iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62757-upgrade-naar-ios-4-0-1600-1604-fouten-verzameltopic.html)

Tommienbp 25-06-10 15:15

Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic
 
Ik zit nu een tijdje (inmiddels 29 pagina's) het topic over de CFW's van iOS 4.0 te volgen en zie vaak dezelfde error (die ik ook heb) terugkomen.

Vanuit DFU mode een custom firmware erop zetten resulteert in een 1600 fout en vanuit recovery mode in een 1604 fout.

Ik heb al van alles geprobeerd, verschillende firmwares, snowbreeze, downgraden naar 3.1.2 (draai nu 3.1.3).

Ik heb een 3GS met waar 3.1.2 gejailbraked op draaide. Deze heb ik per ongeluk geupdate naar 3.1.3 van Apple (die niet te jailbraken was en ik had ook geen SHSH file bij Saurik, om te downgraden).

Ik kom nu ook niet meer uit de recovery mode.

Omdat ik veel meer mensen zie met deze problemen wil ik voorstellen onze ervaringen hier te bundelen, zodat we hopelijk snel een oplossing hebben.

Jchan 25-06-10 15:18

Die 16xx errors krijg je omdat je upgrade vanuit DFU/recovery mode. Dat moet je niet doen. Als je een cfw heb, upgrade je gewoon vanuit de normale stand (iPhone aan).

Je kan uit de recovery mode komen door hetzelfde te proberen als hoe je erin kwam. Lukt dat niet, probeer dan een nieuw useraccount te maken in windows/mac en sluit je iPhone daar aan op iTunes.

Andere mogelijke oorzaken:

- Oude versie van iTunes
- Verkeerde versie van de custom firmware
- Huidige iPhone is niet gejailbreakt
- Nieuwe bootrom
- Spirit jailbreak

jaxc 25-06-10 15:42

Ik vind dit topic best de moeite waard, ik ben van 3.1.2 naar de beta van 4.0 gegaan. Daarna terug naar 3.1.2 en via Pwnage weer gejailbraiked. Maar ik krijg onder geen beding nu 4.0 custom erop?? Niet van DFU, niet via recovery mode en ook niet via restore rechtstreeks bij actieve Iphone. Krijg ook continu 1600 en 1604 ??

Tommienbp 25-06-10 15:50

Hoi Jchan, ik heb jouw reactie ook al een paar keer in het andere topic voorbij zien komen, maar helaas helpt dat niet. Anders was het ook al wel veel eerder geen issue meer. Ik waardeer je reacties en de hulp bij anderen wel enorm overigens. :)

Ik zou hem dus met iRecovery uit die modus kunnen halen, maar daarvoor is libusb nodig en die werkt bij mij om de een of andere reden niet.

Daarna is het nog steeds de vraag of je hem wel kunt upgraden en niet weer 1600 of 1604 fouten krijgt.

Ik heb er overigens geen SIM kaart in als ik hem upgrade. Zou dat nog uitmaken? Ik heb wel een oude bootrom.

Jchan 25-06-10 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp (Bericht 476000)
Hoi Jchan, ik heb jouw reactie ook al een paar keer in het andere topic voorbij zien komen, maar helaas helpt dat niet. Anders was het ook al wel veel eerder geen issue meer. Ik waardeer je reacties en de hulp bij anderen wel enorm overigens. :)

Ik zou hem dus met iRecovery uit die modus kunnen halen, maar daarvoor is libusb nodig en die werkt bij mij om de een of andere reden niet.

Daarna is het nog steeds de vraag of je hem wel kunt upgraden en niet weer 1600 of 1604 fouten krijgt.

Ik heb er overigens geen SIM kaart in als ik hem upgrade. Zou dat nog uitmaken? Ik heb wel een oude bootrom.

Wel of geen simkaart hoort niet uit te maken. En met een oude bootrom zou het wel moeten lukken. Welke fw draait je iPhone nu? En is die ook wel gejailbreaked? Als het met spirit is gedaan, dan werkt de upgrade niet.

Dragon 25-06-10 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 475955)
Die 16xx errors krijg je omdat je upgrade vanuit DFU/recovery mode. Dat moet je niet doen. Als je een cfw heb, upgrade je gewoon vanuit de normale stand (iPhone aan).

