iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Help! zie door de bomen het bos niet meer! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/60143-help-zie-door-de-bomen-bos-niet-meer.html)

xray911 21-05-10 13:52

Help! zie door de bomen het bos niet meer!
 
Hallo Allemaal,

Ik heb een Iphone 3g met FW 3.1.3
Ik wil deze graag jailbreaken. ik weet dat dit kan met bijvoorbeeld redsn0w of met spirit maar heb hier toch nog wat vraagjes over omdat ik er niet helemaal uitkom (ondanks door het vele zoeken en lezen.)

Ik ben een beetje bang voor de risico's van het jailbreaken. en dan niet zozeer dat de telefoon wordt gebricked of dat ik hem moet herstellen maar meer dat SSH ed. Hoe beveilig ik nou goed mijn iphone naar dat ik hem heb gejailbreakt? ik moet het SSH wachtwoord veranderen als ik het goed begrijp? verder nog iets?

ik heb best wel veel apps en bestanden op mijn iphone staan. ook betaalde apps ik zou deze graag willen bewaren is daar ook een manier voor? want als ik het goed had begrepen kan je niet zomaar meer met itunes syncen als je de iphone heb gejailbreakt.

sorry het zal vast allemaal te vinden zijn via de zoekfunctie en google maar door de vele versie's en FW kom ik er niet meer uit.

Robin

wouter1981 21-05-10 14:42

Je moet met enige regelmaat je iPhone synchroniseren met iTunes. Dan wordt er een reservekopie gemaakt. En tijdens het syncen worden gekochte apps gekopieerd naar de computer.
Een iPhone 3G met 3.1.3 kun je simpel jailbreaken met redsn0w. Je moet alleen de officiële 3.1.2 firmware ergens downloaden. Zoek hiervoor even op het forum.
Wanneer je redsn0w dan runt vraagt hij waar je de firmware hebt staan op de harde schijf. Je moet dan verwijzen naar de officiële 3.1.2.
Je kunt met een gejailbreakte iPhone gewoon syncen met iTunes.
En over het SSH wachtwoord, dat is alleen van toepassing wanneer je SSH installeert via Cydia. Dit is niet automatisch geïnstalleerd.

Dragon 21-05-10 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 454963)
Je moet alleen de officiële 3.1.2 firmware ergens downloaden. Zoek hiervoor even op het forum.
Wanneer je redsn0w dan runt vraagt hij waar je de firmware hebt staan op de schijf. Je moet dan verwijzen naar de officiële 3.1.2.

Je bedoelt waarschijnlijk de officiële 3.1.3 i.p.v. 3.1.2.:)

wouter1981 21-05-10 14:49

nee ik bedoel wel degelijk de officiële 3.1.2

xray911 21-05-10 14:56

Oké maar waarom moet ik naar versie 3.1.2 dan want 3.1.3 is toch ook gewoon te jailbreaken? Bv. Met spirit? Of redsnow? En wat ik begrijp uit jou verhaal is dat als ik mijn iPhone heb gejailbreakt dat ik dan gewoon kan sycen met iTunes? En dat hij dan alle apps die ik nu heb op mijn gejailbreakte iPhone zet?

Robin

wouter1981 21-05-10 15:18

Je moet redsn0w alleen verwijzen naar 3.1.2. Wanneer je iPhone gejailbreaked is dan kun je gewoon syncen met iTunes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:19.