//

[SPIRIT 3GS] CUSTOM FW 3.1.3 zonder basebandupdate EN ZONDER jailbreak!

[SPIRIT 3GS] CUSTOM FW 3.1.3 zonder basebandupdate EN ZONDER jailbreak! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu Spirit uit is, ben ik op zoek naar een custom 3.1.3 firmware voor de iPhone 3GS waar de nieuwe basebandupdate niet in is opgenomen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-05-10, 06:25
oetkaa oetkaa is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 61
Standaard [SPIRIT 3GS] CUSTOM FW 3.1.3 zonder basebandupdate EN ZONDER jailbreak!

Nu Spirit uit is, ben ik op zoek naar een custom 3.1.3 firmware voor de iPhone 3GS waar de nieuwe basebandupdate niet in is opgenomen EN waar geen jailbreak is op toegepast. Zonder de laatste voorwaarde zou het niet moeilijk geweest zijn, want met redsnow/pwnagetool kan je een custom firmware zonder basebandupdate binnen enkele minuten maken (maar dan is natuurlijk wel de redsnow jailbreak toegepast).

Om Spirit te installeren is het namelijk geadviseerd om met een schoon firmware te beginnen en omdat mijn toestel met 3.1.2 werd geleverd en ik daarom alleen de SHSH blobs kon ophalen van 3.1.3 is een "schone" update naar 3.1.3 mijn enige optie. Maar momenteel is dat niet mogelijk, omdat ik alleen aan een "schoon" firmware (een firmware zonder jailbreak) kan komen door de officiële IPSW te gebruiken en hierdoor wordt mijn baseband geupdate en dat heb ik liever niet.

In de 2.0 tijd deed iMario (bekend van de Supreme Preferences) dit voor ons (als ik me niet vergis), maar ik weet niet of hij nog actief is. @iMario: Is 4.0 misschien een comeback moment voor Supreme Preferences? 3.0 Beta was cool!

Ik denk dat dit voor alle toekomstige SPIRIT gebruikers handig zal zijn.

Laatst gewijzigd door oetkaa; 03-05-10 om 06:29.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-05-10, 12:22
sjalih sjalih is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 149
Standaard

daar ben ik dus ook naar opzoek... iemand enig idee waar je die kunt halen?

edit

zou je niet gewoon sn0wbreeze kunnen gebruiken?

Laatst gewijzigd door sjalih; 03-05-10 om 12:27.
  #3  
Oud 03-05-10, 13:48
oetkaa oetkaa is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjalih Bekijk bericht
daar ben ik dus ook naar opzoek... iemand enig idee waar je die kunt halen?
ja das nu juist het probleem! Je kan 'm nergens halen, omdat tot op de dag van vandaag er geen reden was om zoiets te maken. Want waarom zou je willen updaten zonder een basebandupdate maar niet jailbreaken? maar nu is er wel een hele goede reden en blacksn0w 2.0 werkt gelukkig al op 3.1.3! Niet dat ik het gebruik, maar wel handig om als backup te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjalih Bekijk bericht
zou je niet gewoon sn0wbreeze kunnen gebruiken?
Ik ga het zo gelijk uitproberen, ik heb sn0wbreeze nog nooit gebruikt. Als het lukt dan laat ik het wel weten!
  #4  
Oud 03-05-10, 14:14
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Als er zo'n grote behoefte aan is, zal ik eens kijken of ik daar tijd voor heb. Want ik doe het in VM en dat duurt bijna 2/3 uur voordat ie de FW klaar heeft Maar goed, gil effe als er meer mensen zijn die het nodig hebben, want aan zoiets had ik zelf ook aan gedacht

