//

Van 3.0 naar 3.1.2 plus jailbreak en app behoud?

Van 3.0 naar 3.1.2 plus jailbreak en app behoud? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen mijn vraag is als volgt. Ik heb momenteel os 3.0 voor mijn 3gs (nog steeds die van vorig jaar zomer) en deze is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-04-10, 12:26
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard Van 3.0 naar 3.1.2 plus jailbreak en app behoud?

Beste mensen mijn vraag is als volgt. Ik heb momenteel os 3.0 voor mijn 3gs (nog steeds die van vorig jaar zomer) en deze is gejailbreaked. Echter wil ik nu naar 3.1.2 om de reden dat warp gate alleen voor een versie 3.1.2 of hoger geschikt is Er is wel genoeg informatie te vinden over jailbreaken hier en ik heb het ook al is gedaan maar bijna elk topic gaat over de vraag hoe men van 3.1.3 terug moet naar 3.1.2. Dit is voor mij totaal niet aan de orde omdat ik nooit naar 3.1.3 ben upgegrade, ik heb ook mijn baseband opgeslagen in cydia als dat nog van toepassing is. MIjn vraag is dus hoe kan ik naar 3.1.2 upgraden en deze dan jailbreaken en het liefts met mijn apps behoud (ik heb trouwens windows). Via itunes kan ik alleen naar 3.1.3 wat natuurlijk geen optie is Hopelijk kan iemand mij vertellen of ik de handleidingen moet gebruiken van 3.1.3 naar 3.1.2 want verder is er niet veel meer te vinden hoe men van 3.0 naar 3.1.2. Waarschijnlijk is mijn vraag al vaker gesteld maar ik heb gezocht en kom er zo snel niet uit ook omdat de informatie domweg overweldigend is.
Alle tips zijn welkom groetjes!!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-10, 20:53
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Iemand? Please?
  #3  
Oud 13-04-10, 20:59
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Unlock:Jailbreak - iPhone 1e generatie/3G/3GS - FW 3.1.2 - Blackra1n [Windows/Mac OS X] - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #4  
Oud 13-04-10, 23:25
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Deze handleiding leek mij ook het beste maar er staat bij stap 2 het volgende:

"Stap 2
Controleer als eerste je firmware versie. Ga hiervoor naar Instellingen - Algemeen - Info. Achter Versie hoort 3.1.2 te staan. Zo niet, upgraden/restore dan in iTunes naar software versie 3.1.2.

Als je op dit moment niet in de iPhone kunt komen, omdat je hem niet kunt activeren in iTunes. Ga dan verder met deze handleiding. Blackra1n activeert dan ook je iPhone."

Dit is dus heel mijn punt dat ik van 3.0 naar 3.1.2 ga en dus niet downgrade van 3.1.3. Er staat hier dus als je geen 3.1.2 hebt moet je die even uit itunes halen door te restoren. Zoals ik al zei is dit onmogelijk.
  #5  
Oud 14-04-10, 06:35
gingersnapper gingersnapper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Tongeren
Berichten: 46
Standaard

YouTube - Easy Jailbreak Firmware 3.1.2 iPhone 3G, 3GS and iPod Touch 1g, 2g, and 3g with BlackRa1n

originele 3.1.2 downloaden
iTunes uitzetten, iPhone in DFU mode zetten
iTunes opzetten, shift+herstel, je 3.1.2 die je gedownload hebt selecteren
Blackra1n laten draaien, dan is ie unlockt, dan op je iPhone op het blackra1n
icoontje drukken, dan op sn0w om te unlocken (heb je Wi-Fi voor nodig)

Hoe het met de apps zit kan ik je niet vertellen. Als je deze weg volgt, en je
iPhone is wegens je complete lock nog nooit met je iTunes gesync'd gaat er
geen backup opstaan dus dan ben je alles kwijt op deze manier. Misschien
dat iemand anders weet of er wel een manier is om ze toch te behouden?
DFU - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS
  #6  
Oud 14-04-10, 07:57
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Okey alvast bedankt voor je reactie! Ik ben gisteravond al een heele tijd bezig geweest en mijn grootste probleem toe nu toe is dat ik de 3.1.2 firmware er niet op krijg! Ik wil idd blackrain gebruiken voor de jb maar ik moet eerst de firmware hebben ik heb wel de firmware die via het forum te downloaden is geprobeerd en op de manier zoals beschrvem word namelijk iPhone in DFU mode zetten en dan shift herstellen met de betreffende firmware. Echter krijg ik constant de foutcode 1600. Na wat speurwerk worden er twee mogelijkheden hiervoor gegeven of DFU is niet goed of ligt aan iets ander Comp/iPhone is mij nog niet geheel duidelijk. De oplossing zou IREB moeten zijn deze geeft echter geen 3gs comptibaliteit weer maar als je verder kijkt op forums dan schijnen mensen hem wel gebruikt te hebben voor de 3gs? dus hopelijk kunnen jullie me hierin nog verder helpen? ik kon ook geen goeie handleiding vinden voor het gebruik van IREB.

