//

[HELP] 3.1.2->4.0 Vast in Noodoproepscherm

[HELP] 3.1.2->4.0 Vast in Noodoproepscherm discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisterenavond geprobeerd mijn iphone te voorzien van een custom firmware 4.x. Ik heb een 3gs met oude bootrom (3.1.2. reeds jailbroken met blackra1n) , dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-07-10, 10:23
FrontRunner FrontRunner is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 9
Question [HELP] 3.1.2->4.0 Vast in Noodoproepscherm

Gisterenavond geprobeerd mijn iphone te voorzien van een custom firmware 4.x. Ik heb een 3gs met oude bootrom (3.1.2. reeds jailbroken met blackra1n) , dus dacht dat dit eenvoudig zou moeten zijn.

Voor het jailbreaken heb ik de instructies gebruikt die ik hier kon vinden: Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.0] ( Complete Guide ) - Spirit, inclusief de download die daar wordt genoemd voor 4.0 iPhone firmware.

Op een oude mac door middel van de pwnagetool de ipsw-bestanden gemaakt (geen activatie, wel baseband-update, geen aanvullende cydia packages, wel cydia installer , geen custom logo's) en daarna een restore uitgevoerd. Voor zover ik kon zien geen problemen. Echter na reboot blijft de iphone hangen in het noodoproepscherm.

iTunes geeft aan dat de SIM kaart niet ondersteund wordt. Klinkt voor mij logisch aangezien de unlock nog moet plaatsvinden. (ik heb deze 3gs 2e hands gekocht, van iemand met een t-mobile abo, echter gebruik ik zelf vodafone)

Aanvullend. Ik heb de persoonlijke handtekening (shsh-file) opgeslagen

Wat nu?

Laatst gewijzigd door FrontRunner; 18-07-10 om 10:37.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-07-10, 11:15
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Je kan nog eens proberen een custom firmware erop te zetten die activatie erin heeft zitten (dit heb je nodig omdat je moet unlocken). Als dit niet werkt downgrade je naar 3.1.2 om daar te jailbreaken met blackra1n. Daarna weer een custom erop (met activatie), en dan zou het moeten werken.
Je bent gewoon vergeten een firmware met activatie te pakken waardoor je nu in het noodoproepscherm vastzit.
  #3  
Oud 18-07-10, 11:27
FrontRunner FrontRunner is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie Bekijk bericht
Je bent gewoon vergeten een firmware met activatie te pakken waardoor je nu in het noodoproepscherm vastzit.
Ik heb de PwnageTool maar weer opgestart en ben nu een custom firmware aan het maken met activatie.

Als het niet lukt, zal ik moeten downgraden naar 3.1.2 (weet nog niet hoe, maar dat zal ik ongetwijfeld wel op dit forum kunnen terugvinden)
  #4  
Oud 18-07-10, 11:43
casiej's schermafbeelding
casiej casiej is offline
• iOS 6.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Westland
Berichten: 91
Standaard

je iphone is nu al gepwnt dus je kan gewoon weer updaten naar een custom firmware dus dat zal geen probleem zijn

Edit-
Wat wel een nadeel is van activatie is dat de iphone onstabiel gaat lopen.(spreek uit ervaring bv push werkt minder en loopt soms vast.
Als je iemand ken met een t-mobile simkaart zou dit dan wel makkelijker zijn

Laatst gewijzigd door casiej; 18-07-10 om 11:47.
  #5  
Oud 18-07-10, 11:59
FrontRunner FrontRunner is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casiej Bekijk bericht
Als je iemand ken met een t-mobile simkaart zou dit dan wel makkelijker zijn
Hmmm, ik heb nog een t-mobile prepaid simkaart, werkt dat ook?

Eerst nu de firmware (met activatie) er op aan het zetten. Als dat lukt probeer het nog eens, met de t-mobile prepaidkaart.
  #6  
Oud 18-07-10, 12:06
robbiedobbie's schermafbeelding
robbiedobbie robbiedobbie is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Sittard-Geleen (NL)
Berichten: 290
Standaard

Als je een iphone hebt die op tmobile is gelocked zal dit werken. Daarna kun je hem gewoon unlocken.
  #7  
Oud 18-07-10, 12:12
FrontRunner FrontRunner is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 9
Standaard

Pffhew, hij doet het weer, na installatie van custom firmware met activatie.

Eerst maar kijken of het probleem wat casiej noemt zich voordoet. Zo ja, dan toch installatie custom firmware (zonder activatie) met t-mobile prepaid simkaart.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casiej
Wat wel een nadeel is van activatie is dat de iphone onstabiel gaat lopen.(spreek uit ervaring bv push werkt minder en loopt soms vast.
Reageren

Labels
emergency call, noodoproepscherm, stuck, vast



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: vastzitten bij noodoproepscherm Gerrito Jailbreak 5 07-05-11 01:16
Heel traag, sms loopt vast en recent calls loopt vast broom45 iPhone algemeen 8 15-08-10 12:02
iPhone: Vast in herstelmodus robin.b Jailbreak 0 16-07-10 19:51
[3GS 16 GB] Vast in DFU, herstelproces loopt vast JosephTekort iPhone algemeen 5 21-05-10 15:33
iPhone vast rubenowns iPhone algemeen 8 06-03-08 19:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.