iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Officieel unlockte 3GS (old bootrom) nu gelocked (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62720-officieel-unlockte-3gs-old-bootrom-gelocked.html)

bluejay 25-06-10 11:16

Officieel unlockte 3GS (old bootrom) nu gelocked
 
Hallo allemaal,

Ik heb alle topics over het updaten van FW 4.0 uitgebreid doorgelezen en ik dacht er helemaal klaar voor te zijn, maar mijn upgrade is toch niet helemaal goed gegaan. Omdat het omstandigheden zijn die ik nog niet ben tegengekomen, open ik een apart topic. Graag hoor ik hoe ik e.e.a. kan herstellen...

Telefoon:
Iphone 3GS - old bootrom
Firmware: was 3.1.2
Was met T-mobile abbonement geleverd, maar door TM laten unlocken
Jailbroken met blackrain
SHSH files opgeslagen

Ben met custom firmware uit dit topic naar 4.0 gegaan. Twijfelde lang of ik activatie nodig had of niet, uiteindelijk voor de versie zonder gegaan.

Update ging goed. Alleen nadat alles was hersteld, had ik geen telefoon netwerk meer. (1 streepje, geen provider). De rest zag er allemaal goed uit. Ik heb toen opnieuw hersteld, nu met activatie. Dat heeft geen verschil gemaakt. Update ging dus weer goed, maar wederom geen netwerk. Ik heb geen activatiescherm in iTunes gezien.

Er zit een Telfort simkaart in, dus ik ben wel afhankelijk van een unlock (waarvoor ik ooit 90 euro heb betaald!). Even geprobeerd met redsnow te unlocken, en nu werkt mijn telefoon weer. Alleen, dit is natuurlijk niet de manier waarop ik graag zou zien dat het werkt. Immers, ik zou softwarematig niet afhankelijk moeten zijn van een unlock. Kan iemand uitleggen wat er mis is gegaan en hoe ik dit kan herstellen?

Leonk 25-06-10 11:38

tmobile bellen en vragen hoe dat kan.

bluejay 25-06-10 11:44

Ik heb niets meer met TM te maken nu?! Verder zullen ze daar sowieso niet echt enthousiast raken (althans niet formeel :)) van jailbreakers...

Leonk 25-06-10 12:11

maar toen wel.

je hoeft hun ook niet te vertellen dat je een jailbreak hebt gedaan.

je belt ze op en legt uit dat je de update naar 4.0 hebt gedaan maar dat de unlock die je hun hebt betaald er nu af is.

bluejay 25-06-10 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leonk (Bericht 475723)
maar toen wel.

je hoeft hun ook niet te vertellen dat je een jailbreak hebt gedaan.

je belt ze op en legt uit dat je de update naar 4.0 hebt gedaan maar dat de unlock die je hun hebt betaald er nu af is.

Ik snap je punt. Maar het enige wat T-Mobile doet is het serienummer van de telefoon in een database zetten zodat, als de telefoon aan iTunes wordt gekoppeld, er wordt opgezocht of de telefoon inderdaad simlockvrij is. Dat zal niet veranderd zijn.. Het punt is dat ik na de CFW update het schem van "gefeliciteerd, telefoon is geunlocked" niet heb gekregen in iTunes. Ook niet na het updaten met CFW met activatie..

pclahsen 25-06-10 13:50

Heb je wel volledig herstel geprobeerd met daarna configureren als "nieuwe" iPhone? Kan best dat in je backup sporen zitten van de vorige jailbreak.

Edit: off-topic: vorig jaar trouwens nog de Blue Jays zien spelen in Toronto in Rogers Dome ;)

4iphone 25-06-10 14:02

Jouw probleem zit 'm in deze zin "Het punt is dat ik na de CFW update het schem van "gefeliciteerd, telefoon is geunlocked" niet heb gekregen in iTunes". Als je je telefoon officiëel hebt laten unlocken door T-Mobile dan krijg je een 'handleiding' wat je moet doen om de unlock op jouw telefoon aktief te maken. Omdat je al bezig bent geweest het 'hacktivatie' is het beter om even opnieuw te beginnen. Installeer hiervoor een volledige versie van de Apple software (omdat je SHSH zijn opgeslagen kan je met de Firmwareumbrella terug naar deze versie, mocht je dat willen). Je hebt een oude bootrom dus jailbreaken kan ook nog met 4.0.

Doe de restore met Telfort SIM erin. Op het moment dat het 'connect to iTunes' in beeld is en je verbonden bent met iTunes zal iTunes je telefoon proberen te activeren met de SIM die erin zit. Op dat moment zal iTunes zien dat jouw toestel is vrijgegeven door T-Mobile en de activatie doorvoeren. Hierna restart je telefoon en als iTunes hem weer ziet zal de melding 'Gefeliciteerd etc.' komen.

Mocht de melding 'Gefeliciteerd' niet komen, dan moet je inderdaad T-Mobile bellen want dan is de unlock niet goed uitgevoerd (dwz, je ben niet vrijgegeven in de Apple/iTunes database). Alleen als je bovenstaande procedure volgt zijn alle jailbreak/unlock/hacktivatie zaken niet gebruikt en kan het alleen nog maar liggen aan de T-Mobile registratie.

Dus: eerst even op de officiële manier unlocken en dan pas aan de slag met custom firmware. Hacktivatie heb je dan NIET meer nodig. (is trouwens handiger ook, omdat hacktivatie mogelijk problemen kan geven met push berichten, youtube accounts etc.)

p.s. een softwarematige unlock met Ultrasn0w kan nog steeds handig zijn als je op versies tot 3.1.3 Thethering wilt inschakelen)

bluejay 25-06-10 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4iphone (Bericht 475846)
....

