//

iPhone 3GS jailbreaken + unlock

iPhone 3GS jailbreaken + unlock discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan een 2e handse iPhone 3GS te kopen waar iOS 4 op staat. Het toestel komt oorspronkelijk uit Amerika, en heeft dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-07-10, 16:03
Barzi Barzi is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Standaard iPhone 3GS jailbreaken + unlock

Ik ben van plan een 2e handse iPhone 3GS te kopen waar iOS 4 op staat. Het toestel komt oorspronkelijk uit Amerika, en heeft dus ook een AT&T simlock. Ik weet nog niet of het gaat om een iPhone 3GS met een nieuwe of oude bootrom.

Nu vroeg ik mij af, is het mogelijk om de SHSH te verkrijgen door deze tutorial te volgen:

Save SHSH Blobs (ECID SHSH) of iOS 4 on Windows and Mac | Redmond Pie

En en vervolgens te downgraden naar 3.1.2 (of 3.1.3) en vervolgens de iPhone te unlocken met deze tutorial (aangezien de baseband niet mee gedowngrade wordt).:

iPhone Dev Team brengt unlock uit voor iPhone 3G en 3GS - iPhone - iPhoneclub.nl

Of gaat dit niet werken (waarom niet)? En kan het eventueel anders? Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om een iPhone 3GS (geen idee welke bootrom) die officieel is geupdate naar iOS4 maar niet geactiveerd is (omdat ik geen AT&T simkaart in bezit heb, hier kan ik eventueel wel aan komen. Dus activeren is geen probleem).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-07-10, 16:09
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Nee, dat zal niet lukken. Met die handleiding sla je de SHSH gegevens op van de 4.0 firmware, wat betekent dat je ten alle tijden terug zou kunnen herstellen naar firmware 4.0. Maar, dus niet naar 3.1.3. Daarvoor zal je toch echt de SHSH gegevens van de 3.1.3. / 3.1.2. firmware moeten hebben opgeslagen (of althans, de vorige eigenaar).

Voor het wel of niet kunnen jailbreaken van de 4.0 firmware verwijs ik je verder door naar dit topic .
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #3  
Oud 11-07-10, 16:20
Barzi Barzi is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Standaard

Oke bedankt voor de info. En als de iPhone 3GS een oude bootrom heeft, en dus iOS 4 heeft geinstalleerd. Is er dan een mogelijkheid om te downgraden naar 3.1.2/3.1.3? Wat heb ik hiervoor nodig (ook iets speciaals zoals SHSH)?

Toestel is namelijk in november 2009 gekocht en het 4e en 5e cijfer van de simtray zijn 2 en 0 (20).
  #4  
Oud 11-07-10, 16:24
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Daar geldt hetzelfde voor. Ook dan zul je de SHSH gegevens van de 3.1.2/3.1.3. firmware opgeslagen moeten hebben.
  #5  
Oud 11-07-10, 16:27
Barzi Barzi is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Standaard

Is er geen manier om het toestel dan op dit moment te jailbreaken + unlocken? Het gaat dus om een iPhone 3GS met oude bootrom. Aangezien hier staat dat het namelijk wel kan, of begrijp ik dat verkeerd:

https://forum.iculture.nl/f14/i...-fw-4-0-a.html
  #6  
Oud 11-07-10, 16:36
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Je wilt het toestel alleen gejailbreakt/unlocked hebben? Ik dacht dat je per se terug wilde naar een eerdere firmware. De 3GS met oude bootroom is inderdaad te jailbreaken. Zie daarvoor dit artikel. Zoals er echter in dat artikel ook wordt gezegd:

Citaat:
De handleiding is alleen bedoeld voor gevorderde gebruikers die het avontuur aandurven. Als beginnende gebruiker kun je beter wachten totdat er een eenvoudigere jailbreak beschikbaar wordt gemaakt voor de iPhone 3GS, iPhone 4 en 3e generatie iPod touch op iOS 4.
Voor de unlock verwijs ik je dan weer door naar dit topic .
  #7  
Oud 11-07-10, 18:57
bopebrasil bopebrasil is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard

Even voor de duidelijkheid, ongeacht of je nu een nieuwe óf oude bootrom hebt, als je de 3.1.2 SHSH blobs niet hebt is het voorlopig nog niet mogelijk om te jailbreaken of unlocken.
  #8  
Oud 12-07-10, 12:46
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Zie de keuzehulp voor hulp bij het wel of niet kunnen jailbreaken van de 4.0 firmware. Daar staat een overzichtje gepost (klik)

Omdat deze vraag/vragen verder al meerdere keren aan bod is/zijn gekomen, sluiten we deze discussie.

//Slotje
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 3GS jailbreaken, hoe? Hoolz Jailbreak 2 08-11-10 22:21
iPhone: Is Iphone 3gs 4.1 te jailbreaken? Jane_1983 Jailbreak 2 07-10-10 22:28
Iphone 3gs fw 3.1.2 jailbreaken joj3 Archief 1 09-01-10 14:23
Iphone 3gs fw 3.1.2 jailbreaken joj3 Archief 1 09-01-10 14:04
Jailbreaken iPhone 3GS iMickk Archief 1 28-10-09 23:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.