iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Filmrol kwijt na Spirit jailbreak! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/58772-filmrol-kwijt-na-spirit-jailbreak.html)

anahari 03-05-10 09:07

Filmrol kwijt na Spirit jailbreak!
 
Ben opeens mijn filmrol kwijt met gemaakte foto's na het JBen! Hoe kan dit? En hoe haal ik t terug

WDS001 03-05-10 09:09

Even herstellen en opnieuw jailbreak zou het probleem kunnen oplossen. Kan je trouwens ook je profiel bijwerken nu je een jailbreak hebt? :)

anahari 03-05-10 09:30

Wordt bij een backup via iTunes dan ook de filmrol gebacked?

WDS001 03-05-10 09:44

Ik geloof van wel, ja.

Jopie89 03-05-10 11:47

Jup, de filmrol wordt geupdate, en waarschijnlijk hoef je niet eens opnieuw te jailbreaken. De firmware wordt niet hersteld, maar alleen de ontbrekende delen. Voor iedereen die nog moet JB'en dus wel een back up maken van te voren!:eek:

nisrani 03-05-10 14:11

backup
 
hoe kan je de filmrol terug krijgen moet ik op herstellen drukken

RoRoo 03-05-10 14:26

Nou heb meerdere backups geprobeerd, maar geen filmrol :(
snap er niets van..

anahari 03-05-10 14:32

Niet dus idd, dat dacht ik al omdat de DCIM een aparte partitie van de iPhone is.. Is de enige die toegankelijk is als gewone schijf. Hoop dat ik nog alle foto's heb op de schijf thuis =/

glaantje 03-05-10 14:33

iTunes maakt nooit een backup van al je foto's, alleen je camerarol

EDIT
verbeterd


RoRoo 03-05-10 14:36

Heel irritant dan.. Niet dat het zo'n drama is voor mij..

Maar waarom synced ie dan wel een fotomap op mijn pc.. trap dan de camera roll daar ook heen.. lijkt mij niet zo heel erg lastig..

Naja..
Dan maar opnieuw de jailbreak erop :P

daveve 03-05-10 15:35

Ook al mijn fotoos weg en daarom heb ik vanaf vandaag nooit meer een JB.

ma9ma 03-05-10 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anahari (Bericht 446041)
Niet dus idd, dat dacht ik al omdat de DCIM een aparte partitie van de iPhone is.. Is de enige die toegankelijk is als gewone schijf. Hoop dat ik nog alle foto's heb op de schijf thuis =/

Hmmm, de DCIM is inderdaad als enige toegankelijk als gewone schijf. Houdt dat in voor diegene die nog moeten jailbreaken via Spirit dat het een optie is om éérst alle foto's naar de PC te kopieren, daarna Spirit JB uit te voeren en daarna via een simpele copy paste de foto's van de PC weer in de DCIM te zetten?

Of praat ik nu onzin? Kan het nu niet testen namelijk...

glaantje 03-05-10 15:51

Goede vraag, maar zo werkt het niet in dit geval, aangezien het eenrichtingsverkeer is met die map :)
Je kan alles eraf kopieren, maar niks er naar toe.

nebilem 03-05-10 17:18

Voor mij is het wel belangrijk geweest. Ik heb belangrijke fotos als bewijs voor mijn afwezigheid tijdens tentamen. Nu ben ik mooi de sjaakk. Dit kan me mijn Propedeuse kosten.

Bomans 03-05-10 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 446328)
Voor mij is het wel belangrijk geweest. Ik heb belangrijke fotos als bewijs voor mijn afwezigheid tijdens tentamen. Nu ben ik mooi de sjaakk. Dit kan me mijn Propedeuse kosten.

En die foto's zijn zo belangrijk dat je ze enkel op je telefoon laat staan?
Als ze zo belangrijk zijn heb je er toch een backup van.

RoRoo 03-05-10 17:41

Ik denk dat de meesten (ik incluis) er vanuit gingen dat de foto's wel gebackupped worden..

Ik heb menig restore gedaan en ben nooit mijn foto's kwijt geraakt.. dus dit is zo vreemd...

glaantje 03-05-10 17:57

Misschien was ik te snel met aannemen dat iTunes niet alle foto's backupt, maar dat het wel de camerarol foto's en filmpjes backupt.

Probeer anders eens met een iPhone Backup Extractor te kijken of je daarmee er nog wat uit kan vissen.
Zoals deze: http://www.reincubate.com/labs/iphon...backup-windows

karamanci 03-05-10 18:06

Mijn filmrol is ook kwijt, maar had niks belangrijks dus /care.

Mereltje 03-05-10 18:17

Ik had sowieso van te voren een back-up van m'n foto's gemaakt in iPhoto, na de JB van spirit de foto's terug gezet, dus ik ben m'n foto's niet meer kwijt.
Misschien slim om van te voren van alles een back-up te maken?

yvesdeclercq 03-05-10 20:21

Ik was ook alle foto's in de camerarol kwijt, maar had voor de jb een reservekopie gemaakt, dan lekker terugzetten van reserviekopie en alle filmpjes en foto's terug op men gejailbreakte 3gs


LeClair


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.