iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Update en jailbreak naar 4.0 na gebruik van Spirit (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62410-update-jailbreak-naar-4-0-na-gebruik-spirit.html)

dettie 23-06-10 09:08

Update en jailbreak naar 4.0 na gebruik van Spirit
 
Hallo,

Ik zit momenteel op 3.1.3. maar zou graag updaten en jailbreaken naar 4.0.
Ik heb bij 3.1.3. een jailbreak gemaakt via spirit.
Is het mogelijk om nu uptedaten naar 4.0. en gebruik te maken van aan andere jailbreak tool zoals redsnow of pwntool?
Mijn modemfirmware is 05.12.01.

alvast bedankt

wvy 23-06-10 09:32

I like this topic ;)

Inderdaad een goeie vraag. Veel onder ons hebben een 3GS die is gejailbreakt met spirit en willen nu naar 4.0 met een nieuwe jailbreak.

Ik heb zelf een Belgische iPhone met firmware 3.1.3 - modem 05.12.01 en deze is gejailbreakt met spirit.

Natuurlijk zou ik graag naar firmware 4.0 willen gaan MET jailbreak.(geen unlock nodig)

Hoe doen wij dat?

thanks

Bomans 23-06-10 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 472739)
I like this topic ;)

Inderdaad een goeie vraag. Veel onder ons hebben een 3GS die is gejailbreakt met spirit en willen nu naar 4.0 met een nieuwe jailbreak.

Ik heb zelf een Belgische iPhone met firmware 3.1.3 - modem 05.12.01 en deze is gejailbreakt met spirit.

Natuurlijk zou ik graag naar firmware 4.0 willen gaan MET jailbreak.(geen unlock nodig)

Hoe doen wij dat?

thanks

Jij hebt een 3GS, de TS een 3G.

Groot verschil.

SwooZy 23-06-10 09:50

Denk niet dat hier al iets over duidelijk is.
Heb zelf ook een 3gs 3.1.3 modem 05.12.1 met nieuwe bootrom en jailbroken met spirit.
Wordt denk ik wachten tot het dev team een exploit vind voor de nieuwe bootrom (en natuurlijk of het icm spirit zal gaan werken)

DaMeastro 23-06-10 12:36

Op de iPhone site het nieuwste stuk zeggen ze dat het niet lang zal duren voordat alle iphones met ios4 hejailbreaks zullen worden. Waar ze dat dan vandaa nhebben?

kjdekoning 23-06-10 12:38

Zie dit topic: https://forum.iculture.nl/f14/i...-iedereen.html

kirik90 24-06-10 00:15

Doe Het gewooon Niet er bestaat nog geen JB als je ook zelf ene vind kan je nog niet alle app gebruiken, ik heb die fout gedaan :s ik wil terug naar 3.1.3 maar het ga niet :'( heeft er iemand een idee hoe ?

tomtom100 24-06-10 08:43

Ik had 3.1.3 met Spirit. Vervolgens naar 4GM gegaan. Was niet te jailbreaken. Toen terug naar 3.1.2, blackrain erop en daarna custom FW. En nu heb ik een gejailbreakte 4.0
Heb trouwens wel de oude bootrom en mijn shsh-files bij Saurik....

wvy 24-06-10 08:54

Bedankt, echter lees ik dat teruggaan naar 3.1.2 een hele moeilijke procedure is :eek:

Ik hoop dat mijn 3.1.3 met spirit vlug in de lijst komt te staan om alsnog te jailbreaken (en velen met mij :rolleyes:)

tomtom100 24-06-10 09:40

Valt erg mee...

Downgrade iPhone 3GS iOS 4.0 to 3.1.3 with Cydia SHSH | jailbreak

Vooral goed lezen, En voor Blackrain heb je iTunes 9.0 of lager nodig...

ook_gek 24-06-10 15:18

downgrade van 3.1.3 met 3Gs is redelijk simpel te doen.
lees deze link
http://www.ifoneguide.nl/1707/iphone...an-ifoneguide/

Ik heb eerst met ECID grabber dat nummer opgevraagt.
Toen in umbrella ingevoerd en gezegt dat het firmware 3.1.2 moest zijn en teon de TTS server gestart.

Iphone in recovery zetten en herstellen met orginele 3.1.2 Je krijgt dan een 1015 fout in itunes. niet schrikken niks aan de hand.

je gaat opnieuw en dat is zeer belangrijk je iphone herstellen met de orginele 3.1.2 firmware. Je krijgt dan WEER de fout.

Via de bovenstaande link kan je de kick out of recovery mode firmware downloaden.
Daar ga je dus mee herstellen.

Zodra je op je iphone ziet dat je moet activeren en dus alleen nood oproepen kan doen trek je de stekker er uit en via taakbeheer sluit je dan itunes.

Open itunes opnieuw sluit je iphone weer aan en activeer deze. En je bent klaar.

Dan zit je op 3.1.2 effe blackra1n er opverheen dan custom firmware van 4.0 en klaar.

Succes.

LET WEL!

Ik heb een Orginele simlock vrije 3GS en de OUDE BOOTROM!

