//

Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen

Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eentje Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Justinmichael Even voor de zekerheid en voordat ik mn Iphone sloop.. Ik heb echt alles afgezocht, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #981  
Oud 15-07-10, 18:03
Igor92 Igor92 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eentje Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Justinmichael

Even voor de zekerheid en voordat ik mn Iphone sloop..
Ik heb echt alles afgezocht, maar een duidelijk antwoord op mijn vraag kon ik nergens vinden..
Ik heb nu FW3.1.2 met blackra1n, maar ben die tethered jailbreak helemaal zat, en wil een untethered.. Ik heb alleen een T-mobile Iphone, en gebruik m met Vodafone, dus wil zeker weten dat ie te unlocken is na een jailbreak.. Eventueel wil ik upgraden naar 3.1.3, maar anders gewoon 3.1.2 als ik daarop zeker kan unlocken. Heb nu baseband 05.11.07 met nieuwe bootrom, misschien handig om erbij te vermelden?
En kan ik na t jailbreaken en unlocken met spirit ipv blackra1n gewoon herstellen, zodat ik mn nummers, apps etc behou?

Hoop dat jullie een antwoord hebben!
heb je de sshs van 3.1.2 en 3.1.3 opgeslagen via server van saurik?
dan kun je gewoon herstellen naar 3.1.2 of 3.1.3 en dat jailbreaken met spirit. let hierbij wel op dat spirit niet werkt met 9.2 en je phone in reboot loop komt en je het jailbreaken dus moet doen met 9.1 of eerdere versie van itunes.

je apps kun je na het herstellen gewoon syncen via itunes. je nummers kun je ook opnieuw syncen als je ze bijvoorbeeld uit outlook haalt.
Ik zit in hetzelfde schuitje als Justinmichael, Zit nu ook op 3.1.2 met blackrain JB, en heb ook de nieuwe bootrom (volgens mij) baseband 05.11.07 en ben die tethered jailbreak ook zat. Ik zit ook bij vodafone en mijn toestel heeft een T-mobile lock. Dus ben ook afhankelijk van de unlock. Ik zit op itunes 9.2 dus kan nu niet jailbreaken en unlocken? Weet iemand hier een oplossing voor?

Edit; ik ben van plan te restoren naar de originele 3.1.2 en vanuit daar de spirit jailbreak uitvoeren.

Ik krijg het nu alleen niet voor elkaar om vanuit de gejailbreakte 3.1.2 naar de originele 3.1.2 te komen. Iemand tips?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #982  
Oud 16-07-10, 00:05
mclos mclos is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 27
Red face

Ben in het bezit van een originele 3GS met FW 3.1.2 (7D11) modem 05.11.07 met T-mobile abbo en (nog) geen JB.

Zeker een half jaar getwijffeld om te JB-en ja of nee. Maar ik ben eruit JA het moet gaan gebeuren.
Zeer verdiept in alle relevante materie op dit forum, maar het is voor mijn gevoel of en toe wat tegenstrijdig, of ik begrijp het dan niet altijd even goed.

Vandaag geprobeerd mijn SHSH veilig te stellen middels Umbrella
ECID achterhaald met ECID-grabber.
Echter Umbrella kwam met de volgende melding "Could not get your ECID SHSH for that model/version: sorry"

Vraag 1)
Klopt het dat ik deze dus inderdaad niet meer op deze manier kan opslaan?

Vraag 2)
Al ik wil gaan JB-en welke software kan ik dan het beste gebruiken Blackra1n of Spirit? Bijvoorkeur een unthetered JB.

Vraag 3)
Wordt bij een JB de modem-versie wel of niet aangepast?

Vraag 4)
Indien ja, is dat erg en/of krijg ik daarproblemen mee/door?

Bij Blackra1n krijg je de mogelijkheid "make life easier" deze slaat dan de SHSH op de server. Ik neem aan dat deze van FW 3.1.2 zijn.
Vraag 5)
Kan ik deze SHSH ook naa m'n laptop kopieren en daar opslaan?

