iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Reservekopie (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/64054-reservekopie.html)

ddinter 10-07-10 17:54

Reservekopie
 
Hoi,

Ik heb een iPhone uit Amerika en is daar gejailbreaked op FW 3.0. Ik heb steeds niet de moeite genomen om 'm te updaten, maar toen 4.0 kwam wilde ik dat toch wel.
Ik heb 'm dus geupdate naar 4.0 en er is een reservekopie gemaakt enzo. Daarna heb ik 'm opnieuw gejailbreaked en dat ging allemaal goed en zoals het moest. Alleen stond de taal op m'n iPhone op Engels. Nadat ik die in instellingen had teruggezet op Nederlands waren bijna alle icons weg. Nu staat er op mijn homescreen alleen YouTube, Aandelen, Weer en Dictafoon en op de tweede pagina staat een wit icon van cydia.
Maar toen ik daarna in iTunes m'n reservekopie wilde terugzetten kreeg ik een foutmelding. Hij zet de reservekopie dus niet terug..
Multitasken lukt wel, dus de update is geslaagd. Maar ik kan er nu dus niks mee, niet bellen, niet smsen, geen internet..

Please help me

BvD, Daan

King1987 10-07-10 17:56

Ik zie dat het een 3G is. Ik zou hem opnieuw naar FW4.0 herstellen met een custom FW. Daarna de unlock uit Cydia halen en daarna de reservekopie terug zetten!

ddinter 10-07-10 17:59

.
 
Wow, oké. Zou je het misschien wat uitgebreider kunnen formuleren, dit is voor mij niet echt duidelijk, maar dat ligt aan mij :p.
Groeten Daan

King1987 10-07-10 18:02

1. Herstellen met een Custom FW (hier te vinden)
2. Haal uit Cydia Ultrasn0w
3. Zet reservekopie terug.

ddinter 10-07-10 18:06

Oké, in ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
Moet ik bij 1 degene kiezen waaronder staat: geen activatie, geen baseband update en cydia?
En ultrasn0w uit cydia halen, hoe gaat dat?
Excuses, ik ben niet erg bekend op dit gebied.

King1987 10-07-10 18:09

wel activatie baseband maakt niet uit en cydia :)

Ultrasn0w kan je in Cydia vinden (zoeken in cydia ;) ), maar probeer eerst je iPhone maar weer eens werkend te krijgen.

ddinter 10-07-10 18:12

Oké, dat bestand ben ik nu aan 't downloaden.
Moet ik dat bestand daarna openen met redsn0w? Zo heb ik 'm in ieder geval gejailbreaked met zo'n zelfde soort bestand.
Haha oké.

King1987 10-07-10 18:16

Nee, gewoon op je iPHone zetten door shift+herstel in iTunes te drukken, dan de gedownloade ISPW bestand selecteren.

ddinter 10-07-10 18:17

Ow oké, moet ie daarvoor in DFU-mode staan?

King1987 10-07-10 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddinter (Bericht 486771)
Ow oké, moet ie daarvoor in DFU-mode staan?

mag, hoeft niet

ddinter 10-07-10 18:19

Maakt het verschil, meer of minder risico ofzo of meer kans van slagen. Ik weet 't allemaal niet, ik zeg maar wat:P

Oké, ik heb 'm nu dus herstelt met het gedownloade bestand. Er staan nu de volgende icons: op de homescreen gewoon de standaardicons en op de tweede pagina een cydia-icon(niet wit, gewoon normaal) en ipod.
Ik heb echter nog steeds geen verbinding, niet bellen, smsen of internetten. Bovenin in het midden waar normaalgesproken de tijd staat, staat nu een geel driekhoekje met een uitroepteken erin. De reservekopie wordt nog steeds niet teruggezet via iTunes..

Bibi2205 11-07-10 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 486753)
1. Herstellen met een Custom FW (hier te vinden)
2. Haal uit Cydia Ultrasn0w
3. Zet reservekopie terug.

Stap 1 heb je dus gedaan.
Nu nog stap2: start Cydia, ga naar Zoeken en typ Ultrasn0w. Downloaden en je zal terug kunnen bellen, smsen, ...

ddinter 12-07-10 18:31

Ja klopt.
Nou dat wilde ik dus doen, maar ik kan dus niet op internet en m'n Wi-Fi is kapot(ik kan nergens op Wi-Fi). Dus dat wordt moelijk..

King1987 12-07-10 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddinter (Bericht 487737)
Ja klopt.
Nou dat wilde ik dus doen, maar ik kan dus niet op internet en m'n Wi-Fi is kapot(ik kan nergens op Wi-Fi). Dus dat wordt moelijk..

Dan moet je met snowbreeze een custom FW inclusief ultrasn0w (kan je onder packeges doen) maken.
Dat moet de klus wel klaren :)

ddinter 12-07-10 20:43

Hoe moet ik dat maken, ja onder packages, maar ik ben geen echte bekende op dit terrein zoals al eerder gezegd :P
Shit echt fijn dat ik er zoveel vanaf weet :P

King1987 12-07-10 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddinter (Bericht 487832)
Hoe moet ik dat maken, ja onder packages, maar ik ben geen echte bekende op dit terrein zoals al eerder gezegd :P
Shit echt fijn dat ik er zoveel vanaf weet :P

- Sn0wbreeze downloaden
- Expert mode draaien
- Kiezen voor activatie
- Daarna kan je onder packeges de repo van ultrasn0w toevoegen en dan in hetzelfde scherm ook Ultrasn0w zelf.

Je zal zelf even moeten pielen ;) maar het wijst zichzelf uit.
(sorry kan je niet meer helpen, vorige week zelf nog gedaan, maar heb zelf geen windows pc ;) )

ddinter 12-07-10 20:52

Als ik 'm in expertmode draai dan kan ik alleen op browse klikken. Er staat geen activatie, packeges.
Moet ik iets downloaden voor de repo van ultrasn0w of ultrasn0w zelf?
Ja maakt niet uit, snap ik. Ik wil er echt ff voor zorgen dat ie weer werkt, want ik vind 't echt niet relax om met een andere telefoon te moeten werken :P. In ieder geval bedankt voor alle info tot nu toe ;)

King1987 12-07-10 20:54

Je moet wel lezen, daar begint het al mee ;) De app vraagt op dat moment om een .ispw file, oftwel je iOS4.0 bestand. Komkom, iedereen kan dit, dus ook jij, als je maar even wilt lezen ;)

Filmpjes op Youtube doen het ook goed :)

ddinter 13-07-10 18:30

Oké, je had gelijk, het stelde niks voor, excuses.
Nou het is dus gelukt met ultrasn0w, maaaaaar.
Bij instellingen is geen aanbieder meer te vinden, alles staat er: vliegtuigstand, Wi-Fi, geluiden, algemeen, achtergrond en ga zo maar door, maar dus geen aanbieder.
Linksboven in m'n scherm staat Geen service, dus ik ben er niet heel veel mee opgeschoten.
En mijn reservekopie wordt nog steeds niet teruggezet..
Mvg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.