iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Down en upgrade niet mogelijk, HELP!!!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/63979-down-upgrade-niet-mogelijk-help.html)

Flexned 09-07-10 16:58

Down en upgrade niet mogelijk, HELP!!!!
 
Maandag ga ik op vakantie en zou graag mijn Iphone unlocked hebben. Ik heb het hele internet afgezocht maar kom er echt niet meer uit.

Ik heb een Iphone 3GS die ik van 3.1.2 (blackra1n) heb upgegrade naar 4.0 custom, echter werkte mijn internet niet, Wi-Fi wel. Nu ben ik er achter gekomen wat het probleem was alleen te laat. Ik heb namelijk na het installeren van de custom 4.0 de official 4.0 geinstalleerd. Ik krijg nu echter met geen mogelijkheid meer custom 4.0 er meer op en kan ook niet downgrade!

- Bij downgrade krijg ik een 3194 error in zoals recovery mode en DFU
- Bij custom install blijft hij heel lang hangen op "iphone op herstellen voorbereiden" om vervolgens een 1600/1604 error te geven.

Ik heb overigens ook al mijn host file aangepast. Werkt helaas ook niet!
Kan iemand mij helpen?
(ps heb helaas nog geen Apple computer)

Uiligheid 09-07-10 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flexned (Bericht 486226)
Maandag ga ik op vakantie en zou graag mijn Iphone unlocked hebben. Ik heb het hele internet afgezocht maar kom er echt niet meer uit.

Ik heb een Iphone 3GS die ik van 3.1.2 (blackra1n) heb upgegrade naar 4.0 custom, echter werkte mijn internet niet, Wi-Fi wel. Nu ben ik er achter gekomen wat het probleem was alleen te laat. Ik heb namelijk na het installeren van de custom 4.0 de official 4.0 geinstalleerd. Ik krijg nu echter met geen mogelijkheid meer custom 4.0 er meer op en kan ook niet downgrade!

- Bij downgrade krijg ik een 3194 error in zoals recovery mode en DFU
- Bij custom install blijft hij heel lang hangen op "iphone op herstellen voorbereiden" om vervolgens een 1600/1604 error te geven.

Ik heb overigens ook al mijn host file aangepast. Werkt helaas ook niet!
Kan iemand mij helpen?
(ps heb helaas nog geen Apple computer)

1. Heb je de SHSH bestanden ooit via Cydia geupload naar Sauriks servers?
2. Ook van de versie waarnaar je probeert te downgraden?
3. Wat bedoel je met custom install?

Flexned 09-07-10 22:46

1. SHSH is helaas nooit gemaakt omdat ik pas paar weken terug gejailbreakt heb.
2. Versie downgraden is 3.1.2 maar ook 3.1.3 werkt niet.
3. Custom install is deze: https://forum.iculture.nl/f14/iphone-jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62384-custom-4-0-firmwares-alle-idevices.html

Ik heb het ook al geprobeerd op andere computers. Heb ook al het een en ander geprobeerd met umbrella-4.00.54 alleen niks lijkt te werken. De iphone kan ik overigens wel elke keer weer restoren naar 4.0 official alleen kan ik daar verder niks mee.

Bibi2205 10-07-10 00:17

Als je je SHSH nooit hebt gemaakt/bewaard dan kan je jammer genoeg niet downgraden.. Jailbreak op iOS4 komt "binnenkort", wanneer is nog onduidelijk. (Waarschijnlijk nadat Apple de 4.01 update heeft uitgebracht, nog wat geduld hebben maw)

Flexned 10-07-10 08:30

Ja dat dacht ik al... Hoopte alleen een beetje dat ik een custom 4.0 over deze versie heen kon zetten...

robbiedobbie 10-07-10 09:18

Heb je de nieuwe of oude bootrom? Als je de nieuwe hebt is er niets aan te doen. Heb je de oude kun je terug naar 3.1.3 en daar jailbreaken met spirit. Dan spirit2pwn gebruiken en een custom 4 eroverheen zetten.

Flexned 10-07-10 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie (Bericht 486498)
Heb je de nieuwe of oude bootrom? Als je de nieuwe hebt is er niets aan te doen. Heb je de oude kun je terug naar 3.1.3 en daar jailbreaken met spirit. Dan spirit2pwn gebruiken en een custom 4 eroverheen zetten.

Ik heb een oude bootrom alleen lukt het me niet 3.1.3 te installeren omdat ik geen SHSH heb... De ene keer krijg ik 3194 errors dan weer 1600 en 1604 errors... Mijn iphone heeft afgelopen dagen echt overuren in restore gedraaid!

rem4rk4ble 10-07-10 12:11

Heeej. Zelfde probleem hier. En ik heb dit al een tijdje. Ik had een 3.1.2 via blackrain. toen naar 3.1.3 met spirit gegaan. Ik heb nog steeds een oude bootrom maar kan niet herstellen met custom firmware. krijg dan de 1604 error. Kmoest toch mijn iphone gebruiken dus toen normale iOS 4 erop gezet. Dat deed hij wel. Iets leest hij dus in de custom firmware wat hem niet bevalt.
jup kheb nu weer dezelfde error op een andere pc.
Ik snap er geen reet meer van:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.