iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Kan iemand mij helpen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/63488-iemand-helpen.html)

JroisRuss 03-07-10 20:11

Kan iemand mij helpen?
 
Hallo,
Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Iphone 3Gs 32GB met 4.0 firmware MC model.
Ik heb hem net nieuw en hij is simlockvrij. Het probleem is dat EDGE (denk ik) nog aan staat. Dus telkens als ik draadloos wil internetten, wordt mijn beltegoed weggeslurpt:mad:. Ik had ergens gelezen dat ik dat EDGE kan uitzetten met SBsettings en nog iets anders, daarvoor moet je hem jailbreaken. Nog een probleem: Ik heb firmware 4.0 die nog niet gejailbreakt is voor 3Gs. Dus ik probeer hem te downgraden naar firmware 3.1.3/3.1.2 lukt allebei niet. Itunes zegt:" De Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194) ".

Kortom: HIJ WIL NIET DOWNGRADEN!!!!!!!

Het is heel erg vervelend want nu heb ik EINDELIJK een Iphone, kan ik er niet eens mee bellen!!
Ik hoop dat iemand mij kan en bereid is om te helpen.
Alvast héééél erg bedankt.

PS: Ik weet trouwens niet of EDGE het probleem wel is. Er is namelijk geen 'E' bovenin mijn scherm
Iemand misschien andere ideeën over wat mijn beltegoed wegslurpt?

Bomans 03-07-10 21:38

downgraden kan alleen als je in het verleden al gejailbreaked had en SHSH files via cydia opgeslagen had.

willywam 03-07-10 22:06

ik zit eigelijk met het zelfde probleem,
alleen had ik eerst versie 3.1.3met jailbreak. met spirit
nu een update gedaan naar 4.0 ik weet het stom stom ,
kan ik nu nog een jailbreak doen ??.
kan iemand me helpen ,want ik kom er niet meer uit ..
dank je wel

mastermark 03-07-10 22:22

je kan hem nu alleen downgraden als je shsh is opgeslagen van 3.1.2 oude model met oude bootrom
je kan data roaming en mobiele data internet toch uitzetten bij instellingen/netwerk

JroisRuss 04-07-10 10:17

Heeft iemand dan een idee wat mijn beltegoed slurpt of hoe ik wel kan downgraden?

terrorted 04-07-10 10:52

je kan alleen downgraden als je hem bijv. in versie 3.1.2 had gejailbreaked en daar " make my life easier' had aangeklikt. dan slaat je iphone shsh files op op een server waarmee je kan downgraden. officieel mag je van apple niet downgrade dus jammer genoeg kun jij dat dan ook niet

als je naar instellingen>algemeen>netwerk gaat kun je hier dataroaming uitzetten dit is als ik mij niet vergis edge hierboven staat ook nog schakel 3g uit.
zo kan hij geen verbinding meer maken en zou hij in principe weer moeten werken.

nog een tip voor zo'n kleine dingen moet je hem niet jailbreaken. je moet eerst weten wat je doet. jailbreaken kan namelijk mis gaan als je niet goed oplet en dan heb je zeker geen hoge kosten meer want dan doet je iphone het niet meer als je pech hebt

JroisRuss 04-07-10 11:16

Ik had hiervoor ook nog een ipod touch 3g die gejailbreakt is (verkocht aan m'n moeder) die deed het prima met jailbreak ik downloade spelletjes en die deden het allemaal. nu wil ik deze niet alleen jailbreaken om het probleem op te lossen, ik zou hem zowiezo al een keer jailbreaken.

terrorted 04-07-10 11:26

ooh ok mijn excuses dan.

maar probeer even dat dataroaming uit te zetten en kijkt of hij dan nog heel je btg wegslurpt. Als hij het nog steeds doet kun je mobiele data uitzetten Werkt het dan nog niet dan ligt het duidelijk niet aan edge of internet of iets dergelijks maar aan iets anders.

willywam 04-07-10 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mastermark (Bericht 481945)
je kan hem nu alleen downgraden als je shsh is opgeslagen van 3.1.2 oude model met oude bootrom
je kan data roaming en mobiele data internet toch uitzetten bij instellingen/netwerk


dat gaat me toch een beetje boven mijn pet ,

denk dat ik maar gewoon moet wachten totdat er weer wat
makkelijker word zoals spirit of zo.

terrorted 04-07-10 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willywam (Bericht 482125)
dat gaat me toch een beetje boven mijn pet ,

denk dat ik maar gewoon moet wachten totdat er weer wat
makkelijker word zoals spirit of zo.

als je niet weet wat het is dan zul je het waarschijnlijk ook niet hebben opgeslagen en dan kun je jammer genoeg ook niet downgraden.

maar dit hoorde ook niet echt bij het topic. het ging erom hoe je dataroaming kon uitzetten.

over downgrade zijn veel topics te vinden, lees die even

JroisRuss 11-07-10 14:35

Mijn probleem is opgelost door Mobiele data uit te zetten
allemaal heel erg bedankt voor mij helpen!

THXX


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.