iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone jailbreaken help asjeblieft! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/61050-iphone-jailbreaken-help-asjeblieft.html)

collin43 07-06-10 02:25

Iphone jailbreaken help asjeblieft!
 
Hoi, ik zit met een probleem en ben een beetje hopeloos aan het worden.. zie hier mijn verhaal:

Ik heb vandaag een Iphone uit spanje ontvangen (een vriendin van mij heeft er een opgestuurd, en daar gekocht (2ehands) ). Nu zei ze, ja , hij doet het, maar zoals je al denkt, heeft die vriendin niet zoveel verstand van telefoons.

Het probleem is het volgende:
De iphone start, maar daar heeft dus de vorige eigenaar een wachtwoord op gezet (dus niet het SIM wachtwoord, maar een beveiligingwachtwoord).

Een simkaart zit er niet bij, en mijn eigenste sim (HI) werkt ook niet, ik moet nogsteeds die beveiligingscode intoetsen...

Ook heb ik al al uren zitten zoeken op fora ( om 4 uur werd ie gelevert, het is nu half 3 snachts .. pff) maar ik word er geen wijs uit, kan ik hem gewoon jailbreaken? of moet ik eerst iets met unlocken en activeren? Ik kom er echt niet uit!

Met vriendelijke groet,

Collin43.

anandvr 07-06-10 03:43

Als je een unlock nodig heb is die er pas ALSSS het meezit end vd maand.
Jailbreak in wel te doen

shapezzz 07-06-10 04:19

Firmware herstellen dan is de ontgrendelcode ook verdwenen en daarna moet het toestel gewoon werken mits ie simlockvrij is ;)

collin43 07-06-10 09:30

Ja echt? gewoon een versie op internet zoeken, en dan herstellen (eventueel naar een eerdere versie?)

Hij is niet simlockvrij denk ik, maar dat is toch ook te omzeilen?

Alvast bedankt :)

EDIT:

Het is dus een 3gs, met firmware 3.x.x, weet niet welke, want ik kom niet verder als het scherm waar het wachtwoord word gevraagd. stel dat het de nieuwste firmware is (3.2?) wat zijn dan de mogelijkheden?

yingie 07-06-10 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door collin43 (Bericht 460542)
Ja echt? gewoon een versie op internet zoeken, en dan herstellen (eventueel naar een eerdere versie?)

Hij is niet simlockvrij denk ik, maar dat is toch ook te omzeilen?

Alvast bedankt :)

EDIT:

Het is dus een 3gs, met firmware 3.x.x, weet niet welke, want ik kom niet verder als het scherm waar het wachtwoord word gevraagd. stel dat het de nieuwste firmware is (3.2?) wat zijn dan de mogelijkheden?

Om het toestelwachtwoord/cijfercombinatie te omzeilen moet je de iPhone in iTunes herstellen. Alleen zul je dan een simlock erop hebben, tenzij hij al simlockvrij is. (weet niet of ze in Spanje simlockvrij verkocht worden) In het ergste geval moet je dan wachten tot het iPhone Dev Team hun unlocktool uitbrengen, die is aangekondigd.

eentje 07-06-10 11:03

Waar koop je een simlockvrije iPhone 3GS op vakantie? - iPhone - iPhoneclub.nl

Het lijstje met Europese landen waar je de iPhone 3GS zonder carrier-lock kunt kopen:
  • België: Mobistar – 575 en 675 euro<LI sizcache="4" sizset="33">Tsjechië: O2, T-Mobile, Vodafone – vanaf juli
  • Griekenland: Vodafone, Cosmote – vanaf juli
  • Italië: TIM, Vodafone (en straks ook 3) – 599/619 en 699/719 euro
  • Luxemburg: Vox Mobile, LUXGSM – vanaf juli
  • Rusland: Megafon, MTS, Beeline – vanaf augustus
  • Slowakije: Orange (maar niet T-Mobile) – vanaf juli
  • Turkije: TurkCell (maar Vodafone niet) – vanaf augustus
spanje staat daarn iet bij dus zal wel simlocked zijn.

je kunt altijd proberen naar een custom firmware te herstellen en hopen dat er 3.1.2 opstaat met oude baseband zodat je hem nog kan unlocken met snow

PietjeP-HGZ 07-06-10 11:21

Als er firmware 3.1.3 op staat zul je inderdaad moeten wachten tot het DEV-Team een jailbreak/unlock vrijgeeft voor de baseband (05.12.01). Dit is alleen nodig als je Iphone niet simlockvrij is.
Als er een oudere firmware (lager dan 3.1.3) opstaat dan kun je dmv een jailbreak & een unlock het toestel wel gebruiken.

Bij beide mogelijkheden kun je ook de pincode van de vorige eigenaar hiermee verwijderen.

Succes :cool:

collin43 07-06-10 11:38

Ok super bedankt! ik ga het proberen, en anders wachten op die unlock tool haha :) bedankt allemaal!

De Generaal 07-06-10 14:50

Houdt iPc in de gaten voor de nieuwe tool. Wij zullen hier meteen over schrijven ;)!

Voor nu gaat hier een slotje op.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.