Je moet dus wel zorgen dat je kan activeren! Tevens had ik niks op de cydia server staan!

Zo heb ik het gedaan. Hoop dat iemand er iets aan heeft.

avdwerf 24-06-10 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ook_gek (Bericht 474909)
downgrade van 3.1.3 met 3Gs is redelijk simpel te doen.
lees deze link
http://www.ifoneguide.nl/1707/iphone...an-ifoneguide/

Ik heb eerst met ECID grabber dat nummer opgevraagt.
Toen in umbrella ingevoerd en gezegt dat het firmware 3.1.2 moest zijn en teon de TTS server gestart.

Wat bedoel je met de TTS Server gestart?

Als ik men ecid opsla, en kijk met umbrella, dan krijg ik nog steeds dat men shsh bestand niet gevonden kan worden :(

Edward Sprokholt 24-06-10 20:08

Goedenavond allemaal,

Ik denk dat ik in dit topic wel goed zit ;)

Zelf heb ik een Iphone 3GS met 3.1.3 firmware en een jailbreak gedaan via spirit. Hiervoor had ik de firmware 3.1.2 en een jailbreak van Blackra1n. Het beruchte file betand heb ik destijds op de saurik server gezet.

Nu lees ik overal heb je jailbreak met Spirit dan wachten!!!

Zoals ik al zei ik had al een jailbreak maar later met spirit gedaan, is er door Spirit nu iets aan een bestand gedaan in de Iphone waardoor het niet meer mogelijk is (op dit moment)? Of kan ik met een custom firmware naar Ios 4 toe?

Zo ja welke moet ik dan nemen?

iPhone 3GS:
Download
- Geen Activatie
- Baseband Update
- Cydia

of

iPhone 3GS:
download
- Activatie
- Baseband Update
- Cydia


Mijn Iphone is gesimlocked op T-mobile en dat hoef niet te veranderen op dit moment.

Groetjes Edward

Pagir 25-06-10 01:35

Iphone 3gs OUDE BOOTROM me iphone draait nu op IOS 4.0 en als ik herstel (firmware 4.0 met jailbreak) krijg ik steeds foutmelding 1604 error en bij dfu 1600 error wat doe ik fout ?

mdiersma2 25-06-10 01:42

ik heb net een tutorial geplaatst...

handleiding

met deze handleiding kom je waar je zijn moet.

Pagir 25-06-10 14:39

Gelukt van ios4.0 naar 3.1.3 (shsh Opgeslagen) met ModemFirmware 05.13.04 THNKS en nu van 3.1.3 naar Ios4.0 jailbreak proberen

Jchan 25-06-10 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward Sprokholt (Bericht 475191)
Goedenavond allemaal,

Ik denk dat ik in dit topic wel goed zit ;)

Zelf heb ik een Iphone 3GS met 3.1.3 firmware en een jailbreak gedaan via spirit. Hiervoor had ik de firmware 3.1.2 en een jailbreak van Blackra1n. Het beruchte file betand heb ik destijds op de saurik server gezet.

Nu lees ik overal heb je jailbreak met Spirit dan wachten!!!

Zoals ik al zei ik had al een jailbreak maar later met spirit gedaan, is er door Spirit nu iets aan een bestand gedaan in de Iphone waardoor het niet meer mogelijk is (op dit moment)? Of kan ik met een custom firmware naar Ios 4 toe?

Zo ja welke moet ik dan nemen?

iPhone 3GS:
Download
- Geen Activatie
- Baseband Update
- Cydia

of

iPhone 3GS:
download
- Activatie
- Baseband Update
- Cydia


Mijn Iphone is gesimlocked op T-mobile en dat hoef niet te veranderen op dit moment.

Groetjes Edward

"Geen activatie". Want een T-mo iPhone met T-mobile sim activeert em zelf.

Edward Sprokholt 25-06-10 15:56

@Jchan

Moet ik nu eerst terug naar 3.1.2 en dan jailbreaken met Blackra1n of kan ik gelijk de custom firmware op de Iphone installen?

In ieder geval bedankt alvast!

Jchan 25-06-10 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward Sprokholt (Bericht 476088)
@Jchan

Moet ik nu eerst terug naar 3.1.2 en dan jailbreaken met Blackra1n of kan ik gelijk de custom firmware op de Iphone installen?

In ieder geval bedankt alvast!


Ja, eerst terug naar 3.1.2 en jailbreaken met blackra1n, omdat je 3.1.3 met spirit had gedaan.

Edward Sprokholt 25-06-10 21:11

Nou ik ben al een paar uur nu bezig en zit met een groot probleem :(

Ik had mijn Iphone teruggezet naar 3.1.2 en blackra1n eroverheen laten gaan, al met al werkte het. Daarna een custom firmware van de site hier gepakt en daar liep het fout....

Een 1610 fout en geen mogelijkheid meer om hem uit dfu mode te halen, met wat moeite in recovery mode gekregen maar ik krijg hem nu niet meer aan de praat....

DFU mode staat er nu weer op maar geen idee hoe nu verder...

Iemand raad?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.