iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Dowwngrade van 4 naar 3.1.2 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/63184-dowwngrade-4-naar-3-1-2-a.html)

B3rt 30-06-10 01:54

Dowwngrade van 4 naar 3.1.2
 
Er staan diverse topics over dowgraden maar niet welke ik zoek.

Ik gebruik nu ios4, misschien wil ik downgraden maar ik wil terug naar versie 3.1.2 waarvan ik een backup heb gemaakt.

Ik heb geen keys etc, ook niet bij cydia

HEt is een 3G (geen 3gs) welke was gejailbreakt via blackrain alvorens ik het heb geupdate naar ios4.

Kan ik terug en zo ja hoe?

theden 30-06-10 08:32

@ B3rt.

ik heb zelf ook mijn 3G naar 3.1.3 terug gezet.

ik heb de orginele FW 3.1.3 Restore ipsw daarvoor gebruikt.
zet toestel in DFU mode, herstel met bovenstaande FW, tijdens restoren zal hij error 1015 geven, die klik je niet weg en volgt volgende site voor iRecovery
iRecovery: Get Out iPhone from Recovery Mode Loop on Restart | iPhone

als dit klaar is en je weer draait op 3.1.3. moet je hem nog JB ik heb dit gedaan door op een andere pc itunes 9.11 te zetten(spirit werkt niet met 9.2) en met Spirit het hele zaakje te JB...LET OP!!!!! weet niet of je simlock hebt, ik niet. maar je modem versie blijft wel 05.13.04 en ik weet niet of de simlock dan nog te verstoppen is.

lauwie 30-06-10 09:30

Je kan 5.13.04 unlocken met de nieuwe Ultrasn0w;)

B3rt 04-07-10 23:10

Hoe kan ik nu de gewenst versie kiezen die ik wil restoren als ik in DFU modus zit?

Als ik op herstellen klik in itunes begint ie gewoon iets te doen, waarschijnlijk gaat ie mijn backups van versie 4 terug zetten.

Ik kan nergens aan geven welke firmware gebruikt moet worden...

Graag hulp

bjklifatih 04-07-10 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 479474)
Er staan diverse topics over dowgraden maar niet welke ik zoek.

Ik gebruik nu ios4, misschien wil ik downgraden maar ik wil terug naar versie 3.1.2 waarvan ik een backup heb gemaakt.

Ik heb geen keys etc, ook niet bij cydia

HEt is een 3G (geen 3gs) welke was gejailbreakt via blackrain alvorens ik het heb geupdate naar ios4.

Kan ik terug en zo ja hoe?

Hoe bedoel je ik heb een backup maar geen keys bij cydia.

Je hebt denk ik een reservekopie oid. maar niet je shsh files gesaved bij saurik.

Kort maar krachtig niet mogelijk om naar 3.1.2 te gaan wanneer je je shsh files niet hebt gesaved.

B3rt 05-07-10 00:01

Laat maar, gevonden.

Helaas is nu mij iphone EN windows dood .....

Iphone blijft in 1015 staan en daar komt ie niet meer uit.

De tips gegeven werken niet voor windows7, en wat blijkt als je een 64bits systeem hebt wordt het niet aanbevolen, dat laatste niet gelezen met als resultaat dat ook mijn windows het niet meer doet.

Ik zit nu in Linux maar daarvoor is geen irecovery te krijgen..

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

(windows7 64bits --> geen usb meer, geen toetstenbord+muis), 3G met 1015 error)

@bjklifatih
Met 3.1.12 en de 3G kon je geen keys saven bij saurik, deze optie heb ik nooit gehad.
Bij mijn ipad kreeg ik deze wel, maar niet op mijn iphone. (de iphone is direct van 3.1.12 naar 4.0 gegaan, zonder 3.1.13 en gejailbreaked via blackrain)

bjklifatih 05-07-10 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 482535)
Laat maar, gevonden.

