//

Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G iOS4.0 met Redsn0w - Verzameltopic

Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G iOS4.0 met Redsn0w - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) is dit ook voor het mc ipod touch model op youtube zag ik dat die juist niet kon???...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #981  
Oud 23-06-10, 21:40
moldemol moldemol is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

is dit ook voor het mc ipod touch model op youtube zag ik dat die juist niet kon???
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #982  
Oud 23-06-10, 21:45
thespikie's schermafbeelding
thespikie thespikie is offline
• iOS 16.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Tienen, België
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moldemol Bekijk bericht
is dit ook voor het mc ipod touch model op youtube zag ik dat die juist niet kon???
Hey,

mijne 3Gs is ook een MC model. Perfect gegaan trouwens.

Groetjes
  #983  
Oud 23-06-10, 21:46
bednar bednar is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Hallo,


Ik heb een 3gs (16gb)
Draaide vanochtend nog 3.1.2 custom met oude baseband.
Heb toen via (mac) pwnagetool een custom iOS4 firmware gemaakt, en erop geknalt.

Bleek achteraf dat het niet de activated was

Wil nu weer downgraden naar custom 3.1.2 maar dit wil niet in zowel DFU als recovery mode... krijg telkens errors (16xx).

En IREP werkt niet bij de 3gs.

Iemand enig idee?
  #984  
Oud 23-06-10, 22:09
moldemol moldemol is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

bagger ik probeer redsn0w en hij zegt dat mijn model (mc) niet werkt.
zijn er andere tools om 4.0 te jailbraken of moet ik wachten tot deze de mc modelen wel aankan
  #985  
Oud 23-06-10, 22:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moldemol Bekijk bericht
bagger ik probeer redsn0w en hij zegt dat mijn model (mc) niet werkt.
zijn er andere tools om 4.0 te jailbraken of moet ik wachten tot deze de mc modelen wel aankan
Redsn0w is niet voor de 3e generatie iPod touch. Wachten dus.
  #986  
Oud 23-06-10, 22:31
Stefan0546's schermafbeelding
Stefan0546 Stefan0546 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zedzed1 Bekijk bericht
Beste stefan ik zit nu op 3.1.3 orgineel moet ik eerst naar blackrain rc2 om weer terug te gaan naar 3.1.2?

als ik weer probeer terug te gaan naar 3.1.2 met aangepaste host file zonder blackrain blijft hij weer hangen op controle firmware apple
dat kun je verhelpen door in windows cmd terminal openen en daar ipconfig /flushdns in te typen.. en dan opnieuw proberen
  #987  
Oud 23-06-10, 23:03
The Raptor The Raptor is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 195
Standaard

Op twitter heb ik gelezen dat Geohot met een alles in één oplossing komt. Kan nog wel even want hij heeft het druk geeft hij aan.
Hopelijk komt DEV Team binnenkort met een Redsn0w versie die de nieuwe bootrom van de 3Gs jailbreakt. Ik zit nu zonder jailbreak omdat ik bootloader 6.4 heb. Ben blij dat me IPHONE simlockvrij is gemaakt door T-Mobile. Ben ik in ieder geval bereikbaar.
  #988  
Oud 23-06-10, 23:33
jorisb jorisb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

hoe kan ik gratis een developer udid krijgen?
  #989  
Oud 23-06-10, 23:53
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisb Bekijk bericht
hoe kan ik gratis een developer udid krijgen?
vragen aan een developer, maar het mag niet op dit forum.
  #990  
Oud 24-06-10, 00:18
ftseven ftseven is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 15
Standaard

Hoe kan ik zien of ik shsh opgeslagen heb?....
  #991  
Oud 24-06-10, 00:30
Blaster Blaster is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 189
Standaard

Ik heb dit op f0recast staan , kan ik dan jailbreaken met een custom firmware en daarna unlocken met ultrasn0w ?



Gaat dit denk je ?

Grtz!
  #992  
Oud 24-06-10, 00:58
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Om van GM of ongejailbreakte 4.0 naar 3.1.2 terug te gaan en vervolgens naar jailbroken 4.0 heb ik het volgende gedaan:

NB: je SHSH moet in Cydia gesaved zijn en je hosts file moet aangepast zijn:
Ga naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ open hosts met kladblok en voeg deze regel onderaan toe:
74.208.10.249 gs.apple.com
iTunes zal nu geen verbinding meer maken met de Apple servers om de 3.1.2 firmware te checken, maar dit doen met de Saurik-sever.

