//

Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen

Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond, Ik heb een probleem met het jailbreaken van mijn iPhone/iPad. Ik heb een 3GS en hij is simlockvrij. Ik heb gister mijn iphone via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #461  
Oud 04-05-10, 21:10
dannyzreac dannyzreac is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard

Goedenavond,

Ik heb een probleem met het jailbreaken van mijn iPhone/iPad. Ik heb een 3GS en hij is simlockvrij. Ik heb gister mijn iphone via itunes geupdated. Dus ik heb nu FW 3.1.3 en baseband 05.12.01. Ik heb sinds de eerste generatie iphone altijd een jailbreak gehad en ook daar heb ik weleens problemen gehad, maar na veel proberen is het altijd gelukt. Met Spirit lukt het me ineens niet meer. Wat is het probleem: Als ik mijn iphone(geactiveerd) aansluit op mijn PC(Windows 7 64bit) en ik heb Spirit openstaan herkend hij mijn iphone gewoon normaal. Ook spirit herkend mijn iphone, en ik kan gewoon op jailbreak drukken en dan gaat hij ook jailbreaken. Na 10 seconden zegt spirit al dat hij klaar is en kan ik op quit klikken. Op datzelfde moment start mijn iphone weer op(spirit reboot hem vanzelf). Ik krijg dan dat raar gekleurde scherm met die balk. Dit scherm lijkt op dat moment vast te vriezen. Het balkje loopt dus niet vol, en het apple laad icoontje(plaatje van wat ik bedoel:http://www.webair.it/blog/wp-content...nspired-Fl.jpg) komt dan op. Na een paar seconden komt hij op het lockscreen, als ik dan mijn iphone van de vergrendeling haalt(slide to unlock) en ik kijk naar mijn springboard staat cydia er gewoon niet. Ook niet als ik in spotlight gaat zoeken staat cydia er niet.

Het lijkt erop dat het fout gaat bij dat rare scherm op mijn iphone waar de balk moet gaan laden. Maar als ik naar youtube gaat kijken hoe zij het doen, dan duurt 'terug zetten' wat hij helemaal aan het begin doet ook veelste kort. Vanaf het moment dat ik op jailbreak drukt op mijn pc, tot aan mijn iphone weer helemaal klaar is en aanstaat duurt ook nog geen 15 seconden.

Wat heb ik allemaal al gedaan:
-Het heel vaak achter elkaar geprobeerd
-spirit verwijderd en weer opnieuw gedownload
-PC aan en uit zetten
-spirit verwijdert, PC uit en aan zetten, spirit opnieuw downloaden
-mijn iphone snel afkoppelen nadat hij op de PC zegt klaar te zijn(iphone moet dan dus nog opstarten)
-iphone opnieuw hersteld en al het bovenstaande nog een keer geprobeerd
-alle processen van itunes uitgezet middels taakbeheer

Het is dus niet een probleem dat ik niet kan jailbreaken, dus die setting naar windows 98/ME of dat mijn iphone niet is geactiveerd.(ik heb een simlockvrije iphone).

Kan iemand mijn helpen, ik heb ook maar 1 PC dus dat is wel balen. Hetzelfde heb ik ook met mijn iPad.

Bedankt!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #462  
Oud 04-05-10, 21:16
hapemo hapemo is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: doesburg
Berichten: 25
Stuur een bericht via MSN naar hapemo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yahiko Bekijk bericht

Spirit in de root folder van je iTunes installatie zetten.
het is me ondertussen gelukt op de laptop.
Heb nu opde pc alles van itunes verwijderd en probeer het daarna nog wel een keer.
Bedankt in ieder geval.
  #463  
Oud 04-05-10, 21:23
theduckman theduckman is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: guttecoven
Berichten: 26
Standaard

nou hier werkt het perfect

een 3gs had met 3.1.2 een jb met blackrain en dat werkte perfect
via i-tunes ge update naar 3.1.3 en toen spirit eroverheen

en nu fijn 3.1.3 met een jb en alles apps er nog op zelfs de foto's nog

dus ik ben tevreden
  #464  
Oud 04-05-10, 21:27
barakali barakali is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyzreac Bekijk bericht
Goedenavond,

