iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak na downgrade 4.0 -> 3.1.3 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/64771-jailbreak-na-downgrade-4-0-3-1-3-a.html)

Vertigo 18-07-10 23:40

Jailbreak na downgrade 4.0 -> 3.1.3
 
Vorige week crashte m'n iPhone en ben ik even onvrijwillig naar iOS4.0 gegaan, omdat iets anders me op dat moment niet lukte.

Ik wou weer downgraden en jailbreaken (wat ik eerder gedaan had, inclusief opslaan van de SHSH-files). Ik wist stom genoeg niet zeker meer of ik 3.1.3 of 3.1.2 had. Eerst geprobeerd naar 3.1.2 te downgraden - lukte niet, daarna 3.1.3 geprobeerd, dat is wel gelukt. Dat verbaasde me wel enigszins, want de eerdere jailbreak heb ik met blackra1n gedaan, en die werkt alleen tot 3.1.2 (toch?).

Hoe dan ook. Nu dus vanaf 3.1.3 jailbreaken zonder blackra1n. Eerst redsn0w geprobeerd: dat werkte niet, want hij bleef hangen in het scherm dat ik in recovery mode moest gaan, ook al zat ik in recovery mode. Dat leidde ertoe dat ik telkens eerst opnieuw 3.1.3 moest restoren (wat nogal een gedoe is...), waarna ik in redsn0w weer in hetzelfde scherm bleef hangen.

Daarna via sn0wbreeze geprobeerd een custom IPSW aan te maken en te restoren, maar dat liep stuk op een error 1600.

Hebben deze problemen iets te maken met het feit dat ik gedowngrade ben van 4.0? Of doe ik elders iets verkeerd? Tips zijn van harte welkom. Het liefst zou ik overigens teruggaan naar 3.1.2 en dan blackra1n draaien - dat beviel de vorige keer prima; maar dat loopt telkens nu stuk op een error 3194 bij het downgraden.

mastermark 18-07-10 23:42

probeer spirit eends

Destiny 18-07-10 23:43

Probeer Spirit.

Vertigo 19-07-10 00:47

Dank voor de tips. Spirit kende ik nog niet. Het jailbreaken daarvan ging bizar makkelijk, mooi programma.

Nu zit ik alleen weer met een nieuw probleem: bij het installeren van tethering volgens deze handleiding moest ik m'n iPhone rebooten, en nu blijft 'ie op het welbekende Apple-symbool hangen. Betekent dus waarschijnlijk dat ik 'm (voor de zoveelste keer...) moet herstellen (en daarna ook opnieuw jailbreaken?).

Is dit normaal bij een jailbreak via Spirit? Het lijkt nu een tethered jailbreak te zijn, waarmee ik dus altijd een computer nodig heb als ik 'm opnieuw wil opstarten...?

Smartienator 19-07-10 17:19

dat is volgens mij niet de bedoeling? aangezien het de bedoeling is dat spirit juist van het tethered af wil zijn. had ik ook eerst met mijn iphone 3.1.3 toen, gewoon spirit erover gedaan en gewoon untethered

Vertigo 19-07-10 22:52

Het ligt er gok ik aan dat die tethering-handleiding die ik volgde niet geschikt is voor 3.1.3.

Anyway, heb 'm gerestored (weer naar 3.1.3, want 3.1.2 lukt nog steeds niet), alleen nu lukt jailbreaken met spirit niet meer. De eerste paar keer bleef 'ie eindeloos op 'jailbreaking...' hangen (op de telefoon gebeurde niets), daarna kreeg ik een paar keer een foutmelding: Error:1 met als 'uitleg':

NFO: Now listening for devices...
INFO: read igor/map.plist
INFO: Connected to the AppleMobileDevice.
INFO: Version iPhone2,1_3.1.3
INFO: Connecting to mobilebackup...
INFO: Sending files via AFC.
FATAL(__LINE__): Assertion failed (dl.c:198): 0 == (AMDeviceStartService(dev, service, &it, NULL)) (but it was -402653093)
198

Kan iemand hier iets van maken?

Vertigo 20-07-10 00:31

Goed, na nog twee pogingen en lang wachten deed 'ie het uiteindelijk toch. Echt snappen doe ik het niet, maar ben al lang blij dat ik weer een gejailbreakte iPhone heb.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.