iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hulp nodig, heb een franse iphone hersteld!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/60041-hulp-nodig-franse-iphone-hersteld.html)

Pauw001 19-05-10 16:15

Hulp nodig, heb een franse iphone hersteld!!
 
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik had een geactiveerde, gejailbreakte, simlockvrije iphone 3g via marktplaats. Nu is het een ongeactiveerde, gelockte, onbruikbare iphone.

Het begon allemaal na dat hij bleef hangen in Godfinger. Hij herstartte, en opeens had ik geen enkel bereik meer. Hij gaf wel aan dat er een simlock opzat, unlock met pincode werkte gewoon herkende hij ook, maar kreeg alsnog geen signaal. Collega van mij heeft hem daarna opnieuw gejailbreakt, had geen enkel effect. Nog een paar keer opnieuw gejailbreakt, nog geen effect, toen heb ik op "herstellen" geklikt in itunes (met het idee dat hij dus standaard al simlockvrij was). Blijkt dat hij uit frankrijk komt(heeft applestore mij verteld). Met simlock(bouygnogwat). Kan hem nu dus niet meer activeren..

Nu is de vraag, kan ik hem nog aan de praat krijgen? Kan ik de activatie omzeilen of uitvoeren zonder franse simkaart? Ik kan er nu helemaal niets mee...


HULP!! Ik mis m zo :'(

jcpearl 19-05-10 16:26

ja kunt je iphone wel weer activeren en jailbreaken, maar een simlock zit 99% zeker niet meer in.
je hebt firmware 3.1.3. met modemfirmware 05.12.1 en de nieuwste bootrom 5.09?

via redsnow 0.9.4 kun je hem activeren en jailbreaken. heb een prima iphone zonder belfunctie helaas :rolleyes:

Pauw001 20-05-10 08:15

Hallo,

dank je voor je reactie!
Ik heb idd 3.1.3 erop staan, en de band was ook al 5.12, maar mijn collega heeft dat ook (die bandbreedte) maar die heeft hem teruggezet naar 3.1.2.. en die is wel simlockvrij met band 5.12... duus misschien dat dat dan toch kan, ik zal het hem eens vragen.
Ik had dat van Redsnow al wel gevonden, maar daarvoor moet je iets doen in Itunes (Shift+herstellen) wat ik niet kan doen omdat in Itunes hij alleen zegt: Deze simkaart wordt niet ondersteund (etc.). Dus herstellen staat er niet meer bij. Of doe ik iets niet goed?

En is het echt onmogelijk om de bandbreedte te downgraden?

Groetjes!

wouter1981 20-05-10 09:15

Je kunt de baseband downgraden met behulp van Fuzzyband (te vinden in Cydia). Voorwaarde is wel dat je bootrom lager is dan 5.09. Maar dat zal Fuzzyband wel melden. Je kunt het gewoon installeren en dan proberen.

jcpearl 20-05-10 09:58

je hoeft in itunes nu niets te doen, want je hebt 3.1.3. er al schoon op staan. de voorwaarde van Redsnow 0.9.4.

je kunt het beste even de originele 3.1.2. firmware downloaden en dan redsnow draaien, dan gaat het vast goed.
je hebt dan cydia en kunt dan met fuzzyband kijken of je een oude bootrom hebt (ik ben er bang voor).
Succes!

Pauw001 20-05-10 10:54

OKee, dus ik zal even naar de redsnow handleiding moeten kijken. Ga ik vanmiddag proberen.. en dan hoop ik maar dat het gaat lukken! Zou wel echt zooo relext zijn.

Maar hoe wordt de Bootrom bepaald dan?

thnx weer!

Pauw001 20-05-10 15:43

hij is iig weer geactiveerd en gejailbreakt... mooie dikke ipod heb ik nu :)

Nou hopen dat het niet lang meer duurt om hem te unlocken!

Heeft iemand enige ervaring met rebel-simkaartjes?
Misschien dat die helpen?

Thnx alweer!

Booo 21-05-10 21:33

Hoi, De Rebel kaartjes zijn niets waard , grote brol , heb er een stuk of 10 van liggen en werken niet bij iphone !!!!!!!

Pauw001 26-05-10 10:20

Hallo,

Ik ben er al achter gekomen:P Paste niet, dus heb een oude simkaart een stukje kleiner gesnoeid, toen ging hij er wel in maar de iPhone leest de simkaart niet, dus ik probeerde hem er weer uit te halen, en hij zat dus klem:P Nu heb ik de rebel er wel uit kunnen peuteren met een naald, maar de afgeknipte simkaart zit er nog in en die wil er niet uit. Ik raad bij deze iedereen af om een rebel simkaart in een iphone te stoppen!!!

Nu toch maar wachten tot de unlock voor 5.12.1 er is...

Groetjes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.