//

Blackra1n loop - 3Gs loopt vast

Blackra1n loop - 3Gs loopt vast discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Drie weken geleden liep mijn iPhone opeens vast dus ik deed hem uit en omdat hij gejailbreaked is moest hij (zoals altijd) opgestart worden met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-05-10, 22:39
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard Blackra1n loop - 3Gs loopt vast

Drie weken geleden liep mijn iPhone opeens vast dus ik deed hem uit en omdat hij gejailbreaked is moest hij (zoals altijd) opgestart worden met blackra1n. Ik sloot hem aan en liet blackra1n zn ding doen maar hij bleef hangen bij de foto van geohot. Na 10min ging hij uit en startte opnieuw op maar nu met het kabelicoontje. Ik heb het toen nog een paar x geprobeerd maar hij bleef hangen. De afgelopen 3 weken heb ik op alle fora gezocht en vrijwel alles geprobeerd om het probleem op te lossen en nu post ik dit bericht met de vraag of iemand me kan helpen met dit probleem.

Ik heb de onderstaande dingen geprobeerd:

-dfu mode > blackra1n (ja, echt 10 seconden - ik heb youtube gebruikt om te timen)
-reset > blackra1n
-hard reset > blackra1n
-dfu > custom firmware (fout 1600)
-reset > custom firmware (fout 1604)
-official firmware 3.1.2 (deze software is niet geschikt voor bla bla)
-ireb geprobeerd
-verbinding maken met sauriks server (dmv handleiding op iphoneclub). ik heb via cydia mn gegevens op de server opgeslagen dmv 'make my life easier'

en zo nog tal van andere dingen die ik me niet allemaal kan herinneren..

Kan iemand me aub helpen om mijn iphone aan de praat te krijgen?

Ik heb een iPhone 3Gs, onofficieel unlocked en jailbreaked (tethered). Mocht ik iets vergeten zijn te vermelden let me know, ik zit toch de hele avond achter t forum om mn iPhone te fixen. Als iemand wilt bellen, pm je nr dan naar me dan bel ik!

Alvast bedankt!!

In dit filmpje op youtube is te zien dat ik niet de enige ben met het probleem, misschien snappen mensen het probleem beter als ze het filmpje bekijken:



(natuurlijk heb ik dit ook geprobeerd maar zonder succes)


(ik heb dit bericht eerder geplaatst en toen hebben de admins het samengevoegd met het blackra1ntopic. Naar mijn mening lezen mensen er op die manier heel snel overheen dus ik plaats dit bericht nogmaals op deze manier. Ik hoop dat de admins die latsen staan en dat iemand mij kan helpen want ik zit nu al 3 weken zonder iPhone en werk nu met een SonyEricsson J132 )
__________________
Love my aaaightphone!

Laatst gewijzigd door dekac; 05-05-10 om 23:02. Reden: filmpje toegevoegd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-05-10, 01:14
iphone38 iphone38 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: op aarde
Berichten: 35
Standaard

Hooi waarom update je niet naar 3.1.3 want de j.b is er ook voor
  #3  
Oud 06-05-10, 07:22
Zelda01 Zelda01 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 17
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekac Bekijk bericht
Ik heb de onderstaande dingen geprobeerd:

-dfu mode > blackra1n (ja, echt 10 seconden - ik heb youtube gebruikt om te timen)
-reset > blackra1n
-hard reset > blackra1n
-dfu > custom firmware (fout 1600)
-reset > custom firmware (fout 1604)
-official firmware 3.1.2 (deze software is niet geschikt voor bla bla)
-ireb geprobeerd
-verbinding maken met sauriks server (dmv handleiding op iphoneclub). ik heb via cydia mn gegevens op de server opgeslagen dmv 'make my life easier'
Ik heb hetzelfde probleem gehad:
3GS, 3.1.2, Jailbrake met Blackra1n, Unlock
Was vastgelopen en op geen enkele wijze meer te herstarten. (reboot, restore en dfu geen enkel resultaat).
Ook ik kreeg het benauwd en begon te vrezen dat deze iPhone niet meer te fixen was.