Vraag 6)
Als ik (ooit) besluit het JB-en ongedaan te maken, kan ik dan "zo" weer terug naar de originele FW 3.1.2?

Ik heb het bestand "iPhone2,1_3.1.2_7D11_restore.ipsw" gedownload.
Vraag 7)
Moet ik deze gebruiken om te restoren naar FW 3.1.2?

De Iphone kan je opnieuw instellen, via instellingen, algemeen, stel opnieuw in.
Vraag 8)
Maakt "Alle instellingen herstellen" en "Alle inhoud en instellingen wissen" ook een JB ongedaan?

Vraag 9)
Blijven er na het ongedaan maken van JB sporen achter op de iPhone, waaruit te herleiden is dat de iPhone ooit JB heeft gehad?

Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat ik af en toe door de vele posts bij de vele topics het bos niet meer zo duidelijk zie.
Mogelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden, zodat ik het overzicht weer een beetje terug krijg!

BVD voor jullie reactie/antwoorden!
  #983  
Oud 16-07-10, 02:27
lucky1994 lucky1994 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Bo2City
Berichten: 13
Standaard

Neem gewoon de Spirit die is het makkelijkst
  #984  
Oud 19-07-10, 16:59
jtb81 jtb81 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

ik heb mijn telefoon gejailbreakt met spirit het is een 3gs 16 gb met de nieuwe bootrom. Nu wil ik weer terug naar de originele 3.1.3 software waar mijn telefoon mee geleverd is. Als ik in iTunes op herstellen klik dan krijg ik de melding: De Iphone (naam) kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie.

Kan iemand me vertellen hoe ik nu wel weer terug kom naar mijn fabrieksinstellingen?
  #985  
Oud 20-07-10, 15:05
Orpheus Orpheus is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard Enige duidelijkheid

Ik ben redelijk nieuw tot jailbreaken en zo, maar ik nu al bijna heel deze thread doorlezen (net zoals reeds heel wat andere op deze site). Ik heb een Iphone 3GS 16GB 3.1.3 (7E18) met de nieuwe bootrom (serienummer 87006...) origineel unlocked gekocht en reeds geactiveerd en ik vroeg me af of deze al dan niet werkt met spirit en of dit dan effectief untethered is?

Thx !!!

Laatst gewijzigd door Orpheus; 20-07-10 om 15:17.
  #986  
Oud 20-07-10, 16:02
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

antwoord is simpel ja alles werkt dan prima
  #987  
Oud 20-07-10, 16:03
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jtb81 Bekijk bericht
ik heb mijn telefoon gejailbreakt met spirit het is een 3gs 16 gb met de nieuwe bootrom. Nu wil ik weer terug naar de originele 3.1.3 software waar mijn telefoon mee geleverd is. Als ik in iTunes op herstellen klik dan krijg ik de melding: De Iphone (naam) kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie.

Kan iemand me vertellen hoe ik nu wel weer terug kom naar mijn fabrieksinstellingen?
let op want als je nu herstelt in itunes komt er 4.01 op. je zal ergens 3.1.3 moeten zoeken en dan daarnaartoe herstellen
  #988  
Oud 20-07-10, 18:06
jtb81 jtb81 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonk Bekijk bericht
let op want als je nu herstelt in itunes komt er 4.01 op. je zal ergens 3.1.3 moeten zoeken en dan daarnaartoe herstellen
dat heb ik geprobeerd, zonder succes. Heb er nu dus helaas 4.0.1 op staan. Maar ga hem ter reparatie aanbieden aan t-mobile. Batterij gaat nog maar een halve dag mee bij normaal gebruik zonder Wi-Fi/locatievoorzieningen/push.
  #989  
Oud 20-07-10, 22:20
phila69 phila69 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Maar als je nu Itunes 9.2 hebt wabt andere versie is niet te downloaden werkt spirit dan nog wel? of moet het op een andere manier. Ik hoor het wel en alvast bedankt.

