//

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Er is daar een heel mooi sn0wbreeze topic voor: Klikkerdeklikkerdeklik...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 24-06-10, 09:32
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Er is daar een heel mooi sn0wbreeze topic voor: Klikkerdeklikkerdeklik
__________________
Koekje erbij?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 24-06-10, 09:38
2coowl4you 2coowl4you is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Upgraden naar iOS4 vanuit iPhone OS 3.1.2 is vrij eenvoudig met je iPhone 3GS (oude bootrom), zie:

1.) Zorg ervoor dat je iPhone 3GS beschikt over de 'oude' bootrom en gejailbreaked is. Kon je jailbreaken met Blackrain? En had de iPhone geen computer nodig om opnieuw te starten? Dan kun iOS4 jailbreaken >> Ga naar stap 2. Zo niet dan kom je aan het wachten op een nieuwe Jailbreak voor de nieuwe bootrom. Als je iPhone beschikt over de oude bootrom en is gejailbreaked met Spirit kun je het best mijn handleiding onder deze post volgen.

2.) Download hier een CUSTOM iOS4 firmware: FW 4.x: Custom 4.0 Firmwares alle iDevices - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

3.) Open iTunes 9.2 en koppel je iPhone.

4.) Zet de iPhone in de recovery modus, NIET de DFU modus!

5.) Voor Windows; Houdt de Shift knop ingedrukt en druk op de knop "Herstellen".

Voor Mac: Houdt de functie knop ingedrukt en druk op de knop "Herstellen".

6.) Open de zojuist gedownloade Custom Firmware.

7.) Je iPhone wordt nu geupdate naar iOS4, wacht nu even af en doe geen rare dingen. Dit duurt gewoon even. Hierna ben je klaar en beschik je over een gejailbreakte iOS4

Laatst gewijzigd door 2coowl4you; 24-06-10 om 09:46.
  #383  
Oud 24-06-10, 09:41
ztm ztm is offline
• iOS 2.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 14
Standaard

heeft iemand al sn0wbreeze-V1.6.1.exe geprobeerd?
  #384  
Oud 24-06-10, 09:42
2coowl4you 2coowl4you is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Als je al hebt geupdate hebt naar iOS4 zonder Jailbreak wordt het iets lastiger. Mij is het gelukt op de volgende manier;

1.) Vervang Apple’s signature server door die van Saurik.

Windows-gebruikers gaan hiervoor naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Mac-gebruikers naar: /etc/hosts
Voeg aan het einde van het bestand de volgende regel toe:

74.208.105.171 gs.apple.com

2.) Zet de iPhone in de recovery modus en herstel naar firmware 3.1.2 Je kunt de firmware hier downloaden: Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

3.) Waarschijnlijk krijg je op het einde foutcode 1015, negeer deze fout!

4.) Gebruik RecBoot om de iPhone uit de recovery mode te kicken. RecBoot -> Final Release. Sommige gebruiken hierna direct blackrain, het probleem is alleen dat deze het telefoon systeem op de iPhone uitschakeld. (Geen optie aanbieder aanwezig in het menu instellingen en geen bereik meer met T-Mobile, dit geldt overigens niet voor iedereen).

5.) Jailbreak nu pas de iPhone met BlackRain. (blackweather)

6.) Verwijder de verwijzing naar Sauriks server in je host bestand. (Stap 1 ongedaan maken).

7.) Zet de iPhone terug in de recovery mode

8.) Herstel je iPhone in iTunes met een custom firmware, zie FW 4.x: Custom 4.0 Firmwares alle iDevices - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

9.) Na het herstellen ben je klaar en heb je een gejailbreakte iphone 3GS op iOS4!

Laatst gewijzigd door 2coowl4you; 24-06-10 om 09:52.
  #385  
Oud 24-06-10, 09:47
prosperot prosperot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 56
Standaard

Bovenstaande heeft bij mij ook gewerkt van 3.1.3 (mèt Spirit JB) terug naar de originele 3.1.2 en daarna met een custom Fw naar 4.0.....

Ik had gelukkig wèl de SHSH van 3.1.2 op Cydia staan, anders kan je niet downgraden van 3.1.3 naar 3.1.2

Wel belangrijk om de recovery mode te gebruiken! Bij DFU kreeg ik de 1600 error...

