iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Batterij gaat snel leeg [JAILBREAK'SPIRIT] (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/59096-batterij-gaat-snel-leeg-jailbreak-spirit.html)

karamanci 06-05-10 13:21

Batterij gaat snel leeg [JAILBREAK'SPIRIT]
 
Halo, ik heb sinds de release van Spirit een jailbreak op mijn iPhone 3gs 16GB. Maar wat mij nou opviel tijdens het gebruik, is dat mijn batterij ontzettend snel leegloopt.

Gisteravond heb ik het tot 100 procent opgeladen, en nu is hij 31 % ?

Terwijl ik niks heb draaien op de achtergrond etc..

??

Groeten

Yzord 06-05-10 13:22

Wat heb je allemaal geinstalleerd?

nvink 06-05-10 13:41

Zelfde probleem hier. iPhone 3GS 32 GB. SSH uit. Heb de volgende programma's van Cydia erop staan.

Activator
attachment= for mailto:
BigBoss's Source
biteSMS
Cydia Community Sources
Cydia Installer
Dev-Team
Five Icon Dock
iPodPop
iSpazio
ModMyi.com
OpenSSH
Rename II
Saurik's Source
SBSettings
absettingstoggles
WeatherIcon
WebviewController
ZodTTD's Source

Ik had in een aantal oude topics (van een jaar geleden) op een ander forum gelezen dat er werd aangeraden om een restore uit te voeren (nieuw profiel). Dat ga ik eens proberen als ik er vanavond of morgen aan toe kom.

Timmeh_ 06-05-10 14:15

MobileSubtrate vertraagd je iPhone behoorlijk en vraagt ook meer van de batterij, applicaties die hier gebruik van maken zijn o.a. Winterboard, SBSettings en Five Icon Dock. Als je niet wil dat je iPhone vertraagd, zal je deze applicaties moeten vermijden. Wil je deze wel gebruiken, zal je moeten accepteren dat je iPhone ietwat trager wordt ;)

nitrozik 06-05-10 18:53

Mmmh denk niet dat het je telefoon vertraagd en je batterij sneller leeg maakt.

Maarja simpel om te testen, doe een volledige restore, laad je iphone tot 100%, laat hem leeglopen en hou de tijd bij. Zet tevens alle functies aan, Wi-Fi, 3G etc.

Darn jailbreaken, winterboard en sbsettings erop gooien en hetzelfde herhalen. Zorg er wel voor dat hetzelfde aanstaat, dus alleen de functies die je ook aan had zonder jailbreak etc.

Dan is het kijken of het echt verschil maakt. Heb zelf ook Winterboard en Sbsettings erop maar nergens last van. Enige waarom mijn batterij sneller leeg gaat is dat ik massaal met cydia etc aan het om*****n ben haha ^^

Tevens interesante post hierover https://forum.iculture.nl/f8/ap...esubstrate.htm l:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 250168)
Nouw kijk MobileSubstrate is meer een verlenging van springboard... Het opened het direct invoeren van een script in het draaiende springboard script dus geen draaiende deamon die het dus indirect invoerd... Dus het zou geen batterij moeten vreten, wel ram natuurlijk maar dat is ook nog bijzonder weinig... Nou kost het uitvoeren van dat stuktje extra script natuurlijk reken kracht maar dat is onmerkbaar minimaal... Wel heb ik mn twijfels over de "widgets" van het werkende clock icoon... Wat geheel de tijd bijstellingen doet en het weer icoon wat natuurlijk stroom verbruikt door het weer te sync'n met internet... Echter dit is zo enorm minimaal dat dit waarschijnlijk niks merkbaars zal zijn hooguit 2 minuten op een batterij load denk ik... Apps als intelliscreen doen dit veel vaker ( denk aan het ophalen van weer nieuws mail checken van veranderingen in sms database etce ) dus daar zou het merkbaar moeten zijn maar dan nog minimaal...

Ook een deamon hoeft niet veel batterij te kosten... Ik heb Scrobbled draaien... Das een Last.fm scrobbler. Deze draaid dus altijd en zal dus batterij eten plus elk nummer word gestuurd naar mijn last.fm account. Toch merk ik hier bijzonder weinig van...