voor mijn Appa heb ik ondertussen met cydia Pkgbackup Gedowbload dus dat moet goed gaan voor de Appa die ik wil behouden!

Ik kijk weer uit naar jullie tips

Laatst gewijzigd door iScorpio; 14-04-10 om 08:09.
  #7  
Oud 14-04-10, 09:02
gingersnapper gingersnapper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Tongeren
Berichten: 46
Standaard

Dat je 16xx foutmeldingen krijgt wil volgens mij zeggen dat je een custom fw hebt gedownload ipv de originele. In de commentaar van bovenstaand filmpje staat een link naar de originele, en ik vermoed dat hij hier ook wel ergens te vinden is. Ik heb het vier dagen geleden ook nog gedaan, van 3.0 naar 3.1.2 en met de originele krijg je geen 16xx melding.
  #8  
Oud 14-04-10, 10:08
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Okey dat zou mischien wel de oplossing zijn thx ik ga het vanavond meteen! Proberen uit mijn werk en zal het hier laten weten wat de uitkomst is... Kan niet wachten
  #9  
Oud 14-04-10, 13:03
Hussie's schermafbeelding
Hussie Hussie is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 53
Standaard

Als je een restore doet ben je altijd alles kwijt.
__________________
iPhone 3GS 16 GB 3.1.2 JB + Nieuwe bootrom
Officieel T-Mobile Simlockvrij !
  #10  
Oud 14-04-10, 13:57
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Maar niet met Pkg BackUp toch? Want cydia kan ook zien via je paypal account waarvoor je betaald hebt! en in iTunes staan je betaalde apps nog lijkt mij. Alleen iligale apps zal je niet terugvinden denk ik.. Maar vanavond ga ik het weer proberen dus dan weet ik het zeker
  #11  
Oud 14-04-10, 16:49
Falastine Falastine is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Custom firmware downloaden 3.1.3 met behoud van je 04.28 baseband is de beste optie heb ik ook gedaan.
  #12  
Oud 15-04-10, 02:51
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Tot nu toe is het nog een beetje uitgelopen op een ramp moet ik zeggen. Niet dat mijn iphone nou overleden is maar ik ben al hee de avond bezig en het is nogal frusterend als je iphone nog niet goed werkt.

Ik heb tot nu toe het volgende gedaan. Een custom firmware 3.1.2 eropgezet wat dus is gelukt ik heb wel die zonder activatie gekozen. ik heb toen blackra1n erover heen gezet met itunes uit en etc. echter krijg ik de druppel niet te zien als de iphone weer is opgestart we krijg ik al cydia geinstaleerd, wat volgens mij nogal opmerkelijk is. Daarnaast heb ik ook geen netwerk meer terwijl ik gewoon een officiele t-mobile sim heb van mijn iphone abbonement. Ik kan wel als ik herstellen doe naar een reservekopie in itunes al mijn apps terug krijgen.

Ik moet dus nog mijn netwerk terugkrijgen en een blackra1n icoontje.
Hopelijk hebben jullie weer tips hiervoor?? (ik ga in iedergeval nu slapen word er nogal sip van)
  #13  
Oud 15-04-10, 09:08
gingersnapper gingersnapper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Tongeren
Berichten: 46
Standaard

Je bent nog steeds met custom fw bezig. Custom fw installeert cydia al vanzelf. Je kan in cydia blacksn0w downloaden om je telefoon te unlocken.