Helaas is nu mij iphone EN windows dood .....

Iphone blijft in 1015 staan en daar komt ie niet meer uit.

De tips gegeven werken niet voor windows7, en wat blijkt als je een 64bits systeem hebt wordt het niet aanbevolen, dat laatste niet gelezen met als resultaat dat ook mijn windows het niet meer doet.

Ik zit nu in Linux maar daarvoor is geen irecovery te krijgen..

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

(windows7 64bits --> geen usb meer, geen toetstenbord+muis), 3G met 1015 error)

@bjklifatih
Met 3.1.12 en de 3G kon je geen keys saven bij saurik, deze optie heb ik nooit gehad.
Bij mijn ipad kreeg ik deze wel, maar niet op mijn iphone. (de iphone is direct van 3.1.12 naar 4.0 gegaan, zonder 3.1.13 en gejailbreaked via blackrain)

Verwijder door middel van een PS2 muis of PS2 toetsenbord die usblib of wat je had geinstaleerd.
De functie zal je wel hebben gehad alleen jij hebt het denk ik vergeten.
Jailbreak door middel van pwnagetool van dev team je iphone.
Ik weet zelf de stappen niet maar type in google dev team blog en pak de eerste link en de 1ste post op de website.
Hierin word uitgelegd wat je moet doen en hoe.

B3rt 05-07-10 00:35

heb windows inmiddels via een restore hersteld, verwijderen van die usblib had geen effect, toen deed ie het nog niet, een restore gelukkig wel

Maar mijn iphone is helaas nog steeds niet, deze staat nog steeds in een 1015 boot loop

theden 05-07-10 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 482505)
Hoe kan ik nu de gewenst versie kiezen die ik wil restoren als ik in DFU modus zit?

Als ik op herstellen klik in itunes begint ie gewoon iets te doen, waarschijnlijk gaat ie mijn backups van versie 4 terug zetten.

Ik kan nergens aan geven welke firmware gebruikt moet worden...

Graag hulp


hum windows7 gebruik ik niet, zal eens zoeken..

Liki 05-07-10 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 482540)
heb windows inmiddels via een restore hersteld, verwijderen van die usblib had geen effect, toen deed ie het nog niet, een restore gelukkig wel

Maar mijn iphone is helaas nog steeds niet, deze staat nog steeds in een 1015 boot loop

is normaal!

Code 1015 wilt zeggen dat het herstellen verder is gelukt. Echter komt je iphone niet uit de DFU loop modus.

Je kan dit oplossen door de iRecovery tool te gebruiken.

Start de iRecovery tool in je CMD en tik in : iRecovery -s

Daarna :

setenv auto-boot true
saveenv
/exit


iRecovery tool download : irecovery-0.3.2-win32.zip

B3rt 05-07-10 11:41

Dat werkt dus niet.

iRovery werkt dus niet op windows7 64 bits.

Ik heb hier dual boot met ubuntu en win7 (beide 64bits) en deze optie is simpelweg niet mogelijk met beide OSsen...

Op windows heb ik het geprobeerd met als resultaat mijn hele windows naar de ***** ging.

Ik zoek dus een oplossing voor Ubuntu of Windows7 64bit wat ook werkt.

Jimmy_Boy 05-07-10 14:49

Ik zit ook met hetzelfde. Iphone 3 van 3.1.2 naar 4.0 gegaan, maar wil ook weer terug naar 3.1.2. Heb ook windows7 64bits.
Ik las ergens anders een andere manier Hier
Denk dat ik dat ga proberen, en anders een winxp machine vinden..

B3rt 05-07-10 14:53

Ik heb een oude winxp machine opgezocht hier op het werk en aldaar de recovery gedraait.
De loop is er nu vanaf, emergency calls only nu, zodra ik straks thuis ben zal ik hem thuis unlocken en mijn backup inlezen.
Hopelijk ben ik dan weer terug bij 3.1.2.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.