//

3.1.3 spirit naar 4.0 Jailbreak zonder 3.1.2

3.1.3 spirit naar 4.0 Jailbreak zonder 3.1.2 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil hierbij even snel uitleggen hoe je iOS 4.0 kan jailbreaken als je niet kan downgraden naar 3.1.2 net zoals ik. Dit is dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-07-10, 16:59
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard 3.1.3 spirit naar 4.0 Jailbreak zonder 3.1.2

Ik wil hierbij even snel uitleggen hoe je iOS 4.0 kan jailbreaken als je niet kan downgraden naar 3.1.2 net zoals ik. Dit is dus niet voor mensen die WEL kunnen downgraden naar 3.1.2! Ik heb alles met de Mac gedaan, ik weet niet hoe het met windows kan, maar het is ongeveer het zelfde!

Citaat:
(From iH8Sn0w) WARNING : New Bootrom users MUST NOT install Spirit2Pwn. It flashes the NOR for old bootroms! You will go into a DFU loop.
Niet proberen dus!

Dan gaan we nu beginnen
Wat heb je nodig:
- een iPhone 3GS met oude bootrom
- 3.1.3 geinstalleerd OF je had 3.1.3 met Spirit gejailbreakt en bent geupdate naar 4.0 en hebt dus de SHSH blobs opgeslagen op de servers van Cydia

Als je 3.1.3 al/nog op je iPhone hebt, ga dan naar stap 5
Als je 4.0 op je iPhone hebt en je hebt 3.1.3 ooit gejailbreakt ga dan naar stap 1.

Stap 1
Ga in Mac naar /etc en kopieer de Hosts file naar je bureaublad. Open de Hosts file van je bureaublad en zet daar in:
Citaat:
74.208.10.249 gs.apple.com
stap 2
download de originele 3.1.3 FW van iPod, iPhone and iPad Firmware Download.

Stap 3
als die gedownload is, kopieer zo nodig je contacten en andere dingen die je wil behouden naar ja mac met PhoneView 2.5. Zet daarna je iPhone in DFU mode: sluit je iphone aan aan je compu ter en ope itunes, daana moet je debovenste en onderste knop tegelijk vast houden en na ongeveer 8 seconden de bovenste knop loslaten en de onderste knop nog even vasthouden totdat itunes zegt dat hij een iPhone in DFU modus gevonden heeft.

stap 4
Houd alt ingedrukt en klik op herstel. Nu kun je je 3.1.3 restore ispw file openen. Als het goed is zal hij gaan herstellen. Als hij klaar is krijg je een foutmelding en geeft je iPhone aan dat je moet aansluiten op iTunes. Dit heet de recovery loop. de FW is wel goed geinstalleerd dus maak je geen zorgen. Om uit de recovery loop te komen download je iRecovery
Pak de Mac versie uit en zet alles van mac op je bureaublad. daarna open je Terminal.app. Dit is wat je in moet voeren bij Terminal:
Citaat:
cd Desktop
sudo cp irecovery /usr/bin
irecovery -s
setenv auto-boot true
saveenv
/exit
Mogelijk moet je bij een van de stappen je password invoeren. sluit nu je iphone af van de computer en zet hem opnieuw aan op de zelfde manier zoals je hem net in DFU modus gezet hebt. als hij weer zegt dat je hem moet aansluiten op itunes doe je dit en vul je het password van je simkaart in. Je hebt nu 3.1.3 weer op je iPhone maar wel met de nieuwe modemfirmware



stap 5
Als je 3.1.3 al gejailbreakt hebt met spirit, ga dan naar stap 6, anders doe je het volgende.
Download spirit. Pak spirit uit en open het. Sluit je iPhone aan aan je computer. Spirit zal zeggen dat je een iPhone 3gs op 3.1.3 aangesloten hebt. Klik op jailbreak. De iPhone gaat nu opnieuw opstarten en je krijgt een paars scherm. als de iphone opnieuw opgestart is en je slide naar scherm 2 zie je daar cydia staan.

stap 6
open cydia. Ga naar manage >sources>edit>add. vul in: iWOOWIZ Repo.
ga nu terug naar manage en ga naar de woowiz repo. ga naar de S, daar vindt je: spirit2pwn. Installeer deze. dat duurt even, maar als hij klaar is, sluit je cydia.

stap 7
download de officiele 4.0 firmware voor de 3gs via iPod, iPhone and iPad Firmware Download.
download pwnagetool 4.01 van Dev-Team Blog - foursome news. Er staat op de site dat een jailbreak voor ons niet kan, maar het kan wel. Maak via pwnagetool een custom firmware van de 4.0 firmware die je net gedownload hebt.

stap 8
als pwnagetool klaar is, zet de custom firmware op je bureaublad. Haal 74.208.10.249 gs.apple.com uit je hosts file en Sluit nu je iPhone aan op iTunes. NIET IN DFU!. houd alt ingedrukt en klik op herstel. Nu kun je weer de firmware kiezen die je wil installeren, nu is dat de custom 4.0 fw. De iPhone gaat nu herstellen en als hij klaar is, heb je 4.0 met cydia!
__________________
Als ik een vraag stel, zeg dan niet dat er een zoekfunctie is.Die heb ik dan al gebruikt!

