//

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) @kaas90: je bent nogal ongeduldig hoor....al snap ik best dat je zo'n beetje met je handen in het haar zit en met je toestel voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #621  
Oud 26-06-10, 14:54
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

@kaas90: je bent nogal ongeduldig hoor....al snap ik best dat je zo'n beetje met je handen in het haar zit en met je toestel voor je en graag verder wilt.
Wat heb je zoal geprobeerd ? On/off knop icm. home knop ingedrukt gehouden ? Toestel aangesloten op je PC en iTunes gestart ? Gewacht tot iTunes het toestel herkende ?

Iets meer info is wel zo handig denk ik.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #622  
Oud 26-06-10, 15:01
kaas90 kaas90 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

bedankt voor de reactie, ik heb de iphone geprobeert te restarten, alleen heb m nog niet aan de computer gehangen aangezien ik bang ben dat ik dat straks een update naar ios4 heb en de telefoon totaal niet kan unlocken. ik weet ook niet zeker of de ssh bestanden gebackupt zijn. en hij zit nu nog op 3.1.2 dus hoopte het zo te kunnen oplossen. er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie
  #623  
Oud 26-06-10, 15:03
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik denk dat je geen andere optie hebt behalve toch je toestel aan te sluiten. Mocht iemand nog een idee hebben, dan mag ie je hier van advies dienen, maar ik ben bang van niet. Trouwens, als je de internetverbinding verbreekt, dan kan ie ook geen update binnenhalen zou je toch denken, of niet ?
  #624  
Oud 26-06-10, 15:05
kaas90 kaas90 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

ja dat klopt, maar kan ik de iphone uit dit bevroren scherm halen zonder te updaten|? of door te update naar custom fw dat ie toch geunlockt kan worden?
  #625  
Oud 26-06-10, 15:08
kaas90 kaas90 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

hmm hij doet niks aan de computer
  #626  
Oud 26-06-10, 15:22
martini7 martini7 is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 10
Standaard

Hi all,

Ik heb het volgende probleem. de custom firmware schijnt niet te werken. heb een 3GS met oude bootrom dus die zou te jailbreaken moeten zijn (eerder ook gelukt op 3.1.2. met blacksnow (untethered)).

Custom firmware loopt vast bij 'iphone op herstel voorbereiden'

Om te kijken of het aan de custom firmware lag, heb ik gekeken of de normale update het wel doet (zonder custom firware). Dit werkte wel en kreeg mn iphone weer geinstalleerd.

Meer mensen met deze ervaring? Hoe en met welke firmware gaat het me nu wel lukken? DFU modus lukt, maar hij komt met custom firmware daar dus niet doorheen en geinstalleerd...

Alvast bedankt!!

Laatst gewijzigd door martini7; 26-06-10 om 15:26.
  #627  
Oud 26-06-10, 15:29
[S]joerd [S]joerd is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fsfikke Bekijk bericht
Ik denk dat [S]joerd een boos mailtje van z'n hoster heeft gehad over al het plotselinge dataverkeer

Anyhow staan er in het topic hier en daar een hele hoop links naar de verschillende IPSW's. Zoals deze post: https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post473500
Mijn excuses ;-). Rechten prob. Gefixt ;-).
  #628  
Oud 26-06-10, 15:36
daanseignette daanseignette is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Waarom mij warm maken door te zeggen dat het voor ALLE iDevices is, als dat niet het geval is?

Lijkt me niet meer dan redelijk als jullie nu ook voor een jailbreak zorgen voor de ipt3g met iOS 4.

Uitleggen hoe ik het moet doen mag ook, en een beetje gepruts met de payload etc of de bestanden binnen in een ipsw/app dat kan ik wel volgen...
  #629  
Oud 26-06-10, 16:01
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanseignette Bekijk bericht
Waarom mij warm maken door te zeggen dat het voor ALLE iDevices is, als dat niet het geval is?

