iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iOS 4 met iPhone 3G een ramp (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62542-ios-4-iphone-3g-ramp.html)

Doblie 23-06-10 22:53

iOS 4 met iPhone 3G een ramp
 
Beste mensen,

Mijn iPhone 3G loopt leeg met 4.0. Naar deze website gaan kostte al 5%. Ook is de iPhone ontzettend traag en hapert overal als een gek. Hij loopt ook om de klipklap vast. Hebben meer mensen dit? Ik heb de mogelijkheid wallpaper en multi-tasking aangevinkt, achteraf is dit niet slim geweest. Hoe kan ik dit het beste ongedaan maken? Iemand een duidelijk idee? Want op deze manier is m'n iPhone onbruikbaar geworden..

Groet,
Doblie
(alvast bedankt voor de hulp/moeite)

Jupsin 24-06-10 01:03

Misschien is het handig om hem even te herstellen (of gewoon even helemaal opnieuw iOS4 erop te gooien), daarna je reservekopie terug zetten, en daarna opnieuw jailbreaken. Heb ik zojuist ook gedaan, hoewel ik backgrounds en multitasking wel heb geselecteerd. Ben benieuwd naar de levensduur van mijn accu. Hij leek in het begin wel wat minder te zijn idd.

killabeast 24-06-10 08:48

nou idd
wat een ramp zeg
ik heb in cydia de volgende repo toegevoegd
en daar de lockinfo geinstaleerd
als ik me mail wil binnen halen springboard crash
als ik me kalender open springboard crash
batterij gaat faking snel leeg:S
en ze hadden iOS 4 beter langer als beta versie moeten houden want er zijn echt te veel bugs :mad:
(en deze bugs komen niet door de jailbreak btw)

Jupsin 24-06-10 09:07

Dat komt niet door iOS, maar omdat Lockinfo blijkbaar nog niet volledig compatible is met iOS4. Winterboard geeft ook problemen. Misscien dat dat je problee is? Maar de batterij gaat volgens mij idd snel(ler) leeg.

Dragon 24-06-10 09:13

@killabeast
Je hebt een repo in Cydia toegevoegd, je hebt Lockinfo geïnstalleerd maar je hebt geen jailbreak????

Begrijp ik niet zo. Of je profiel klopt niet.

Wel een JB, hoe weet je dit dan zeker dat dit niet hierdoor komt.

killabeast 24-06-10 10:01

ik heb wel een jailbreak
me profiel had ik gelijk na me post weer geupdated
en
hoezo ik weet dat het niet door de JB komt?
omdat ik al 1 dag met 4.0 me 3g gedriaad heb
en toen irriteerde ik me al dood aan bugs :d

Horcus 24-06-10 10:06

je hebt een crack versie van lockinfo geinstalleerd en tevens niet de nieuwste versie, welke dus niet ios4 ready is. Als je lockinfo zo graag wilt zou ik gewoon een licentie aanschaffen en de "legale" versie downloaden. Anders even wachten op een updated versie.

Dragon 24-06-10 13:22

^^ juist ja. Dit komt dus door multitasken en wallpaper. heb er ook last van, haal het straks gewoon weg.
Toch geen meer waarde dat multitasken.

Doblie 24-06-10 14:27

Precies, multi-tasking heeft sowieso geen meerwaarde, want als je switcht van bijvoorbeeld iPod naar NU.nl moet ie toch NU.nl weer laden.. Heeft dus echt geen zin. Ik ga terug naar 3.1.3 en daarna naar iOS 4 met jailbreak maar zonder multi-tasking en wallpapers. De wallpapers hebben eveneens geen meerwaarde, tis eigenlijk alleen maar druk en slordig op de achtergrond..

B3rt 30-06-10 01:49

om wallpaper en multitasking achter aan of uit te zetten hoef je niet opnieuw te jailbreaken.

Dit is kwestie van een bestand aanpassen en je iphone rebooten en klaar.

Open/edit het volgende bestand op je iphone: (via ssh of download het eerst)
Code:

/System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/N82AP.plist
zoek naar:
<key>multitasking</key> 
<true/>


verander true in false of andersom
voor de wallpaper staat er een soort gelijke instellingen.
De wijziging sla je op en vervolgens reboot (belangrijk) je de iphone.

Na de herstart zijn de instellingen gewijzigd.

ZO kun je dus eenvoudig achteraf de opties aan of uit zetten.
Misschien dat een ontwikkelaar dit in een leuk toolje kan stoppen......

Dragon 30-06-10 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doblie (Bericht 474853)
De wallpapers hebben eveneens geen meerwaarde, tis eigenlijk alleen maar druk en slordig op de achtergrond..

Vond die juist wel OK. Beter dan zo'n zwart achtergrond.

omikron777 30-06-10 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 479472)
om wallpaper en multitasking achter aan of uit te zetten hoef je niet opnieuw te jailbreaken.

Dit is kwestie van een bestand aanpassen en je iphone rebooten en klaar.