Laatst gewijzigd door robin.b; 08-07-10 om 22:11.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-07-10, 17:49
JustMeTo JustMeTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard ik begrijp ff niet hoe dat moet?

kan iemand mij uitleggen hoe dit moet kom er ff niet uit??


Maak via pwnagetool een custom firmware van de 4.0 firmware die je net gedownload hebt.

stap 8
als pwnagetool klaar is, zet de custom firmware op je bureaublad.


dus hoe doe je dat met die 2 programma's?

met vriendelijke groet ,

Erik
  #3  
Oud 05-07-10, 17:55
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

als je pwnagetool gedownload hebt, open je pwnagetool. Dan zeg je dat je een 3gs hebt. Dan zal hij automatisch zoeken naar de ispw die je hebt. Er zijn genoeg tutorials over hoe je een custom firmware kan maken. heel moeilijk is het niet
  #4  
Oud 05-07-10, 17:58
JustMeTo JustMeTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

als ik hem aanklik zegt ie herken hem niet... dus ik begrijp het niet??
  #5  
Oud 05-07-10, 17:59
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

welke versie van pwnagetool heb je?
  #6  
Oud 05-07-10, 17:59
JustMeTo JustMeTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

of wel hij vraagt waar ik hem mee wil openen?
  #7  
Oud 05-07-10, 18:01
JustMeTo JustMeTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

PwnageTool_4.01
  #8  
Oud 05-07-10, 18:03
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

gebruik je windows of mac?
  #9  
Oud 05-07-10, 18:03
JustMeTo JustMeTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

windows gebruik ik
  #10  
Oud 06-07-10, 11:18
Bomy Bomy is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

Hey bedankt voor je heldere uitleg! Ik ben gekomen tot stap 4. Ik heb de software uitgepakt en laten installeren. Bij einde installeren zegt de Iphone dat hij een unknown error (code 1015) heeft. Ik denk dat ik iets niet goed doe? Voorheen heb ik de Iphone gejailbrackt en geunlockt met Ultrasnow en Cydia. Firmware 3.1.3 en baseband 05.12
  #11  
Oud 06-07-10, 15:15
Nyazzin Nyazzin is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3
Standaard

Hoi allereerst bedankt voor deze tutorial.
Ik kom van een gejailbreakte 3.0 dmv redsnow op mijn Iphone 3GS oude botrom.
Ik heb hem 2 weken geleden geupdate naar versie 4.0. Aangezien ik deze ook weer wil jailbreaken kom ik niet verder dan stap 4. Ik heb de hosts file in windows/system32...etc aangepast door de server van apple erbij toe te voegen. Nog steeds krijg ik de melding van 3194 als ik hem wil restoren naar 3.1.3 en foutmelding 3014 als ik hem wil downgraden naar 3.0. Kortom wat doe ik fout?... Ik gebruik windows 7 ultimate 32 bits.

p.s mocht ik iets schrijven wat al meerdere keren is vermeld, excuus daarvoor er zijn zoveel tuts te vinden hier dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Laatst gewijzigd door Nyazzin; 06-07-10 om 15:59. Reden: extra
  #12  
Oud 07-07-10, 21:17
Dylan's schermafbeelding
Dylan Dylan is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robin.b Bekijk bericht
.

stap 8
als pwnagetool klaar is, zet de custom firmware op je bureaublad. Sluit nu je iPhone aan op iTunes. NIET IN DFU!. houd alt ingedrukt en klik op herstel. Nu kun je weer de firmware kiezen die je wil installeren, nu is dat de custom 4.0 fw. De iPhone gaat nu herstellen en als hij klaar is, heb je 4.0 met cydia!
Ik kom tot stap 8 en krijg dan een error 1600 in iTunes. Me beeldscherm is nu ook zwart en de error blijft.

Ik zat zoals beschreven al op iOS4 en had daarvoor 3.1.3 met spirit gejailbreaked.

Iemand een tip voor het allerlaatste stukje?

