iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Van blackra1n naar spirit?help! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62983-blackra1n-naar-spirit-help.html)

3gSpeed 28-06-10 03:37

Van blackra1n naar spirit?help!
 
dag mensen,

Ik heb een probleempje en kom er niet uit misschien dat jullie me kunnen helpen. Er zijn al topics over maar die geven niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag.

Ik heb dus een 3Gs. Deze heeft firmware 3.1.2 en is gejailbreakt met blackra1n. Nu ben ik de tethered jailbreak echt zat en wil ik spirit jailbreaken.
Alleen zie ik overal staan dat je spirit niet over blackra1n kan jailbreaken dus moet je een restore uitvoeren en hem updaten.
Maar nu iOS4 uit is kan ik hem niet meer updaten naar 3.1.3.
Oja, ik heb dus ook de nieuwe bootrom dus updaten naar iOS4 en dan jailbreaken kan ook niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. Dus mijn iphone met spirit laten werken?

alvast bedankt!:d

sk8n 28-06-10 11:49

je kan hem wel updaten naar 3.1.3, dmv 3.1.3 te downloaden ( Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G ) en dan shift ingedrukt te houden terwijl je op restore (of herstel) klikt, zo kan je zelf aangeven welk bestand hij moet restoren.

als je ook een unlock nodig hebt:

alleen dan bots je tegen het feit dat je dan een no SIM installed scherm tegenkomt en is de telefoon niet activated. En dit is een andere vereiste van Spirit...

eentje 28-06-10 12:05

aantal vragen

1.heb je je shsh gegevens via de server van saurik opgeslagen?
2. ben je afhankelijk van een unlock?
3. if afhankelijk van unlock heb je een sim om de telefoon de activeren.

als je shs op server van saurik hebt kun je terug naar 3.1.3 je moet wel een sim hebben om telefoon te activeren voor je spirit kunt gebruiken. spirit werkt niet onder itunes 9.2 dus hoop dat je die niet hebt.

3gSpeed 28-06-10 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sk8n (Bericht 477961)
je kan hem wel updaten naar 3.1.3, dmv 3.1.3 te downloaden ( Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G ) en dan shift ingedrukt te houden terwijl je op restore (of herstel) klikt, zo kan je zelf aangeven welk bestand hij moet restoren.

als je ook een unlock nodig hebt:

alleen dan bots je tegen het feit dat je dan een no SIM installed scherm tegenkomt en is de telefoon niet activated. En dit is een andere vereiste van Spirit...

thx voor je reactie sk8en!

Ik heb het idd geprobeerd naar 3.1.3. Nu geeft hij dus dat no sim scherm aan. Wat moet ik nu doen dan ??
Gewoon jailbreaken met spirit ofzo ??

eentje 28-06-10 12:16

je kan spirit alleen gebruiken als je telefoon geactiveerd is. je moet ergens nu een sim vandaan halen waar je je phone mee kan activeren. dan kun je hem pas jailbreaken met spirit en vervolgends unlocken

3gSpeed 28-06-10 12:30

das wel vreemd want heb gewoon t-mobile. Heeft het altijd gedaan zonder unlock.

3gSpeed 28-06-10 12:30

heb het al gevonden ! ik moest de home knop inhouden als ik hem aan itunes koppel en opeens deed ie het! nu alles weer terug zetten.
Ik laat het nog wel even weten of alles goed is gegaan.

eentje 28-06-10 12:47

ik moest ff weten of je afhankelijk was van unlock als je tmobile hebt hoeft dat inderdaad niet. heb je itunexs 9.1 ? bij 9.2 kun je spirit niet gebruiken dan komt je phone in reboot loop dus let hier ff op.

sk8n 28-06-10 13:16

ik zit dus wel met het no sim card probleem
aangezien ik afhankelijk ben van een unlock voor mijn kpn simkaart.

Iemand hier een oplossing voor?
kan ik er gewoon een willekeurig t-mobile kaartje instoppen?

custom firmware wil niet lukken ivm 1600 t/m 1609 errors

3gSpeed 28-06-10 14:18

hej allemaal.

Tis gelukt! voor de mensen die ook tegen dit probleem aanlopen zal ik even vertellen hoe ik het heb gedaan.

Ik heb dus gewoon de originele t-mobile simkaart.

-Toen wilde ik van blackra1n af naar spirit.
-Heb eerst via AutoSHSH een back-up gemaakt op cydia en op m'n harde schijf.
-Daarna heb ik de 3.1.3 firmware gedownload en door de shift toets in te drukken en op herstellen te klikken deze geinstalleerd, van te voren uiteraard een reserverkopie gemaakt.
Eerst gaf itunes een error (3194) maar later probeerde ik het nog eens en toen werkte het wel.
-Op een of andere vreemde manier ga m'n iphone na het installeren een sim lock fout aan. Heb even google af gespeurd en kwam op het volgende:
als de iphone aan staat met het itunes logo en de sim lock fout,moet je home-knop ingedrukt houden en hem vervolgens met de usb kabel aan de computer koppelen. En hij deed het !
-Daarna de spirit jailbreak uitgevoerd en dat lukte. Moet nu alleen nog even m'n reservekopie terugzetten.

Wat wel vreemd was , is dat ik overal las dat je itunes 9.2 niet kan gebruiken, ik kwam tijdens het herstellen er pas achter dat ik itunes 9.2 erop heb staan, dus ik schrok al maar gek genoeg gaf het geen enkel probleem!

Ik hoop dat de mensen die hier ook tegen aan lopen hier wat aan hebben.

eentje 28-06-10 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sk8n (Bericht 478066)
ik zit dus wel met het no sim card probleem
aangezien ik afhankelijk ben van een unlock voor mijn kpn simkaart.

Iemand hier een oplossing voor?
kan ik er gewoon een willekeurig t-mobile kaartje instoppen?

custom firmware wil niet lukken ivm 1600 t/m 1609 errors

als je een tmobile locked phone hebt. wat waarschijnlijk si als het een nederlands e iphone is kan je er inderdaad een willekeurige tmobile kaart indoen en hem activeren jailbreaken unlocken en gebruiken met kpn

sk8n 28-06-10 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3gSpeed (Bericht 478127)
Tis gelukt!

mooi zo :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 478145)
als je een tmobile locked phone hebt. wat waarschijnlijk si als het een nederlands e iphone is kan je er inderdaad een willekeurige tmobile kaart indoen en hem activeren jailbreaken unlocken en gebruiken met kpn

**** ik heb een amerikaanse (met waarschijnlijk AT&T):/

Nilles 19-12-10 16:00

op een 3GS met daarop 3.1.2 zat ik vast in Recovery. Na veel proberen eindelijk eruit gekregen en met Blackra1n ook de jailbreak uitgevoerd. Omdat deze tethered schijnt te zijn heb ik Spirit willen gebruiken om untethered JB uit te voeren. Nu zit ie echter weer vast in Recovery mode.
Iemand enig idee hoe ik de iPhone weer werkend krijg?
Blackra1n opnieuw werkt niet.

Ik ben niet afhankelijk van een unlock aangezien het om een Belgische iPhone gaat trouwens.

kimvb 19-12-10 18:36

Updaten naar 4.2 en dan met redsnow er over

Nilles 19-12-10 18:45

Ik kan niet updaten naar 4.2
Als ik 4.1 via herstel wil uitvoeren dan krijg ik ook een foutmelding "device isn't eligable"

kimvb 19-12-10 20:20

En waarom kan je niet updaten naar 4.2. ?
Als je niet afhankelijk ben van een unlock kan je gerust naar 4.2


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.