Je bent nu klaar om te downgraden, jailbreaken en vervolgens upgraden!
1. Download de originele Apple 3.1.2 firmware, hier bijvoorbeeld: iPod, iPhone and iPad Firmware Download
2. Start iTunes, Shift-klik restore en selecteer de 3.1.2 firmware (gewoon terwijl de iPhone aan staat, geen DFU/Restore mode nodig).
3. Je krijgt nu melding 1015, geen probleem
4. Sluit itunes af, maar laat de iPhone ingeplugd
5. Download deze versie van QuickPwn: QuickPwn.zip

Omdat de laatste versie(s) van iTunes lopen te rellen over QuickPwn moet je even het volgende doen:
6. Ga naar: C: \Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support
7. Maak een nieuwe directory genaamd 'bin' aan en verplaats alle bestanden die je in bovenstaande directory vindt naar 'bin'. In de directory uit stap 6 zie je nu dus een mapje bin, met een lading bestanden erin.
7. Start QuickPwn. Je krijgt een melding over 15 seconden de knoppen ingedrukt houden, doe dit. Zodra je het Apple logo op je telefoon ziet kan je op "OK" klikken... Klik in QuickPwn nog een keer op "OK" als je de blauwe popup ziet. Je iPhone zou nu normaal op moeten starten.
8. Sluit QuickPwn af (wordt veder niet gerbuikt, was alleen nodig om de iPhone te booten).
9. Om iTunes weer werkend te krijgen zet je alle bestanden die je naar de bin map hebt verplaatst in stap 6 terug en verwijder je daarna de lege bin map.

Jailbreaken:
10. Jailbreak je iPhone met BlackRain: blackweather
11. Als je een fout krijgt over ASL.dll, kopieer dan blackrain.exe naar de volgende map: Program Files (x86) > Common Files > Apple > Apple Application Support

Upgraden:
12. Je hebt nu een jailbroken iPhone op 3.1.2. Nu kun je upgraden naar 4.0. Download hier een custom firmwareversie:
https://forum.iculture.nl/f14/iphone-jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62384-custom-4-0-firmwares-alle-idevices-9.html
13. Start iTunes en klik Shift-herstel (gewoon terwijl de iPhone aan staat, geen DFU/Restore mode nodig) en selecteer de gedownloade custom firmwareversie.
  #993  
Oud 24-06-10, 07:40
samtulp6 samtulp6 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Liessel
Berichten: 50
Stuur een bericht via MSN naar samtulp6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefan0546 Bekijk bericht
1. Tel in DFU mode zetten (herstel zwart beeldscherm)
2. Itunes shift + herstel
3. orginele 3.1.3 firmware selecteren
4. foutcode 3015 negeren.
5. tel zit vast in herstel modus.
6. download blackrain rc2 en zet hem in Crogramfiles/commonfiles/apple/apple aplication support
7. start blackrain
8. als er staat running trek kabel eruit en tel reboot.
(9.) wil je naar 3.1.2 ? herhaal alles met een 3.1.2 firmware
Ga ik meteen proberen !! Dankje alvast
  #994  
Oud 24-06-10, 09:15
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

OPGELET EN OPGEPAST

Updaten en jailbreak IO4
Hoi luitjes allemaal.
ik wil dit belangrijk bericht met jullie delen.
Als u waarde aan uw privacy en uw vrijheid, moet je weg te blijven van de nieuwste update van 4 IOS en iPhone 4. Nakodari, uit AddictiveTips verluidt was een gesprek met een Apple-medewerker "Alpha", die een aantal verontrustende geheimen over de nieuwe iPhone 4G en iOS4 aan hem geopenbaard. Om uit te leggen in eenvoudige termen, vond hij het volgende:

1. iOS4 heeft code die updates stuurt aan de gebruiker om de 1-2 weken en sloten hun systeem als ze niet met AT & T als hun vervoerder. AT & T en Apple hebben beide 6 maanden van de OTA's op hun server, volgens het "Alpha" Apple-medewerker.

2. Apple-gebruikers kunnen controleren 'baseband en drager van informatie en ook zien of zij niet jailbroken zijn wanneer ze in Apple Care Support bellen. Apple personeel geïnstrueerd is om gebruikers 'garantie vervalt zodra ze erachter komen dat als ze jailbreak iOS4. De volledige boodschap die de Apple-medewerker gaf over de OTA is hieronder:

