iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Apple icoon na poging jailbreak 3.1.3 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/61548-apple-icoon-na-poging-jailbreak-3-1-3-a.html)

SHEILTJ 14-06-10 09:38

Apple icoon na poging jailbreak 3.1.3
 
Door het trage functioneren van mijn iPhone 3G besloot ik m gister opnieuw te laten jailbreaken van 3.0 naar de 3.1.3.
Dit ging op zich goed, jailbreak kwam er goed op te staan incl. Cydia. Enkl was hij nog niet simlock vrij.
Na allerlei dingen geprobeerd te hebben lukte het maar niet om deze Simlockvrij te laten maken.
Als laatste poging probeerde ik ultrasn0w te downloaden via Cydia, met het bijbehorende "manage, source..." verhaal, waarbij je de URL in moet geven.
Daarna liep me iPhone vast. Reageerde nergens op, duurde lang voor hij uiteindelijk opnieuw opstarten en sindsdien heb ik enkel een Apple achtergrond.
Hij doet niks meer.
Als ik m in plug op de pc pakt ie m niet als "verwisselbare schijf".

De iPhone is gejailbreakt middels andermans computer, dus herstellen zal wel niet gaan vanaf mijn computer?
Als hij sowieso geen verbinding maakt met mijn computer hoe krijg ik dat ding dan uberhaubt weer aan de praat?

Help, ik heb niet veel verstand van die telefoon, ik heb alles door andere laten doen, maar de komende dagen zit er niemand in me buurt die verstand heeft van die telefoon, maar ik zit nu wel zonder.
Ben me er behoorlijk over aan het opwinden.

Wie kan mij aub helpen?

Bomans 14-06-10 09:42

Tja, je zal nog even zonder telefoon zitten, want 3.1.3 is nog niet te unlocken (tenzij je een custom firmware hebt gebruikt?).
Je kan gewoon herstellen in iTunes en daarna jailbreaken met spirit.

Maar unlocken zal niet voor 21 juni lukken.

EDIT
Zet je iPhone eerst in DFU mode alvorens je hem gaat herstellen.


SHEILTJ 14-06-10 10:14

Zoiets had ik al gelezen inderdaad.

Enkel herstellen lukt niet wanneer je computer niet reageert op het aansluiten van je iPhone?
Ik neem aan dat ik met de 3.1.2. de boel wel unlockt krijg?
Dan neem ik gewoon een oudere versie, ik heb nou eenmaal geen T-Mobile en daar ga ik ook niet aan beginnen.
Maargoed das me minste probleem.

Dat ding krijg ik gewoon niet aan. Hij reageert niet wanneer ik m aansluit.
Wat zijn hier de trucjes voor?

Bomans 14-06-10 10:18

Nope, herstellen naar 3.1.2 zal hem ook niet ulocken. Je hebt de nieuwste baseband en daarom kan je voorlopig niet unlocken.

Sluit je iPhone aan op je pc, zet iTunes open en zet hem in DFU mode.
Itunes zal hem herkennen en dan kan je herstellen naar 3.1.3.

SHEILTJ 14-06-10 10:44

Maar ik neem aan dat ik m dan aan de pc moet koppelen waar die reserve kopie op staat?

Bomans 14-06-10 10:48

- Je koppelt je iPhone aan je PC (en ja, hij zal hem niet herkenne, dat weet ik)
- Je zet hem in DFU mode
- Itunes zal hem wel herkennen en nu kan je herstellen.

Het kan op gelijk welke pc. (tenzij je een bepaalde backup terug wilt hebben)

SHEILTJ 14-06-10 21:27

Hij geraakt niet in die DFU mode.
Op het moment dat hij uitstaand aangekoppeld word springt ie aan op het Apple icoon.
Als ik daarna een poging waag m op DFU te krijgen krijg ik een rondje, als van windows een zandloper, maar normaliter zie je dat rondje draaien, deze staat stil alsof hij vast slaat.
Hij doet dan ook niks.
Alsnog geen verbinding met iTunes.

jaeger1979 15-06-10 23:05

Begrijp ik uit je laatste bericht dat je telefoon nu wel reageert wanneer je hem aansluit? Zo ja...helpt het dan misschien om blackra1n uit te voeren?
Ik heb een vergelijkbaar iets ook een keer gehad. iPhone helemaal vastgelopen, wilde niet meer opstarten....blackra1n hielp toen helaas niet voor mij(misschien wel voor jou). Echter is het me wel gelukt om hem in DFU mode te krijgen en zodoende mijn iphone weer op een 3.1.2 firmware te krijgen.
Om hem in DFU te krijgen is timen volgens mij wel belangrijk, eerste keer lukte mij ook niet, dus goed timen.
Helpt dit alles niet, dan weet ik het ook ff niet.....

SHEILTJ 16-06-10 19:11

Mijn knoppen functioneren niet naar behoren.
Waarschijnlijk is me knop bovenop versleten of iets in de richting want die pakt niet makkelijk met indrukken.
De iPhone krijg ik dan ook niet aan als hij niet aangesloten is, dit vanwege een lege accu wellicht.
Deze laadt ook niet op als ik m aan het stroom leg.

Wanneer ik m uit aankoppel aan me pc springt gelijk me Apple logo aan.
Vervolgens doet ie niks, reageert ie niet op de knoppen die ik indruk.

Ik denk dat het gewoon einde oefening is.

Timmeh_ 16-06-10 20:40

// Discussie verplaatst naar Jailbreak.

SHEILTJ 23-06-10 10:24

Na 3 dagen aan de accu gelegen te hebben, is de telefoon toch opgeladen geweest.
Gister diverse pogingen gedaan de telefoon uit te zetten enkel startte deze continu opnieuw op en ging met geen mogelijkheid uit.
Toen ik vanmorgen wakker werd stond hij plots wel uit(!) en heb ik meteen even geprobeerd m in die DFU mode te krijgen.
Het lukte! Na de knop ingedrukt te houden, aan te koppelen, vond mn pc m ineens weer en kreeg ik de juiste melding in iTunes.
Hij heeft even aan de kabel gehangen en alles is hersteld, maar nu moet ik m opnieuw activeren..
Dit gaat toch niet betekenen dat ik er een t-mobile kaart in moet doen hè?
En zo ja, voldoet een geblokkeerde ook?

Wanneer dit allemaal goed gezet is, kan ik dan wel de 3.1.2. versie er op zetten met unlock?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.