus ik heb host bestand aangepast. Ook de [FONT=Courier New]ipconfig /flushdns geleegd.[/FONT]
Daarna heb ik IREB geinstaleerd en de USBLIB geinstaleerd via ook IREB. toen telefoon in DFU mode gezet en in IREB de fix loop recovery aangezet. Toen kon ik de originele 3.1.2 OS instaleren tot mijn grote vreugde en meteen met spanning ben ik gaan kijken naar de baseband en deze was eindelijk upgegrade naar 05.11.07 (of zoiets doe dit uit mijn hoofd). Toen heb ik Blackra1n gedraaid en ik had eindelijk mijn druppel en zelfs al mijn t-mobile netwerk zonder dat ik nog maar sn0w had gedraait via de druppel. Ik heb echter wel cydia en Sn0w aangeklikt maar bijnader inzien was sn0w mischien niet nodig. En zelfs tot mijn grote verbazing kan ik mijn iphone gewoon uit en aanzetten zonder dat ik opnieuw blackra1n moet draaien. Volgens mij heet dat unthetherd jailbreak

Jammer genoeg alleen heb ik wel mijn reserve kopie er weer opgezet maar mijn save files voor mijn apps waren al weg doordat ik perongeluk al weer een reservekopie had gemaakt na 1 van de msilukte jailbreaks. Maarja ik kwam er nu ook achter dat het niet handig is om een reserve kopie terug te zetten omdat je batterij sneller leeg loopt. Dus ik ga vanmiddag nog een keer de originele os 3.1.2 eropzetten en dan gewoon alleen mijn aankopen overzetten. is ook wel weer goed om helemaal overnieuw te beginnen. nog een keer angrybirds en spaceminer uitspelen


Al met al ben ik zeer tevreden. Volgens mij ben ik elke mogelijke fout tegen gekomen voor het jailbreaken van de 3.1.2 os met een 3gs. Stuk voor stuk kwam ik een stapje verder en heb ik de problemen stuk voor stuk opgelost dankzij al jullie hulp!!! THX!! nogmaals. Alleen volgende keer mijn apps eerst beter backupen.
Ik heb nu ook wel aardig wat inzicht gekregen ik het jailbreaken dus hopelijk kan ik weer wat mensen helpen


ps. (mischien de handleiding titel veranderen zodat duidelijk is dat deze ook gebruikt kan worden om van 3.0 naar 3.1.2 te gaan)
  #27  
Oud 16-04-10, 15:09
Gloeder Gloeder is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Beste mensen, ik lees vaak dat vragen die steeds gesteld worden vaak terug te vinden zijn in al bestaande topics. Ik heb echter nergens iets concreets gelezen over mijn volgende probleem.
Ik heb nu de Iphone 3gs 16 gb al bijna een jaar in mijn bezit. Ik wilde hem nu een keer jailbreaken. Ik heb echter versie 3.0 staan, ik weet niet hoe ik nu te werk moet gaan omdat overal wordt gezegd dat je de iphone nu niet moet upgraden naar 3.1.3. Maar dat je 3.1,2 moet behouden. Mijn iphone is niet simlockvrij, ik heb hem ook nooit geactiveerd. Hebben jullie enige idee wat ik kan doen? Mijn excuses voor als ik een dubbele vraag heb gepost. Ik hoor graag van jullie welke stappen ik het beste kan ondernemen om mijn iphone op de juiste manier te jailbreaken.
  #28  
Oud 16-04-10, 18:09
gingersnapper gingersnapper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Tongeren
Berichten: 46
Standaard

Hey super Wilbair!!!

Jammer genoeg is de wereld van het hacktivaten geen exacte
wetenschap, het had veel leuker en veel minder stresserend
geweest had ie het een paar dagen geleden van de eerste keer
al gedaan, trust me, ik weet heel erg goed dat het ontzettend
frustrerend is steeds maar weer dat balkje te zien lopen om daarna
te merken dat het weer eens niet gelukt is . Nou kan je het
ding eindelijk weer voor de fun gaan gebruiken ipv om het uberhaupt
aan de praat te krijgen
  #29  
Oud 16-04-10, 21:07
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

@ gingersnapper: Bedankt voor al je hulp en je hebt helemaal gelijk het is echt super frustrerend. Maar het is het wel weer allemaal waard als het eenmaal gelukt is.

@ Gloeder: Probeer te doen wat ik heb gedaan zie vorige posts. ik ben ook niet naar 3.1.3 gegaan maar van 3.0 naar 3.1.2.
  #30  
Oud 16-04-10, 21:30
gingersnapper gingersnapper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Tongeren
Berichten: 46
Standaard

Nu je FW nog aanpassen in je id hier op de site om het helemaal af te maken
  #31  
Oud 17-04-10, 11:15
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Zojuist gedaan, zou het zo vergeten. Maar zo is het inderdaad helemaal af.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Ipad upgrade van 3.1.3 naar 4.x met behoud jailbreak Rob1982 Jailbreak 0 14-02-11 17:53
iPhone: Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak iPhone4Robin Jailbreak 9 25-12-10 23:17
iPhone: Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden Yorannn Jailbreak 6 31-10-10 15:13
van 221 jailbreak naar 312 officieel met behoud van details (SMS/contacts/etc) gonijn Archief 2 06-01-10 13:14
Updaten met behoud app's,jailbreak en unlock aeger Archief 1 29-10-09 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.