Ik heb het zelf niet echt nodig, maar misschien in de toekomst, daarom dat ik het aanbied...
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #5  
Oud 03-05-10, 14:15
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Als je een custom maakt is hij altijd gejailbreakt.
  #6  
Oud 03-05-10, 14:24
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Als je een custom maakt is hij altijd gejailbreakt.
Is dat zo? Ook in Pwnage tool ? Aha, dat was niet bij me opgekomen
  #7  
Oud 03-05-10, 14:31
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Om een firmware file aan te passen is altijd een jailbreak nodig. Anders kun je ook geen hacktivation toevoegen aangezien die op de root partitie plaats vind
  #8  
Oud 03-05-10, 15:17
oetkaa oetkaa is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EN-IS Bekijk bericht
Is dat zo? Ook in Pwnage tool ? Aha, dat was niet bij me opgekomen
Ja het klopt inderdaad dat Pwnagetool hiervoor niet gebruikt kan worden, omdat deze de Rednow jailbreak automatisch integreert in de IPSW. Over Snowbreeze zat ik nog te twijfelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Om een firmware file aan te passen is altijd een jailbreak nodig. Anders kun je ook geen hacktivation toevoegen aangezien die op de root partitie plaats vind
Maar er wordt ook niet gevraagd naar een hacktivation. Maar misschien heb je gelijk maar hoe heeft iMario het destijds dan gedaan? Of zat hier wel een jailbreak bij (custom 2.2.1 volgens mij).

Maar het is dus niet mogelijk om de basebandupdate zonder jailbreak te verwijderen of te vervangen met een oude basebandupdate zoals degene uit de 3.1.2 IPSW?

Sowieso bedankt voor je reactie!
  #9  
Oud 03-05-10, 15:41
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Nee dat is niet mogelijk omdat BBUpdaterExtreme aangepast wordt om de baseband niet te laten upgraden. En BBUpdaterExtreme zit in de root partitie.
  #10  
Oud 03-05-10, 15:49
oetkaa oetkaa is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Nee dat is niet mogelijk omdat BBUpdaterExtreme aangepast wordt om de baseband niet te laten upgraden. En BBUpdaterExtreme zit in de root partitie.
Bedankt, die informatie had ik nog niet elders terug kunnen vinden.

Maar das dan heel jammer... want daardoor kan de meerderheid van de 3GS gebruikers nog steeds niet updaten naar 3.1.3! Althans zonder hun huidige baseband te verliezen en daarbij hun mogelijkheid om te unlocken met blacksn0w 2.0! Of is er nog een andere optie waar ik nu niet op kom?
  #11  
Oud 03-05-10, 16:01
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Wat is er mis met de custom 3.1.3 firmware op het forum? Deze update ook je baseband niet.

Ik zie je probleem niet goed.
  #12  
Oud 03-05-10, 16:31
oetkaa oetkaa is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Wat is er mis met de custom 3.1.3 firmware op het forum? Deze update ook je baseband niet.

Ik zie je probleem niet goed.
Bij deze custom 3.1.3 IPSW is er al een jailbreak toegepast. Spirit moest toegepast worden op een "schoon" firmware. De custom IPSWs van 3.1.3 zijn ook tethered en ik en waarschijnlijk veel andere mensen willen Spirit omdat het untethered is. Daarom is het momenteel niet mogelijk om up te daten naar 3.1.3 zonder je baseband up te daten en Spirit toe te passen.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb omschreven.
  #13  
Oud 03-05-10, 16:36
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ah, natuurlijk. Tethered en untethered. Duidelijk.
  #14  
Oud 03-05-10, 16:38
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ze moeten gewoon een Spirit versie maken die een al gejailbreakte iPhone opnieuw kan jailbreaken. Probleem opgelost. Of de jailbreak van Spirit toepassen in Pwnagetool.
  #15  
Oud 03-05-10, 16:41
sjalih sjalih is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ze moeten gewoon een Spirit versie maken die een al gejailbreakte iPhone opnieuw kan jailbreaken. Probleem opgelost. Of de jailbreak van Spirit toepassen in Pwnagetool.
dan wacht ik daar maar op, of dan moeten we wachten op 4.0 dat deze zomer uitkomt (2 maanden nog jongens...)
  #16  
Oud 03-05-10, 16:59
oetkaa oetkaa is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ze moeten gewoon een Spirit versie maken die een al gejailbreakte iPhone opnieuw kan jailbreaken. Probleem opgelost. Of de jailbreak van Spirit toepassen in Pwnagetool.
Ja daar had ik ook al aan gedacht, ik heb vanmorgen zowel MuscleNerd als Comex en iH8sn0w getweet er over, maar heb nog niks terug gekregen van MuscleNerd en Comex. iH8sn0w wil het tenminste duidelijk niet doen! ("no")
Ik verwacht echter dat MuscleNerd het niet gaat doen, hij promoot het werk wel van anderen, maar gebruikt alleen zijn eigen werk of het werk van zijn groep (en comex hoort daar niet bij, toch?). Comex ken ik nog niet zo goed, dus laten we hopen dat hij ons deze gunst wel doet!

