//

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices

Custom 4.0 Firmwares alle iDevices discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik krijg bij het herstellen in DFU error 1600 en in recovery 1604. Hoe kan ik dit oplossen? Zowel op een Mac als op een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #921  
Oud 01-08-10, 18:34
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

Ik krijg bij het herstellen in DFU error 1600 en in recovery 1604. Hoe kan ik dit oplossen? Zowel op een Mac als op een Windows 7 Ultimate X86 geprobeerd. Volgens iDetector oude bootrom.
__________________
iPhone? eerder MyPhone!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #922  
Oud 01-08-10, 18:36
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2coowl4you Bekijk bericht
Upgraden naar iOS4 vanuit iPhone OS 3.1.2 is vrij eenvoudig met je iPhone 3GS (oude bootrom), zie:

1.) Zorg ervoor dat je iPhone 3GS beschikt over de 'oude' bootrom en gejailbreaked is. Kon je jailbreaken met Blackrain? En had de iPhone geen computer nodig om opnieuw te starten? Dan kun iOS4 jailbreaken >> Ga naar stap 2. Zo niet dan kom je aan het wachten op een nieuwe Jailbreak voor de nieuwe bootrom. Als je iPhone beschikt over de oude bootrom en is gejailbreaked met Spirit kun je het best mijn handleiding onder deze post volgen.

2.) Download hier een CUSTOM iOS4 firmware: FW 4.x: Custom 4.0 Firmwares alle iDevices - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

3.) Open iTunes 9.2 en koppel je iPhone.

4.) Zet de iPhone in de recovery modus, NIET de DFU modus!

5.) Voor Windows; Houdt de Shift knop ingedrukt en druk op de knop "Herstellen".

Voor Mac: Houdt de functie knop ingedrukt en druk op de knop "Herstellen".

6.) Open de zojuist gedownloade Custom Firmware.

7.) Je iPhone wordt nu geupdate naar iOS4, wacht nu even af en doe geen rare dingen. Dit duurt gewoon even. Hierna ben je klaar en beschik je over een gejailbreakte iOS4
Dankzij deze instructies is het gelukt om te updaten naar 4.0.1. Oei wat is dat veel werk zeg om de tel weer te personaliseren. Net alles is iOS4 ready, dus moeten dingen er weer af enz enz.
  #923  
Oud 01-08-10, 20:00
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle4495 Bekijk bericht
Ik krijg bij het herstellen in DFU error 1600 en in recovery 1604. Hoe kan ik dit oplossen? Zowel op een Mac als op een Windows 7 Ultimate X86 geprobeerd. Volgens iDetector oude bootrom.
Is hier nou echt geen oplossing voor? Ik blijf maar geworden negeerd. als het niet kan wil ik dat tenminste hopen zodat ik kan stoppen met zoeken!

Laatst gewijzigd door Pelle4495; 01-08-10 om 20:02. Reden: Geen goed Nederlands
  #924  
Oud 01-08-10, 20:11
MacDude MacDude is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle4495 Bekijk bericht
Is hier nou echt geen oplossing voor? Ik blijf maar geworden negeerd. als het niet kan wil ik dat tenminste hopen zodat ik kan stoppen met zoeken!
mmmmm...snap je zin niet helemaal maar ik heb het volgende gedaan.

Voor t-mobile 3GS oude rom:

hier de custom FW gedownload>
reservekopie gemaakt in itunes>
met alt/shift op herstel in Itunes gedrukt
custom FW gekozen
wachten>
itunes klaar>
los gehaald>
terug op itunes>
reserve kopie terug gezet.
Cydia>
instellingen en apps terug gezet

Met dank aan de ondersteunende/bevestigende reacties van de medemensen hier dat ik op de goede weg zat en nu weer lekker aan het tweaken kan slaan.
Sinds de HTC1 (mda) heb ik 7 van die toestellen gehad en getweaked maar dit is nog steeds de allerbeste...
  #925  
Oud 01-08-10, 20:12
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle4495 Bekijk bericht
Is hier nou echt geen oplossing voor? Ik blijf maar geworden negeerd. als het niet kan wil ik dat tenminste hopen zodat ik kan stoppen met zoeken!
Gozer, relax. Ik heb alle 47 pagina's van deze topic vandaag gelezen en de oplossing voor je staat er tussen. Ik heb t gezien.

Via de search heb ik dit https://forum.iculture.nl/f14/i...-3gs-32gb.html gevonden
  #926  
Oud 01-08-10, 23:32
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

het is nu enorm druk dus de meeste zullen er niet doorkomen maar via Twitter liet Comex net weten dat jailbreakme.com weer werkt. Je kan dus direct vanaf je iPhone (ELKE VERSIE) een jailbreak uitvoeren zonder aan itunes te koppelen.
  #927  
Oud 02-08-10, 08:47
pattaya pattaya is offline
• iOS 4.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 35
Stuur een bericht via Yahoo naar pattaya
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nilles Bekijk bericht
het is nu enorm druk dus de meeste zullen er niet doorkomen maar via Twitter liet Comex net weten dat jailbreakme.com weer werkt. Je kan dus direct vanaf je iPhone (ELKE VERSIE) een jailbreak uitvoeren zonder aan itunes te koppelen.
Na 4 keer proberen reboot is het gelukt op jailbreakme.modmyi.com.
  #928  
Oud 02-08-10, 09:46
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard jb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pattaya Bekijk bericht
Na 4 keer proberen reboot is het gelukt op jailbreakme.modmyi.com.

ok top idd!

