iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Jailbreaken op 3GS bij 'normale' 4.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62428-jailbreaken-op-3gs-normale-4-0-a.html)

joepje3 23-06-10 11:19

Jailbreaken op 3GS bij 'normale' 4.0
 
Beste leden,

Ik vroeg mij af of, en zo ja hoe, het mogelijk is een 3GS te jailbreaken die nog niet eerder gejailbreaked is en nu op 4.0 draait.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Groeten,
Joep

MichaelJ 23-06-10 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joepje3 (Bericht 472920)
Beste leden,

Ik vroeg mij af of, en zo ja hoe, het mogelijk is een 3GS te jailbreaken die nog niet eerder gejailbreaked is en nu op 4.0 draait.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Groeten,
Joep

Nog nooit eerder gejailbreaked? Nee gaat niet werken! Helaas dus nog even wachten op een andere tool die hopelijk binnenkort uit komt voor vele hier. Slotje?

Hoax 23-06-10 14:04

Nee geen slotje! Ik had een vraag die hier bij aan sluit. Ik heb een 3gs oude bootrom en heb al eerder een Jailbreak gehad (niet die spirit). Ik begrijp nu dat ik hem kan jailbreaken maar wat mij niet duidelijk is: Moet ik op een gejailbreakte 3.1.2/3.1.3 de jalbreak voor 4.0 uitvoeren?
Ik zit nu namelijk op 4.0 officieel en heb een leeg icoontje (denk cydia). Ik vroeg me af of hij nu eerst gedowngrade moet worden, dan gejailbreakt en dan geupdate naar de 4.0 jailbreak? Of kan ik dit direct doen en staan de files nog goed door de eerder ooit gedane jailbreak.

Bij voorbaat dank!

Jchan 23-06-10 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoax (Bericht 473216)
Nee geen slotje! Ik had een vraag die hier bij aan sluit. Ik heb een 3gs oude bootrom en heb al eerder een Jailbreak gehad (niet die spirit). Ik begrijp nu dat ik hem kan jailbreaken maar wat mij niet duidelijk is: Moet ik op een gejailbreakte 3.1.2/3.1.3 de jalbreak voor 4.0 uitvoeren?
Ik zit nu namelijk op 4.0 officieel en heb een leeg icoontje (denk cydia). Ik vroeg me af of hij nu eerst gedowngrade moet worden, dan gejailbreakt en dan geupdate naar de 4.0 jailbreak? Of kan ik dit direct doen en staan de files nog goed door de eerder ooit gedane jailbreak.

Bij voorbaat dank!

Dit geldt voor de 3GS:

Als je gejailbreakte 3.1.2/3.1.3 heb, kun je gewoon custom (gejailbreakte) 4.0 erop zetten. (m.u.v. spirit jb phones)

Als je de standaard 4.0 erop hebt staan, maar je had daarvoor wel een JB en je SHSH bewaard. Dan kan zou je eerst moeten downgraden, opnieuw jailbreaken en dan custom 4.0 erop zetten. (m.u.v. spirit jb phones)

Als je hebt geupdate naar 4.0 zonder ooit een JB te hebben en dus ook niet je SHSH bewaard te hebben, dan heb je voorlopig pech.

Beejay 23-06-10 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 473262)
Dit geldt voor de 3GS:

Als je gejailbreakte 3.1.2/3.1.3 heb, kun je gewoon custom (gejailbreakte) 4.0 erop zetten. (m.u.v. spirit jb phones)

Als je de standaard 4.0 erop hebt staan, maar je had daarvoor wel een JB en je SHSH bewaard. Dan kan zou je eerst moeten downgraden, opnieuw jailbreaken en dan custom 4.0 erop zetten. (m.u.v. spirit jb phones)

Als je hebt geupdate naar 4.0 zonder ooit een JB te hebben en dus ook niet je SHSH bewaard te hebben, dan heb je voorlopig pech.

Dus die custom fw is eigenlijk al één die al gejailbreakt is?

Jammer dat ik die custom fw niet kan downloaden omdat ik geen filefactory premium heb. (FileFactory Premium)

Ik denk toch dat ik deze nodig heb, aangezien ik een 3GS met oude bootrom uit België heb.

iPhone 3GS:
Download
- Geen Activatie
- Baseband Update
- Cydia

Zie door 't bos de bomen niet meer denk ik. :)

Jchan 23-06-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beejay (Bericht 473952)
Dus die custom fw is eigenlijk al één die al gejailbreakt is?

Jammer dat ik die custom fw niet kan downloaden omdat ik geen filefactory premium heb. (FileFactory Premium)

Ik denk toch dat ik deze nodig heb, aangezien ik een 3GS met oude bootrom uit België heb.

iPhone 3GS:
Download
- Geen Activatie
- Baseband Update
- Cydia

Zie door 't bos de bomen niet meer denk ik. :)


Aangezien je iPhone uit Belgie komt, heb je geen activatie nodig. Baseband update maakt ook niet veel uit.

Probeer deze link eens

Download

WDS001 23-06-10 21:57

Omdat hier al diverse verzameltopics én een keuzehulp over zijn kan dit topic dicht.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:12.