//

Sprit JB , 3.1.3 wel of niet updaten naar 4.0?

Sprit JB , 3.1.3 wel of niet updaten naar 4.0? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je afhankelijk bent van de Spirit jailbreak dan niet updaten naar itunes 9.2 en ook niet naar iOS4. (als je de jailbreak wil behouden)...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-06-10, 00:00
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

Als je afhankelijk bent van de Spirit jailbreak dan niet updaten naar itunes 9.2 en ook niet naar iOS4. (als je de jailbreak wil behouden)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-06-10, 00:04
DaMeastro DaMeastro is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonk Bekijk bericht
Als je afhankelijk bent van de Spirit jailbreak dan niet updaten naar itunes 9.2 en ook niet naar iOS4. (als je de jailbreak wil behouden)
Nee ik snap wel dat de jailbreak dan weg gaat.
Alleen ben ik benieuwd of er al ergens ( twitter, website ) bericht staat dat ze er mee bezig zijn.
  #23  
Oud 22-06-10, 01:39
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaMeastro Bekijk bericht
Nee ik snap wel dat de jailbreak dan weg gaat.
Alleen ben ik benieuwd of er al ergens ( twitter, website ) bericht staat dat ze er mee bezig zijn.
Helaas, zelfs op de #1 iphone nl site kan het lang duren voor iemand met concrete en duidelijke antwoorden komt blijkt wel... Volg de informatie hier al een paar uurtjes sinds de OS4 beschikbaar is, maar bar weinig info over Jailbreak mogelijkheden.

Ook ik heb een 3GS 3.1.3 Spirit Jailbreak / Tmobile Lock. Zou graag naar iOS4 willen, jailbreak vind ik niet erg om te verliezen, als ik de programma's later maar wel weer kan gebruiken? en dat APTbackup is dat ''APT 0.7 https method''? Dat is het enige wat ik via Cydia kan vinden.
  #24  
Oud 22-06-10, 07:28
denman80 denman80 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: veenendaal
Berichten: 166
Standaard

Ik citeer musclenerd:

Reminder:*iPhone3GS*&*iPod3G*owners*(especially*if*you*used*Spirit*for*your*first*JB)*should*stay*aw ay*from*iOS4*for*now
  #25  
Oud 22-06-10, 10:53
DaMeastro DaMeastro is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denman80 Bekijk bericht
Ik citeer musclenerd:

Reminder:*iPhone3GS*&*iPod3G*owners*(especially*if*you*used*Spirit*for*your*first*JB)*should*stay*aw ay*from*iOS4*for*now
ja omdat er nog geen JB voor de nieuwe bootrom 3gs is.
Maar als je niet afhankelijk bent van unlock en toch ios4 wilt proberen, kun je gerust updaten maar verlies je je JB.
  #26  
Oud 22-06-10, 11:02
wessie17070 wessie17070 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 45
Standaard

Ik heb idd een officieel simlock vrij gemaakte iphone 3gs. Heb er abb bij van Hi dus dat zegt dan genoeg lijkt me

Als ik nu update naar iOS4, dan verlies ik mn jb. logisch. Maar als er straks wel een jb voor is, kan ik dan die proggies die alleen werken op de jb er gewoon weer terug op zetten??
  #27  
Oud 22-06-10, 11:10
kimjoni kimjoni is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

Ja, dat vraag ik me ook af. Het gaat mij trouwens voornamelijk om Tomtom en PDA net, maar die ben ik dan kwijt natuurlijk als ik update naar IOS4. Unlocked is hij helaas niet.
  #28  
Oud 22-06-10, 11:10
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ja dat kan natuurlijk maar die proggies moeten dan inmiddels wel geschikt zijn gemaakt door de developer voor iOS4. Als je Rock gebruikt worden ze bij herinstalleren van Rock automatisch weer teruggezet als je de backup nu aktiveert in de instellingen van Rock. Als je Rock niet gebruikt heb je geloof ik AptBackup of zoiets om ze terug te zetten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wessie17070 Bekijk bericht
Ik heb idd een officieel simlock vrij gemaakte iphone 3gs. Heb er abb bij van Hi dus dat zegt dan genoeg lijkt me

Als ik nu update naar iOS4, dan verlies ik mn jb. logisch. Maar als er straks wel een jb voor is, kan ik dan die proggies die alleen werken op de jb er gewoon weer terug op zetten??
  #29  
Oud 22-06-10, 12:46
jrgn jrgn is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Even een vraagje.