Ik heb een probleem met het jailbreaken van mijn iPhone/iPad. Ik heb een 3GS en hij is simlockvrij. Ik heb gister mijn iphone via itunes geupdated. Dus ik heb nu FW 3.1.3 en baseband 05.12.01. Ik heb sinds de eerste generatie iphone altijd een jailbreak gehad en ook daar heb ik weleens problemen gehad, maar na veel proberen is het altijd gelukt. Met Spirit lukt het me ineens niet meer. Wat is het probleem: Als ik mijn iphone(geactiveerd) aansluit op mijn PC(Windows 7 64bit) en ik heb Spirit openstaan herkend hij mijn iphone gewoon normaal. Ook spirit herkend mijn iphone, en ik kan gewoon op jailbreak drukken en dan gaat hij ook jailbreaken. Na 10 seconden zegt spirit al dat hij klaar is en kan ik op quit klikken. Op datzelfde moment start mijn iphone weer op(spirit reboot hem vanzelf). Ik krijg dan dat raar gekleurde scherm met die balk. Dit scherm lijkt op dat moment vast te vriezen. Het balkje loopt dus niet vol, en het apple laad icoontje(plaatje van wat ik bedoel:http://www.webair.it/blog/wp-content...nspired-Fl.jpg) komt dan op. Na een paar seconden komt hij op het lockscreen, als ik dan mijn iphone van de vergrendeling haalt(slide to unlock) en ik kijk naar mijn springboard staat cydia er gewoon niet. Ook niet als ik in spotlight gaat zoeken staat cydia er niet.

Het lijkt erop dat het fout gaat bij dat rare scherm op mijn iphone waar de balk moet gaan laden. Maar als ik naar youtube gaat kijken hoe zij het doen, dan duurt 'terug zetten' wat hij helemaal aan het begin doet ook veelste kort. Vanaf het moment dat ik op jailbreak drukt op mijn pc, tot aan mijn iphone weer helemaal klaar is en aanstaat duurt ook nog geen 15 seconden.

Wat heb ik allemaal al gedaan:
-Het heel vaak achter elkaar geprobeerd
-spirit verwijderd en weer opnieuw gedownload
-PC aan en uit zetten
-spirit verwijdert, PC uit en aan zetten, spirit opnieuw downloaden
-mijn iphone snel afkoppelen nadat hij op de PC zegt klaar te zijn(iphone moet dan dus nog opstarten)
-iphone opnieuw hersteld en al het bovenstaande nog een keer geprobeerd
-alle processen van itunes uitgezet middels taakbeheer

Het is dus niet een probleem dat ik niet kan jailbreaken, dus die setting naar windows 98/ME of dat mijn iphone niet is geactiveerd.(ik heb een simlockvrije iphone).

Kan iemand mijn helpen, ik heb ook maar 1 PC dus dat is wel balen. Hetzelfde heb ik ook met mijn iPad.

Bedankt!
Het kan zijn dat het aan windows 7 ligt, dat die niet lekker samenwerkt met spirit. Ik neem aan dat je het ook al geprobeerd hebt met run als admin en comptabiliteit als xp. Ik zou zeggen kijk of je iemand kent die nog xp op heeft staan en probeer het daar eens. Ik zelf heb het op een xp machine gedaan. Ging vlekkeloos. En dat hij dat heel snel doet kan kloppen. Bij mij was het ook in een paar seconde gedaan toen de iphone opnieuw opstarten. Echt snel. Ik hoor het wel.
  #465  
Oud 04-05-10, 21:32
Aries Aries is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door achraf80 Bekijk bericht
weet iemand hier het antwoord op?
Ja, het antwoord is ja.....
  #466  
Oud 04-05-10, 21:33
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door achraf80 Bekijk bericht
Hallo,

als ik met spirit een verse iphone 3gs 16gb t-mobile wil jailbreaken, wordt cydia dan ook op de iphone geinstalleerd?
Simpel antwoord, Ja.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #467  
Oud 04-05-10, 21:38
dutchyme dutchyme is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 81
Standaard gelukt

Het is het gelukt.
Iphone geupdate naar 3.1.3.
Ik heb t-mobile dus ik hoef niet op 3.1.2 te bijven voor unlock van mijn 3GS 32GB.
Daarna spirit ...werkte dus niet Error code
Compabiliteit op 98-me gezet en administrator daarna werkte spirit pas op windows 7.
Nu dus jailbreak op 3.1.3 3GS en ik kan nu gewoon mijn telefoon aan en uit zetten.

Laatst gewijzigd door dutchyme; 05-05-10 om 13:20.
  #468  
Oud 04-05-10, 22:11
Mr.nightsea Mr.nightsea is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bastiaanpk Bekijk bericht
Heeft er iemand al ervaring met een Iphone 3.12 en blackra1n.
3GS.