Ineens bedacht ik me dat bij de eerste poging om blackra1n te runnen, de computer om een usb driver vroeg en blackra1n bleef wachten op het toestel. De computer "zag" de iPhone kennelijk niet. Toen herinnerde ik me een post, waarin het probleem kennelijk lag in de vernieuwe versie van iTunes. Ik heb toen een iTunes-loze laptop gepakt en heb daarop een oude versie van iTunes gedownload (hiermee krijgt de computer weer een usb-driver die de iPhone herkent). Daarna Blackra1n laten runnen en het hele probleem was over, sterker nog, een hele restore bleek niet nodig. Grote opluchting hier.

Ik hoop dat dit ook voor jou een oplossing is.
Succes!
  #4  
Oud 06-05-10, 08:16
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zelda01 Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem gehad:
3GS, 3.1.2, Jailbrake met Blackra1n, Unlock
Was vastgelopen en op geen enkele wijze meer te herstarten. (reboot, restore en dfu geen enkel resultaat).
Ook ik kreeg het benauwd en begon te vrezen dat deze iPhone niet meer te fixen was.

Ineens bedacht ik me dat bij de eerste poging om blackra1n te runnen, de computer om een usb driver vroeg en blackra1n bleef wachten op het toestel. De computer "zag" de iPhone kennelijk niet. Toen herinnerde ik me een post, waarin het probleem kennelijk lag in de vernieuwe versie van iTunes. Ik heb toen een iTunes-loze laptop gepakt en heb daarop een oude versie van iTunes gedownload (hiermee krijgt de computer weer een usb-driver die de iPhone herkent). Daarna Blackra1n laten runnen en het hele probleem was over, sterker nog, een hele restore bleek niet nodig. Grote opluchting hier.

Ik hoop dat dit ook voor jou een oplossing is.
Succes!
Dit heb ik nog niet geprobeerd, weet je toevallig welke versie van iTunes je hebt gebruikt? Ik wil het exact zo doen zoals jij het hebt gedaan

Antwoord op de andere vraag:
Ik kan niet updaten naar 3.1.3 omdat ik mn unlock dan verlies
  #5  
Oud 06-05-10, 08:25
Zelda01 Zelda01 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik heb via google versie 9.0.0.70 gedownload op een laptop die draait op xp. Wat ik van andere posts heb begrepen is dat als je een oude versie wilt downloaden op een computer waarop de nieuwste versie al heeft gedraaid, dat je alle progammadelen heel goed moet verwijderen.
Ik hoop echt dat dit je helpt. Ik kreeg het na een paar uur al benauwd, laat staan als je een paar weken niet kunt iPhonen.
Succes (laat ff weten of het is gelukt), ik zal voor je duimen!
  #6  
Oud 06-05-10, 08:32
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

thanks voor de tip, ik heb mijn neef meteen gevraagd om een laptop van zijn werk mee te nemen waar nooit itunes op heeft gestaan.. ik zal vanmiddag pas kunnen testen maar als t lukt hoor je het direct!
  #7  
Oud 07-05-10, 19:49
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Zelda, helaas.. maar ook jouw voorstel werkt niet bij mij .. Ik heb t geprobeerd op een laptop waar nooit iTunes op heeft gestaan.. Ik heb iTunes 9.0 geinstalleerd en het geprobeerd zoals jij uitlegde maar het heeft niet geholpen..

Heeft iemand nog andere opties?! Please?
  #8  
Oud 07-05-10, 23:59
shrekkie19 shrekkie19 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Alkmaar
Berichten: 149
Standaard

Ik had precies hetzelfde.
Ook ik ben afhankelijk van een unlock.

Ik heb toch geupdate naar 3.1.3.
Vandaag me o2 simkaart binnen gekregen via ebay me iPhone geactiveerd.
Nu heb ik me iPhone gejailbraiked met spirit.
Ik kan er nu alles mee behalve belle/smse.