Is het veilig om met een Spirit Jailbreak 3.1.3 te upgraden naar iOS4?
Geen vastlopers enzovoorts.

Ik snap dat ik mijn jailbreak kwijt raak.
  #30  
Oud 22-06-10, 12:49
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jrgn Bekijk bericht
Even een vraagje.

Is het veilig om met een Spirit Jailbreak 3.1.3 te upgraden naar iOS4?
Geen vastlopers enzovoorts.

Ik snap dat ik mijn jailbreak kwijt raak.
Voor de zekerheid zou ik eerst herstellen naar een officiele FW 3.1.3 (via 'herstel' + 'shift/alt') en dan updaten naar iOS 4. Ik vermoed dat dat niet echt nodig is, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #31  
Oud 22-06-10, 12:51
jrgn jrgn is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Voor de zekerheid zou ik eerst herstellen naar een officiele FW 3.1.3 (via 'herstel' + 'shift/alt') en dan updaten naar iOS 4. Ik vermoed dat dat niet echt nodig is, maar dat weet ik niet zeker.
Is er iemand anders die dit kan bevestigen?
  #32  
Oud 22-06-10, 12:52
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jrgn Bekijk bericht
Even een vraagje.

Is het veilig om met een Spirit Jailbreak 3.1.3 te upgraden naar iOS4?
Geen vastlopers enzovoorts.

Ik snap dat ik mijn jailbreak kwijt raak.
Let wel:

Citaat:
Reminder: iPhone3GS & iPod3G owners (especially if you used Spirit for your first JB) should stay away from iOS4 for now”
qdsdfqsdf
  #33  
Oud 22-06-10, 12:54
jrgn jrgn is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Let wel:



qdsdfqsdf
Ik begrijp deze reminder maar wat is het gevolg als ik het wel doe? Als hij die nou ook even meld.
  #34  
Oud 22-06-10, 12:57
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Let wel:



qdsdfqsdf
Yup, omdat iOS 4 'for now' nog niet te jailbreaken is. De eploit ervoor is er al, ook voor de nieuwe bootrom, en zal ook binnenkort uitgebracht worden. Verder is Geohot met een andere tool bezig met een exploit die naar eigen zeggen op alle iDevices werkt, ook de toekomstige. Dat zal even afwachten zijn natuurlijk, want een zeer zelfverzekerde aanname.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jrgn Bekijk bericht
Ik begrijp deze reminder maar wat is het gevolg als ik het wel doe? Als hij die nou ook even meld.
Als je doet wat ik voorstelde is er niets aan de hand. Het enige zou kunnen zijn, dat het iPhone Dev Team of anderen besluiten geen jailbreaktool uit te brengen en je dus niet meer kan jailbreaken als je op iOS 4 zit. MuscleNerd waarschuwt altijd om te wachten totdat zij hun jailbreak en unlocktools hebben aangepast/getest aan de nieuwe firmware.

Laatst gewijzigd door WDS001; 22-06-10 om 13:01.
  #35  
Oud 22-06-10, 13:01
jrgn jrgn is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Yup, omdat iOS 4 'for now' nog niet te jailbreaken is. De eploit ervoor is er al, ook voor de nieuwe bootrom, en zal ook binnenkort uitgebracht worden. Verder is Geohot met een andere tool bezig met een exploit die naar eigen zeggen op alle iDevices werkt, ook de toekomstige. Dat zal even afwachten zijn natuurlijk, want een zeer zelfverzekerde aanname.
Dan nog één ding wat ik niet begrijp. Musclenerd zegt dat we af moeten blijven van iOS4. Als ik het dan toch doe, kan het dan zo zijn dat ik helemaal niet meer kan jailbreaken of bedoeld hij dat je moet wachten omdat je anders geen iOS EN Jailbreak samen hebt.