Kan je daarna gewoon Spirit er overheen draaien om er voor te zorgen dat hij untethered word??
Nou, ik kan je melden dat dit niet werkt! Bij mij tenminste. Ik ben nu reeds voor de 2e keer een restore aan het uitvoeren omdat wanneer ik Blackra1n draai, hij wel gejaibreakt wordt, unlocken kan ook maar net na de 4e keer Blackra1n kom ik steeds weer terug in de herstel modus. Erg frustrerend.... Ben nu dus weer aan het herstellen...
  #469  
Oud 04-05-10, 22:19
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GijsvandenEnde Bekijk bericht
Ik heb net mijn 3gs geprobeerd te jailbreaken met Spirit, maar is helaas niet gelukt. Nadat hij zei dat hij klaar was, ging hij opnieuw opstarten, alleen komt hij niet verder dan het Apple logo. Tot daartoe gaat hij iedere keer, hij start constant opnieuw op.
Hij reageert ook niet op Itunes.

Iemand al ervaring? Wat kan ik het beste doen?

Bvd
misschien kan je hier iets mee

https://forum.iculture.nl/f14/i...boot-loop.html

of hier

https://forum.iculture.nl/f28/i...ameltopic.html
  #470  
Oud 04-05-10, 22:34
advocaat advocaat is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 6
Standaard

Even een vraagje...

Ik heb met succes een ipod met 3.1.2 en blackra1n veranderd in een 3.1.3 met spirit. Lijkt goed gegaan.

Echter wannneer ik in cydia zoek naar package tvout2 kan ik deze niet meer vinden. kan het zijn dat bepaalde apps niet werken via spirit op 3.1.3 firmware?
  #471  
Oud 04-05-10, 22:39
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door advocaat Bekijk bericht
Even een vraagje...

Ik heb met succes een ipod met 3.1.2 en blackra1n veranderd in een 3.1.3 met spirit. Lijkt goed gegaan.

Echter wannneer ik in cydia zoek naar package tvout2 kan ik deze niet meer vinden. kan het zijn dat bepaalde apps niet werken via spirit op 3.1.3 firmware?
Wellicht moet je daarvoor eerst de source toevoegen waarin dat package is opgenomen.
  #472  
Oud 04-05-10, 22:43
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door advocaat Bekijk bericht
Even een vraagje...

Ik heb met succes een ipod met 3.1.2 en blackra1n veranderd in een 3.1.3 met spirit. Lijkt goed gegaan.

Echter wannneer ik in cydia zoek naar package tvout2 kan ik deze niet meer vinden. kan het zijn dat bepaalde apps niet werken via spirit op 3.1.3 firmware?
Nee, kan zijn dat de repo momenteel niet beschikbaar is waardoor je die App niet ziet in Cydia, ik kan de App overigens wel gewoon vinden, zit in de repo van Big Boss
  #473  
Oud 04-05-10, 23:08
wittemuis wittemuis is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: zwolle
Berichten: 63
Standaard

ha! Zelfs een blondje kan het nu!

gelukt en alles draait en heb gewoon mijn foto's nog! nu de tom tom nog
  #474  
Oud 04-05-10, 23:34
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderlent Bekijk bericht
Is er wel een mogelijkheid dat ik mijn 3GS wel kan updaten naar de (eenna) laatste firmware met behoudt van mijn unlock?
Volgens mij heb jij nog de oude bootrom (check eerst voor de zekerheid!), dus je kan terug naar custom 3.1.2 (en zelfs custom 3.1.3 dacht ik) met behoud van baseband (voor de unlock).
  #475  
Oud 04-05-10, 23:49
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

Ik had ook een 3GS met 3.1.2 een jb met blackrain.
Helaas geupdate naar 3.1.3.. Ik heb FW 3.1.2 geprobeer terug te zetten..
Alleen niet gelukt omdat ik niet bij cydia op ' make my life easier ' geklikt had. Kan ik dan als nog spirit gebruiken ?
Gr, Peri

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theduckman Bekijk bericht
nou hier werkt het perfect

een 3gs had met 3.1.2 een jb met blackrain en dat werkte perfect
via i-tunes ge update naar 3.1.3 en toen spirit eroverheen

en nu fijn 3.1.3 met een jb en alles apps er nog op zelfs de foto's nog

dus ik ben tevreden
  #476  
Oud 05-05-10, 00:34
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

zojuist een vriend van mij uit de brand geholpen.