Maar werkt de unlock ultrasn0w wel dan ??
als ik jailbreakme.com gebruik?

Dus mijn vraag is kan ik veilig naar de officiele ios 4 updaten via itunes en vervolgens jailbreakme.com en ultrasn0w gebruiken?
Zit nu op 3.1.3 met ultrasn0w en spirit jb.

alvast bedankt
  #929  
Oud 02-08-10, 10:34
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Standaard

ik heb denk ik een hoop gemist heb. Maar wie kan mijn vertellen of ik mijn Iphone 3 GS 16GB met 47 in het serienummer gekocht in dec 2009 simlockvrij (belgische Iphone) en gejailbreakt met Blackra1n (opstarten dan moet je Blackra1n weer gebruiken) geupdate naar 3.1.2

veilig kan update naar 4 en dan weer kan jailbreaken???(of andersom) zoja, waar kan ik dat precies vinden.

Ik dank jullie alvast hartelijk.
  #930  
Oud 02-08-10, 10:53
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Peter1968, lees het artikel op de frontpage van deze site. jailbreakme.com (of iets in die trant). Moet je met je iphone naar toe gaan, en met 5 minuten ben jij op firmware 4.0.0 gejailbroken.

Kan overigens wel zijn dat je het meerdere keren moet proberen, het is nogal druk op de server.. Lees even dat bericht en je kan naar hartelust updaten/jailbreaken. (wel op eigen risico he!)


Ps. Eerst even in Cydia je ShSh gegevens laten opslaan, altijd verstandig!
__________________
Doe mij maar 10 bier! *Overigens; iPhone 6S 16GB & iPad 4 16GB.

Laatst gewijzigd door RioolDokter; 02-08-10 om 10:55.
  #931  
Oud 02-08-10, 11:06
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Maar werkt de unlock ultrasn0w wel dan ??
als ik jailbreakme.com gebruik?

Dus mijn vraag is kan ik veilig naar de officiele ios 4 updaten via itunes en vervolgens jailbreakme.com en ultrasn0w gebruiken?
Zit nu op 3.1.3 met ultrasn0w en spirit jb.

alvast bedankt

Laatst gewijzigd door raoul4life; 02-08-10 om 11:13.
  #932  
Oud 02-08-10, 11:20
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Dat met de unlock durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.. Misschien een ander hier op het forum?

Ik zelf denk het wel...maar nogmaals; dit moet een ander even kunnen bevestigen..
  #933  
Oud 02-08-10, 11:23
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter Bekijk bericht
Dat met de unlock durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.. Misschien een ander hier op het forum?

Ik zelf denk het wel...maar nogmaals; dit moet een ander even kunnen bevestigen..

inderdaad maar zie zoveel topics over jb en comex enzo , maar heb wel een paar berichten gezien dat het kan, maar precies wat jij zegt even een bevestiging van iemand.
  #934  
Oud 02-08-10, 15:57
Sammus Sammus is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
Maar werkt de unlock ultrasn0w wel dan ??
als ik jailbreakme.com gebruik?

Dus mijn vraag is kan ik veilig naar de officiele ios 4 updaten via itunes en vervolgens jailbreakme.com en ultrasn0w gebruiken?
Zit nu op 3.1.3 met ultrasn0w en spirit jb.
<sniperdiesnip>
Zojuist die link gebruikt op mijn toestel (IPT3G Firmware 4.0) en hotseflots! Cydia in m'n menu.

Speelde zojuist ffkes Supermario World 2 die ik via Cydia heb bemachtigd.
Of ultrasn0w nog werkt weet ik niet. Maar Cydia werkt prima, wel een beetje traag maar ik had tot zover geen ervaring met Cydia dus kan niet zeggen of dit zo hoort.

Nice work ;D
  #935  
Oud 02-08-10, 22:19
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Cool jailbreak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter Bekijk bericht
Peter1968, lees het artikel op de frontpage van deze site. jailbreakme.com (of iets in die trant). Moet je met je iphone naar toe gaan, en met 5 minuten ben jij op firmware 4.0.0 gejailbroken.

Kan overigens wel zijn dat je het meerdere keren moet proberen, het is nogal druk op de server.. Lees even dat bericht en je kan naar hartelust updaten/jailbreaken. (wel op eigen risico he!)


