iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak iPhone 3GS iOS4 GM with Pwnage Tool (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/61217-jailbreak-iphone-3gs-ios4-gm-with-pwnage-tool.html)

MichaelJ 09-06-10 00:17

Jailbreak iPhone 3GS iOS4 GM with Pwnage Tool
 
En nu is dus na de 3G ook de iPhone 3GS te jailbreaken met iOS4 erop. Ben benieuwd of het iemand lukt. Ik ga er misschien morgen mee aan de slag als ik tijd en zin heb.
Hier het artikel:
Jailbreak iPhone 3GS iOS 4 GM with Pwnage Tool | iPhone

trevisnl 09-06-10 00:35

ik heb het net de hele tijd geprobeerd.. werkt bij mij helaas niet. niet in DFU, niet in Recovery, niet vanuit gejb 3.1.3, en niet vanuit beta 4.. was erg blij om dit nieuws te zien, maarja. dan moet het wel werken

MichaelJ 09-06-10 00:40

Hmm helaas.. Misschien dat andere mensen het wel lukt? Het zijn wel een aantal stappen en ze moeten wel allemaal goed gaan dus er gaat snel wat fout.. Jammer als het niet zo werken!

PaulDurden 09-06-10 00:40

Wat ik nog even niet vermeld zie in het originele artikel, maar volgens mij wel belangrijk is, is dat je moet beschikken over de oude bootrom op je iPhone 3GS!

trevisnl 09-06-10 00:43

Volgensmij heb ik die ook.. wat is 'de oude bootrom' ?
Ik weet zeker dat ik alle stappen goed heb doorlopen, heb wel ervaring met dit soort dingen..

PaulDurden 09-06-10 00:46

Meer informatie over de bootrom-versies van de iPhone 3GS kun je vinden in het artikel dat ik heb geschreven naar aanleiding van de introductie van de nieuwe bootrom in oktober 2009. De vuistregel: een iPhone 3GS die na circa week 39 (09-09-2009) geproduceerd is bevat waarschijnlijk de nieuwe bootrom (iBoot-359.3.2). Het vierde en vijfde nummer van het serienummer van de iPhone 3GS geven aan in welke week deze geproduceerd is.

PuijkeN 09-06-10 00:47

Ik ben er net ook enkele uren mee bezig geweest, uiteindelijk gewoon gerestored naar 3.1.3 met Spirit jailbreak. Ik heb een van de eerste 3GS'en dus volgens mij met oude bootrom, iTunes 9.2 beta geinstalleerd en een file aangemaakt met pwnagetool.

Alles ging eigenlijk goed tot ik de restore zelf wilde doen. Hij blijft gewoon hangen op "preparing iphone for recovery" als ik de aangepaste 4.0 GM firmware er probeer in te steken. Zowel in DFU als in gewone recovery mode. Andere firmwares 4.0GM zonder JB en 3.1.3 kon ik vrijwel onmiddelijk flashen.

Ik zal nog even wachten denk ik tot iOS4 officieel uitkomt, ik denk dat dan de JB niet lang op zich zal laten wachten! :)

robbiedobbie 09-06-10 06:58

Hadden jullie vantevoren ook al gepwnd? Dit is nodig anders werkt het niet. Helaas kan ik het niet proberen. Ik heb zeker weten de nieuwe bootrom.

trevisnl 09-06-10 08:04

Ik heb precies hetzelfde gedaan.. Ook eerst 3.1.3 gejailbreakt en toen custom 4 erop gezet... Werkt niet echt, ik heb een iPhone uit week 37
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PuijkeN (Bericht 461861)
Ik ben er net ook enkele uren mee bezig geweest, uiteindelijk gewoon gerestored naar 3.1.3 met Spirit jailbreak. Ik heb een van de eerste 3GS'en dus volgens mij met oude bootrom, iTunes 9.2 beta geinstalleerd en een file aangemaakt met pwnagetool.

Alles ging eigenlijk goed tot ik de restore zelf wilde doen. Hij blijft gewoon hangen op "preparing iphone for recovery" als ik de aangepaste 4.0 GM firmware er probeer in te steken. Zowel in DFU als in gewone recovery mode. Andere firmwares 4.0GM zonder JB en 3.1.3 kon ik vrijwel onmiddelijk flashen.

Ik zal nog even wachten denk ik tot iOS4 officieel uitkomt, ik denk dat dan de JB niet lang op zich zal laten wachten! :)


PuijkeN 09-06-10 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie (Bericht 461892)
Hadden jullie vantevoren ook al gepwnd? Dit is nodig anders werkt het niet. Helaas kan ik het niet proberen. Ik heb zeker weten de nieuwe bootrom.