Dus: eerst even op de officiële manier unlocken en dan pas aan de slag met custom firmware. Hacktivatie heb je dan NIET meer nodig. (is trouwens handiger ook, omdat hacktivatie mogelijk problemen kan geven met push berichten, youtube accounts etc.)

p.s. een softwarematige unlock met Ultrasn0w kan nog steeds handig zijn als je op versies tot 3.1.3 Thethering wilt inschakelen)


Sorry, maar dit snap ik niet, want wat jij voorstelt heb ik volgens mij gisteravond precies gedaan..?! Vooropgesteld: de telefoon unlock is eerder twee keer goed gegaan, ik mag er dus vanuit gaan dat de telefoon goed in de Apple database geregistreerd staat.

-De telefoon was unlocked en gejailbreakt op 3.1.3
-Ik heb CFW update gedaan ZONDER activatie bij de 1e poging.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 475830)
Heb je wel volledig herstel geprobeerd met daarna configureren als "nieuwe" iPhone? Kan best dat in je backup sporen zitten van de vorige jailbreak.

...

Nee, ik heb wel mijn backup gebruikt, anders ben ik toch zo'n beetje alles wat me dierbaar is kwijt :) (instellingen, agenda, contactpersonen, etc.?!)... Omdat de telefoon daarvoor unlocked is, lijkt het me vreemd dat hij gelocked uit een backup komt..?!

4iphone 25-06-10 16:29

Ik begrijp uit je reaktie dat je het 'gefeliciteerd' schem in iTunes met deze telefoon met eerdere firmwares al wel hebt gehad??? Want je zegt nu (nieuwe informatie!) "de telefoon unlock is eerder twee keer goed gegaan, ik mag er dus vanuit gaan dat de telefoon goed in de Apple database geregistreerd staat."

De vraag is dus: heb je de 'Gefeliciteerd uw telefoon is unlocked' mededeling in iTunes met deze telefoon ooit gekregen? Een 'unlock' via Apple/iTunes gebeurt namelijk maar één keer. Vanaf dat moment wordt de telefoon automatisch geactiveerd, met elke willekeurige SIM/provider.

Daarnaast zeg je "want wat jij voorstelt heb ik volgens mij gisteravond precies gedaan..". Je hebt het alleen maar over dat je CUSTOM firmware het geinstalleerd. Ik heb het over de officiële firmware (via een herstel aktie in iTunes).

Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat hier nu werkelijk aan de hand is.

bluejay 25-06-10 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4iphone (Bericht 476054)
Ik begrijp uit je reaktie dat je het 'gefeliciteerd' schem in iTunes met deze telefoon met eerdere firmwares al wel hebt gehad??? Want je zegt nu (nieuwe informatie!) "de telefoon unlock is eerder twee keer goed gegaan, ik mag er dus vanuit gaan dat de telefoon goed in de Apple database geregistreerd staat."

De vraag is dus: heb je de 'Gefeliciteerd uw telefoon is unlocked' mededeling in iTunes met deze telefoon ooit gekregen? Een 'unlock' via Apple/iTunes gebeurt namelijk maar één keer. Vanaf dat moment wordt de telefoon automatisch geactiveerd, met elke willekeurige SIM/provider.

Daarnaast zeg je "want wat jij voorstelt heb ik volgens mij gisteravond precies gedaan..". Je hebt het alleen maar over dat je CUSTOM firmware het geinstalleerd. Ik heb het over de officiële firmware (via een herstel aktie in iTunes).

Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat hier nu werkelijk aan de hand is.

Ik ook :)

- Ja, ik heb het gefeliciteerd scherm 2x eerder al gezien. (zie openingspost: laten unlocken door T-mobile). Dat was vlak na ingebruikname telefoon, nog voordat ik ooit iets met jailbreak heb gedaan. Moest hem daarna nog eens een keer herstellen, toen kreeg ik ook weer de mededeling dat de telefoon unlocked was in iTunes.

Ik heb inderdaad alleen aangepaste FW gebruikt. Wat is dan handig om nu te proberen? Ik wil dus graag 4.0 houden, met jailbreak, met officiele medeling dat mijn telefoon unlocked is (zonder sn0w), en met behoud van agenda/contacten/etc.

Harley4 25-06-10 17:35

Hier net zo, Geen Service meer !! Op originele simlockvrij toestel.

Van originele 4.0 update teruggegaan naar 3.12. Nu de custom 4.0 firmware van er op gezet, eentje met activatie. Nie meer bellen nie, wat is de volgende stap?

4iphone 25-06-10 17:38

Vreemd hoor. Ik krijg het 'gefeliciteerd' scherm maar één keer. De daarop volgende keren na een herstel enkel de mededeling dat de telefoon _geactiveerd_ is.
Waarom gebruik je niet gewoon de officiciële firnware? waar heb je een custom firmware voor nodig?

bluejay 25-06-10 17:43

Ik dacht voor de jailbreak???

Harley4 25-06-10 18:03

Weer herstel gedaan, dus weer de "gewone" ios4 er op gemikt. Nu weer geactiveerd. Wacht nu wel ff tot de jailbreak voor 4 uitkomt :)

bluejay 27-06-10 01:11

Is er nog iemand met een tip :) ?

matthijst 27-06-10 01:29

Hosts bestand weer teruggezet zodat die niet meer naar suarik verwijst?
Weet niet of het uitmaakt, is het enige wat ik kan verzinnen: dat iTunes nog naar saurik kijkt ofzo...

bluejay 27-06-10 10:50

Ik heb nooit aan het hosts bestand gezeten. Staat dus op Apple.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:44.