Heb gewoon een upgrade vanuit DFU mode gedaan.

De 1604 en 1600 errors kreeg ik omdat ik de originele FW iOS4 met een verkeerde browser had gedownload.
Dus het kunnen verschillende redenen zijn waarom deze errors verschijnen.

Tommienbp 25-06-10 16:02

Ik draai nu 3.1.3 (per ongeluk geïnstalleerd en niet gejailbraked) waar ik eigenlijk niks mee kan, omdat ik geen official SIM heb (zit bij KPN).
Had eerder 3.1.2 gejailbraked en geunlocked draaien, voordat ik zo stom was om te upgraden.

Jchan 25-06-10 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp (Bericht 476025)
Ik draai nu 3.1.3 (per ongeluk geïnstalleerd en niet gejailbraked) waar ik eigenlijk niks mee kan, omdat ik geen official SIM heb (zit bij KPN).
Had eerder 3.1.2 gejailbraked en geunlocked draaien, voordat ik zo stom was om te upgraden.

Ik zie dat je je shsh niet had bewaard. Lukt het nu om 3.1.3 te jailbreaken zodat je je telefoon wel kan gebruiken? Desnoods met spirit, dan heb je tenminste een bruikbare telefoon.

Maurice 25-06-10 16:08

Nog andere reden: verkeerde iTunes versie? 9.2 is nodig om up te daten naar (custom) 4.0. Zat hier zelf ook mee te *****n. Probeerde allerlei versies van iTunes uit, maar kreeg telkens foutmeldingen (2,3,13,1600,1604). Toen ik 9.2 installeerde en ik een custom 4.0 aanklikte om te gaan herstellen, deed die het gelijk.

Tom11 25-06-10 16:25

Ik heb nu de officiële firmware 4.0 op m'n iphone 3g staan, maar ik wil naar 4.0 custom, hoe kan ik dit doen? Vanuit de recovery krijg ik steeds foutmelding 1600. Ik heb wel gewoon iTunes 9.2

Tommienbp 25-06-10 16:27

Ik heb ook iTunes 9.2, nog steeds 1600 of 1604 error.
Upgraden naar 3.1.3 en dan spirit is misschien wel een idee. Ga ik me in verdiepen.

Tommienbp 25-06-10 16:29

Spirit gaat hem ook niet worden. Eén van de requirements:
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.

Ik zit vast in het connect to iTunes scherm. :(

Tom11 25-06-10 16:30

Same here.
Maar welke firmware zit jij nu dan?
3.1.3 toch?

Mynx 25-06-10 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp (Bericht 476055)
Spirit gaat hem ook niet worden. Eén van de requirements:
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.

Ik zit vast in het connect to iTunes scherm. :(



Dit klinkt bizar maar download Blackra1n en laat die lopen , die jailbreak werkt uiteraard niet maar je komt wel uit recovery , Blackrain aanklikken en home & powerknop tegelijk indrukken , je zal zien dat Blackrain een kader geeft van gelukt wacht op reboot...

Jchan 25-06-10 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp (Bericht 476055)
Spirit gaat hem ook niet worden. Eén van de requirements:
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.

Ik zit vast in het connect to iTunes scherm. :(

Hmm... Dat wordt wel lastig dan. Heb je al geprobeerd om er een T-mobile kaartje in te stoppen en te activeren? Daarna weer jailbreaken met activatie.

Tommienbp 25-06-10 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mynx (Bericht 476058)
Dit klinkt bizar maar download Blackra1n en laat die lopen , die jailbreak werkt uiteraard niet maar je komt wel uit recovery , Blackrain aanklikken en home & powerknop tegelijk indrukken , je zal zien dat Blackrain een kader geeft van gelukt wacht op reboot...

Gedaan, en volgens mij nu uit recovery mode. Krijg in ieder geval de melding No SIM Card Installed, met op de achtergrond nog wel iTunes stekkertje.

Hoe kan ik nu dan een CFW erop zetten zonder in recovery of DFU te gaan?

Tommienbp 25-06-10 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 476059)
Hmm... Dat wordt wel lastig dan. Heb je al geprobeerd om er een T-mobile kaartje in te stoppen en te activeren? Daarna weer jailbreaken met activatie.