Ik had iH8sn0w expres nog getweet, omdat die man koning is in het werk van anderen te "gebruiken". Zoals destijds dat conflict met Geohot en MuscleNerd over Snowbreeze. Maar helaas...

DarkMalloc is trouwens ook bezig met een untethered jailbreak, alleen is het mij niet duidelijk wat voor jailbreakmethode deze gaat gebruiken of hoe ver hij is met zijn werk.

Hij is net klaar met payload en memorydump, maar ik weet niet in welk stadium dat is. Maar er zijn dus nog meer kansen, die niet gerelateerd zijn aan de Spirit jailbreak.

UPDATE: Laatste tweet van Comex sluit een custom 3.1.3 IPSW uit!

@Notcom retweet: "if you need unlock don't update to 3.1.3 PERIOD"

Alleen MuscleNerd nog! :s

Update 2: iH8sn0w heeft zo net bekend gemaakt dat hij gaat kijken of die de blackra1n jailbreak kan verwijderen, zodat de 3GS jailbreak gebruikers Spirit kunnen installeren. Het is geen perfecte oplossing, maar het is een begin.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 03-05-10 om 20:35. Reden: edit knop gebruiken!
  #17  
Oud 11-05-10, 23:36
maartennij maartennij is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Naar welke baseband ga je als je update met een officiele firmware die je hier kunt downloaden, zoals iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw? Ga je dan gelijk naar de meest recente baseband doordat je dan moet communiceren met Apple ipv via Saurik? (ik heb hetzelfde probleem dat ik alleen een shsh blob voor 3.1.3 heb)
  #18  
Oud 12-05-10, 09:46
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartennij Bekijk bericht
Naar welke baseband ga je als je update met een officiele firmware die je hier kunt downloaden, zoals iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw? Ga je dan gelijk naar de meest recente baseband doordat je dan moet communiceren met Apple ipv via Saurik? (ik heb hetzelfde probleem dat ik alleen een shsh blob voor 3.1.3 heb)
De baseband komt samen met de firmware.

Voor 3.1.2 is dat 05.11.07
Voor 3.1.3 is dat 05.12.01 (niet te unlocken)
  #19  
Oud 12-05-10, 13:51
maartennij maartennij is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
De baseband komt samen met de firmware.

Voor 3.1.2 is dat 05.11.07
Voor 3.1.3 is dat 05.12.01 (niet te unlocken)
En als je de originele 3.1.2 terug wilt zetten heb je natuurlijk de connectie met Apple nodig, of je eigen 3.1.2. shsh blob via Saurik. Als je die dus niet hebt, kun je niet vanuit 3.1.2. firmware opnieuw een originele 3.1.2. firmware erop zetten. klopt dit?
  #20  
Oud 12-05-10, 15:27
oetkaa oetkaa is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartennij Bekijk bericht
En als je de originele 3.1.2 terug wilt zetten heb je natuurlijk de connectie met Apple nodig, of je eigen 3.1.2. shsh blob via Saurik. Als je die dus niet hebt, kun je niet vanuit 3.1.2. firmware opnieuw een originele 3.1.2. firmware erop zetten. klopt dit?
Ja klopt helemaal, maar MuscleNerd heeft al een oplossing. Check zijn twitter voor een link.

Zijn oplossing bestaat uit het verwijderen/vervangen van de baseband update binnen in de IPSW, waardoor je baseband niet upgedate wordt. Dit is echt er wel geheel op eigen risico en vereist behoorlijk wat handelingen. MuscleNerd adviseert deze oplossing alleen voor blackrain-spirit bricks, maar het is gebleken dat het net zo goed met een niet-bricked toestel werkt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: custom firmware 4.1 zonder baseband updaet stefaaaan Jailbreak 0 17-01-11 19:49
iPhone: maken custom FW voor 4.2.1 zonder baseband upgrade rondekloet Jailbreak 3 12-01-11 23:25
iPhone: 3.1.3 spirit naar 4.0 Jailbreak zonder 3.1.2 robin.b Jailbreak 39 26-08-10 14:26
iPhone: iPhone 3gs new bootrom FW 3.1.3 Jailbreak+Unlock zonder org. sim BytesNL Jailbreak 0 29-07-10 23:47
Echte jailbreak 3Gs zonder omweg. wvy Archief 4 27-10-09 09:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.