Greetz, Stiruam

P.s. Dit werkt in het echt iets anders maar dit is een snapbare versie die aardig op de waarheid berust


Edit: Tevens is het wel zo OpenSSH extra batterij gebruikt aangezien er een extra process gaat draaien voor het luisteren op port 22, lijkt mij tevens niet een extreme vertragende/batterij slopende factor.

mathijs80 06-05-10 19:04

Hier het zelfde batterij is merkbaar sneller leeg, normaal gesproken zat ik rond 17 uur op 55/60% en nu op 30% , er wordt dus wel aanzienlijk meer gebruikt...

nitrozik 06-05-10 19:06

Wie o wie gaat het testen^^? dan kan je het pas 100% zeker weten, testen testen testen!

mathijs80 06-05-10 19:09

tja wie gaat het testen, ik ga hem vanavond wel in de restore mode zetten, en dan kijk ik het wel een paar daagjes aan...

nitrozik 06-05-10 19:18

voor de mensen die zin hebben om het te testen, zorg ervoor dat de omstandigheden hetzelfde zijn, beste zou zijn om zoiezo een standby test te doen. Aangezien er dan het minste externe factoren zijn.

Daarna test met usage en de usage moet ongeveer gelijk zijn in beide situaties.

Healslet 06-05-10 20:31

Test resultaten:
Volledig opgeladen in de nacht en om half 8 uit het stop contact gehaald. Gejailbreaked met de volgende applicaties aan:
SBSettings
OpenSSH
Winterboard (Met theme geinstalleerd)
Five Icon Dock
3G
Bluetooth
Wi-Fi (had ik niet veel aan maar als ik op reis ben pakt hij regelmatig per ongeluk Wi-Fi connecties op)
Voor de rest geen processen die extra aan stonden. Tevens heb ik de telefoon de hele dag niet gebruikt en ben gelukkig ook niet gesmst of gebeld.
Resultaat:
79 % Batterij bij eerste pauze om 11.00
55 % Om 14.00
33 % om 18.00
21 % om 19.00
Om 20.00 in de oplader gedaan en hij stond toen op 13 %.

Heb dezelfde avond mijn telefoon volledig gerestored op standaard 3.1.3.
Zelfde functies aan behalve de dingen van de jailbreak natuurlijk.
Half 8 sochtends uit de oplader weer gehaald.

Om 11.00 uur 91 %
Om 14.00 uur 72 %
Om 18.00 uur 60 %
Om 19.00 uur 56 %
Om 20.00 uur 50 %

Het gene wat me het meeste opvalt is dat in verhouding de procenten niet lijken te kloppen, het ene moment loopt hij sneller leeg dan het andere moment, maar dat kan ook komen door beter 3 G bereik op verschillende plekken in mijn werk locatie.
De verschillen zijn er dus duidelijk voor mij. Maar dit is niets nieuws, het is over het algemeen bekend dat een jailbreak je batterij sneller leeg laat gaan als je bepaalde applicaties hebt geïnstalleerd.

nitrozik 06-05-10 21:52

Mmmh, openssh heb ik zoiezo altijd uit staan tenzei ik het nodig heb. Lijkt mij dat SBsettings niet zo heel veel eet, winterboard waarschijnlijk wel terwijl je je telefoon gebruikt maar zou niet weten waarom die idle batterij zou gebruiken.

Heb mijn iphone vanochtend om 05:30 van de stroom gehaalt, daarna er niet meer op gehad. Op men werk via 3g nog aantal dingen gedownload en aantal telefoongesprekken gevoerd, batterij staat nu op 45%(21:52).Tevens onderweg muziek geluisterd.

Heb spirit jailbreak
SBSettings
OpenSSH(uitgeschakkeld)
Winterboard, alleen wallpaper functie en dim wallpaper functie.
Backgrounder

Wi-Fi staat standaard bij mij trouwens uit, ook nutteloos om de heledag mee te laten draaien Edit:Bluetooth ook. Als ik het thuis nodig heb is het met SBSettings zo aan^^.

