iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: terug van 4.0.1 naar 3.1.2? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/64846-terug-4-0-1-naar-3-1-2-a.html)

henryko 19-07-10 19:04

terug van 4.0.1 naar 3.1.2?
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik van 4.0.1 naar 3.1.2 kan herstellen. Ik heb mn shsh van 3.1.2 opgeslagen.

Jailbreaken lukt al vanaf mn (1e)iphone 1.1.2 dus ben er (dacht ik) redelijk mee bekend. Helaas heb ik de 4.0.1 op mijn iphone niet via de custom geinstalleerd maar per abuis via itunes. het is me een keer gelukt om terug te komen op 4.0, maar vervolgens niet naar 3.1.2. Heb de handleiding geprobeerd maar met ireb lukt het niet :S.

Ik heb een custom van 4.1 gemaakt en daar wilde ik naar toe. Maar ben nu dus mn jb kwijt en wil deze via blackrain in 3.1.2 retrieven.

Heb overigens 3gs oude bootrom. Het lijkt me nu dat ik alleen de enige mogelijkheid heb om iemand met een mac te benaderen.

Weet iemand een oplossing? zou top zijn....,

mvg

Smartienator 19-07-10 19:08

even een vraagje, hoe is het jou gelukt om van 4.0.1 naar 4.0 te komen? bij mij geeft die dan steeds de error 3014 aan?

henryko 19-07-10 20:33

Het is gelukt middels de post van:

#10 http://images.textopus.nl/iPhoneclub...ons/report.gif
http://images.textopus.nl/iPhoneclub...n/post_old.gif 10 april 2010, 20:32
[SIZE=5]Sahbey[/SIZE] http://images.textopus.nl/iPhoneclub...er_offline.gif
iPhone 3GS 32GB (Wit) [FW: 4.0] [Jailbreak: Ja]
Mac OS X

henryko 19-07-10 20:36

Dat weet ik niet meer precies, maar als je je shsh nog hebt kun je van 4.0.1 rechtstreeks naar 3.1.2 door deze tutorial te volgen van Sahbey:



als het firmware nummer waar jij terug wilt groen kleur is (op de home pagina van cydia)

Kan je downgraden

Volg de volgende punten:
Downgraden van MC model naar 3.1.2 (hij zal wel altijd tethered jailbreak zijn, vraag mij niet waarom.

1. Download : iPhone 3.1.2 (firmware dat niet custom is(moet orgineel zijn))
2. Download : Redsnow redsn0w.exe
3. Download : Blackra1n MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

4. Open Kladblok als administator (via rechtsklikken).
5. In Kladblok klik bestand > open.
6. Navigeer naar windows > system 32 > drivers > etc.
7. Vanonder zie je een pulldown met tekst documenten.
8. Klik daarop en kies Alle bestanden.
9. Open dan Hosts.
10. Voeg vanonder 74.208.10.249 gs.apple.com toe.
11. Klik op opslaan en sluit notepad.

12. Verbind je iPhone met de computer
13. Open iTunes
14. Zet je iPhone in DFU mode, power en home knop inhouden tot hij uitvalt, wanneer het scherm uitvalt laat de power knop los, maar blijf je home knop induwen totdat het itunes teken en kabeltje verschijnt.

15. iTunes gaat zeggen dat hij een iPhone in herstelmodus gevonden heeft.
16. Houd uw shift in en klik tegelijkertijd op herstellen
17. Navigeer dan naar waar uw iPhone 3.1.2 is opgeslaan, selecteer en klik op OK.

18. Hij gaat je een fout weergeven (1015), dat is compleet normaal.

19. Doe nogmaals hetzelfde. Shift + herstellen > 3.1.2 en hij gaat nogmaals een foutmelding geven.

20. Open nu redsnow. Selecteer uw 3.1.2 firmware via de browse knop.

21. Klik vervolgens op NEXT

22. Als je een iPhone 3GS MC model hebt, dan moet je op YES klikken. Voor andere modellen hoeft dit niet.

(kijk het wel altijd even na, ik heb enkel 3GS MC model)

23. Vervolgens on-vink 'install cydia' en vink 'tethered boot' aan.

24. Laat je iPhone met rust todat hij het scherm aangeeft waarop staat dat je enkel noodoproep kan doen.

25. Open iTunes en activeer uw iPhone. Installeer niet de nieuwe firmware dat iTunes aangeeft. Je kan ook uw iPhone restoren naargelang uw wens.

