iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: HOW TO : Jailbreak NEW Bootrom iOS4 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/63521-how-to-jailbreak-new-bootrom-ios4.html)

Kleuvert 12-07-10 08:09

Het is mij als leek gelukt te jailbreaken op 4.0 .

Ik had de pech dat zaterdagavond me telefoon crashte uit week 49. Beeld volledig weg.
Had een blackrain jailbreak op 3.1.2. Cydia er op.
Dus in herstelmodus gezet blackrain overnieuw en hij deed het weer.
Maar mijn draadloze internet werkte niet meer.
Aangezien ik mijn telefoon gebruik met iPeng voor mijn squeezebox te bedienen wilde ik hem wel weer goed werkend.
Dus heb ik hem hersteld en komt die in os 4.0.
Hiervan een backup gemaakt en het .ipsw bestand gekopieeerd en op het bureaublad geplaatst.
De telefoon weer gedowngraded naar 3.1.2 . Deze werkte overigens niet maar is er wel opgezet en bleef daarna in herstelmodus.
Ik kreeg hem met geen programma hier uit.

Toen stuitte ik op het volgend filmpje:
YouTube - Jailbreak 3Gs New Bootrom 4.0 (tutorial) HD

Als je dit filmpje goed volgt stelt het helemaal geen klap voor.
Wel even die programmatjes die hij gebruikt downloaden.

De mijne werkt weer en op os4.0 met nieuwe bootrom.

dannydeb 12-07-10 19:41

ik heb een iPhone 3GS met iOS 4 die nog niet geactiveerd is, de shsh blobs zijn niet gesaved, hoe kan ik downgraden naar 3.1.2?

King1987 12-07-10 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannydeb (Bericht 487828)
ik heb een iPhone 3GS met iOS 4 die nog niet geactiveerd is, de shsh blobs zijn niet gesaved, hoe kan ik downgraden naar 3.1.2?

Helaas: niet :o

breda076jer 12-07-10 23:44

Wat heb je aan die shsh dingen??

robbiedobbie 13-07-10 07:42

Daarmee kun je altijd restoren naar de firmware waar je de shsh van hebt. Ook als Apple is gestopt met ze signeren.

Frenky40 21-07-10 18:03

Mij is het ook gelukt alleen na de tweede keer met ibooty mij iphone weer te rebooten liep hij vast....en niet zn klein beetje ook...
Krijg hem niet meer opgestart, of in de dfn mode...het beeld blijft zwart....

Iemand een oplossing om het appeltje weer in beeld te krijgen...

robbiedobbie 21-07-10 18:05

Heb je de nieuwste tools gebruikt? Als je de firmware hebt gemaakt zonder aan te vinken dat ie de NOR niet moet flashen is dat je probleem. Als je alle stappen opvolgt met de nieuwste tools, kom je namelijk niet meer in een DFU loop maar in een recovery loop. Dan zie je tenminste dat je telefoon aan is :P

Frenky40 21-07-10 18:32

Ik zit in Frankrijk...heb alleen mijn ibooty file bij me...maar als ik weer van voor af aan ga beginnen krijg ik hem dan weer aan de praat.....

robbiedobbie 21-07-10 18:35

als je shsh van 3.1.2 nog hebt kun je weer van voor af aan beginnen. Ik raad je echter aan om op vakantie of 3.1.2 (of 3.1.3) terug te zetten met jailbreak of om 4.0 te pakken en dan geen jailbreak te doen aangezien ibooty nog steeds instabiel is.

Ricky vd 23-07-10 10:28

ik heb me ook aan de jailbreak gewaagd, wel het filmpje want het leek mij makkelijker om dingen na te doen dan te lezen.

en ik moet zeggen als je goed kijkt dan moet het lukken, het is mij ook gelukt dus dan kunnen een heleboel mensen het.

peterksr 23-07-10 10:50

heeft iemand mischien een link om het Pwnage file voor windows op te halen ?
ik zie overal files met om ze via bittoren op te halen maar dat lukt mij niet.
dus als er iemand een link heeft voor het gezipte file en dan wel de windows editie (heb geen mac)

peter

gfjhavik 23-07-10 11:34

Vraagje: kan ik met alleen ibooty.exe mijn iPhone rebooten of heb ik dan al die bestanden nodig die thuis op mijn computer staan (kernel etc.?)? Zit nu op werk en de batterij van mijn iPhone was leeg, is inmiddels weer opgeladen, maar moet m nu ibooten.

Frenky40 24-07-10 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie (Bericht 495265)
als je shsh van 3.1.2 nog hebt kun je weer van voor af aan beginnen. Ik raad je echter aan om op vakantie of 3.1.2 (of 3.1.3) terug te zetten met jailbreak of om 4.0 te pakken en dan geen jailbreak te doen aangezien ibooty nog steeds instabiel is.


Het is me weer gelukt, kon hem na 2 dagen weer met ibooty opstarten en alles werkt weer...dus onder 4.0 simlockvrij...thnx voor je hulp


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:37.