iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak iPhone 3GS van 3.1.3 met spirit naar ios 4.0 (oude iBoot) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/63538-jailbreak-iphone-3gs-3-1-3-spirit-naar-ios-4-0-oude-iboot.html)

bartsmit85 04-07-10 14:41

Jailbreak iPhone 3GS van 3.1.3 met spirit naar ios 4.0 (oude iBoot)
 
Beste forumlezers,

Ik heb een Iphone 3GS jailbreak met spirit op FW 3.1.3. Nu heb ik elders op het forum een ingewikkelde jailbreak-methode gevonden om naar IOS 4 te gaan. Echter, ik heb een nieuwe methode op internet gevonden om gemakkelijker naar IOS 4 te kunnen.

Dit gaat via een patch genaamd: iWoowiz. Zie bv:
How to: Jailbreak iOS 4 on iPhone 3GS Jailbroken with Spirit [PwnageTool or Sn0wbreez | DeltaGSM.org

Hebben jullie dit al geprobeerd? Is dit een goede methode? Of nog even wachten tot er een simpelere methode a la spirit komt?

Trikz 04-07-10 15:05

Hoop dat het werk dan ga ik dat strax doen maar wacht wel even op resultaten :)

Trikz 04-07-10 21:25

Nog niemand getest ?

bartsmit85 04-07-10 21:55

Jailbreak gelukt vanaf 3.1.3 Spirit naar FW 4.0!
 
Oke, ik heb vandaag gewoon de stoute schoenen aangetrokken en de patch spirit2pwn van iwoowiz gebruikt. Simpelweg deze uitgevoerd. De Custom Firmware van het iphoneclub forum gehaald: geen activatie, alleen cydia. In Itunes herstellen gedaan naar deze custom firmware en het werkt!
Daarna gewoon backup terugzetten in Itunes uitgevoerd en klaar!

Let op: Ik had ook APT backup gebruikt om alle Cydia apps te herstellen, maar dit werkt NIET! Het springboard loopt dan steeds vast en je komt continu in de Safe Mode.

Dus daarna weer opnieuw herstelt naar de Custum FW 4 van IPC. Dus tip: gewoon ff handmatig een lijstje maken van alle apps en sources uit cydia en deze later handmatig toevoegen. Even een gedoe, maar denk nu even het beste resultaat....

Iedereen succes die deze methode ook wil gebruiken, maar let op: Deze methode is alleen nog voor de OUDE BOOTROM.

Bye bye allemaal!:cool:

Trikz 04-07-10 22:11

Maar moet je een custom versie gebruiken dan of kan je gewoon met iTunes updaten ?

bartsmit85 04-07-10 22:45

Nee, ik heb (voor de zekerheid) de custom FW gebruikt. Heb je meteen Cydia enzo. Voor de duidelijkheid: ik heb ook geen snowbreeze of iets gebruikt. Vind het ook gek, maar het werkt wel. De Jailbreak zit schijnbaar in de custom FW "ingebakken"....kan iemand dit bevestigen?

Firelight 05-07-10 09:27

Ik heb het getest werkt prima op mijn iPhone 3Gs 32gb (oude bootrom).

4iphone 05-07-10 10:04

Omdat iOS4 nog niet te jailbreaken via een userland jailbreak (dus als iOS4 er al op staat) kan je alleen nog via een custom firmware aan de slag. Op die manier wordt Cydia/jailbreak al toegevoegd aan iOS4 nog vóórdat deze wordt geïnstalleerd.
Omdat de oude 3GS bootrom een exploit bevat kan je deze custom firmware nu installeren. (de nieuwe bootrom checkt expliciet op de SHSH handtekening).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.