iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Geen internet en 3G mogelijk na update en jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62978-geen-internet-3g-mogelijk-na-update-jailbreak.html)

Knetterbek 27-06-10 22:59

Geen internet en 3G mogelijk na update en jailbreak
 
Hallo,

Laatst heb ik mij iPhone 3G geupdate naar iOS 4 en gejailbreakt met redsn0w om hem vervolgens te unlocken... Alles gelukt zonder problemen maar tot mijn verbazing kan in niet meer op internet, ook 3g werkt niet meer... Wi-Fi gelukkig wel!

Heeft er iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit t beste kan oplossen???

Alvast bedankt!

Destiny 27-06-10 23:00

Wat voor error krijg je dan als je op internet via 3G wil?

Knetterbek 27-06-10 23:40

Krijg geen error, safari opent gewoonweg geen pagina's en ook als ik bijv. Cydia open, die normaal gesproken automatisch zou updaten, doet dit nu niet... Ook apps als NU en Hyves worden niet bijgewerkt. Erg vreemd dus!

Sems666 28-06-10 11:48

Ik heb het zelfde probleem met mijn 3G na iOS 4 en gejailbreakt met redsn0w te hebben

yingie 28-06-10 12:07

Misschien bij 'instellingen' kijken of je je gegevens ingevuld hebt/zijn: APN, Username, etc.?

Boes40 28-06-10 12:09

Heb het hier ook op een 3G. Bij instellingen/netwerk staat geen APN.

yingie 28-06-10 12:17

Staat bij 'Mobiel Datanetwerk'.

Boes40 28-06-10 12:18

Nope...daar staat een togle met aan/uit en niet mobiel datanetwerk (zoals bij mijn 3GS)

yingie 28-06-10 12:30

Hm, vreemd. Ben ik nog niet tegengekomen. Waar ik aan denk is dat je een custom hebt gebruikt zonder activatie en daardoor op de een of andere manier geen data-instellingen laadt. Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat je de iPhone vanaf een reservekopie hebt hersteld en dat daar iets misgegaan is. Maar dat is maar een aanname, ik weet het niet zeker. Wat je wellicht kan proberen is om de custom firmware er opnieuw op te zetten middels een complete restore.

Boes40 28-06-10 12:33

Voorlopig opgelost met hulp van deze video YouTube - Cellular Data Network Help for ios4 Tmobile Users

Had trouwens gewoon de normale ios4 gedownload en geïnstalleerd. Eerst hersteld van een nieuwe backup maar daarna als nieuwe iPhone.

yingie 28-06-10 12:37

Ah, weer wat geleerd ;)

Knetterbek 01-07-10 09:08

Wat moet er bij APN ingevuld worden dan? Ik heb KPN

robijnv 01-07-10 11:05

Gooogledegoogle:

KPN

  • APN: internet
  • Account Name: KPN
  • Password: gprs
KPN (als bovenstaande niet werkt)

  • APN: portalmmm.nl
  • Account Name: [leeg laten]
  • Password: [leeg laten]

evilpenguin 07-07-10 22:30

Ik heb de tips in dit topic en vele andere geprobeerd, maar ik krijg het nog steeds niet aan de gang. Heb een 3G, jailbreak met unlock. Er staat bovenin wel een 3G icoontje, tot ik safari start, dan verdwijnt het. Dan krijg ik de melding "Safari kan de pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is"

Eerder kon ik op dezelfde plek in huis, met dezelfde telefoon en simkaart, wel via 3G internetten.

Iemand een andere oplossing?

richardiPhonepoldervaart 24-07-10 01:22

weet iemand toevallig wat je dan voor T-Mobile moet invulllen???????

BVD

ManindeWereld 24-07-10 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door richardiPhonepoldervaart (Bericht 497432)
weet iemand toevallig wat je dan voor T-Mobile moet invulllen???????

BVD


Staat op de T-mobile site...

Stel een vraag online - T-Mobile

richardiPhonepoldervaart 24-07-10 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 497435)
Staat op de T-mobile site...

Stel een vraag online - T-Mobile

bedankt maar ik had met mn neus gekeken, staat zelf op het forum!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.