Lijkt me niet meer dan redelijk als jullie nu ook voor een jailbreak zorgen voor de ipt3g met iOS 4.

Uitleggen hoe ik het moet doen mag ook, en een beetje gepruts met de payload etc of de bestanden binnen in een ipsw/app dat kan ik wel volgen...
Tegen wie heb je het ? En wat denk je dat we met jouw "opdracht" gaan doen ?

  #630  
Oud 26-06-10, 16:06
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daanseignette Bekijk bericht
Waarom mij warm maken door te zeggen dat het voor ALLE iDevices is, als dat niet het geval is?

Lijkt me niet meer dan redelijk als jullie nu ook voor een jailbreak zorgen voor de ipt3g met iOS 4.
Welkom op het forum.
Als nieuwe gebruiker staat het niet zo netjes om direct opdrachten uit te delen. Probeer je eerst eens in te lezen en misschien dat jou verzoek, met een andere vraagstelling, misschien nog eens langs komt op dit forum
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #631  
Oud 26-06-10, 16:12
kaas90 kaas90 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

weet iemand misschien of het mogelijk is om een iphone die blijft hangen op apple logo te laten werken zonder upgrade naar 4.0
  #632  
Oud 26-06-10, 16:25
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik heb een aantal 3GS .ipsw bestanden geupload. Ze zijn dus nu op meerdere plekken te downloaden. Ik laat ze een poosje staan, je weet maar nooit of het handig is.

Met dank aan jchan voor het maken

iPhone 3GS (gemaakt met Sn0wbreeze 4.01, dus iBooks issue gefixed !):
Download (391,1Mb, .zip renamen naar .ipsw)
- Geen Activatie
- Geen Baseband Update
- Cydia
- Geen custom bootlogo
- Geen custom recovery logo

iPhone 3GS (gemaakt met Sn0wbreeze 4.01, dus iBooks issue gefixed !):
Download (391,5Mb, .zip renamen naar .ipsw)
- Activatie
- Geen Baseband Update
- Cydia
- Geen custom bootlogo
- Geen custom recovery logo

iPhone 3GS (gemaakt met Sn0wbreeze 4.01, dus iBooks issue gefixed !):
Download (391,5Mb, .zip renamen naar .ipsw)
- Activatie
- Baseband update
- Cydia
- Geen custom bootlogo
- Geen custom recovery logo

iPhone 3GS (gemaakt met Sn0wbreeze 4.01, dus iBooks issue gefixed !):
Download (391,1Mb, .zip renamen naar .ipsw)
- Geen activatie
- Baseband update
- Cydia
- Geen bootlogo
- Geen recovery logo
  #633  
Oud 26-06-10, 19:28
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Iemand misschien die me uit kan leggen wat voor nut het heeft om je baseband te updaten?
  #634  
Oud 26-06-10, 21:56
Niels! Niels! is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harem Bekijk bericht
Iemand misschien die me uit kan leggen wat voor nut het heeft om je baseband te updaten?

Baseband niet updaten! Is officieel nog geen unlock voor.
Deze is overgens al wel aangekondigd maar zal pas worden uitgebracht bij de uitrol van de iPhone 4
  #635  
Oud 26-06-10, 22:09
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels! Bekijk bericht
Baseband niet updaten! Is officieel nog geen unlock voor.
Deze is overgens al wel aangekondigd maar zal pas worden uitgebracht bij de uitrol van de iPhone 4
Ultrasn0w unlockt alle basebands die tot nu zijn uitgekomen. Alleen kan de 3Gs met nieuwe bootrom niet gejIlbreakt worden en dus ook niet unlockt. Met de oude bootrom en de 3G kunnen wel ejailbreakt en dus ook unlockt worden.
  #636  
Oud 27-06-10, 00:40
daanseignette daanseignette is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Heb je absoluut gelijk in. Ik word alleen een beetje ziek van die misleidende shit op het internet. Ook op youtube etc. word je continu gelokt met mooie praatjes terwijl die niet kloppen.

