//

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door TakenBoxershort ja bedoel 1015 maar ik ben me helemaal suf aan het zoeken naar iRecovery maar kan het nergens vinden iemand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #341  
Oud 24-06-10, 02:10
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TakenBoxershort Bekijk bericht
ja bedoel 1015 maar ik ben me helemaal suf aan het zoeken naar iRecovery maar kan het nergens vinden iemand een download link ?
http://www.zaksenterprises.com/View-details/iPhone-Files/32-iRecovery-windows.html
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #342  
Oud 24-06-10, 02:15
bram2202 bram2202 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
De custom mét activatie.

En weer bedankt

Volgde probleem. ik krijg heb niet geJailbreakt,
blackrain gaat wel naar DFU en hij zegt dat hij iets doet, maar iphone springt niet over naar die hobbit
  #343  
Oud 24-06-10, 02:24
TakenBoxershort TakenBoxershort is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 41
Standaard

#@!@ ik word een beetje gek dat programma krijg ik niet aan de praat
  #344  
Oud 24-06-10, 02:28
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Hoi hoi, ik heb een probleem, ik krijg steeds error 1600, ik heb een 3gs die was gejailbraked op 3.1.3, ik heb een custom gemaakt met pwange maar ik denk dat ik m niet in herstel modus krijg, het scherm blijft namelijk zwart en volgens mij zit dan in dfu en niet in herstel want dan moet je het itunes teken zien volgens mij.
Als ik dan weer gewoon de de power knop indruk ben ik weer bij de ananas en daar blijft ie dan ,hoe krijg ik m dus uit de ananas in recovery is mijn vraaag wellicht dat ik dan de error niet meer krijg.

Weet iemand hoe dat moet?

Alvast bedankt.
  #345  
Oud 24-06-10, 02:29
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Het is me eindelijk gelukt dankzij Jchan! Een 3GS die al op een 4.0 GM draaide, gejailbreakt in iOS4. Ik heb wel een T-Mobile 3GS dus heb geen unlock nodig. Hoewel het me gelukt is met de tip van Jchan op pagina 7, post 133, werkte het niet helemaal. Ik heb 2 puntjes anders moeten doen maar het idee was hetzelfde. Bij mij deed Redsn0w het bv. niet omdat hij de 3.1.2. FW niet herkende. Daardoor heb ik BlackRa1n gebruikt. Tevens heb ik het hosts bestand iets simpeler bewerkt.
Mocht het iemand iets helpen, dit is mijn versie van Jchan's oplossing;

Stap 1
[1] open Terminal en copy paste de volgende code en druk op enter.
sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts[
Terminal vraagt nu om je admin wachtwoord om het hosts bestand in TextEdit te openen in SuperUser mode.
[2] Nu opent TextEdit zich in SuperUser en kun je dus direct de onderstaande code kwijt om de activatieserver van Apple te faken. Voer onderstaande regel in het hosts bestand dat nu open staat;
74.208.10.249 gs.apple.com
[3] save het bestand en sluit TextEdit af.
Stap 2
Zet de iPhone in DFU door iTunes aan te zetten, de kabel erin te stoppen, de 10 seconden home+sleep en als het scherm zwart wordt laat je sleep los maar home ingedrukt. iTunes zal dan vanzelf melden een iPhone te hebben aangetroffen die hersteld moet worden.
Stap 3
Restore met ALT (option) + Restore naar de vers gedownloade 3.1.2.
Stap 4
Draai BlackRa1n om hem jailbroken in 3.1.2. op te starten. Note; bij mij had hij hierdoor geen signaal meer (ik heb een officiele T-Mobile versie 3GS maar dus geen bereik).
Stap 5
Vanuit iTunes doe je nu een restore met weer ALT (option) dus niet in DFU of Recovery; dat doet iTunes zelf voor je. Dit laatste was mij niet helemaal duidelijk in Jchan's post maar is later ergens toegelicht. Selecteer vervolgens de eigen gemaakte CFW die met PwnageTool 4.0.1. gemaakt is of pak een CFW van iemand hier.
klaar

Laatst gewijzigd door iScorpio; 24-06-10 om 07:05.
  #346  
Oud 24-06-10, 02:37
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

hey dominator je bedoeld de handleiding die daar staat, is die voor mijn probleem toepasbaar?
Moet ik echt 3.1.2 erop zetten dan, ik bedoel 3.1.3 met pwange gemaakt is wat erop stond dat zou toch gewoon moeten werken, alleen krijg ik m niet in recovery maar alleen in dfu
  #347  
Oud 24-06-10, 02:45
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Ah ok, jij zat al in 3.1.3. Dan zou je volgens mij ook, indien je al jailbroken bent, direct kunnen restoren. Je hoeft alleen niet in DFU te restoren, althans, niet in 3.1.2.

De truc is om hem gewoon te restoren zonder hem eigenhandig in DFU or Recovery mode te zetten. Gewoon alt+restoren dus naar je CWF.
Maar dat geldt dus iig. voor 3.1.2. --> 4.0, mogelijk dat het voor 3.1.3. --> 4.0 toch in DFU of recovery moet. Ik zou zeggen, probeer het gewoon.
  #348  
Oud 24-06-10, 02:45
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

oww na wat wachten springt ie gewoon weer aan en doet ie het weer weliswaar nog steeds op 3.1.3 maar hij doet het gewoon weer.