Het is nu wachten op de unlock voor mij.

Dit zal wel geen optie voor jou zijn...
  #9  
Oud 08-05-10, 01:30
milanorico milanorico is offline
• iOS 4.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 17
Standaard

misschien eens proberen met snowbreaze te restoren naar 3.1.3 maar met oude baseband.
  #10  
Oud 08-05-10, 01:58
langedraal langedraal is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 10
Standaard

Same problem here !!!
  #11  
Oud 08-05-10, 11:15
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milanorico Bekijk bericht
misschien eens proberen met snowbreaze te restoren naar 3.1.3 maar met oude baseband.
Je kan op dit moment toch niet naar 3.1.3 restoren met oude baseband?
  #12  
Oud 08-05-10, 15:56
milanorico milanorico is offline
• iOS 4.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 17
Standaard

jawel met snowbreaze
  #13  
Oud 08-05-10, 18:31
ik_ben_Mark ik_ben_Mark is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik heb mijn netwerk settings ook gereset en ik heb nergens last van gehad. Is dit gewoon puur geluk is zal dit altijd zo zijn?
Ik heb geen code op de iphone (3GS) en had er geen sim-kaart erin zitten.
Eigenlijk wil ik ook mijn totale iphone resetten zodat de gegevens van de vorige eigenaar eraf zijn want ik heb hem 1,5 week geleden van een vriend overkocht. Maar komt hij dan ook in de loop?
En zijn er al gevallen waarbij de iPhone helemaal niet meer tot leven te wekken zijn. Of is er altijd wel een mogelijkheid? Want ik lees bij een hoop mensen dat ze ook in zo'n loop terechtkwamen maar dat ze na een nacht door laten lopen uiteindelijk toch gelukt was.

Wat ik in een ander topic las is misschien iets wat de TS kan proberen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zweef Bekijk bericht
Hey luitjes ik deed gisterenavond omdat ik geen Wi-Fi meer had een netwerk herstel, dus moest reboten. aan de computer gehangen, blackra1n draaien en ja hoor de welgevreesde LOOP OF DEATH, er staat hier al een bericht hoe je het op kan lossen en daar wil ik nog iets aan toe voegen, je moet via taakbeheer bij processen de iphonehelper.exe maar ook de ipod. nog iets stoppen. ik had ook mn simkaart eruit gehaald. ik heb op een computer met win xp itunes 9.0 gedownload en de gewone blackra1n rc3. daarna blackra1n als administrator uitgevoerd, let it rain aangeklikt en toen pas mn iphone eraan gehangen (iphone 3.1.2 met blackra1n gejailbreakt en blacksnow geunlokt) daarna de computer gewoon zn gang laten gaan en nergens aan komen. wel even kijken ofdat ie uit zn eige weer blackra1n opstart, ik ben na een tijdje maar naar bed gegaan en toen ik vanmorgen wakker werd deed ie het gelukkig weer. hij is in totaal 25 x gereboot. dus mensen met dit probleem heb geduld want herstellen ook met custum firmware levert vaak nog meer problemen op. (zoals ik overal een beetje heb kunnen lezen) en heb je geen Wi-Fi doe nooit een netwerk herstel met je simlock code nog geactiveerd. succes
  #14  
Oud 08-05-10, 23:05
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_Mark Bekijk bericht
Ik heb mijn netwerk settings ook gereset en ik heb nergens last van gehad. Is dit gewoon puur geluk is zal dit altijd zo zijn?
Ik heb geen code op de iphone (3GS) en had er geen sim-kaart erin zitten.
Eigenlijk wil ik ook mijn totale iphone resetten zodat de gegevens van de vorige eigenaar eraf zijn want ik heb hem 1,5 week geleden van een vriend overkocht. Maar komt hij dan ook in de loop?
En zijn er al gevallen waarbij de iPhone helemaal niet meer tot leven te wekken zijn. Of is er altijd wel een mogelijkheid? Want ik lees bij een hoop mensen dat ze ook in zo'n loop terechtkwamen maar dat ze na een nacht door laten lopen uiteindelijk toch gelukt was.