hij had altijd jb en unlock op 3.1.2 zijn iphone crashed (gelukkig toen hij unlock niet meer nodig had) en hij had hersteld naar 3.1.3. net spirit gerund op zijn iphone ging prima echt maar 30 sec of zo.
op zijn win vista ging het eerst mis toen maar aan zijn macbook gehangen was zo klaar.

wat mij echter opviel toen ik winterboard en dergelijke had geinstalleerd dat de standaard opties die daar inzitten precies zo stonden als met zijn oude jailbreak.

rest mij dan de vraag als je restored maakt dat dan de hele iphone leeg of ? of heeft hij deze instal info uit cydia oid gehaald ?
  #477  
Oud 05-05-10, 00:50
Qocel Qocel is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Gisterenavond van alles geprobeerd, maar op geen enkele manier kreeg ik de jailbreak voor elkaar. Iedere keer weer dezelfde foutmelding, namelijk deze:
INFO: Now listening for devices...
INFO: read igor/map.plist
INFO: Connected to the AppleMobileDevice.
INFO: Version iPhone2,1_3.1.3
INFO: Connecting to mobilebackup...
INFO: Sending files via AFC.
FATAL(__LINE__): Assertion failed (dl.c:197): 0 == (AMDeviceStartService(dev, service, &it, NULL)) (but it was -402653083)

Zojuist de nieuwe versie van Spirit gedownload en binnen 3 seconden was de jailbreak een feit, zonder de compatibiliteit aan te passen of wat dan ook. Dus let op dat je in ieder geval de nieuwe versie van Spirit gebruikt.
  #478  
Oud 05-05-10, 01:00
Seksendokuz's schermafbeelding
Seksendokuz Seksendokuz is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den haag
Berichten: 61
Standaard

gefeliciteerd.
Vraagje hierboven is aangeven dat je windows of mac kan gebruiken ?
Kan ik dit ook uitvoeren met Vista ? Wat denk je ?
Thankss

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qocel Bekijk bericht
Gisterenavond van alles geprobeerd, maar op geen enkele manier kreeg ik de jailbreak voor elkaar. Iedere keer weer dezelfde foutmelding, namelijk deze:
INFO: Now listening for devices...
INFO: read igor/map.plist
INFO: Connected to the AppleMobileDevice.
INFO: Version iPhone2,1_3.1.3
INFO: Connecting to mobilebackup...
INFO: Sending files via AFC.
FATAL(__LINE__): Assertion failed (dl.c:197): 0 == (AMDeviceStartService(dev, service, &it, NULL)) (but it was -402653083)

Zojuist de nieuwe versie van Spirit gedownload en binnen 3 seconden was de jailbreak een feit, zonder de compatibiliteit aan te passen of wat dan ook. Dus let op dat je in ieder geval de nieuwe versie van Spirit gebruikt.
  #479  
Oud 05-05-10, 01:05
richardiPhonepoldervaart richardiPhonepoldervaart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: R'dam
Berichten: 63
Standaard

Ik heb een 3Gs met nog 3.1.2. Perfect gejailbreakt met Blackra1n.
Ik hoef niet opnieuw te jb'en als ik um uitzet.(?)
nou zou ik wel 3.1.3 willen maar weet niet precies wat ik ermee opschiet??? Ik had de iPhone met 3.1. geJBt en later geupdate naar .1.2 ,Ik moest toen alles wat ik via Cydia erop had gezet opnieuw installeren!!! Nou heb ik hier geen zin meer in als ik update naar 3.1.3!!!

Iemand wat raad????
  #480  
Oud 05-05-10, 09:54
MarioG MarioG is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Het was even puzzelen maar uiteindelijk toch gelukt mijn iPad te jailbreaken, draai Windows 7 64bit en kreeg error 000005, spirit gedraaid in compibaliteitsmodus 98/ME en klaar
Reageren

Labels
jailbreak, spirit



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 20:39
Alle iDevices: Sn0wbreeze voor FW 3.1.2 & 3.1.3 - Verzameltopic De Generaal Jailbreak 223 27-07-10 14:31
iPhone: 3.1.3 jailbreak spirit & cydia geven errors aan miss_cutie Jailbreak 9 08-06-10 22:51
[1.0] Redsn0w 0.7.2 & 0.8 voor FW 3.0 - Verzameltopic goofke Unlock 596 17-12-09 18:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:31.