Mijn telefoon was nog niet gepwnd... eerst had ik er 3.1.3 opstaan die gejailbreakt was met Snowbreeze. Daarna heb ik na enkele restore's geprobeerd om de 4.0 over een 3.1.3 met Spirit te zetten.

Is het per se nodig dat de iPhone al gepwnd is? Gelijk welke jailbreak volstaat toch volgens mij? :) Ik heb mijn iPhone gekocht op 26 juli 2009, zonder nieuwe bootrom dus volgens mij!

trevisnl 09-06-10 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PuijkeN (Bericht 461996)
Mijn telefoon was nog niet gepwnd... eerst had ik er 3.1.3 opstaan die gejailbreakt was met Snowbreeze. Daarna heb ik na enkele restore's geprobeerd om de 4.0 over een 3.1.3 met Spirit te zetten.

Is het per se nodig dat de iPhone al gepwnd is? Gelijk welke jailbreak volstaat toch volgens mij? :) Ik heb mijn iPhone gekocht op 26 juli 2009, zonder nieuwe bootrom dus volgens mij!

Kijk maar eens naar je serienummer. dan weet je zeker welke bootrom hij heeft.. 4e en 5e nummer

Ik ga het vanavond als ik thuis ben nog eens proberen vanaf stap 0 :p.. hopelijk lukt het dan wel..

PuijkeN 09-06-10 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 461998)
Kijk maar eens naar je serienummer. dan weet je zeker welke bootrom hij heeft.. 4e en 5e nummer

Ik ga het vanavond als ik thuis ben nog eens proberen vanaf stap 0 :p.. hopelijk lukt het dan wel..

4de en 5de nummer is 2 0 --> week 20 dus ? :)

Post je ervaringen hier maar ff, ik ben benieuwd! Hoop in ieder geval dat het lukt!

nxken 09-06-10 10:54

Ik ben ook benieuwd.
Mijn iphone was gejailbreakt door spirit.
Ik ben nu bezig om de gepownde versie van 3.1.3 te instaleren op mijn iphone en zal daarna de gepownde 4.0 GM instaleren ;).

trevisnl 09-06-10 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PuijkeN (Bericht 462000)
4de en 5de nummer is 2 0 --> week 20 dus ? :)

Post je ervaringen hier maar ff, ik ben benieuwd! Hoop in ieder geval dat het lukt!

jup, week 20 in 2010..
Zal ik doen, ben tot 5 uur aant werk en dan ga ik het eens proberen of het lukt :D.. heb een stap gemist die er op een andere site wel staat maar op die wat ik volgde niet..

trevisnl 09-06-10 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nxken (Bericht 462006)
Ik ben ook benieuwd.
Mijn iphone was gejailbreakt door spirit.
Ik ben nu bezig om de gepownde versie van 3.1.3 te instaleren op mijn iphone en zal daarna de gepownde 4.0 GM instaleren ;).

oke cool,, laat maar weten of het werkt.. dus je hebt hem nu gejb met spirit, en zet er nu een custom 3.1.3 op en dan pas custom 4.0? dat heb ik idd nog niet geprobeerd.

nxken 09-06-10 11:58

Het lukte !
Mijn iphone 3GS draait nu 4.0 GM met jailbreak.
Stappenplan :
Stap 0 : De nieuwe itunes 9_2 beta instaleren. (Alleen voor mac)
Stap 1 :Costum Firmware 3.1.3 aanmaken met pownage app
Stap 2: Pwnage app je iphone in recovery laten plaatsen en dan je iphone herstellen met je zojuist gemaakt costum firmware
Stap 3: Deze guide volgen
Stap 4 : Zonder in recovery mode te gaan de costum 4.0 herstellen
En klaar !

MichaelJ 09-06-10 12:04

Goed om te horen dat het gelukt is en bedankt voor het stappenplan! Hopelijk lukt het nu bij andere mensen ook.. Cydia werkt nu ook gewoon goed en geen problemen mee?

nxken 09-06-10 12:21

Jup. Cydia werkt.
Heb om te testen airhorn geïnstalleerd.
Kben nu bezig om men apps te synce.

nxken 09-06-10 13:27

Kheb nu geen tijd om te uploaden.
Als je de gids volgt is het niet moeilijk om hem zelf te maken hoor.

MichaelJ 09-06-10 14:00

Ik begrijp deze stap niet helemaal:
- You must be on already pwned 4.0 Beta / 3.1.3 / lower.
Ik zit nu op iOS 4.0 (GM) en dat zou betekenen dat ik eerst terug naar 3.1.3 moet gaan en dan via PwnageTool custom 3.1.3 erop moet zetten en dan pas verder kan gaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.