iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 3GS OS4 terug zetten naar 3.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/63367-iphone-3gs-os4-terug-zetten-naar-3-1-a.html)

effies 02-07-10 00:08

Iphone 3GS OS4 terug zetten naar 3.1
 
Hallo,
Ikheb een iphone 3GS en heb hem geupdate naar OS4 :mad:. Kan ik dit nog ongedaan maken en 3.1 instaleren :d en hoe doe ik dit, heb de iphone net een week dus ben er niet bekent mee.
Groeten Effies

Destiny 02-07-10 00:12

Waarom zou je hem willen downgraden. 4.0 werkt uitstekend op een 3GS.

effies 02-07-10 07:52

Omdat mijn Iphone nog niet gejailbreaked is en ik dit wel wil.

Bijlie 02-07-10 08:55

iOS 4.0 kan je ook jailbreaken, klik ;)

fuqua 02-07-10 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijlie (Bericht 481010)
iOS 4.0 kan je ook jailbreaken, klik ;)


niet als je iphone de nieuwe bootrom heeft ! plus je iphone moet al gejailbreaked zijn.

en ik weet haast wel zeker dat effies dit nu wel heeft, gezien hij ios4 schoon erop heeft geinstalleerd.

Bijlie 02-07-10 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 481031)
niet als je iphone de nieuwe bootrom heeft ! plus je iphone moet al gejailbreaked zijn.

en ik weet haast wel zeker dat effies dit nu wel heeft, gezien hij ios4 schoon erop heeft geinstalleerd.

Kijk dat wist ik dan weer niet! Weer wat geleerd. Me er toch maar in verdiepen alvorens ik iOS4 er op ga zetten. Hoewel ik verlopig eigenlijk nog geen behoefte heb aan iOS4.

lollertjedude 02-07-10 10:14

ik kan je wel helpen.
download eerst fw
iPod, iPhone and iPad Firmware Download

start itunes.
plug je iphone in>>>klik op iphone>> dan op samenvatting >>en dan duw je shift in en houd die knop in en ondertussen dat je dat doet dan klik je op herstellen.
dan komt er een schermpje tevoorschijn waar je je iphone fw bestand moet zoeken
die je zojuist hebt gedownload.
en dan is kees klaar :)
ALs het goed is werkt dit.
ik heb ditop mijn ipod touch gedaan en ging perfect!
dus het zalook wel hierop werken

MVG

fuqua 02-07-10 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollertjedude (Bericht 481059)
ik kan je wel helpen.
download eerst fw
iPod, iPhone and iPad Firmware Download

start itunes.
plug je iphone in>>>klik op iphone>> dan op samenvatting >>en dan duw je shift in en houd die knop in en ondertussen dat je dat doet dan klik je op herstellen.
dan komt er een schermpje tevoorschijn waar je je iphone fw bestand moet zoeken
die je zojuist hebt gedownload.
en dan is kees klaar :)
ALs het goed is werkt dit.
ik heb ditop mijn ipod touch gedaan en ging perfect!
dus het zalook wel hierop werken

MVG


voordat je iemand het bos instuurt, lees mijn posts. en wees er dan zekers van dat je nog steeds gelijk hebt. effies heeft het over een iphone niet ipod. de iphoners zijn afhankelijk van de bootrom, waar deze jailbreak ook afhankelijk van is.

lollertjedude 02-07-10 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 481070)
voordat je iemand het bos instuurt, lees mijn posts. en wees er dan zekers van dat je nog steeds gelijk hebt. effies heeft het over een iphone niet ipod. de iphoners zijn afhankelijk van de bootrom, waar deze jailbreak ook afhankelijk van is.

bedankt voor de tip:)

effies 02-07-10 11:07

Helaas, men zegt dat het wel mogelijk is om de vorige versie erop te zetten en zo firmware 4.0 te verwijderen, maar niemand kan mij vertellen hoe. volgen apple is het zo en zo niet te doen maar van hun snap ik dat ze willen dat je op hun allerlaatste versie blijft draaien.

BFR 02-07-10 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollertjedude (Bericht 481059)
ik kan je wel helpen.
download eerst fw
iPod, iPhone and iPad Firmware Download

start itunes.
plug je iphone in>>>klik op iphone>> dan op samenvatting >>en dan duw je shift in en houd die knop in en ondertussen dat je dat doet dan klik je op herstellen.
dan komt er een schermpje tevoorschijn waar je je iphone fw bestand moet zoeken
die je zojuist hebt gedownload.
en dan is kees klaar :)
ALs het goed is werkt dit.
ik heb ditop mijn ipod touch gedaan en ging perfect!
dus het zalook wel hierop werken

MVG

Dat heb ik gisteren geprobeerd maar bij mij op m'n Touch werkte dat niet. Hij kwam met de melding dat de fw niet compatible was ondanks het feit dat ik de juiste versie gedownload heb.

fuqua 02-07-10 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door effies (Bericht 481104)
Helaas, men zegt dat het wel mogelijk is om de vorige versie erop te zetten en zo firmware 4.0 te verwijderen, maar niemand kan mij vertellen hoe. volgen apple is het zo en zo niet te doen maar van hun snap ik dat ze willen dat je op hun allerlaatste versie blijft draaien.

effies misschien dat je hier wat aan hebt.

How to Downgrade iPhone Firmware | eHow.com

Downgrade - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

YouTube - Downgrade 4.0 And 3.1.3 Firmware To 3.1.2 iPhone And iPod Touch JAILBREAK SPIRIT

laatste filmpje hoe je van 4.0 moet downgraden naar 3.1 etc


het magich woord dat je zocht/nodig had is "downgrade"

success hopelijk heb je er wat aan, ik hoop ook voor je dat je je baseband op deze wijze kunt terug zetten naar een oudere versie mocht je afhankelijk zijn van een unlock van je sim.

edit: nog een link https://forum.iculture.nl/f28/i...r-3-1-3-a.html

effies 03-07-10 11:43

Helaas Fuqua, heb het ook geprobeerd volgens het filmpie die je op dit forum zetten, maar ook volgens deze methode lukte het niet, krijg dan een grote error en de Iphone is dan niet meer op te starten.

Nemisis2003 25-07-10 10:35

Misschien heb je hier wat aan? Volgens dit artikel is het normaal om tijdens je restore een foutmelding te krijgen.

Restore to iPhone OS 3.1.3 Firmware from iPhone OS 4.0 Beta1 | Imthiaz Blog


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.