iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: hi ik ben nieuw met de iphone (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/65493-hi-ben-nieuw-de-iphone.html)

ioffer 25-07-10 20:45

hi ik ben nieuw met de iphone
 
Hi, ik heb dus eindelijk een iphone kunnen kopen. 2e Hands gekrast als de gek, maar ok , voor 210 euro kon ik hem niet laten liggen.

Echter zit ik nu met een probleem, ik krijg een scherm waarbij ik alleen emergency calls kan maken en met itunes moet activeren.

Echter heb ik geen origineel sim and is de foon niet simlock vrij. Dus ik d8 ik probeer hem te jailbreaken. Ik heb zo een prog gedownload, die alle gegevens laat zien en dit is wat ik vind :



http://img842.imageshack.us/img842/7483/90906777.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Nu heb ik een vraagje, wat moet ik hiermee?

En stel dat de jailbreak weg niet lukt,

Is er dan een manier om te weten welke sim wel hierin zou werken?

Ik hoop dat ik geen regels heb gebroken.

Mijn dank is groot

Ruben.cc 25-07-10 21:14

Heb je de originele verpakking (doosje) er nog bij. Daar staat achterop de sticker ook het logo van de provider. Is althans wel zo bij de T-Mobile phones en ik meende ook bij andere providers.

ioffer 25-07-10 21:24

Nee ik heb geen enkele doos, enkel de iphone. Een andere manier om te zien welke sim erin kan is er dus niet...

En dat je het niet eens over jailbreak hebt, betekent dat ik dat al helemaal kan vergeten?

Bedankt

DarkMessiah 25-07-10 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ioffer (Bericht 498784)
Nee ik heb geen enkele doos, enkel de iphone. Een andere manier om te zien welke sim erin kan is er dus niet...

En dat je het niet eens over jailbreak hebt, betekent dat ik dat al helemaal kan vergeten?

Bedankt

Weet je welk besturings systeem erop staat?

voeg me anders op MSN toe, dan kan ik je snel helpen en vervolgens de oplossing hier (voor iedereen) posten ;)

msn@hofmann-it.net

ioffer 25-07-10 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DarkMessiah (Bericht 498795)
Weet je welk besturings systeem erop staat?

voeg me anders op MSN toe, dan kan ik je snel helpen en vervolgens de oplossing hier (voor iedereen) posten ;)

msn@hofmann-it.net


Hey dankje, ik wil je toevoegen, maar niet om moeiljk te doen. je hebt een moeilijke msn constructie haha.

Wat is je emailadress? Kopieer ik em zo dirrect? Ik hoor et van je.

Ruben.cc 25-07-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ioffer (Bericht 498784)
Nee ik heb geen enkele doos, enkel de iphone. Een andere manier om te zien welke sim erin kan is er dus niet...

En dat je het niet eens over jailbreak hebt, betekent dat ik dat al helemaal kan vergeten?

Bedankt

Volgens mij is het ook te achterhalen aan de hand van het serienummer, maar hoe en waar precies weet ik zo niet uit mijn hoofd. Loopt al ergens anders op het forum een topic over.

DarkMessiah 25-07-10 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ioffer (Bericht 498808)
Hey dankje, ik wil je toevoegen, maar niet om moeiljk te doen. je hebt een moeilijke msn constructie haha.

Wat is je emailadress? Kopieer ik em zo dirrect? Ik hoor et van je.

msn@hofmann-it.net <-- dat is mijn MSN en E-Mail addres ;) copy-paste het maar in je "Add buddy" schermpje van Windows Live Messenger ;)

EDIT: iOffer moet helaas wachten tot de 4.0.x jailbreak uitkomt zodat hij zijn telefoon kan unlocken. Hij heeft geen SHSH blobs en kan niet terug naar 3.1.3.

Op Comex wachten dan maar ;)

ioffer 30-07-10 21:26

Nou het is me wel gelukt om naar 3.13 te gaan. Maar heb geen flauw idee hoe ik verder moet.

mastermark 30-07-10 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ioffer (Bericht 507222)
Nou het is me wel gelukt om naar 3.13 te gaan. Maar heb geen flauw idee hoe ik verder moet.

als je nu niet gejailbreakt ben op 3.1.3 kan je met een custom 4.0.1 hem jailbreaken

Reaper31 31-07-10 11:41

Activeren kan met een speciale simkaart (Zie Phonebook-sim activation), als je woonachtig bent in amsterdam kan je mijne wel gebruiken.

ioffer 31-07-10 12:46

Bedankt voor je reply. Ik had al zo een sim besteld. Alleen ben ik nu in tijd nood gekomen. Amstelveen is 10 minuutjes rijden, maar het is wel raar om bij iemand onbekends te gaan :P. Toch bedankt voor het aanbod.

Ik ga zometeen naar de markt, kijken of iemand daar de sim heeft. Ik zit uberhaupt te twijfelen of ik deze iphone moet behouden, want de verkoper had het te goedkoop verkocht: 210, maar mischien had hij niet door dat de phone te activeren zou zijn. Hij had wel zo een viese glimlach op zijn gezicht.

Anders koop ik gewoon een nieuwe iphone 3gs 16GB voor 300 euro ofxo met T-mobile lock ofxo.

Bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.