Laatst gewijzigd door prosperot; 24-06-10 om 09:52.
  #386  
Oud 24-06-10, 09:53
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Nu nog een oplossing voor de 3G
  #387  
Oud 24-06-10, 09:57
frenske1973 frenske1973 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ztm Bekijk bericht
heeft iemand al sn0wbreeze-V1.6.1.exe geprobeerd?
Ja, net geprobeerd.

Blijf hetzelfde probleem houden.. Na het laden van de Custom Firmware krijg ik fout 1600..
  #388  
Oud 24-06-10, 10:07
joostje joostje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 46
Standaard maar hoe doe ik die upgrade nou naar versie 4?

Ik vind deze instructie niet echt duidelijk.

mijn iPhone 3Gs is al jailbroken (metblackra1n) en met een 'faker' naar 3.1.3 gezet. Alles werkt perfect . ik heb een werkende iPhone met t-mobile en de goede baseband. Ook is het toestel van de goede leeftijd ser. 88923******.
Ook heb ik via Ultrasn0w ge-unlocked.
Cydia staat er al op, en allerlei andere tools. Dat wil ik graag behouden.

- Hoe ga ik te werk?

- als dit al nodig is, welke customfirmware moet ik nou hebben, activatie of geen activatie (dit kun je namelijk op 2 manieren lezen: 'activatie':het toestel is al geactiveerd of wordt het geactiveerd)? mijn toestel is al geactiveerd lijkt mij, dus welke van de 4 versies?
hoe installeer je het dan? ik heb pwnagetool, maar als ik een custom firmware (ik had de eerste gedownload) 'iPhone2,1_4.0_8A293_Custom_Restore' (van 230610, 21:23) wil selecteren zegt ie 'fout bestand'. De 'iPhone2,1_4.0_8A293_Restore' (170610, 02:38) doet het wel, maar ik weet niet wat daar allemaal inzit.

Ik wil na updaten naar versie 4 gewoon al mijn apps en JB-bestanden die ik al had kunnen bewaren en zien. Hoe doe ik dat?

Kortom, ik vind het allemaal wat onduidelijk, en dus hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen. Anders wacht ik maar even op blackra1n, die was vorige JB ook mijn redder ...

Jo, toch met een
  #389  
Oud 24-06-10, 10:09
2coowl4you 2coowl4you is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostje Bekijk bericht
Ik vind deze instructie niet echt duidelijk.

mijn iPhone 3Gs is al jailbroken (metblackra1n) en met een 'faker' naar 3.1.3 gezet. Alles werkt perfect . ik heb een werkende iPhone met t-mobile en de goede baseband. Ook is het toestel van de goede leeftijd ser. 88923******.
Ook heb ik via Ultrasn0w ge-unlocked.
Cydia staat er al op, en allerlei andere tools. Dat wil ik graag behouden.

- Hoe ga ik te werk?

- als dit al nodig is, welke customfirmware moet ik nou hebben, activatie of geen activatie (dit kun je namelijk op 2 manieren lezen: 'activatie':het toestel is al geactiveerd of wordt het geactiveerd)? mijn toestel is al geactiveerd lijkt mij, dus welke van de 4 versies?
hoe installeer je het dan? ik heb pwnagetool, maar als ik een custom firmware (ik had de eerste gedownload) 'iPhone2,1_4.0_8A293_Custom_Restore' (van 230610, 21:23) wil selecteren zegt ie 'fout bestand'. De 'iPhone2,1_4.0_8A293_Restore' (170610, 02:38) doet het wel, maar ik weet niet wat daar allemaal inzit.

Ik wil na updaten naar versie 4 gewoon al mijn apps en JB-bestanden die ik al had kunnen bewaren en zien. Hoe doe ik dat?

Kortom, ik vind het allemaal wat onduidelijk, en dus hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen. Anders wacht ik maar even op blackra1n, die was vorige JB ook mijn redder ...

Jo, toch met een
Als jouw iphone werkt met T-mobile heb je geen activatie nodig, anders wel
  #390  
Oud 24-06-10, 10:18
joostje joostje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2coowl4you Bekijk bericht
Als jouw iphone werkt met T-mobile heb je geen activatie nodig, anders wel
Oke, dan moet ik dus de 2e of de 3e hebben:
- iPhone 3GS: Geen Activatie, Baseband Update, Cydia, Costume Bootlogo, Costume Recoverylogo
of
iPhone 3GS: Geen Activatie, Baseband Update, Cydia

Die rare logo's hoeven voor mij niet, maar ik wil wel graag al mijn huidig (JB) apps en instellingen houden. gebeurt dat ook?, of worden alle JB-apps overschreven.

