//

Iphone 3gs MC rom, 3.1.2 -> 4.0.1 (kom er niet meer uit)

Iphone 3gs MC rom, 3.1.2 -> 4.0.1 (kom er niet meer uit) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een Iphone 3gs met een nieuwe bootrom (MC) en had er een gejailbreakte en geunlockte versie van 3.1.2 op staan, dat draaide ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-07-10, 22:10
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Question Iphone 3gs MC rom, 3.1.2 -> 4.0.1 (kom er niet meer uit)

Hallo, ik heb een Iphone 3gs met een nieuwe bootrom (MC) en had er een gejailbreakte en geunlockte versie van 3.1.2 op staan, dat draaide wel aardig, maar omdat ik opeens niet meer kon bellen, en als ik ging bellen viel me signaal opeens weg, ben ik eens naar Itunes gegaan om hem te updaten, maar niet stil gestaan dat dan mijn hacks enz ook weg zijn. Nadat 4.0.1 geinstalleerd was kon ik natuurlijk niet in me menu op mn telefoon komen, dus had ik vanmiddag eerst nog een T-Mobile simkaartje gehaald, en nu kwam ik er dus wel in. Maar heb dus Vodafone abonnement, en wil hem dus gejailbreakt en geunlockt hebben.

Wat moet ik doen om een recente versie nu werkend te krijgen? Denk dat ik moet downgraden, maar weet niet welke firmwarebestanden ik dan moet downloaden. Hoop echt dat iemand me kan helpen, want heb nu dus geen telefoon.

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-10, 22:51
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?! Dit staat al aardig wat beschreven. Zou zeggen, doe dat eerst eens!
  #3  
Oud 26-07-10, 23:19
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk bericht
Heb je de zoekfunctie al gebruikt?! Dit staat al aardig wat beschreven. Zou zeggen, doe dat eerst eens!
Ik kan je vertellen dat ik vanaf vanmiddag 2 uur aan het ***** en aan het zoeken ben op deze site, is nu 8 uur later, en schiet nog niks op. Van allerlij tooltjes geprobeerd, maar dat werkt dan weer niet. Nu heb ik hem eindelijk weer wat levender gekregen door versie 4.01 er nogmaals op te zetten, dat installeerd hij nu weer. Probeer hiernaa gewoon weer in DFU modus er weer versie 3.1.2 erop te zetten en daarna versie 3.1.3 en die met Blackra1n te jailbreaken en daarna met H*******s in cydia de simlock eraf te halen.

Gaat dit zo lukken zoals ik die beschrijf?

Wat is de meest recente versie die werkt op de 3gs met MC (nieuwe rom) ? en die je dus kan jailbreaken en unlocken.

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door iScorpio; 05-09-10 om 19:22.
  #4  
Oud 26-07-10, 23:30
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

3.1.3 met spirit. Probeer dat eens als je 3.1.3 erop zet. In cydia kan je dan met Redsnow unlocken.

Krijg je 3.1.3 wel geinstalleerd dan?
  #5  
Oud 26-07-10, 23:40
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Ik krijg telkens met welke versie ik ook wil gaan downgraden Foutmelding 3194. Heb hem in DFU modus staan. Heb versie 3.1.2 / 3.1.3 geprobeerd, maar beide niks. Als ik dan weer wil downgraden naar versie 4.0.1 dan doet i het weer wel, Zo vaag.

Hoop dat jij weet wat er loos is en dat je me kan helpen. Ik kan als ik 4.0.1 erop geinstalleerd heb, kan ik wel in de menu's en alles komen, alleen staat er dan geen cydia op. Heb al wel een T-Mobile simkaart gekocht, anders kon ik helemaal niks.

Bjorn
  #6  
Oud 27-07-10, 00:04
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Nu heb ik 4.0.1 er weer opgezet, en deze installeerd hij dus wel goed in DFU mode.

Ik heb het volgende bij me settings info staan:

Versie: 4.0.1 (8A306)
Model: MC140DN
Serinr: 88925BFU3NQ
ModemFirmware: 05.13.04

Ik hoop dat julie dan meer inzicht krijgen wat ik niet goed doe.

MVG Bjorn Koster
  #7  
Oud 27-07-10, 09:48
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Als ik dan weer wil downgraden naar versie 4.0.1 dan doet i het weer wel,
Ik wist niet dat er een hogere versie van de firmware was?
Je zal wel upgraden bedoelen.
Die foutmelding houdt volgens mij in dat je geen shsh files op de Cydia server hebt staan
en dus gaat het downgraden niet werken.
  #8  
Oud 27-07-10, 10:07
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Zou zeggen, lees dit https://forum.iculture.nl/f14/i...om-gelukt.html en dit https://forum.iculture.nl/f14/i...-mc-model.html eens door.