Phila
  #990  
Oud 21-07-10, 07:30
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Je zult die oudere versie moeten vinden op internet. Dan die versie instaleren op een andere computer, of eerst iTunes volledig verwijderen op de computer waar je normaal mee synchroniseert en daarna daar die oude iTunes moeten instaleren. Daarna kun je spirit gebruiken.
  #991  
Oud 21-07-10, 08:22
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Oudere iTunes? hier bijvoorbeeld

Laatst gewijzigd door Rav3n; 21-07-10 om 08:27.
  #992  
Oud 21-07-10, 14:01
phila69 phila69 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie maar tevens nog een vraag lukt dit ook met een nieuwe bootrom? Dus voor compleetheid ik heb dus net een nieuwe Iphone 3Gs 32 gig ontvangen met 3.1.2 erop en nieuwe bootrom. Dus mijn vraag is dus kan dit nu ook nog JB met Spirit?

wederom alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet Phila
  #993  
Oud 21-07-10, 14:02
phila69 phila69 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Oudere iTunes? hier bijvoorbeeld
Bedankt voor deze tip daar kan ik wat mee.
  #994  
Oud 21-07-10, 14:04
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

spirit werkt ook op de nieuwe bootrom. ga naar spiritjb.com en download de applicatie. open hem en met 1 druk op de knop is je iphone gejailbreaked
  #995  
Oud 21-07-10, 18:56
phila69 phila69 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor het antwoorden op mijn vragen dat vind ik echt top.

Phila69
  #996  
Oud 21-07-10, 18:57
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Graag gedaan
  #997  
Oud 22-07-10, 02:57
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Old Version of iTunes Download - OldApps.com
  #998  
Oud 22-07-10, 14:24
phila69 phila69 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Hallo nogmaals bedankt nog voor jullie zeer goede tips het is me gelukt om te JB heb ik alleen nog even een vraag nadat je Iphone met succes is JB (dankzij jullie inzet) kan je dan je Itunes 9.2 op je PC zetten want de oudere versie heb ik op een andere PC staan. En aangezien ik graag met me eigen PC werk wil ik graag weten of dat mogelijk is. Alvast weer bedankt voor een antwoord.

Groet,

Phila
  #999  
Oud 22-07-10, 14:47
ztm ztm is offline
• iOS 2.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik zie door de bomen .....
Ik heb een 3GS 3.13 Spirit en oude bootrom. Heb shsh via de paraplu veiliggesteld.
Nooit 3.12 gehad. Kan ik naar 4.0 ?
  #1000  
Oud 22-07-10, 15:18
stefaaaan stefaaaan is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 253
Standaard

Hallo,

Met spirit krijg ik met iPhone 3GS oude bootrom niet (meer) gejailbreaked. Ik heb custom 3.1.2 firmware zonder cydia. Zodra ik spirit draai kom ik in een bootloop. Het ligt niet aan de computer.

Op welke manier, buiten spirit om, kan ik mijn iphone 3gs, oude bootrom (voor week 40) 3.1.2 jailbreaken? Ik lees hier zoveel verschillende manieren.. Weten jullie iets?

Nog een vraag: Ik wil graag mijn iphone helemala leeg gooien, ook de files die ik ooit op de iphone heb gezet ed via iphonebrowser of ssh. Kan dat via de optie op de iphone zelf opnieuw instellen.. ?
Reageren

Labels
jailbreak, spirit



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 19:39
Alle iDevices: Sn0wbreeze voor FW 3.1.2 & 3.1.3 - Verzameltopic De Generaal Jailbreak 223 27-07-10 13:31
iPhone: 3.1.3 jailbreak spirit & cydia geven errors aan miss_cutie Jailbreak 9 08-06-10 21:51
[1.0] Redsn0w 0.7.2 & 0.8 voor FW 3.0 - Verzameltopic goofke Unlock 596 17-12-09 17:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.