"Hoe het werkt is elke 7 tot 14 dagen Wij (Apple) en AT & T Stuur een bericht naar uw iPhone die verzamelt een aantal gegevens van je iPhone zonder dat je het weten en we zien wat actief is, en baseband firmware. We stuur dan een volgende bericht. "Er zijn optionele updates voor je iPhone, Wilt u nu installeren?" Twee opties "Ja" of "Later". Die zijn wat zou zou willen noemen "optionele updates" Nu zijn er dingen "dwingende updates". Ze hebben de neiging om op dezelfde manier werken, grijp gegevens van de iPhones stuurt deze naar AT & T en ons dan terug naar uw iPhone met de boodschap, "Uw iPhone (naam van de iphone) moet worden aangepast aan de huidige AT & T-normen te lopen", is uw enige optie is om "Accepteren" Nu kunt u proberen om uw manier van werken er omheen totdat je de tweede verplichte bericht nogmaals "Je moet plug iPhone in iTunes en te actualiseren" Als u dit niet doet je krijgt dan geen signaal van het netwerk meer en je iPhone zal mogelijk tot slot met geen tekenen van gebruiken totdat je je iPhone-update via iTunes. U allen ingestemd met deze bepalingen en voorwaarden als je iTunes 9.2 geïnstalleerd en vervolgens nogmaals u op de hoogte te iOS4. Met dat gezegd zijnde ga je gang Probeer te ontgrendelen de iPhone zal het slechts de laatste 14 dagen max ... "

3. Op de iPhone 4, wanneer u gebruik FaceTime Apple kan controleren wat beide telefoons zijn met elkaar communiceren en ook te zien welke locatie deze telefoons zijn te communiceren. Hier is wat de Apple-medewerker heeft gezegd over FaceTime:

Ik laat u af met een laatste beetje informatie als je gaat een verhaal over dit en dat is Facetime, de iPhone 4-4 video Wi-Fi aansluiten van de iPhone te schrijven. De kwestie is met Wi-Fi is dat iedereen kan krijgen op een Wi-Fi signaal en mogelijk zien wat de kijkers en omroepen zijn op zoek naar, zonder ze te kennen, nu Apple zal dit ontkennen en zeggen het is niet ons probleem, waar je niet op een beveiligde verbinding, in mijn geest Ik denk dat het allemaal onzin.

Mensen moeten in staat zijn om enige vorm van zekerheid hebben tijdens die gesprekken. Ergste nog is een keer per persoon zich verbindt met een andere persoon op FaceTime het voor een of andere reden niet van ons in het kantoor kunnen achterhalen, stuurt ons een bericht en APPLE says die twee mensen verbinding via Facetime en geeft hun locatie naar ons. Dus voor welke reden dan ook wij die gegevens nodig blaast mijn gedachten. Als consument waarom zou je Apple te laten weten dat u verbinding maakt met een persoon via FaceTime, haar niet van de werkzaamheden van Apple.

Heeft u vertrouwen in de "Alpha" Apple-medewerker? Als dit waar is, zal dit effect al dan niet u de update naar IOS 4 of krijgt de nieuwe iPhone 4? Laat ons weten wat u denkt over dit in de comments
  #995  
Oud 24-06-10, 09:19
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samtulp6 Bekijk bericht
Ga ik meteen proberen !! Dankje alvast
NIET DOEN, ALSJEBLIEFT NIET. Kabel eruittrekken kan ervoor zorgen dat je een voor altijd gebrickte iPhone krijgt. (Niet meer te gebruiken).
BEVESTIGD DOOR MUSCLENERD, COMEX EN IH8SN0W.

@floa1512 We moeten de consumentenbond bellen, dit kan echt niet. Ook al dat ze gegevens verzamelen enz, maar ook dat ze MIJ gaan vertellen welke updates ik moet doen op MIJN telefoon. -1000000 Apple
__________________
Koekje erbij?

Laatst gewijzigd door The Unbelievable; 24-06-10 om 09:22.
  #996  
Oud 24-06-10, 10:00
SirG SirG is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 25
Standaard

Beste Iphoners...

Ik heb al 2 weken problemen met mijn Iphone, ken het forum ondertussen uit mijn hoofd maar kan niet de oplossing voor mijn probleem vinden...

2 weken geleden kreeg ik uit het niets een bericht op mijn Iphone 3GS dat ik de Iphone moest herstellen en dat ik tot die tijd niet meer kon bellen en gebeld kon worden. Zonder eerst op het forum gekeken te hebben heb ik dit opgevolgd en ook de vereiste update uitgevoerd... 3.1.3... Ik geloof dat dit toen niet gelukt is, hij geeft nu continu 'koppel aan itunes' aan. De Ipone had een Jailbrake en een Unlock. (september)...

Heb diverse updates en JB's geprobeerd, nu ook naar 4.0, dit lukte niet. Ook geprobeerd via Pwnagetool. Steeds foutmeldingen 1600 en 1604 en via origineel Itunes 1004 (?).