Blijkbaar heb je toch niet goed gezocht. Je moet als je een jailbreak had op de vorige versie(s), je SHSH blobs hebben opgeslagen wil je uberhaubt kunnen downgraden. Tevens moet je als je dan gaat downgraden de hostfile aanpassen (wat ook beschreven staat).

SUCCES met zoeken!!
  #9  
Oud 27-07-10, 10:12
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilzone Bekijk bericht
Nu heb ik 4.0.1 er weer opgezet, en deze installeerd hij dus wel goed in DFU mode.

Ik heb het volgende bij me settings info staan:

Versie: 4.0.1 (8A306)
Model: MC140DN
Serinr: 88925BFU3NQ
ModemFirmware: 05.13.04

Ik hoop dat julie dan meer inzicht krijgen wat ik niet goed doe.

MVG Bjorn Koster
Stukje kan je volgen uit mijn tutorial:

RecBoot:
1. Download RecBoot 1.1
2. Install/Open RecBoot and verify if it works on your computer (put ur iDevice into Recovery and take it out again).
3. Close RecBoot. Later we will use this to kick your iDevice (after error 10xx) out of Recovery mode.

Deceiving the big guy:
1. Go to "C:\Windows\System32\Drivers\etc"
2. Open the "hosts" file in notepad (or another text editor).
3. Add this to the bottom of the line:
Code:
74.208.105.171 gs.apple.com
4. Save the file and exit it.
5. Now start CMD (WINDOWS+R keycombination -> "cmd" -> <Return Button>)
6. Now type the following in the black CMD box:
Code:
ipconfig /flushdns
6. Close CMD.

The Real Work:
1. Download iOS 3.1.2 for your device from this page and save it to your desktop.
2. When your download has finished you have to open your iTunes (9.2.1) and you connect your iDevice to your computer. When your iDevice shows up in the list click on it, and <SHIFT-CLICK> the button "Restore". Select the freshly downloaded iOS 3.1.2.
3. Let the install run.
4. It's now installing iOS 3.1.2 on your iDevice. If this is not happening something went wrong, or this trick does not work for your device.
5. On the end of the restore process it will (probably) give you the error something like "Error Code 10xx". Don't worry, this is normal
6. Close the Error Box.
7. Reboot your iDevice. It will (again) show the Recover Screen.
8. Now start RecBoot and kick your iDevice out of Recovery Mode.
9. Your iDevice boots itself with iOS 3.1.2 now.

Je hebt nu als het goed gaat 3.1.2 firmware erop. Je kan nu ook weer Jailbreaken met de jailbreak die je eerder ook gebruikt hebt op 3.1.2 (ik weet niet welke omdat ik zelf 3.1.3 heb )

Het kan zijn dat je een iets oudere iTunes moet gebruiken. Deze tut was geschreven voor 3.1.3, met 3.1.2 heb ik weinig ervaring.

Succes, als het niet lukt hoor ik het graag.
  #10  
Oud 27-07-10, 13:05
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Eindelijk is heeft hij 3.1.2 half gepakt, maar nu kreeg ik halverwege de foutmelding 1015. Ik heb usb kabel er 5 sec uitgehaald, en toen er weer in gedaan, toen weer restore gedaan + shift, en nu 3.1.3 aan het installeren, hoop dat hij deze wel pakt. Over paar minuten weer update.

Alvast bedankt allemaal
  #11  
Oud 27-07-10, 13:23
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Die error is normaal..zoals hierboven staat.
  #12  
Oud 27-07-10, 14:26
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilzone Bekijk bericht
Eindelijk is heeft hij 3.1.2 half gepakt, maar nu kreeg ik halverwege de foutmelding 1015. Ik heb usb kabel er 5 sec uitgehaald, en toen er weer in gedaan, toen weer restore gedaan + shift, en nu 3.1.3 aan het installeren, hoop dat hij deze wel pakt. Over paar minuten weer update.