Als alles blijft staan (en dat hoop ik dus), als je al een JB hebt, dan heb je Cydia niet meer extra nodig, want die heb je al (als het goed is). 2 x dezelfde app lijkt me niet goed gaan ...

Laatst gewijzigd door joostje; 24-06-10 om 10:22.
  #391  
Oud 24-06-10, 10:18
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostje Bekijk bericht
Ik vind deze instructie niet echt duidelijk.

mijn iPhone 3Gs is al jailbroken (metblackra1n) en met een 'faker' naar 3.1.3 gezet. Alles werkt perfect . ik heb een werkende iPhone met t-mobile en de goede baseband. Ook is het toestel van de goede leeftijd ser. 88923******.
Ook heb ik via Ultrasn0w ge-unlocked.
Cydia staat er al op, en allerlei andere tools. Dat wil ik graag behouden.

- Hoe ga ik te werk?

- als dit al nodig is, welke customfirmware moet ik nou hebben, activatie of geen activatie (dit kun je namelijk op 2 manieren lezen: 'activatie':het toestel is al geactiveerd of wordt het geactiveerd)? mijn toestel is al geactiveerd lijkt mij, dus welke van de 4 versies?
hoe installeer je het dan? ik heb pwnagetool, maar als ik een custom firmware (ik had de eerste gedownload) 'iPhone2,1_4.0_8A293_Custom_Restore' (van 230610, 21:23) wil selecteren zegt ie 'fout bestand'. De 'iPhone2,1_4.0_8A293_Restore' (170610, 02:38) doet het wel, maar ik weet niet wat daar allemaal inzit.

Ik wil na updaten naar versie 4 gewoon al mijn apps en JB-bestanden die ik al had kunnen bewaren en zien. Hoe doe ik dat?

Kortom, ik vind het allemaal wat onduidelijk, en dus hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen. Anders wacht ik maar even op blackra1n, die was vorige JB ook mijn redder ...

Jo, toch met een
Je moet óf een custom firmware 4.0 van dit forum gebruiken en dan eentje mét activatie, óf je gebruikt Pwnagetool om met 'iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw' zélf een eigen custom firmware 4.0 te maken. Je kunt in dat laatste geval ook zelf bepalen wat je erin stopt.
Welke custom firmware je uiteindelijk ook gebruikt: die kun je vervolgens gewoon via 'alt' + 'herstel' op je iPhone zetten.

EDIT: ben even niet zeker of je simlock vrij bent aangezien je schrijft dat je unlocked was met Ultrasn0w.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.

Laatst gewijzigd door yingie; 24-06-10 om 10:22.
  #392  
Oud 24-06-10, 10:20
Tommienbp Tommienbp is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Tommienbp en frenske1973 : ga beiden terug naar 3.1.2 (shift-herstel en dan de 3.1.2 ISPW kiezen). Deze vervolgens jailbreaken en daarna naar de custom FW van 4.0 upgraden.

Uitleg over hoe je alles precies doet is enkele posts geleden al geplaatst.
Ik kan hem helaas niet downgraden omdat ik dat ene niet bij Saurik heb opgeslagen.
  #393  
Oud 24-06-10, 10:20
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostje Bekijk bericht
Oke, dan moet ik dus de 2e of de 3e hebben:
- iPhone 3GS: Geen Activatie, Baseband Update, Cydia, Costume Bootlogo, Costume Recoverylogo
of
iPhone 3GS: Geen Activatie, Baseband Update, Cydia

Die rare logo's hoeven voor mij niet, maar ik wil wel graag al mijn huidig (JB) apps en instellingen houden. gebeurt dat ook?, of worden alle JB-apps overschreven.
Alles weer vers, ja. Dat is de prijs die je dan betaalt Alleen je instellingen kun je bewaren door eerst een reservekopie te maken.
  #394  
Oud 24-06-10, 10:23
frenske1973 frenske1973 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2coowl4you Bekijk bericht
1.) Vervang Apple’s signature server door die van Saurik.