De vraag is dus nu moet je perse terug naar 3.1.2 om te kunnen updaten naar een custom 4.0 versie, want daar heb ik niets over gelezen tot nu toe dat dat nodig zou zijn, of heb ik wat gemist ?

Hij heeft trouwens de oude bootrom en baseband enzo dus daar licgt het in ieder geval niet aan.
  #349  
Oud 24-06-10, 02:47
TakenBoxershort TakenBoxershort is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 41
Standaard

irecovery werkt niet en quickpwn ook niet iemand enig idee hoe ik 1 van de 2 aan de praat kan krijgen
  #350  
Oud 24-06-10, 02:48
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

ok dan ga ik dat gewoon proberen, zelf niets indrukken om hem in herstel modus te krijgen maar itunes dit laten doen en dan gewoon herstellen naar de custom, here we go ;-).

In ieder geval geen error dit keer, ben benieuwd

Ik heb dit keer de baseband gewoon up laten daten omdat die allemaal open zijn inmiddels, maar heeft dat verder nog effect qua betere ontvangst ofzo, of word die alleen maar steeds aangepast om het jailbraken te voorkomen vraag ik me af, weet iemand dat? Beetje off topic ik weet het maar ik heb het nergens kunnen lezen , en ken niemand die het weet, en ik ken heel veel mesnen die jailbraken ;-).

Laatst gewijzigd door iScorpio; 24-06-10 om 17:14.
  #351  
Oud 24-06-10, 02:56
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TakenBoxershort Bekijk bericht
irecovery werkt niet en quickpwn ook niet iemand enig idee hoe ik 1 van de 2 aan de praat kan krijgen
Dat had ik dus met RedSn0w en daarom heb ik gekozen voor BlackRa1n. Die werkte wel bij mij. Als het je alleen te doen is om hem uit Recovery mode te kicken iig.
  #352  
Oud 24-06-10, 03:03
TakenBoxershort TakenBoxershort is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominator Bekijk bericht
Dat had ik dus met RedSn0w en daarom heb ik gekozen voor BlackRa1n. Die werkte wel bij mij. Als het je alleen te doen is om hem uit Recovery mode te kicken iig.
ja ik moet me iphone uit recovery krijgen heb jij misschien nog een idee hoe ik dat kan doen?
  #353  
Oud 24-06-10, 03:04
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Het lijkt gelukt te zijn ik ben nu de reserve kopie aan het terug zetten.
Kreeg wel nog even een rare melding dat de sim card geloked was en dat ik itunes opnieuw moest installeren, maar itunes herstarten was genoeg, nog tig minuten te gaan dan weet ik of het allemaal is gelukt ;-).
  #354  
Oud 24-06-10, 03:07
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TakenBoxershort Bekijk bericht
ja ik moet me iphone uit recovery krijgen heb jij misschien nog een idee hoe ik dat kan doen?
BlackRa1n gebruiken
  #355  
Oud 24-06-10, 03:11
TakenBoxershort TakenBoxershort is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
BlackRa1n gebruiken
ja geprobeerd te downloaden en 3 maal raden doet het ook niet
  #356  
Oud 24-06-10, 03:15
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

iReb, heb ik zelf ook gebruikt straks nadat ik 1015 kreeg bij het downgraden

http://www.iphoneclub.nl/38140/ih8sn...uit-jailbreak/
  #357  
Oud 24-06-10, 03:49
TakenBoxershort TakenBoxershort is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 41
Standaard

omg zo'n 10 uur gekl#@t en eindelijk uit recovery en 3.1.3 terug nu jailbreaken unlocken en klaar is kees is eindelijk me tweede 3gs ook weer toppie
  #358  
Oud 24-06-10, 06:49
ohooghuis ohooghuis is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik ben op zoek naar een custom firmware voor de 3GS
- zonder activatie
- zonder baseband update

Update: Gevonden zie pagina 9 bericht #172

Laatst gewijzigd door ohooghuis; 24-06-10 om 08:35.
  #359  
Oud 24-06-10, 07:24
Momentum Momentum is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 91
Standaard

moet je even in dit topic zoeken ze staan er in.
  #360  
Oud 24-06-10, 07:29
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik ben zo iemand die zijn iPhone 3GS met oude bootrom per ongeluk heeft geupdate naar 3.1.3 terwijl die niet te jailbreaken was.
Is deze nu alweer te upgraden naar 4.0 en dan te jailbreaken en te unlocken?

Momenteel is hij dus denk ik niet gejailbraked, als ik hem opstart dan kan ik alleen een noodoproep doen. Hij is wel ooit gejailbraked geweest met 3.1.2.

Ik heb een custom firmware met activatie gedownload, maar als ik die erop wil zetten dan krijg ik een 1604 fout in recovery mode en 1600 fout in DFU mode. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Ben met iReb bezig geweest, maar die kan ik volgens mij niet met een 3GS gebruiken?

Bedankt voor elke hulp
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares spysical Jailbreak 237 13-02-11 16:16
iPhone 3G: unlock zonder jailbreak en werkt voor alle firmwares derappe Unlock 5 31-01-11 23:19
Custom Firmwares 4.2.1 bapovs Jailbreak 11 29-11-10 14:05
Handige tip: zoeken in webpagina (alle firmwares) S¡mon iPhone algemeen 13 13-08-09 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.