Alvast bedankt allemaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkMessiah
5. On the end of the restore process it will (probably) give you the error something like "Error Code 10xx". Don't worry, this is normal
6. Close the Error Box.
7. Reboot your iDevice. It will (again) show the Recover Screen.
8. Now start RecBoot and kick your iDevice out of Recovery Mode.
9. Your iDevice boots itself with iOS 3.1.2 now.
Waar 10xx = 1015
  #13  
Oud 27-07-10, 14:47
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Hallo, hier ben ik dus nu doorheen, idd overheen gelezen. Maar ik krijg er geen jailbreak op. Heb dus Redsnow gebruikt op de zelfde firmware als ik gebruikt had met recovery, en die heeft hij er dus opgezet, na de installatie krijg ik hem dus niet meer uit herstelmodus vandaan met recboot. Krijg steeds dat usb kabeltje in beeld met itunes. Hij blijft maar aan en af melden, wordt gek van die meldingen. Wat heb ik verkeerd gedaan, en wat moet ik doen om hem weer normaal te krijgen?

Bjorn
  #14  
Oud 27-07-10, 14:50
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilzone Bekijk bericht
Hallo, hier ben ik dus nu doorheen, idd overheen gelezen. Maar ik krijg er geen jailbreak op. Heb dus Redsnow gebruikt op de zelfde firmware als ik gebruikt had met recovery, en die heeft hij er dus opgezet, na de installatie krijg ik hem dus niet meer uit herstelmodus vandaan met recboot. Krijg steeds dat usb kabeltje in beeld met itunes. Hij blijft maar aan en af melden, wordt gek van die meldingen. Wat heb ik verkeerd gedaan, en wat moet ik doen om hem weer normaal te krijgen?

Bjorn
Kan je hem naar 3.1.3 krijgen denk je? zo ja, kan je SpiritJB gebruiken. Ik heb daar zelf meer ervaring mee. Ik weet niet hoe 3.1.2 met Jailbreaks zit.
  #15  
Oud 27-07-10, 14:51
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Krijg dus nu steeds usb + itunes logo, na 2 sec is die weer weg, en komt er 1 sec het Apple logo in beeld, en dit herhaald zicht eindeloos. Kan niks aanklikken bij itunes van Restore, want als ik die melding van recoverymodus wegklick is hij al weer weg.

Wie kan mij helpen?
  #16  
Oud 27-07-10, 14:52
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilzone Bekijk bericht
Krijg dus nu steeds usb + itunes logo, na 2 sec is die weer weg, en komt er 1 sec het Apple logo in beeld, en dit herhaald zicht eindeloos. Kan niks aanklikken bij itunes van Restore, want als ik die melding van recoverymodus wegklick is hij al weer weg.

Wie kan mij helpen?
Zet hem eens uit en laat hem even een minuutje uit. Boot daarna weer zonder dat je USB aangesloten hebt.

Laat me weten wat hij doet
  #17  
Oud 27-07-10, 14:53
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilzone Bekijk bericht
Krijg dus nu steeds usb + itunes logo, na 2 sec is die weer weg, en komt er 1 sec het Apple logo in beeld, en dit herhaald zicht eindeloos. Kan niks aanklikken bij itunes van Restore, want als ik die melding van recoverymodus wegklick is hij al weer weg.

Wie kan mij helpen?
Ff zoeken op recovery loop
  #18  
Oud 27-07-10, 14:55
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 Bekijk bericht
Ff zoeken op recovery loop
Download RecBoot v1.1.zip from Sendspace.com - send big files the easy way - RecBoot 1.1?
  #19  
Oud 27-07-10, 14:57
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Nu krijg ik alleen het usb kabeltje met itunes. (weet alleen niet of me accu leeg is, dat kan ik zo niet zien natuurlijk)

Maar moet ik hem nu weer aan de pc hangen dan?

Bjorn
  #20  
Oud 27-07-10, 15:00
kilzone kilzone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Recboot heb ik zelf ook, maar daarmee kom ik er niet uit.

Als ik me iphone aan zet zonder dat hij aan de usb kabel zit, geeft hij gelijk het usb kabeltje + itunes aan.
Uitzetten is toch gewoon de uitknop 10 sec ingedrukt te houden, of is dat niet echt uit?

Als ik hem dus aan de pc hang met de usb kabel staat hij elke 5 sec te rebooten. Recboot werkt ook niet naar mijn wete (merk er weinig van)

Wat kan ik nu nog doen?

Laatst gewijzigd door kilzone; 27-07-10 om 15:05.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3gs Old Boot Jailbreak 4.2.1 - Kom er echt niet uit kilzone Jailbreak 1 01-12-10 01:39
iPhone: ik kom er niet meer uit (ben nieuw) Rammer.INC Jailbreak 0 24-07-10 20:37
Kom niet meer uit de Engelse i-Tune store....... Rick L. Archief 3 13-09-08 22:57
Help ik kom er niet meer uit! bartelicious Unlock [archief] 5 27-05-08 20:27
kom er niet meer uit markmg Archief 7 13-02-08 12:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.