//

Wel of geen baseband update?

Wel of geen baseband update? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een "oude" iPhone 3GS, met tevens oude bootrom. (zojuist gecheckt met iDetector van iH8sn0w). Ik kan dus updaten naar iOS 4. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-06-10, 20:09
Burnd Burnd is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard Wel of geen baseband update?

Hallo,

Ik heb een "oude" iPhone 3GS, met tevens oude bootrom. (zojuist gecheckt met iDetector van iH8sn0w). Ik kan dus updaten naar iOS 4. Ik heb nog altijd modemfirmware (baseband) 04.26.08. Nu kan ik voor het updaten naar iOS 4 kiezen (moet wel, heb windows, dus kan niet zelf custom firmware maken) uit verschillende custom firmwares met of zonder baseband update.

Nu vraag ik mij dus af of ik het beste wel of niet voor een baseband upgrade kan kiezen. Aangezien mijn iPhone dus gejailbroken kan worden en inmiddels dus ook nieuwe basebands geunlockt kunnen worden bij gejailbroken toestellen.

Is een nieuwe baseband ook veiliger? of heeft het eigenlijk geen voordelen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-10, 20:35
Dutchboy Dutchboy is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 21
Standaard

niet doen, heeft niet echt voordelen, is alleen zet van apple om jailbreaken tegen te gaan
  #3  
Oud 27-06-10, 20:42
Sterke-Jerke Sterke-Jerke is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Verwegistan
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchboy Bekijk bericht
niet doen, heeft niet echt voordelen, is alleen zet van apple om jailbreaken tegen te gaan

Das nieuw toch? Een verband tussen jailbreak en baseband. Leg eens uit?
  #4  
Oud 27-06-10, 20:46
Burnd Burnd is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 26
Standaard

Heeft idd te maken met unlock, dat snap ik. Maar ik wil even weten of het idd veiliger is om de baseband te updaten? of dat het me moeilijker maakt om in de toekomst te unlocken?
  #5  
Oud 27-06-10, 21:19
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Ik zou het gewoon zo houden, het heeft geen toevoeging om nieuwe basebands te nemen en je kan de baseband die jij hebt zekerweten zonder problemen unlocken. Gewoon houden.
__________________
Koekje erbij?
  #6  
Oud 28-06-10, 10:34
4iphone 4iphone is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 65
Standaard

Helaas is er voor baseband updates geen changelog beschikbaar, maar een nieuwe versie kan b.v. een aanpassing bevatten in het algoritme om te schakelen naar een andere telefoonmast bij minder bereik. Over het algemeen geen schokkende zaken, dat is waar. Maar om te zeggen dat het helemaal geen nut heeft gaat mij wat te ver.
Voor het in de toekomst unlockbaar zijn van een baseband maakt het niet uit welke baseband je nu hebt.

Jij kan met je oude bootrom om dit moment gewoon updaten naar de 'standaard' firmware en dan jaulbreaken en vervolgens unlocken.
LET OP: waarschijnlijk komt er binnenkort een update voor iOS4, met weer een recentere baseband. Deze update moet je dus niet zomaar installeren.
Reageren

Labels
baseband unlock ios4 3gs



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: na update naar 4.3.1 (met behoud baseband) ook geen t-mobile netwerk meer. rellivisit Unlock 3 11-04-11 00:23
iPhone 3G: firmware 4.2.1 update zonder baseband update (tut) sth313 Unlock 10 21-03-11 18:53
Oude baseband wel unlock? klennetjuh Archief 8 19-10-09 10:06
wel verbinding geen internet, andere iphone wel! tice Wi-Fi 0 30-06-09 12:11
geen imei geen iccid geen Wi-Fi..baseband restoren? help! atQuest Archief 0 22-10-07 01:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:12.