Helaas heb ik geen T-mobile kaartje. Kan wel iemand ff vragen binnenkort.

jaxc 25-06-10 16:51

Als ik vastzit in het recoveryscherm, dan gebruik ik redsn0w 0.9.4 (optie : Just boot thetered right now) om de telefoon weer op te starten ;)

Maar ik gebruik itunes 9.2, heb een goede custom firmware (van iphoneclub, dedownload met firefox) een krijg ondanks alles de custom erniet op vanaf een 3.1.2 redsnow jailbraiked iphone?? 1600-1604 meest geziene meldingen.

Wie helpt me uit de brand?

Tommienbp 25-06-10 16:55

F0recast 1.1 (iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones) zegt het volgende overigens:
Serial #: XX92715CXXX
Baseband: 05.12.01
Bootloader: 6.4
Model: MC134

Jailbreakable? Only if SHSH is saved (is dus niet het geval).
Unlockable? NO
Tethered: NO

Klinkt niet heel erg hoopvol, maar misschien is F0recast een beetje oud en zijn er inmiddels wel mogelijkheden.

Mynx 25-06-10 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp (Bericht 476085)
F0recast 1.1 (iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones) zegt het volgende overigens:
Serial #: XX92715CXXX
Baseband: 05.12.01
Bootloader: 6.4
Model: MC134

Jailbreakable? Only if SHSH is saved (is dus niet het geval).
Unlockable? NO
Tethered: NO

Klinkt niet heel erg hoopvol, maar misschien is F0recast een beetje oud en zijn er inmiddels wel mogelijkheden.


Neen , op dit moment zijn er voor jou geen mogelijkheden meer volgens.

Buiten wachten uiteraard ;)

Mynx 25-06-10 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaxc (Bericht 476080)
Als ik vastzit in het recoveryscherm, dan gebruik ik redsn0w 0.9.4 (optie : Just boot thetered right now) om de telefoon weer op te starten ;)

Maar ik gebruik itunes 9.2, heb een goede custom firmware (van iphoneclub, dedownload met firefox) een krijg ondanks alles de custom erniet op vanaf een 3.1.2 redsnow jailbraiked iphone?? 1600-1604 meest geziene meldingen.

Wie helpt me uit de brand?


redsn0w , dus je hebt de oude bootrom , download via Itunes zelf de 4.0 en maak een custom met Sn0wbreeze , probeer dan te herstellen.

omehar 25-06-10 22:07

Mensen, ik stond op punt van updaten naar ios 4.0 maar gezien bovenstaande posts ben ik erg bang dat het fout gaat met die 16xx meldingen.

Heb 3gs, oude bootrom, momenteel op FW3.1.2 jailbroken en unlocked (ben ik afhankelijk van) met blackrain en -snow.
Was van plan met sn0wbreeze 1.6.1 de FW4.0 te customizen met activatie.
Hierna iphone op itunes aansluiten en dan zonder DFU of restore mode te updaten met deze cfw.
Dan zou het toch moeten werken?

BEn alleen niet zeker of ik nu SHIFT+update of SHIFT+restore moet drukken om CFW te selecteren...

Iemand?

Niels! 25-06-10 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omehar (Bericht 476397)
Mensen, ik stond op punt van updaten naar ios 4.0 maar gezien bovenstaande posts ben ik erg bang dat het fout gaat met die 16xx meldingen.

Heb 3gs, oude bootrom, momenteel op FW3.1.2 jailbroken en unlocked (ben ik afhankelijk van) met blackrain en -snow.
Was van plan met sn0wbreeze 1.6.1 de FW4.0 te customizen met activatie.
Hierna iphone op itunes aansluiten en dan zonder DFU of restore mode te updaten met deze cfw.
Dan zou het toch moeten werken?

BEn alleen niet zeker of ik nu SHIFT+update of SHIFT+restore moet drukken om CFW te selecteren...

Iemand?

Hallo éénieder,

Ik zit in een identieke situatie als Omehar. Wie o wie kan ons de laatste goede tips geven?!

Thanks

Banned 25-06-10 23:46

je moet shift+restore drukken

Hunterseeker 26-06-10 02:34

Vreemd hoor.
Ik zat in 3.1.2, jailbroken. ipsw 4.0 gedownload. met Snowbreeze en custom ipsw aangemaakt. In DFU mode in iTunes Shift+restore.