Ik vraag me simpelweg af waarom er nog geen jailbreak voor de nieuwe bootrom te maken/krijgen is.

Naar mijn weten heeft msft.guy de keys gegeven waarmee het te fixen is. Ik heb het zelf geprobeerd en ik liep alleen op tegen het terugzetten van de .dmg (wat blijkbaar dus gewoon niet mogelijk is.. Waarom dan de moeite doen zou je denken).

En wat is het verschil tussen 3.1.3 en 4.0 jailbreaken? Beide hebben te maken met een nieuwe bootrom.. toch?

Nja mn excusses voor de 'opdracht'. Was niet zo bedoeld..

*als ik bootrom en baseband door elkaar haal moet je het zeggen..
  #637  
Oud 27-06-10, 00:57
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Kijk hier voor een duidelijke uitleg wat wel en niet te jailbreaken of unlocken is: Dev-Team Blog

Oh ja: op ModMyi hebben ze een aantal jailbreak/umlock tutorials geplaatst per idevice. Verder hoef je niet te zoeken (zeker niet op youtube): http://modmyi.com/

Er is geen verschil in het jailbreaken van 3.1.3 en 4.0: gaat allebei met Pwnagetool, ook al hebben beiden een andere baseband. Alle basebands zijn momenteel te jailbreaken en dus ook te unlocken. De bootrom is een stukje hardware dat niet softwarematig te hacken is. Vandaar dat nieuwere idevices met deze bootrom niet te jailbreaken en unlocken zijn.

En wat verder wel van belang is: er zijn twee teams van hackers die, vaak in samenwerking, nieuwe exploits proberen te vinden voor de gewone gebruiker zoals wij. Zij zijn er tot op heden niet in geslaagd een stabiele jailbreak/unlock te vinden voor de nieuwe bootrom. Zonder hen echter hadden we überhaupt geen jailbreak/unlock. Een beetje respect verdienen zij dus wel (die overigens kosteloos hun jailbreak- en unlocktools beschikbaar stellen).
  #638  
Oud 27-06-10, 00:59
WetFox WetFox is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 56
Standaard

Ik heb op mijn iPhone OS 4.0 gezet en alles aan de praat gekregen alleen krijg ik geen internet meer, zowel niet van het draadloos netwerk thuis als mijn gsm-abonnement. Voorheen ging dit allemaal wel. Heeft dit te maken met de Baseband-update die ik heb gedaan? Bellen gaat wel gewoon. Alvast bedankt!
  #639  
Oud 27-06-10, 01:00
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetFox Bekijk bericht
Ik heb op mijn iPhone OS 4.0 gezet en alles aan de praat gekregen alleen krijg ik geen internet meer, zowel niet van het draadloos netwerk thuis als mijn gsm-abonnement. Voorheen ging dit allemaal wel. Heeft dit te maken met de Baseband-update die ik heb gedaan? Bellen gaat wel gewoon. Alvast bedankt!
Instellingen opnieuw invoeren/resetten?
  #640  
Oud 27-06-10, 01:03
WetFox WetFox is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Instellingen opnieuw invoeren/resetten?
Voor mijn draadloos netwerk van thuis hoef ik toch geen instellingen te wijzigen? Gewoon Wi-Fi aan zetten. Vlak na de update naar 4.0 ging internet wel. zo heb ik via Cydia de iPhone kunnen unlocken. Toen heb ik hem via iTunes aangesloten en de gegevens er opnieuw opgezet en dan gaat het internet niet meer.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares spysical Jailbreak 237 13-02-11 17:16
iPhone 3G: unlock zonder jailbreak en werkt voor alle firmwares derappe Unlock 5 01-02-11 00:19
Custom Firmwares 4.2.1 bapovs Jailbreak 11 29-11-10 15:05
Handige tip: zoeken in webpagina (alle firmwares) S¡mon iPhone algemeen 13 13-08-09 11:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.