26. Als je dit doet gaat hij rebooten en iTunes kabeltje geven.

27. Open blackrain.exe

28. Laat het zijn ding doen, kan zijn dat hij meerdere keren zal verschijnen op je iPhone totdat hij eindelijk opstart.

het werkt. (bedraad jailbreak en onbedraad jailbreak, werken alletwee)
Laatst gewijzigd door Sahbey; 10 april 2010 om 20:36. Reden: verkeerd ingetypt

henryko 19-07-10 20:38

NB: het is belangrijk dat je de hostfile edit, vervang de onderste regel van apple door die van de tutorial. Bovendien, wanneer je klaar bent met restoren naar 3.1.2 krijg je zeker weten de melding 1015. Je iphone blijft in DFU staan, draai blackrain en je bent klaar!
succes

henryko 19-07-10 20:38

1. Download : iPhone 3.1.2 (firmware dat niet custom is(moet orgineel zijn))
2. Download : Redsnow redsn0w.exe
3. Download : Blackra1n MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

4. Open Kladblok als administator (via rechtsklikken).
5. In Kladblok klik bestand > open.
6. Navigeer naar windows > system 32 > drivers > etc.
7. Vanonder zie je een pulldown met tekst documenten.
8. Klik daarop en kies Alle bestanden.
9. Open dan Hosts.
10. Voeg vanonder 74.208.10.249 gs.apple.com toe.
11. Klik op opslaan en sluit notepad.

12. Verbind je iPhone met de computer
13. Open iTunes
14. Zet je iPhone in DFU mode, power en home knop inhouden tot hij uitvalt, wanneer het scherm uitvalt laat de power knop los, maar blijf je home knop induwen totdat het itunes teken en kabeltje verschijnt.

15. iTunes gaat zeggen dat hij een iPhone in herstelmodus gevonden heeft.
16. Houd uw shift in en klik tegelijkertijd op herstellen
17. Navigeer dan naar waar uw iPhone 3.1.2 is opgeslaan, selecteer en klik op OK.

18. Hij gaat je een fout weergeven (1015), dat is compleet normaal.

19. Doe nogmaals hetzelfde. Shift + herstellen > 3.1.2 en hij gaat nogmaals een foutmelding geven.

20. Open nu redsnow. Selecteer uw 3.1.2 firmware via de browse knop.

21. Klik vervolgens op NEXT

22. Als je een iPhone 3GS MC model hebt, dan moet je op YES klikken. Voor andere modellen hoeft dit niet.

(kijk het wel altijd even na, ik heb enkel 3GS MC model)

23. Vervolgens on-vink 'install cydia' en vink 'tethered boot' aan.

24. Laat je iPhone met rust todat hij het scherm aangeeft waarop staat dat je enkel noodoproep kan doen.

25. Open iTunes en activeer uw iPhone. Installeer niet de nieuwe firmware dat iTunes aangeeft. Je kan ook uw iPhone restoren naargelang uw wens.

26. Als je dit doet gaat hij rebooten en iTunes kabeltje geven.

27. Open blackrain.exe

28. Laat het zijn ding doen, kan zijn dat hij meerdere keren zal verschijnen op je iPhone totdat hij eindelijk opstart.

het werkt. (bedraad jailbreak en onbedraad jailbreak, werken alletwee)

richardiPhonepoldervaart 19-07-10 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henryko (Bericht 493052)
Kan iemand mij vertellen hoe ik van 4.0.1 naar 3.1.2 kan herstellen. Ik heb mn shsh van 3.1.2 opgeslagen.

Jailbreaken lukt al vanaf mn (1e)iphone 1.1.2 dus ben er (dacht ik) redelijk mee bekend. Helaas heb ik de 4.0.1 op mijn iphone niet via de custom geinstalleerd maar per abuis via itunes. het is me een keer gelukt om terug te komen op 4.0, maar vervolgens niet naar 3.1.2. Heb de handleiding geprobeerd maar met ireb lukt het niet :S.

Ik heb een custom van 4.1 gemaakt en daar wilde ik naar toe. Maar ben nu dus mn jb kwijt en wil deze via blackrain in 3.1.2 retrieven.

Heb overigens 3gs oude bootrom. Het lijkt me nu dat ik alleen de enige mogelijkheid heb om iemand met een mac te benaderen.

Weet iemand een oplossing? zou top zijn....,

mvg

Ik heb ook per ongeluk ge-update naar 4.0.1 en wil ook graag trug!!
Heb mn shsh bestanden vanaf 3.1 opgeslagen!!! Ik heb mn iPhone sinds 21-06-09.
Maar met dat updaten naar 4.0.1 ben ik dan aut. naar de nieuwe bootrom?? En kan ik dan nogwel trug?????

tomtom100 20-07-10 00:14

Zoekt en gij zult vinden....

Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies - iPhone - iPhoneclub.nl


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:09.