Maar krijg constant error...zowel 1600 als "er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(2)".
Moet ik m nu helemaal restoren? en dan achteraf weer opnieuw jailbreaken?
Of kan ik nog iets anders proberen...

tepelstreeltje 26-06-10 03:40

Zucht.. ik blijf ook steeds die error krijgen..

Jchan 26-06-10 05:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omehar (Bericht 476397)
Mensen, ik stond op punt van updaten naar ios 4.0 maar gezien bovenstaande posts ben ik erg bang dat het fout gaat met die 16xx meldingen.

Heb 3gs, oude bootrom, momenteel op FW3.1.2 jailbroken en unlocked (ben ik afhankelijk van) met blackrain en -snow.
Was van plan met sn0wbreeze 1.6.1 de FW4.0 te customizen met activatie.
Hierna iphone op itunes aansluiten en dan zonder DFU of restore mode te updaten met deze cfw.
Dan zou het toch moeten werken?

BEn alleen niet zeker of ik nu SHIFT+update of SHIFT+restore moet drukken om CFW te selecteren...

Iemand?

Het is zoals je het beschrijft. Let wel op dat je alleen activatie nodig hebt als je een T-mobile toestel gebruikt met een ander simkaart. Als je gewoon t-mo sim gebruikt dan moet je "zonder activatie" doen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hunterseeker (Bericht 476601)
Vreemd hoor.
Ik zat in 3.1.2, jailbroken. ipsw 4.0 gedownload. met Snowbreeze en custom ipsw aangemaakt. In DFU mode in iTunes Shift+restore.

Maar krijg constant error...zowel 1600 als "er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(2)".
Moet ik m nu helemaal restoren? en dan achteraf weer opnieuw jailbreaken?
Of kan ik nog iets anders proberen...

In de 2e post staat wat er allemaal aan de hand kan zijn met die error. Als hoofdoorzaak is dat je DFU mode gebruikt en dat moet juist niet.

jaxc 26-06-10 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 476616)
Het is zoals je het beschrijft. Let wel op dat je alleen activatie nodig hebt als je een T-mobile toestel gebruikt met een ander simkaart. Als je gewoon t-mo sim gebruikt dan moet je "zonder activatie" doen.



In de 2e post staat wat er allemaal aan de hand kan zijn met die error. Als hoofdoorzaak is dat je DFU mode gebruikt en dat moet juist niet.

Dat is nu net het probleem, DFU, restore mode en vanuit draaiende Foon allemaal 1600 en 1604?? Met custom made image (originele 4.0, niet beta) gedowload via itunes made met sn0wbreeze 1.6.1!!!

Banned 26-06-10 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaxc (Bericht 476661)
Dat is nu net het probleem, DFU, restore mode en vanuit draaiende Foon allemaal 1600 en 1604?? Met custom made image (originele 4.0, niet beta) gedowload via itunes made met sn0wbreeze 1.6.1!!!

je moet JUIST NIET dfu mode gebruiken, gewoon op de normale manier

jaxc 26-06-10 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Banned (Bericht 476715)
je moet JUIST NIET dfu mode gebruiken, gewoon op de normale manier

Bij alle 3 de manieren NO-GO :(

Forcast output :

Serial # : ...
Baseband : 05.13.04
Bootloader : 6.4
Model : MC139

Jailbreakable : yes
Unlockable : no
Tethered : no

Iphone 3GS (Firmware 3.1.2)

omehar 26-06-10 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaxc (Bericht 476724)
Bij alle 3 de manieren NO-GO :(

Forcast output :

Serial # : ...
Baseband : 05.13.04
Bootloader : 6.4
Model : MC139

Jailbreakable : yes
Unlockable : no
Tethered : no

Iphone 3GS (Firmware 3.1.2)

Hmm, vervelend...
Maar hoe kom je eigenlijk aan baseband 05.13.04? Sn0wbreeze zou je oude baseband toch gewoon behouden? Heb je niet eerder met een orginele ios4 geupdate misschien? En vandaar die foutmelding 16xx?

Jchan 26-06-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaxc (Bericht 476724)
Bij alle 3 de manieren NO-GO :(

Forcast output :

Serial # : ...
Baseband : 05.13.04
Bootloader : 6.4
Model : MC139

Jailbreakable : yes
Unlockable : no
Tethered : no

Iphone 3GS (Firmware 3.1.2)

Voldoe je aan volgende criteria's?