Wat ik in een ander topic las is misschien iets wat de TS kan proberen:
Dit heb ik ook al geprobeerd maar ook dit werkt niet bij mij
  #15  
Oud 09-05-10, 13:23
worldsdream worldsdream is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milanorico Bekijk bericht
misschien eens proberen met snowbreaze te restoren naar 3.1.3 maar met oude baseband.
je kan gebruik maken van snowbreeze alleen als je een oude bootrom hebt op je 3gs. Een untethered jailbreak.
  #16  
Oud 09-05-10, 13:28
worldsdream worldsdream is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Het beste wat je kan doen is restoren naar 3.1.2 Dan jailbreaken en unlocken. Maar dat gaat natuurlijk niet 1 2 3 zoals je op een 3g kan doen. Apple verifieert je Firmware wanneer je wilt herstellen op een iphone 3gs/ipod touch 3g. Je hebt je SHSH nodig van versie 3.1.2. Had jij dat?
  #17  
Oud 09-05-10, 14:57
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door worldsdream Bekijk bericht
Het beste wat je kan doen is restoren naar 3.1.2 Dan jailbreaken en unlocken. Maar dat gaat natuurlijk niet 1 2 3 zoals je op een 3g kan doen. Apple verifieert je Firmware wanneer je wilt herstellen op een iphone 3gs/ipod touch 3g. Je hebt je SHSH nodig van versie 3.1.2. Had jij dat?
Ik heb mijn SHSH opgeslagen op de server van saurik op het moment dat ik mijn iphone kreeg. Dat was in de eerste week van februari, dus ik weet niet of ik een 3.1.2 of een 3.1.3 key heb opgeslagen.. Ik heb al geprobeerd om te restoren naar 3.1.2 maar het wil niet lukken, ik krijg elke keer de melding 1604 of 1600..
  #18  
Oud 09-05-10, 16:46
worldsdream worldsdream is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekac Bekijk bericht
Ik heb mijn SHSH opgeslagen op de server van saurik op het moment dat ik mijn iphone kreeg. Dat was in de eerste week van februari, dus ik weet niet of ik een 3.1.2 of een 3.1.3 key heb opgeslagen.. Ik heb al geprobeerd om te restoren naar 3.1.2 maar het wil niet lukken, ik krijg elke keer de melding 1604 of 1600..
deze melding krijg je omdat apple 3.1.2 niet kan signen. Je hebt of je host file niet goed aangepast of je hebt geen 3.1.2 SHSH. Heb je IRC? dan spreek ik je daarop.
  #19  
Oud 09-05-10, 17:06
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door worldsdream Bekijk bericht
deze melding krijg je omdat apple 3.1.2 niet kan signen. Je hebt of je host file niet goed aangepast of je hebt geen 3.1.2 SHSH. Heb je IRC? dan spreek ik je daarop.
Nee, maar kan het wel downloaden..
  #20  
Oud 09-05-10, 17:08
dekac dekac is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 97
Standaard

Heb t gedownload en ik heet dekac.. naar welke server moet ik ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs T-mobile loopt vast sinds 4.3.1 thouten Odido (T-Mobile) 1 01-04-11 16:57
iPhone: Blackra1n loopt vast, iphone is NIET geactiveerd iph0neaddict Jailbreak 9 21-09-10 11:08
blackra1n loopt vast, en doet t nu helemaal niet meer. iph0neaddict Jailbreak 1 20-09-10 21:19
Heel traag, sms loopt vast en recent calls loopt vast broom45 iPhone algemeen 8 15-08-10 12:02
[3GS 16 GB] Vast in DFU, herstelproces loopt vast JosephTekort iPhone algemeen 5 21-05-10 15:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:10.