Vraag me af waar het aan ligt

karamanci 06-05-10 22:00

Gebruikt WinterBoard veel batterij? Dan vind ik het wel jammer..

nitrozik 06-05-10 22:20

Lijkt mij wel dat het een klein beetje gebruikt, zoiezo kleur als achtergrond neemt meer batterij, zou wel niet zo heel veel schelen maar scheelt altijd tegenover zwart, daarom bestaan dit soort websites lol, Blackle - Energy Saving Search zwarte google :P

maar weet niet of er extra processen draaien om die aangepaste instellingen te behouden, maar dan nog zou het naar mijn mening niet echt moeten eten aan de batterij.

ben nou trouwens 25 minuten op men iphone bezig geweest, 41% batterij. 4% eraf dus, nog redelijk met vol spelen en geluid aan.Was Gmail aan het instellen zodat push werkt en spelletje spelen^^

EDIT:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Healslet (Bericht 448514)
Het gene wat me het meeste opvalt is dat in verhouding de procenten niet lijken te kloppen, het ene moment loopt hij sneller leeg dan het andere moment, maar dat kan ook komen door beter 3 G bereik op verschillende plekken in mijn werk locatie.

Mmmh, zag net een applicatie binnen cydia, heet Real Battery. Real Battery is simpple application that gives you exact battery level of your device in percent. It doesn't estimate how much you have battery left, it gives you acuurate state with accuracy to 5% due to limitations of your hardware.(Lol @ engels uit de details xD)

Is de batterij aanduiding van apple zelf geschat?


EDIT 2:
Mmmh dit is wel grappig om te lezen, gevonden onder details van BossPaper, cydia app:

Note: Winterboard, itself is not bad for system performance. Most Winterboard related performance isseus comes down to some javascript type theme running.

MoRaX 06-05-10 23:10

Hier ook het gevoel dat de baterij sneller leeg is na de jb.

Yor1 07-05-10 01:10

Ah, fijn dat ik niet de enige ben. Ben hier helemaal niet blij mee, denk er zelfs over na om alles gewoon te restoren, zoveel positiefs biedt de Jailbreak me eigenlijk niet behalve dan Categories om alles een beetje te sorteren.. maar een veel sneller leeglopende batterij nou maar voor lief te nemen, nee bedankt!

Hoop dat er nog een oplossing voor gaat komen, ik heb het gevoel dat het aan de jailbreak ligt niet aan de applicaties zelf.

dnabbor 07-05-10 11:04

ook bij mij is de accu sneller leeg na de jailbreak.
Heb winterboard er al weer afgegooid.

Yor1 07-05-10 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dnabbor (Bericht 448801)
ook bij mij is de accu sneller leeg na de jailbreak.
Heb winterboard er al weer afgegooid.

Heeft dat geholpen? Merk je een duidelijk verschil bedoel ik?

nitrozik 07-05-10 13:21

Gisteravond backgrounder gedeinstalleerd, merk nu wel veel verschil in batterij gebruik. Is stukken beter geworden. Verder gebruik ik winterboard, daarbij alleen de user wallpaper functie aan.

3g aan
Wi-Fi uit
ssh uit
vanochtend 06:00 de stroom eraf gehaalt nu 90%

dit lijkt beter te zijn dan gister,collega van mij heeft hetzelfde gedaan, scheelt bij hem ook

vuurvreter 07-05-10 15:26

Waar kan ik zien dat ssh aan of uit staat?

nitrozik 07-05-10 17:04

Ik doe dat via SBSettings echter kan het met meerdere applicaties als het goed is.dacht dat networker er ook een is. Maar zoiezo een aanrader om het uit te zetten.

Nu backgrounder eraf is is mijn batterij gebruik top. Zit nu op 80% en het is 17:00 heb een aantal smsjes gestuurd, post gepost hier lol en muziek geluisterd,uur heen uur terug in de auto.

3g aan
ssh uit
Wi-Fi uit(nu ik thuis ben weer aan:p)

backgrounder zoog mijn batterij leeg xD


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.