Trouwens Robin, zeer goede uitleg! Ik wacht al sinds dag 1 van iOS4 op een methode die werkt, maar alleen via deze manier kon ik terug naar 3.1.3

Ben maar teruggegaan naar OS4 zonder JB.. Zodra ik bij stap 8 kom (en dus 3.1.3 weer met spirit gejailbreaked heb) en ik herstel met de custom iOS4 krijg ik error 1600 en dan is me scherm zwart..
__________________
|MacBook Pro Retina 13"| - |Mac Mini i5| - |iPhone 5| - |iPad 4| - |iPad Mini|

Laatst gewijzigd door King1987; 07-07-10 om 23:45. Reden: edit knop gebruiken
  #13  
Oud 08-07-10, 10:19
Bomy Bomy is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

Uiteindelijk heb ik mijn Iphone aan een vriend gegeven met een Mac. Hij heeft met de Mac tools uiteindelijk mijn Iphone weer geunlockt. Hij vertelde me dat de Windows tools niet altijd even goed werken. Dus misschien als laatste redmiddel: probeer iemand met een Mac te vinden. Geen garantie natuurlijk maar bij mij werkte het. Ik zie net dat Dylan hierboven een Mac gebruikt en toch nog problemen heeft. Ik heb een 3G ipv een 3GS dus misschien ligt het daaraan?
  #14  
Oud 08-07-10, 16:26
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomy Bekijk bericht
Uiteindelijk heb ik mijn Iphone aan een vriend gegeven met een Mac. Hij heeft met de Mac tools uiteindelijk mijn Iphone weer geunlockt. Hij vertelde me dat de Windows tools niet altijd even goed werken. Dus misschien als laatste redmiddel: probeer iemand met een Mac te vinden. Geen garantie natuurlijk maar bij mij werkte het. Ik zie net dat Dylan hierboven een Mac gebruikt en toch nog problemen heeft. Ik heb een 3G ipv een 3GS dus misschien ligt het daaraan?
Bij een 3G kan je geloof ik gewoon downgraden, Bij 3GS heb kan dat alleen als je die blobs op cydia hebt opgeslagen. Ik heb zelf een 3GS, vandaag deze tutorial
  #15  
Oud 08-07-10, 16:27
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dylan Bekijk bericht
Ik kom tot stap 8 en krijg dan een error 1600 in iTunes. Me beeldscherm is nu ook zwart en de error blijft.

Ik zat zoals beschreven al op iOS4 en had daarvoor 3.1.3 met spirit gejailbreaked.

Iemand een tip voor het allerlaatste stukje?

Trouwens Robin, zeer goede uitleg! Ik wacht al sinds dag 1 van iOS4 op een methode die werkt, maar alleen via deze manier kon ik terug naar 3.1.3

Ben maar teruggegaan naar OS4 zonder JB.. Zodra ik bij stap 8 kom (en dus 3.1.3 weer met spirit gejailbreaked heb) en ik herstel met de custom iOS4 krijg ik error 1600 en dan is me scherm zwart..
Bedankt! Let wel op, als je gaat downgraden moet je hem WEL in DFU modus zetten, als je gaat upgrade met de custom firmware die je gemaakt hebt, moet je NIET in DFU modus herstellen! doe je het wel zo?
  #16  
Oud 08-07-10, 16:53
Dylan's schermafbeelding
Dylan Dylan is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robin.b Bekijk bericht
Bedankt! Let wel op, als je gaat downgraden moet je hem WEL in DFU modus zetten, als je gaat upgrade met de custom firmware die je gemaakt hebt, moet je NIET in DFU modus herstellen! doe je het wel zo?
Ja zo doe ik het, ik upgrade NIET in dfu maar gewoon vanuit de normale modus.. Ik doe dus niks verkeerd he?
  #17  
Oud 08-07-10, 21:04
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

Krijg je de 1600 voor of na het upgraden?
  #18  
Oud 08-07-10, 21:09
Dylan's schermafbeelding
Dylan Dylan is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robin.b Bekijk bericht
Krijg je de 1600 voor of na het upgraden?
Tijdens het proces, tijdens het voorbereiden voor de upgrade..
  #19  
Oud 08-07-10, 21:14
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

Heb je 74.208.10.249 gs.apple.com uit je hosts file gehaald?
  #20  
Oud 08-07-10, 21:44
pvdhelm's schermafbeelding
pvdhelm pvdhelm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Schijndel
Berichten: 21
Standaard

werkt dit alleen met een oude bootrom of ook met een nieuwe bootrom
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Blackra1n 3.1.2 naar Spirit jailbreak peter4871 Jailbreak 6 16-07-10 02:31
Alle iDevices: kan ik updaten van 3.1.3 naar 4 met spirit jailbreak? ruberinho Jailbreak 11 29-06-10 23:59
iPhone: Update en jailbreak naar 4.0 na gebruik van Spirit dettie Jailbreak 22 26-06-10 09:57
iPhone: Iphone 3gs 3.1.2 met spirit naar jailbreak ios4 michielvzz Jailbreak 0 24-06-10 17:36
iPhone: [SPIRIT 3GS] CUSTOM FW 3.1.3 zonder basebandupdate EN ZONDER jailbreak! oetkaa Jailbreak 23 12-05-10 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.