Itunes herkent nog wel de Iphone maar geen overige data meer: Capaciteit N/B Softwareversie N/B Serienummer N/B

Apple Mobile Device (DFU Mode):

Productcode: 0x1227
Fabrikantcode: 0x05ac (Apple Inc.)
Versie: 0.00
Serienummer: weggehaald [iBoot-359.3]
Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec
Fabrikant: Apple Inc.
Locatiecode: 0xfa200000
Beschikbare stroom (mA): 500
Vereiste stroom (mA): 100

Dit geeft hij aan via 'over deze mac' - USB - Apple Mobile Device (DFU Mode) Het serienummer is erg onduidelijk, kan er niet uitkomen of het oude of nieuwe bootrom is, maar lijkt mij de oude want hij is van voor week 40...

Hoe kan ik hier uit komen, wil graag weer mijn Iphone gebruiken ipv Nokia N95

Groeten,

Geert de Boer
  #997  
Oud 24-06-10, 10:29
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

SirG

Ik denk dat je phone in een loop is terrecht gekomen. Dat herkent dat hij niet (meer) uit zich zelf kan opstarten vandaar dat hij vraagt dat je hem moet herstellen. Je moet in ieder geval (nog) niet met de IO4 aan de slag gaan (gevaarlijk) Lees mijn vorige post. Ik raad aan om met 3.1.2 te werken.
Anders stuur mij een dan kunnen we jou probleem oplossen. Suc6
  #998  
Oud 24-06-10, 10:49
joostje joostje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
OPGELET EN OPGEPAST

Updaten en jailbreak IO4
Hoi luitjes allemaal.
ik wil dit belangrijk bericht met jullie delen.

knipperdeknip

2. Apple-gebruikers kunnen controleren 'baseband en drager van informatie en ook zien of zij niet jailbroken zijn wanneer ze in Apple Care Support bellen. Apple personeel geïnstrueerd is om gebruikers 'garantie vervalt zodra ze erachter komen dat als ze jailbreak iOS4. De volledige boodschap die de Apple-medewerker gaf over de OTA is hieronder:

"Hoe het werkt is elke 7 tot 14 dagen Wij (Apple) en AT & T Stuur een bericht naar uw iPhone die verzamelt een aantal gegevens van je iPhone zonder dat je het weten en we zien wat actief is, en baseband firmware. We stuur dan een volgende bericht. "Er zijn optionele updates voor je iPhone, Wilt u nu installeren?" Twee opties "Ja" of "Later". Die zijn wat zou zou willen noemen "optionele updates" Nu zijn er dingen "dwingende updates". Ze hebben de neiging om op dezelfde manier werken, grijp gegevens van de iPhones stuurt deze naar AT & T en ons dan terug naar uw iPhone met de boodschap, "Uw iPhone (naam van de iphone) moet worden aangepast aan de huidige AT & T-normen te lopen", is uw enige optie is om "Accepteren" Nu kunt u proberen om uw manier van werken er omheen totdat je de tweede verplichte bericht nogmaals "Je moet plug iPhone in iTunes en te actualiseren" Als u dit niet doet je krijgt dan geen signaal van het netwerk meer en je iPhone zal mogelijk tot slot met geen tekenen van gebruiken totdat je je iPhone-update via iTunes. U allen ingestemd met deze bepalingen en voorwaarden als je iTunes 9.2 geïnstalleerd en vervolgens nogmaals u op de hoogte te iOS4.

knipknip
... nou lekker gogelvertalinkje.

broodje aapverhaal??
  #999  
Oud 24-06-10, 10:52
StefVD StefVD is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

ik woon in Belgie en heb mijn iPhone 3G 8GB gekocht bij Switch (officiele reseller van apple dus) maar ik vroeg mij af als ik mijn iPhone Jailbreak, moet ik dan ook nog unlocken of ga ik gwn mijn iPhone ver*****n??
  #1000  
Oud 24-06-10, 11:15
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

Joosje ,

Zeker leuk zo een vertaal programma van Google.
Wel leuk dat je het verhaal hebt gelezen en hopelijk hebben andere mensen hier wel baat bij. Verder vind ik dit wel off topic. We zijn denk ik hier om elkaar te helpen.
Kan menselijk vergist hebben. Gr.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.2 met Redsn0w - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 981 09-08-11 14:25
Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G met iOS4.1 met Redsn0w - Verzameltopic spysical Jailbreak 151 19-01-11 10:39
Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 905 19-12-10 21:40
Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone, iTouch, iPad en Apple TV met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic XIII Jailbreak 21 09-12-10 21:16
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 11:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:31.