Anders kan ik nu even iOS4 gaan proberen en later weer jailbreaken, simpel toch?

EDIT: Uitleg al gegeven in vorig bericht, bedankt!
  #36  
Oud 22-06-10, 14:16
jrgn jrgn is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Heb zojuist toch maar de update naar iOS4 gedaan. Alles is helemaal goed gegaan.

Een leuk en handige tip voor mensen met een jailbreak die toch gaan updaten en geen lelijk T-Mobile NL Carrier logo willen hebben. Voordat je update verander je je carrier logo dmv Cydia app "Make it Mine" naar je gewenste Carrier tekst. En hij blijft na je update staan.
  #37  
Oud 22-06-10, 14:51
GeNoMe GeNoMe is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jrgn Bekijk bericht
Heb zojuist toch maar de update naar iOS4 gedaan. Alles is helemaal goed gegaan.

Een leuk en handige tip voor mensen met een jailbreak die toch gaan updaten en geen lelijk T-Mobile NL Carrier logo willen hebben. Voordat je update verander je je carrier logo dmv Cydia app "Make it Mine" naar je gewenste Carrier tekst. En hij blijft na je update staan.
Dag allemaal, Lurker van het forum hier!

Maar jrgn, heb je je jailbroken iphone rechtstreeks op Itunes aangesloten? of heb je eerst een herstel gedaan?
Vraag me af of ik mijn jailbroken iphone rechtstreeks kan aansluiten, voor een update ja of nee.
(carrier unlocked btw)
  #38  
Oud 22-06-10, 15:10
jrgn jrgn is offline
• iOS 5.0
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeNoMe Bekijk bericht
Dag allemaal, Lurker van het forum hier!

Maar jrgn, heb je je jailbroken iphone rechtstreeks op Itunes aangesloten? of heb je eerst een herstel gedaan?
Vraag me af of ik mijn jailbroken iphone rechtstreeks kan aansluiten, voor een update ja of nee.
(carrier unlocked btw)
Geen herstel gedaan. Gewoon update installeren en dan gaat alles vanzelf.
  #39  
Oud 22-06-10, 15:30
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jrgn Bekijk bericht
Geen herstel gedaan. Gewoon update installeren en dan gaat alles vanzelf.
Wellke bootrom/baseband heb je? En doet je iPhone het ook nog na een paar uur, na te syncen etc. of alleen de eerste vijf minuten. Laat a.u.b. je ervaringen weten wanneer je er een tijdje mee gedaan hebt, dit is ook handig voor anderen die graag willen updaten maar de Jailbreak willen behouden/in ieder geval de programma's willen behouden v Cydia.
  #40  
Oud 22-06-10, 15:58
christiangroothuis christiangroothuis is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: enschede
Berichten: 8
Standaard

Heb gister mijn Iphone 3g van 3.1.3 met JB geupgrade naar de ios4 zonder problemen, had met de 3.1.3 jb een pushfix gedaan, die doet het gewoon nog. Maar verder geen problemen, geen lags, geen rare dingen.
Loopt naar behoren en ik ben er blij mee.
ook gewoon geupgrade zonder herstel. No problems
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wel of niet updaten naar Ios4.2 met iPhone 4 ravaoo iPhone algemeen 2 11-12-10 21:36
Wel Of Niet Updaten Naar 4.1 Mardini iPhone algemeen 11 22-09-10 16:14
iPhone: 3GS wel of niet updaten naar OS 4? Jonhie Jailbreak 4 24-08-10 18:07
iPhone: wel of niet updaten naar 3.1.3. jeroenski Jailbreak 1 13-04-10 18:50
Iphone 3g v2.2 wel updaten naar 3.0 of niet? Erhan Archief 1 15-06-09 22:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.