Of je begint nog een keer opnieuw met de originele 3.1.2 en als je daar met blackra1n overheen gaat krijg je wel je druppeltje en krijg je daar de keuze tussen cydia, rock, sn0w (unlock) installeren.
  #14  
Oud 15-04-10, 10:10
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Je geeft me weer veel hoop, ik denk dat jou oplossing moet gaan werken hoop ik Zelf had ik bedacht (heel de nacht over na gedacht) en verschillende froums gelezen. Dat:

1) Of andere windows gebruiken (heb nu windows 7, 64 bits)
2) Of andere customfirmware namelijk eentje met een activate i.p.v. zonder activate
3) Of via cydia iets downloaden om hem te unlocken.

Maar ik denk dat gingersnapper het beste weet dus ik zal dit gaan proberen. Eerst via blacksnow dan.

Echter mischien voor wat duidelijkheid. Zou het voor mij uitmaken of ik customfirmware of een orginele 3.1.2. erop zet. Dit is is mij niet echt duidelijk wat hierin het verschil is. Wat is het voor of nadeel?
Dank jullie wel alvast weer en ik laat het weten als het ondertussen gelukt is.
  #15  
Oud 15-04-10, 10:29
gingersnapper gingersnapper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Tongeren
Berichten: 46
Standaard

Ik heb heus niet de waarheid in pacht maar ik heb van het weekend toevallig hetzelfde gedaan als wat jij nu probeert te doen. Verschil tussen custom en de originele is er volgens mij niet echt, twee verschillende manieren om tot hetzelfde resultaat te komen. Als je met customs werkt gaat wel enkel je fw upgraden en je baseband niet. En aangezien hier op het forum staat dat je voor blackrain fw 3.1.2 én de bijhorende baseband nodig hebt heb ik het met de originele fw gedaan en dat lukte netjes. Iphone in dfu zetten, itunes opstarten, shift+herstel klikken, je gedownloade fw selecteren, blackrain draaien, druppeltje drukken, snow downloaden via Wi-Fi, vreugdesprongetje maken
  #16  
Oud 15-04-10, 16:23
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik ben nu aan het proberen om een originele 3.1.2 firmware erop te zetten alleen hier krijg ik een aloud probleem dat zowel in recovery mode als in DFU mode de firmware niet kan worden geinstaleerd. Na lang zoeken weer!!! schijnt er nog geen oplossing te zijn maar sommige mensen denken dat een andere pc of itunes kan helpen. Dus dit ga ik nu maar eerst proberen.
  #17  
Oud 15-04-10, 17:30
gingersnapper gingersnapper is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Tongeren
Berichten: 46
Standaard

Voor wat het waard is, bij mij was het windows xp
  #18  
Oud 15-04-10, 17:32
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Ja daar ben ik nu op bezig maar voorlopig heeft het nog geen effect en kan ik nog geen orginele 3.1.2 firmware instaleren
  #19  
Oud 15-04-10, 18:20
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Updaten naar 3.1.3 en dan weer downgraden naar 3.1.2 en die daarna jailbreaken en dan je backup terugzetten, andere mogelijkheid is er in jouw geval niet.

Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies - iPhone - iPhoneclub.nl

https://forum.iculture.nl/wiki/...erdere-versies

Laatst gewijzigd door shapezzz; 15-04-10 om 18:26.
  #20  
Oud 15-04-10, 19:42
wilbair wilbair is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

hmm dit zal inderdaad waarschijnlijk wel moeten.. ik heb wel in cydia staan dat ik een shsh file heb for os 3.1.2 en 3.1.3. dus dit zal moeten werken.

Nu ga ik echter eerst voetbal trainen en dan weer vol goeie moed er tegen aan.
Eerst ga ik nog even proberen om via ireb en de loop fixer om een originele 3.1.2 te instaleren. Zodat mijn baseband in iedergeval omhoog gaat naar 0.5 ipv de 0.4 die ik blijf houden met een custom 3.1.2. Als dit toch niet werkt dan zal ik naar 3.1.3 gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Ipad upgrade van 3.1.3 naar 4.x met behoud jailbreak Rob1982 Jailbreak 0 14-02-11 18:53
iPhone: Upgraden naar iOS 4.2.1 met behoud jailbreak iPhone4Robin Jailbreak 9 26-12-10 00:17
iPhone: Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden Yorannn Jailbreak 6 31-10-10 16:13
van 221 jailbreak naar 312 officieel met behoud van details (SMS/contacts/etc) gonijn Archief 2 06-01-10 14:14
Updaten met behoud app's,jailbreak en unlock aeger Archief 1 29-10-09 13:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.