- Heb je de nieuwste iTunes?
- Is je huidige fw gejailbreakt?
- Heb je de oude bootrom?
- Je iPhone mag niet met spirit gejailbreakt zijn

Tom11 26-06-10 13:15

Hoe kom ik in godsnaam van 4.0 official naar 4.0 custom? Kan er echt niks over vinden.
Heb een 3G.

jaxc 26-06-10 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 476762)
Voldoe je aan volgende criteria's?

- Heb je de nieuwste iTunes?
- Is je huidige fw gejailbreakt?
- Heb je de oude bootrom?
- Je iPhone mag niet met spirit gejailbreakt zijn

* Itunes = 9.2
* Huidige firmware is 3.1.2 met redsnow 0.9.4 gejailbraiked
* Bootrom = iBoot-359.3
* Baseband : 05.13.04

Geprobeerd met 2 windows PC-s en een Macbook :(

Zover ik weet zou ik gewoon moeten kunnen updaten naar custom IOS4 image :(

Uiligheid 26-06-10 13:28

Ik heb zelf eerst normaal geupdate naar 4.0. Vervolgens gedowngrade naar 3.1.2, gejailbreakt en vervolgens geupdate naar 4.0 met JB.

Ofwel: ik ken alle problemen zo'n beetje wel :-)

Die 1604 error kun je volgens mij oplossen door in het mapje C:\Users\username\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\

alle bestanden even ergens anders te zetten (bv. op desktop) Dan zou de 1604 weg moeten zijn.

Voor de 1600: die kreeg ik ook, keer na keer. Oplossing bleek om hem in recovery mode te zetten (niet DFU en niet gewoon aan te laten). Recovery mode is dus als het USB en iTunes logo er staat.

Hoop dat het ook bij jullie werkt.

jaxc 26-06-10 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uiligheid (Bericht 476778)
Ik heb zelf eerst normaal geupdate naar 4.0. Vervolgens gedowngrade naar 3.1.2, gejailbreakt en vervolgens geupdate naar 4.0 met JB.

Ofwel: ik ken alle problemen zo'n beetje wel :-)

Die 1604 error kun je volgens mij oplossen door in het mapje C:\Users\username\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates\

alle bestanden even ergens anders te zetten (bv. op desktop) Dan zou de 1604 weg moeten zijn.

Voor de 1600: die kreeg ik ook, keer na keer. Oplossing bleek om hem in recovery mode te zetten (niet DFU en niet gewoon aan te laten). Recovery mode is dus als het USB en iTunes logo er staat.

Hoop dat het ook bij jullie werkt.


Helaas :(, weer een no-go) 1604

tepelstreeltje 26-06-10 14:46

Jeeej! Het is me gelukt! Ik heb het vanaf een windows xp PC gefixt ipv Windows 7! Works like a charm!

Tommienbp 26-06-10 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tepelstreeltje (Bericht 476833)
Jeeej! Het is me gelukt! Ik heb het vanaf een windows xp PC gefixt ipv Windows 7! Works like a charm!

Wat heb je precies gedaan? Wat was je uitgangssituatie en wat heb je bereikt?

Nog een vraag, hoe kan ik een custom ispw nou installeren zonder in recovery of dfu modes te gaan? Ik krijg dan die vraag namelijk niet van iTunes.

tepelstreeltje 26-06-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommienbp (Bericht 476845)
Wat heb je precies gedaan? Wat was je uitgangssituatie en wat heb je bereikt?

Nog een vraag, hoe kan ik een custom ispw nou installeren zonder in recovery of dfu modes te gaan? Ik krijg dan die vraag namelijk niet van iTunes.

itunes 9.2 en firmware zonder activering, zonder baseband update geinstalleerd door met SHIFT+klik op herstellen naar het bestand te navigeren. En wachten maar tot ie klaar is. :)

Tommienbp 26-06-10 15:51

Relaxed dat het gelukt is. Kan je weer strelen. :) Anyway, ik heb ook een systeem met windows xp waar nog nooit itunes op had gestaan. Daar ff itunes 9.2 op gezet en toen nog een keer een 4.0 CFW met activatie erop proberen te laden. Kreeg nu een 1602 fout. Lukt mij dus niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.