//

Hulp nodig, heb een franse iphone hersteld!!

Hulp nodig, heb een franse iphone hersteld!! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik zit met een probleempje. Ik had een geactiveerde, gejailbreakte, simlockvrije iphone 3g via marktplaats. Nu is het een ongeactiveerde, gelockte, onbruikbare iphone. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-05-10, 17:15
Pauw001 Pauw001 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Unhappy Hulp nodig, heb een franse iphone hersteld!!

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik had een geactiveerde, gejailbreakte, simlockvrije iphone 3g via marktplaats. Nu is het een ongeactiveerde, gelockte, onbruikbare iphone.

Het begon allemaal na dat hij bleef hangen in Godfinger. Hij herstartte, en opeens had ik geen enkel bereik meer. Hij gaf wel aan dat er een simlock opzat, unlock met pincode werkte gewoon herkende hij ook, maar kreeg alsnog geen signaal. Collega van mij heeft hem daarna opnieuw gejailbreakt, had geen enkel effect. Nog een paar keer opnieuw gejailbreakt, nog geen effect, toen heb ik op "herstellen" geklikt in itunes (met het idee dat hij dus standaard al simlockvrij was). Blijkt dat hij uit frankrijk komt(heeft applestore mij verteld). Met simlock(bouygnogwat). Kan hem nu dus niet meer activeren..

Nu is de vraag, kan ik hem nog aan de praat krijgen? Kan ik de activatie omzeilen of uitvoeren zonder franse simkaart? Ik kan er nu helemaal niets mee...


HULP!! Ik mis m zo :'(
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-10, 17:26
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

ja kunt je iphone wel weer activeren en jailbreaken, maar een simlock zit 99% zeker niet meer in.
je hebt firmware 3.1.3. met modemfirmware 05.12.1 en de nieuwste bootrom 5.09?

via redsnow 0.9.4 kun je hem activeren en jailbreaken. heb een prima iphone zonder belfunctie helaas
  #3  
Oud 20-05-10, 09:15
Pauw001 Pauw001 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Hallo,

dank je voor je reactie!
Ik heb idd 3.1.3 erop staan, en de band was ook al 5.12, maar mijn collega heeft dat ook (die bandbreedte) maar die heeft hem teruggezet naar 3.1.2.. en die is wel simlockvrij met band 5.12... duus misschien dat dat dan toch kan, ik zal het hem eens vragen.
Ik had dat van Redsnow al wel gevonden, maar daarvoor moet je iets doen in Itunes (Shift+herstellen) wat ik niet kan doen omdat in Itunes hij alleen zegt: Deze simkaart wordt niet ondersteund (etc.). Dus herstellen staat er niet meer bij. Of doe ik iets niet goed?

En is het echt onmogelijk om de bandbreedte te downgraden?

Groetjes!
  #4  
Oud 20-05-10, 10:15
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je kunt de baseband downgraden met behulp van Fuzzyband (te vinden in Cydia). Voorwaarde is wel dat je bootrom lager is dan 5.09. Maar dat zal Fuzzyband wel melden. Je kunt het gewoon installeren en dan proberen.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 20-05-10 om 10:22.
  #5  
Oud 20-05-10, 10:58
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

je hoeft in itunes nu niets te doen, want je hebt 3.1.3. er al schoon op staan. de voorwaarde van Redsnow 0.9.4.

je kunt het beste even de originele 3.1.2. firmware downloaden en dan redsnow draaien, dan gaat het vast goed.
je hebt dan cydia en kunt dan met fuzzyband kijken of je een oude bootrom hebt (ik ben er bang voor).
Succes!
  #6  
Oud 20-05-10, 11:54
Pauw001 Pauw001 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

OKee, dus ik zal even naar de redsnow handleiding moeten kijken. Ga ik vanmiddag proberen.. en dan hoop ik maar dat het gaat lukken! Zou wel echt zooo relext zijn.

Maar hoe wordt de Bootrom bepaald dan?

thnx weer!
  #7  
Oud 20-05-10, 16:43
Pauw001 Pauw001 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

hij is iig weer geactiveerd en gejailbreakt... mooie dikke ipod heb ik nu

Nou hopen dat het niet lang meer duurt om hem te unlocken!

Heeft iemand enige ervaring met rebel-simkaartjes?
Misschien dat die helpen?

Thnx alweer!
  #8  
Oud 21-05-10, 22:33
Booo Booo is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Hoi, De Rebel kaartjes zijn niets waard , grote brol , heb er een stuk of 10 van liggen en werken niet bij iphone !!!!!!!
  #9  
Oud 26-05-10, 11:20
Pauw001 Pauw001 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Hallo,

Ik ben er al achter gekomen Paste niet, dus heb een oude simkaart een stukje kleiner gesnoeid, toen ging hij er wel in maar de iPhone leest de simkaart niet, dus ik probeerde hem er weer uit te halen, en hij zat dus klem Nu heb ik de rebel er wel uit kunnen peuteren met een naald, maar de afgeknipte simkaart zit er nog in en die wil er niet uit. Ik raad bij deze iedereen af om een rebel simkaart in een iphone te stoppen!!!

Nu toch maar wachten tot de unlock voor 5.12.1 er is...

Groetjes!
Reageren

Labels
activeren zonder simkaart, franse iphone, hulp gevraagd



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Heb hulp nodig Salvia Unlock 5 10-02-11 20:59
iPhone 3G: Heb ik met een vodafoneabonnement nog een unlock nodig? Koopie66 Unlock 1 22-12-10 08:48
Iphone kapot heb hulp nodig markii93 iPhone algemeen 1 11-08-10 20:13
Muziekliefhebbers opgelet! ik heb jullie hulp nodig (Part 2) sjowol Chat en geruchten 11 29-08-09 16:21
Muziekliefhebbers opgelet! ik heb jullie hulp nodig sjowol Chat en geruchten 45 10-08-08 01:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.