Windows-gebruikers gaan hiervoor naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Mac-gebruikers naar: /etc/hosts
Voeg aan het einde van het bestand de volgende regel toe:

74.208.105.171 gs.apple.com
Heb geprobeerd om de regel toe te voegen met 'Kladblok', maar zonder resultaat. Of moet dit op een andere manier toegevoegd worden?

Windows Vista OS
  #395  
Oud 24-06-10, 10:25
kevmo kevmo is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard Jailbreakable of niet?

Ik heb mij iPhone 3GS herstelt via iTunes naar iOs 4.0.
De jailbreak van 3.1.2 is dus niet meer aanwezig.

iH8sn0w geeft aan:
Serial: ***25******
Baseband: 05.13.04
Bootloader: 6.4
Model: MC139

Is het toch mogelijk om deze te jailbreaken of niet? Lees zoveel verschillende verhalen, dat ik het even niet meer weet.
  #396  
Oud 24-06-10, 10:27
kevmo kevmo is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frenske1973 Bekijk bericht
Heb geprobeerd om de regel toe te voegen met 'Kladblok', maar zonder resultaat. Of moet dit op een andere manier toegevoegd worden?

Windows Vista OS
Je moet wel UAC control uitzetten, of het host bestand kopieren naar je desktop, het daar aanpassen en dan terugkopieren naar de oorsronkelijke locatie
  #397  
Oud 24-06-10, 10:37
kearress kearress is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Ik heb eene 3Gs met officiële iOS 4.0, baseband 05.13.04, serienr. xxx23xxxxxx
Als ik er custom 4.0 overheen wil zetten blijft hij hangen bij 'iPhone voorbereiden op herstel'. Iemand een idee???
  #398  
Oud 24-06-10, 10:37
WieerterMenke WieerterMenke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevmo Bekijk bericht
Ik heb mij iPhone 3GS herstelt via iTunes naar iOs 4.0.
De jailbreak van 3.1.2 is dus niet meer aanwezig.

iH8sn0w geeft aan:
Serial: ***25******
Baseband: 05.13.04
Bootloader: 6.4
Model: MC139

Is het toch mogelijk om deze te jailbreaken of niet? Lees zoveel verschillende verhalen, dat ik het even niet meer weet.
Wellicht via de nieuwe PwnageTool ???
Dev-Team Blog

Requirements: Old bootrom... Géén Spirit jailbreak
  #399  
Oud 24-06-10, 10:38
joostje joostje is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Je moet óf een custom firmware 4.0 van dit forum gebruiken en dan eentje mét activatie, óf je gebruikt Pwnagetool om met 'iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw' zélf een eigen custom firmware 4.0 te maken. Je kunt in dat laatste geval ook zelf bepalen wat je erin stopt.
Welke custom firmware je uiteindelijk ook gebruikt: die kun je vervolgens gewoon via 'alt' + 'herstel' op je iPhone zetten.

EDIT: ben even niet zeker of je simlock vrij bent aangezien je schrijft dat je unlocked was met Ultrasn0w.
Dank je, redelijk duidelijk. Nog wat vragen:
- waarom met activatie? wat betekent dat precies?
in de Pwnagetool:
- als ik het zelf maak, dan kan ik via 'expertmode' activatie aan of uit zetten, maar dan moet eerst mij eerste vraag duidelijk worden.
- wat is 'enable baseband update'?
- mooi dat je al die apps uit kunt zetten, maar bewaar ik wat ik al had?, of moet ik alles opnieuw installeren? (iemand anders beweerde van wel ... )

ik ben nog niet simlockvrij, maar kan dat over een week of zo wel doen. Ik heb geunlocked met de tool. Kun je dat ook ongedaan maken, of kan ik t-mobile gewoon bellen met een week...


dank
  #400  
Oud 24-06-10, 10:43
frenske1973 frenske1973 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevmo Bekijk bericht
Je moet wel UAC control uitzetten, of het host bestand kopieren naar je desktop, het daar aanpassen en dan terugkopieren naar de oorsronkelijke locatie
Helaas.. Foutcode 3194
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares spysical Jailbreak 237 13-02-11 16:16
iPhone 3G: unlock zonder jailbreak en werkt voor alle firmwares derappe Unlock 5 31-01-11 23:19
Custom Firmwares 4.2.1 bapovs Jailbreak 11 29-11-10 14:05
Handige tip: zoeken in webpagina (alle firmwares) S¡mon iPhone algemeen 13 13-08-09 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.