Ps. Eerst even in Cydia je ShSh gegevens laten opslaan, altijd verstandig!
hallo riooldokter.

twee vraagjes
1
als ik dat doe(naar die website gaan) dan moet je een schuifje omgooien en vervolgens kom ik in de herstel modus en wat daar na de bedoeling is is mijn niet geheel duidelijk. enige wat ik kon doen was herstellen met itunes maar dan wordt de iphone wel geupdate naar de nieuwste sofware is dat de bedoeling????????? en ben ik dan mijn programmas kwijt? (ik heb nu blackrain gebruikt om uit me herstel modus te komen (btw ik heb een theterd jailbreak van blackra1n)

2 ShSh gegevens opsalln (wellicht domme vraag maar wat is dat en hoe doe je dat in cydia???

ik hoor het wel van je

alvast bedankt

gr Peter
  #936  
Oud 02-08-10, 23:00
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1968 Bekijk bericht
hallo riooldokter.

twee vraagjes
1
als ik dat doe(naar die website gaan) dan moet je een schuifje omgooien en vervolgens kom ik in de herstel modus en wat daar na de bedoeling is is mijn niet geheel duidelijk. enige wat ik kon doen was herstellen met itunes maar dan wordt de iphone wel geupdate naar de nieuwste sofware is dat de bedoeling????????? en ben ik dan mijn programmas kwijt? (ik heb nu blackrain gebruikt om uit me herstel modus te komen (btw ik heb een theterd jailbreak van blackra1n)

2 ShSh gegevens opsalln (wellicht domme vraag maar wat is dat en hoe doe je dat in cydia???

ik hoor het wel van je

alvast bedankt

gr Peter
Hallo Peter, je kan naar fw4.0.1 updaten via ITunes en dan via jailbreakme.com je iPhone weer jailbreaken. Daarna wanneer dit nodig is, weer unlocken via de Cydia app. Dit laatste weet ik echter niet 100% zeker dus tjecken dat nog even..!

Voordat je aan dit avontuur begint, eerst backup maken dmv ITunes. Je iphone is nu nog jailbroken op fw3.#.#. als je Cydia opstart zienje boven staan: this device has shsh files in disk. (of zoiets). Als dat er staat is het prima. Zo niet; dan even klikken op "make my life easier". Dan slaat hij deze alsnog op. Hierna kan je updaten en jailbreaken.

Alles op eigen risico...
Ik ga vannacht op vakantie, dus kan j even niet verder helpen. Maar dat doen anderen hier wel. Succes!!
  #937  
Oud 03-08-10, 04:11
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Standaard

Ook de iPhone
3gs met 47 in het serienummer van 2009 ik hen nu een thetered jailbreak via blackra1n ik ben ben benieuwd ik hoor y graag
Gr. Peter


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nilles Bekijk bericht
het is nu enorm druk dus de meeste zullen er niet doorkomen maar via Twitter liet Comex net weten dat jailbreakme.com weer werkt. Je kan dus direct vanaf je iPhone (ELKE VERSIE) een jailbreak uitvoeren zonder aan itunes te koppelen.
  #938  
Oud 03-08-10, 13:57
tollymaster tollymaster is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Vergeet die custom firmware!!
er is een makkelijkere oplossing voor jailbreaken van 3g/3gs/4g! met firmware ios 4.0/4.0.1 !!

Open je iphone webrowser, ga naar www.jailbreakme.com en jailbreak je iphone in 3 minuten! dit lijkt een geintje maar je moet het meemaken, de makelijkste jailbreak ooit.

reageer maar als het je gelukt is,, lukt 99.9% van alle gevallen.

Gr, Tollymaster
  #939  
Oud 03-08-10, 14:48
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Standaard jailbreak.

dus jij wil zeggen dat de firmware nu niet meer uitmaakt ik heb een Iphone met 47 in het serie nummer. dit staat namelijk nog steeds op verschillende forums dat je iphone van voor week 40 moet zijn.

Maar mocht je gelijk hebben is volgorde dan update naar 4.01 via itunes en dan de jailbreak via die website uitvoeren???? Ben ik dan al me programma's kwijt en zo ja hoe krijg ik die terug ????

Mijn iphone is simock vrij dus daar heb ik geen last van.

ik hoor t graag






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tollymaster Bekijk bericht
Vergeet die custom firmware!!
er is een makkelijkere oplossing voor jailbreaken van 3g/3gs/4g! met firmware ios 4.0/4.0.1 !!

Open je iphone webrowser, ga naar www.jailbreakme.com en jailbreak je iphone in 3 minuten! dit lijkt een geintje maar je moet het meemaken, de makelijkste jailbreak ooit.

reageer maar als het je gelukt is,, lukt 99.9% van alle gevallen.

Gr, Tollymaster
  #940  
Oud 03-08-10, 15:42
tollymaster tollymaster is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Gewoon via die website jailbreaken alle aps blijven gewoon staan de programa doet niks alleen cydia app komt erbij thats all
Discussie gesloten



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: Custom 4.1 + 3.2.2 (iPad) Firmwares spysical Jailbreak 237 13-02-11 16:16
iPhone 3G: unlock zonder jailbreak en werkt voor alle firmwares derappe Unlock 5 31-01-11 23:19
Custom Firmwares 4.2.1 bapovs Jailbreak 11 29-11-10 14:05
Handige tip: zoeken in webpagina (alle firmwares) S¡mon iPhone algemeen 13 13-08-09 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.