Open/edit het volgende bestand op je iphone: (via ssh of download het eerst)

Ik zou niet weten hoe je systeembestanden kunt downloaden of ssh'en zonder jailbreak !?

omikron777 30-06-10 11:30

Rustig aan, mensen !

Ik had ook vol enthousiasme geüpdate naar 4.0 met multitasking en SBSettings, dat werkte ook voor geen meter. SBSsettings liet mijn springboard de hele tijd crashen, kennelijk nog niet klaar voor 4.0.
Daarna nog last gehad van een heel trage bedienieng ... multitasking uitgezet en voila: weer een redelijk snelle 3G. Gewoon ff wachten totdat allerlei Cydia apps 4.0 klaar zijn ...

Timmehh 30-06-10 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omikron777 (Bericht 479651)
Rustig aan, mensen !

Ik had ook vol enthousiasme geüpdate naar 4.0 met multitasking en SBSettings, dat werkte ook voor geen meter. SBSsettings liet mijn springboard de hele tijd crashen, kennelijk nog niet klaar voor 4.0.
Daarna nog last gehad van een heel trage bedienieng ... multitasking uitgezet en voila: weer een redelijk snelle 3G. Gewoon ff wachten totdat allerlei Cydia apps 4.0 klaar zijn ...

Hoe heb je multitasking uitgezet?
Ik wil dit ook graag maar kan nergens vinden waar ik dit kan doen :(

Dragon 30-06-10 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmehh (Bericht 479695)
Hoe heb je multitasking uitgezet?
Ik wil dit ook graag maar kan nergens vinden waar ik dit kan doen :(

Ga met iFile naar /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/ zoek daar het bestand N82AP.plist.

Open die en zoek daar deze string
Code:

<key> multitasking </key>
<true/>

verander true in false

Reboot en klaar is kees.

Dit kan je ook doen met
Code:

<key>homescreen-wallpaper </key>
<true/>

om wallpaper uit te zetten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omikron777 (Bericht 479647)
Ik zou niet weten hoe je systeembestanden kunt downloaden of ssh'en zonder jailbreak !?

Die kan je ook niet enablen zonder jailbreak dus heb je zo-ie-zo geen multitasking en wallpaper op je iPhone 3G, dus hoef je dan ook niet te SSH-en of systeembestanden te downloaden.

Ivanhoe01 30-07-10 08:59

Ook ik heb fw 4.01 geïnstalleerd en krijg er bijna spijt van. De batterij was leeg op een halve dag !
Misschien heb ik wel de oorzaak gevonden en meteen een remedie en dat ga ik vandaag eens proberen.
Bij fw 4.01 is er "standaard" multitasking en daar kom je in wanneer je twee maal kort na elkaar op de knop onderaan duwt. Dan krijg je een lijstje van applicaties die op de achtergrond draaien of geschorst zijn maar wellicht allemaal energie gebruiken.
Duw je dan lang op een van die icoontjes dan komt er bij alle icoontjes een min-teken zoals om programma's te verwijderen. Hier kan je dan duwen om een programma uit de tray te verwijderen (zonder dat het van je iphone gaat uiteraard). Ik zal nu trachten telkens bij het afsluiten van een programma dit telkens uit de multitasking bar te verwijderen, en hoop dat mijn batterij dan niet leeg loopt...

mastermark 30-07-10 12:11

ztoggle in cydia kan je dat aan en uit zetten en laat winterboard weg
en bij instellingen alles bij spotlight uitvinken

lbroek1 24-12-10 09:55

Betreft de batterij op 4.2.1. kun je verhelpen (althans werkte bij mij) via SAM.
Opnieuw activeren van je Iphone en klaar.
Batterij gaat gelijk weer stukje langer mee.

Betreft de installatie is hier op t forum wel te vinden.

Succes!

ballegooier 24-12-10 10:22

Moet zeggen dat ik met lede ogen aan moest zien hoe ook 3.1.3 in tegenstelling tot in mijn herinnering, na een aantal weken erg traag en laggy werd op m'n oude 3G (nu in gebruik bij de Mrs.) Dus de gok naar 4.2 gewaagd, nadat ik destijds zelf met diepe ontevredenheid allebei 4.0 en 4.1 had gedraaid op diezelfde 3G. Ik moet zeggen dat zelfs na het terugzetten van de backup na het upgraden de 3G verassend presteert. De enige lag die ik kan zien is als ze de iPhone net ontgrendelt, en het ding zoekt (en verbindt) met Wi-Fi. Zelfs Mail presteert minstens zo goed als op 3.1.3, het berichtje blijft een kort moment blauw na aantikken, en opent dan zonder noemenswaaridige of vervelende vertraging. Op 3.1.3 ging dit heel vlot in het begin, maar zoals ik al zei, na een aantal weken ook niet meer. Nu kan ze tenslotte ook nog diverse apps die alleen voor iOS4+ geschikt zijn draaien en Folders. En zelfs Angry Birds draait goed op 4.2 op die 3G; het schokt niet meer zoals op iOS 4.0, 4.0.1 en 4.1!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.