iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 3G: Multitasking ZONDER Jailbreak mogelijk? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/64243-3g-multitasking-zonder-jailbreak-mogelijk.html)

Dargakis 13-07-10 12:44

3G: Multitasking ZONDER Jailbreak mogelijk?
 
Hey mensen, ik zit met een 'probleem'.
Ik draai iOS4 op mijn originele iPhone 3G, jailbreaked met redsn0w (laatste versie) omdat ik de multitasking implementatie wilde testen. Dit beviel mij heel erg goed ondanks de geheugenbeperkingen die de 3G bezit.

Waar ik me echter aan irriteer, is die hele cydia-BS. Het is echt traag als de *een terminale ziekte*, en de helft werkt niet eens.
Ik heb dus een recovery gedaan, en vervolgens bij de redsnow jailbreak enkel: "enable multitasking" geselecteerd.

ik heb dus NIET install Cydia aangevinkt.
Toch werkt push-mail en push-notificaties niet meer. En dit stoort mij behoorlijk. (het werkte gewoon met mijn originele iOS4 update)
Nu heb ik begrepen dat je allerlei extra troep uit de cydia-installer kunt downloaden waarmee je push gedeeltelijk terugkrijgt, maar dit wil ik niet, aangezien ik een hekel heb aan die cydia-troep en al die backdoors die het opent.

Ik had graag geweten of het volgende mogelijk is:

de creatie van een custom IPSW, iOS4 met ALLES ORIGINEEL, en enkel multitasking ingeschakeld, dus geen onzinnige bootroms, unlocks, backdoors, jailbreaks, illegale software, none of that! Alles een lekker cleane iOS4 zodat ik volgende weekjes lekker kan multi-tasken met volledige push, totdat ik de iPhone 4 in mijn bezit heb.

Is dit mogelijk?

Bomans 13-07-10 14:20

Neen, je MOET jailbreaken (en dus cydia installeren) om te multitasken op een 3G

Dragon 13-07-10 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dargakis (Bericht 488232)
de creatie van een custom IPSW, iOS4 met ALLES ORIGINEEL, en enkel multitasking ingeschakeld, dus geen onzinnige bootroms, unlocks, backdoors, jailbreaks, illegale software, none of that! Alles een lekker cleane iOS4 zodat ik volgende weekjes lekker kan multi-tasken met volledige push, totdat ik de iPhone 4 in mijn bezit heb.

Is dit mogelijk?

Een custom IPSW, dat is toch een JB? :confused:

Je wilt een custom IPSW installeren maar geen Jailbreak hebben.

4iphone 13-07-10 15:21

Wie zegt jou overigens dat er in Redsn0w geen backdoor/virus/trojan zit? Je download dat blijkbaar ook maar gewoon en draait het programma, zonder dat je exact weet waar het vandaan komt en wat het doet. De exploit die deze tools gebruiken maken het mogelijk dat ze volledige controle krijgen over de iPhone. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze alleen maar multitasking aanzetten, maar .....

Omdat je een 3G hebt kan je alijd custom firmwares installeren. Je kan wellicht het volgende proberen (niet geprobeerd)
1. Pak de originele iOS4 firmware die iTunes heeft gedownload uit
2. Open het bestand /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/N82AP.plist
3. Voeg het volgende toe:
<key>multitasking</key>
<true/>

Pak het resultaat weer in tot een .ipa en installeer deze custom firmware op je 3G.
Alleen dan weet je zeker dat er geen Trojan oid in zit.

4iphone 13-07-10 15:23

Sorry, inpakken tot een .ipsw natuurlijk.

Bomans 13-07-10 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4iphone (Bericht 488381)
Wie zegt jou overigens dat er in Redsn0w geen backdoor/virus/trojan zit? Je download dat blijkbaar ook maar gewoon en draait het programma, zonder dat je exact weet waar het vandaan komt en wat het doet. De exploit die deze tools gebruiken maken het mogelijk dat ze volledige controle krijgen over de iPhone. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze alleen maar multitasking aanzetten, maar .....

Omdat je een 3G hebt kan je alijd custom firmwares installeren. Je kan wellicht het volgende proberen (niet geprobeerd)
1. Pak de originele iOS4 firmware die iTunes heeft gedownload uit
2. Open het bestand /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/N82AP.plist
3. Voeg het volgende toe:
<key>multitasking</key>
<true/>

Pak het resultaat weer in tot een .ipa en installeer deze custom firmware op je 3G.
Alleen dan weet je zeker dat er geen Trojan oid in zit.

Je moet ten eerste je firmware encrypten met de juiste firmware keys (zijn ondertussen wel al te vinden) en dan pas kan je naar die map navigeren. Maar die file is daar niet te vinden. Had ik al geprobeerd met de eerste beta van iOS4. Volgens mijn creëert die file tijdens het installeren van het iOS.

4iphone 13-07-10 16:21

Dan zit er niets anders op dan vertrouwen op de tools die dit wel voor je doen. Het antwoord op de vraag van Dargakis moet dan dus zijn: nee.

(tenzij je zelf een aangepaste Redsn0w maakt die het encrypten van de firmware voor zijn rekening neemt)

Dragon 13-07-10 17:01

De vraag is nog steeds of hij dit kan zonder jailbreak. Dit antwoord is allang gegeven.

???

Dargakis 17-07-10 03:25

Bedankt voor alle reacties, ik heb me nog verder ingelezen, en het lijkt erop dat inderdaad alle tools welke ervoor kunnen zorgen dat een 3G de 'multitasking' krijgt, tevens een jailbreak en een baseband 'iets' installeren/ doen.
Ik heb er zojuist voor gekozen om gewoon een frisse 4.0.1 te installeren, en push werkt weer direct.

Multitasking op de 3G werkte, alleen blijft het geheugen beperkt. Uiteindelijk was het vooral een veredelde task-switcher want met enkele app's open duurde het toch wel een tijdje om te switchen. Maargoed, ik heb in elk geval fijn kunnen wennen aan het systeem en ik kijk dan ook erg naar mijn iPhone 4 uit. Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Ik heb overigens het dev-team (redsn0w) gemaild, als zij me kunnen vertellen dat mijn oorspronkelijke idee WEL uitvoerbaar is, dan doe ik die informatie uiteraard met jullie delen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:02.