iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Pwnagetool 4.0 verzameltopic. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62351-pwnagetool-4-0-verzameltopic.html)

Dragon 22-06-10 22:08

Pwnagetool 4.0 verzameltopic.
 
Pwnagetool 4.0 is net gereleased door het Dev team.

Ga nu hiermee aan de slag en kijken of deze zonder problemen er door heen komt.

Let wel op is alleen voor Mac.

krieky 22-06-10 22:18

Waarom zou het zijn dat je geen spirit mag hebben gebruikt?
Ik wil ook graag naar iOS4 met mijn 3GS met oude bootrom.. :(

scotty 22-06-10 22:20

Pwnage tool en spirit
 
Geweldig nieuws.
Volgens de website Dev-Team Blog - foursome news van het Dev team het volgende over de 3GS:

iPhone 3GS

Summary: Currently, PwnageTool only works on previously jailbroken 3GS devices with the old bootrom.
  • If you have a Jailbroken iPhone 3GS with the OLD BOOTROM and you DID NOT use Spirit to jailbreak then you can create the ipsw with PwnageTool 4.0 and restore with your jailbroken recovery mode.
  • If you have an iPhone 3GS with the NEW BOOTROM this is NOT supported by PwnageTool 4.0
Ik heb een Iphone 3GS met oude bootrom.
maar ik weet niet meer zeker of ik spirit heb gebruikt.

Ik heb dus 2 vragen.
1. Hoe weet ik of ik spirit heb gebruikt ?
2. waarom zou dit niet werken als je spirit hebt gebruikt ?

Uiligheid 22-06-10 22:23

Mijn vragen zijn eerder:

1. Wat is een oude bootrom? en wat een nieuwe?
2. Welke lieve mac-user gaat een mooie versie maken die pc users kunnen gebruiken?

koekwous 22-06-10 22:25

iBoot-359.3 is de oude en
iBoot-359.3.2 is de nieuwe

RioolDokter 22-06-10 22:41

en hoe kan ik dit, makkelijk, controleren koekwous (of anderen)...?

Uiligheid 22-06-10 22:45

Had het volgende gevonden:

Citaat:

The serial number is one way to check; if the 3rd, 4th, and 5th digits of the number are 940 or higher it more than likely has the new bootrom. If it is 939 or less you should have the old bootrom; there may be some iPhones that don't fit into that criteria so here is how to check the bootrom and know for sure what you have (no jailbreak is required):

Copy and pasted from another thread:
To check iBoot Rom Version on Windows
1. Put your phone into DFU mode (hold power/home till it shuts down and release power when display goes off/continue holding home till you hear a sound on your computer)
2. device manager > universal serial bus controllers > apple mobile device
3. Right click on this and go to properties
4. Click details tab and should be in one of the fields below (change the drop down box till you find iBoot information).

RioolDokter 22-06-10 22:49

Okay, ik heb 933; dus ga ik er vanuit dat ik de oude bootrom heb. Heb de 3Gs toentertijd ook vrij snel ontvangen nadat hij uit was....

Nu heb ik dus Pwnage Tool gedownload via de officiele Dev Team torrent. Krijg ik een .dmg bestand...wat is dat dan van iets?

koekwous 22-06-10 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uiligheid (Bericht 471964)
Had het volgende gevonden:

DFU mode is in deze erg belangrijk, zolang je in restore/herstel mode zit krijg je je iBoot niet te zien!

koekwous 22-06-10 22:50

.DMG is voor mac

Uiligheid 22-06-10 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 471979)
Okay, ik heb 933; dus ga ik er vanuit dat ik de oude bootrom heb. Heb de 3Gs toentertijd ook vrij snel ontvangen nadat hij uit was....

Nu heb ik dus Pwnage Tool gedownload via de officiele Dev Team torrent. Krijg ik een .dmg bestand...wat is dat dan van iets?

Wel even goed lezen; staat in OP

RioolDokter 22-06-10 22:53

Dus als Windows gebruiker kan ik helaas mijn 3GS nog niet Jailbreaken, alleen Mac gebruikers? Of is er een weg om ze te openen?

PaulDurden 22-06-10 22:54

Nieuwe bootrom
 
Even voor de duidelijkheid: voor de oude bootrom is er al eerder een bootrom-exploit bekend gemaakt. Voor de nieuwe bootrom is er nog een nieuwe exploit nodig (Spirit was namelijk een userland-jailbreak). De teams beschikken zover ik weet in ieder geval nog over twee exploits, maar ze wachten (verstandig genoeg) even op de iPhone 4 om te kijken of de exploits daar ook op werken.

Makstra Jr. 22-06-10 22:54

Af en toe haat ik het zo dat ik geen Mac heb. Is er iets over een windows versie bekend?

// Makstra Jr.

RioolDokter 22-06-10 22:54

Sorrie, zie het inderdaad. Even geduld dus nog. In de haastigheid er over heen gelezen. Excuses.

PaulDurden 22-06-10 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Makstra Jr. (Bericht 472000)
Af en toe haat ik het zo dat ik geen Mac heb. Is er iets over een windows versie bekend?

// Makstra Jr.

Je kunt het ook gewoon in de Apple store doen! :cool:

memo06 22-06-10 22:56

ik heb de 3gs met nieuwe bootrom maar ik had wel op 3.1.2 met blackra1n gejailbreakt maar hij was wel tethered dus kan ik nu pwnagetool 4.0 gebruiken?

King1987 22-06-10 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door memo06 (Bericht 472006)
ik heb de 3gs met oude bootrom maar ik had wel op 3.1.2 met blackra1n gejailbreakt maar hij was wel tethered dus kan ik nu pwnagetool 4.0 gebruiken?

oude bootrom = ja ;)

beukhof1 22-06-10 22:57

ik krijg steeds een 1600 error op itunes.
Hij staat in DFU mode. Iphone 3GS

Janusz 22-06-10 22:57

Hopen dat iemand straks een ispw upload voor de windows lieden onder ons.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.